Jump to content
Aurel1988

Elantra AD (generatia a 6-a)

Recommended Posts

Da. Asa ne vand astia hartie igienica la pret de gram de aur. Macar daca era din carbon, ceva, dar dupa o luna e negru de praf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marti duc masina si o iau miercuri dupa amiaza, ptr a ii schimba coloana de directie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare. De fapt, doua.

Ce antigel avem? De la DAB mi-au spus ca G12. Mie nu mi se pare prea roz. Din contra. Si cam de la ce producator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu va luati dupa culoare, ci dupa G - vedeti manualul sau intrebati in service. La noi, de exemplu, trebuie G11 si in general este albastru-verzui. Numarul care urmeaza dupa G am observat ca indica nivelul de protectie/aditivare prezent, cu cat mai mare cu atat mai bine - teoretic, caci mai intervine si compatibilitatea cu tubulatura existenta. Treaba cu "plus" sau "extra" e mai mult comerciala dupa mine - nici prea multe chimicale nu-s bune.

Nu e un capat de tara daca puneti G12 in loc de G11, fiindca teoretic ofera o protectie mai buna dar exista un mic risc ca tubulatura sa se erodeze, conducand la posibile pierderi pe traseu. In schimb, daca puneti G11 in loc de G12, atunci riscul ca pompa sa se gripeze, neavand suficienta lubrifiere. 

Din neatentie si luandu-ma exclusiv doar dupa ambalaj/marca pe care am pus-o si la schimbul precedent, am pus G12 (roz-portocaliu) in loc de G11. Mi-au spus in service despre faptul ca ar putea exista incompatibilitate a tubulaturii, constructorul gandind-o sa reziste la anumite substante, nu la toate, dar sincer nu ma ingrijorez prea tare, oricum nu il tin prea mult (3 ani/ 45.000 km). Invers ar fi fost mai grav, dupa cum va ziceam.

Ca regula eu m-am ferit de cel deja diluat, nefiind sigur cu ce anume l-au diluat. Proportia am facut-o mereu la 50-50, insa ca regula generala nu se depaseste 60% concentratia de antigel - si oricum nici nu e cazul la noi, 50-50 este cam pentru -25 grade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ms marius &.bogdan.

Am neclaritati pt ca la revizia de an am intrebat si mi-au spus G12 roz. Pt ca in borcan e destul de jos si nu mi se pare deloc roz, am sunat la DAB, unde am facut si revizia. Normal, altcineva, din service, imi spune ca e sigur G11 verde. Si ca nu e recomandat sa le amesteci, pt ca au alta compozitie. In manualul vietii scrie ca pt prosti: ”Amestec de antigel si apa - lichid de racire etlien-glicol pe baza de fosfat, pt radiator din aluminiu”.

Adica... ce?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Skynet91 said:

Ms marius &.bogdan.

Am neclaritati pt ca la revizia de an am intrebat si mi-au spus G12 roz. Pt ca in borcan e destul de jos si nu mi se pare deloc roz, am sunat la DAB, unde am facut si revizia. Normal, altcineva, din service, imi spune ca e sigur G11 verde. Si ca nu e recomandat sa le amesteci, pt ca au alta compozitie. In manualul vietii scrie ca pt prosti: ”Amestec de antigel si apa - lichid de racire etlien-glicol pe baza de fosfat, pt radiator din aluminiu”.

Adica... ce?

 

eu am completat anul trecut dupa ce am fost la ei pt o verificare si au constatat nivelul scazut si mi-au spus sa pun verde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu: antigel verde/albastru e G11 si roz e G12. In tampenia aia de carte scrie o gramada de bazaconii , probabil intentionat ca sa ajungi la reprezentanta.

Deci ar trebui G11. Raspuns final. Zic si eu... De-asta pun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand zici ca e destul de jos, cam cat de jos si cum l-ai masurat? pt ca daca masina nu este pe teren plat, degeaaba l-ai masurat. Intr-adevar, nu e bine sa le amestecati, mai bine diluati pe cel existent pana ajungeti la destinatie, dati jos apoi cantitatea introdusa si puneti din cel concentrat la loc. 

In manual zice bine doar ca nu suficient de explicit: "amestec de antigel concentrat si apa demineralizata - stiintific spus etilen-glicol ... pentru radiatoare din aluminiu". Teoretic daca spuneti asta unui vanzator dintr-un magazin de piese auto, va sti ce sa va dea, dar oricum ramane sugestia de a va uita si voi pe bidon sa vedeti ce v-a dat. Important este sa mentionati pentru radiatoare SI blocuri motor din aluminiu, desi nu sunt la curent ca s-ar mai face din altceva, dar paza buna trece primejdia rea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ce spui tu marius, dar... pe la noi pe aici e cam greu sa gasesti un teren in panta :)

Nivelul e la low. Fix. M-am gandit si ca s-a mai contractat din cauza frigului. Deh, chestii inteligente...

In concluzie. Am sunat iar la DAB. La service. Si un nene nu prea sociabil mi-a spus sec: ”La masina asta se pune G11 albastru.” Iar cand l-am intrebat daca poate sa-mi spuna si ce producator, se pare ca am fost deplasat de-a binelea. ”Hyundai” a fost raspunsul.

Asa mi-a fost glasuit, asa va zic si eu voua...

