Jump to content
WYZ

Ce ulei folosim?

Recommended Posts

Va salut. inspirat de topicul deschis aici cu privire la marca de motorina utilizata, v-as adresa aceeasi intrebare cu privire la uleiul folosit. La ce perioada faceti schimbul? Cf dealerului, revizia si implicit schimbul de ulei, trebuie sa le fac la intervale de 30000km sau la 12 luni. Sincer mi se pare cam mult sa stau 30000km cu acelasi ulei, ma gandesc ca 15000km e maxim. Ce parere aveti? Ce ulei folosim? La ce interval?

 

Aceeasi "dilema" si cu filtrul de ulei. Am 2 revizii facute pana acum, am 35000 km, dar nu mi-au schimbat deloc filtrul de ulei, motivand ca e prea devreme si ca se schimba la 50000km. Ce parere aveti?

Edited by WYZ

Share this post


Link to post

Salutare, din cate stiu pe piața sunt multe tipuri de ulei long life deci pana la 30 000 km, cu toate astea nu cunosc pe nimeni care sa țină atatia km la regimul de mers in România , praf fff mult si predominant oras. De cand ma stiu , filtru se schimba o data cu uleiul mai cu seama ca arderea la diesel este una mai murdara