Iar treaba cu vanzatorii si cunostintele lor, am mari rezerve. ”etilen-glicol ... pentru radiatoare din aluminiu” - am spus si s-au uitat crucis. Ca erau 2. ”Ia zii sefu, vrei G11 sau G12?”

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Si LA MULTI ANI!

Ca tot a inceput un An Nou, sa incepem si noi cu ceva probleme noi. :)

De cand a inceput frigul mai serios, am inceput sa dau pe dezghetare luneta. Acum vreo 2 zile am observat ca partea de sus a lunetei (cam o treime) e bocna. Restul era dezghetat. M-am uitat pe interior - are cablaj pana sus.

A mai patit cineva asa ceva? Siu ce o sa spuneti, dar nu am sters niciodata luneta pe interior, tocmai in ideea de a nu intrerupe cablajul ala. Si nici nu stiu de cand e asa. Nu m-am gandit ca se poate strica, dupa ce la Accent a rezistat 13 ani...

Oricum e in garantie, vreau sa sun de luni sa vad ce zic si baietii veseli de la service.

Voi ce ziceti? Ca mi-e cam groaza la gandul ca ar trebui schimbata luneta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La vechile modele partea de sus era antena de la radio. Nu am idee cum e la acestea noi mai ales daca are antena pe capota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De-asta am intrebat si eu. Sa nu ma fac de ras prea tare la service. Si nici iarna trecuta n-am observat. La Accent avea un băț pe plafon ca antena. Si se dezgheta toata luneta, de sus pana jos.

Posibil sa fie cum spui. Cu toate ca in carte arata ca antena incorporata in luneta e pozitionata la partea inferioara a lunetei, nu sus. Ca nu are aripioara de-aia de rechin, sau ce-o fi, pe plafon. Dar orice e posibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2018 am si eu, o tin in garaj si nu am geamuri inghetate dar, cand se mai abureste luneta, se dezabureste complet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine, dupa o jumatate de ora de degivrat si cu temperatura din interior se dezgheata toata. Dar e clar ca la partea superioara se intampla ceva. Pentru ca ramane inghetata pana se incalzeste habitaclul.

Ori e partea cu antena - cum zice cristi, ori s-a dus o parte din cablaj. Ca nu trebuie prea mult. Cu toate ca nu s-a atins nimeni de partea aia. Poate sa confirme sau sa infirme cineva care o tine afara, cand e gheata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Sonata antena era integrata in partea superioara a lunetei. Sincer gasesc normala situatia in care luneta nu se dezgheata acolo unde nu-s "firicele". La Accent de exemplu, spunea un coleg ca dezghetarea lunetei se face pe o durata de 20 minute dupa care face pauza si iar reia. Desi am Accent, eu nu pot confirma si nici infirma acest aspect, dar un sambure de adevar ar putea exista, morala fiind aceea ca desi "firicelele" pot exista, nimeni nu garanteaza ca vor si dezgheta complet zona in care actioneaza, gheata/zapada putandu-se depune la loc in pauza. Cu atat mai  putin vor putea dezgheta in zona in care nu actioneaza, zic si eu.

In alta ordine de idei, antena tip bat a Accentului mi se pare o solutie buna, atat functional cat si vizual - cred ca ar arata ciudat Accentul fara acel bat. Sincer l-as fi preferat in fata, poate ca e o reminiscenta de la masina anterioara, dar atata timp cat isi face treaba, eu nu ma plang de amplasare. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marius, n-aveam intrebari daca nu era cablaj acolo. E logic. Dar este. O sa fac o poza cand e gheață si se vede clar ca in zona aia nu se intampla nimic. Cam 10 cm grosime, pe toata lungimea lunetei.

Iar la Accent iti confirm eu - in maxim 5 min se dezgheta luneta, oricat de groasa era gheata. Si ce venea dupa nu mai apuca sa se depuna. Si crede-ma ca aici in Baragan, iernile nu sunt povesti de adormit copii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta iti spuneam si eu, la vechea Elantra (cea din 2003 parca) precum si la fosta Sonata aveam fire pe cei 10cm dar erau ai antenei. Nici la mine nu se dezgheta partea aceea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La multi ani.

La Elantra 2018 partea superioara 10 cm a lunetei este antena... 

Cu stima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca am lamurit-o... Unii oameni, adica eu, inca mai descoperă apa caldă.

Cand a zis cristi de vechile modele, s-a prins un bec. M-a indus in eroare si cartea, unde arata aripioara pe plafon si antena in partea de jos a lunetei. In cele 2 variante. Nu mai conteaza, bine ca e asa.

Zic ca e bine pentru ca azi am luat de la un tir o piatra pe capota. Am o îndoitură si vopseaua patrunsa pana la tabla chiar pe mijloc. Daca luam pietroiul in parbriz, cred ca îl găurea. Mare smecher, la sfarsitul anului ma gandeam ca intr-un an si jumatate nu am nici macar o zgarietura!

Acum m-am linistit, am scapat de griji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In carte arata ca antena este in partea de jos. In realitate, aceasta se afla in partea de sus. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Referitor la antigel, pentru MD trebuie MB 325.0, albastru. 

IMG_20200107_133149.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

pct 5, materiale consumabile, cantitate zero, valoare neta 20 lei + tva. Daca zero costa atat, iti dai seama ce valoarea aveau daca cantitatea nu era zero?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...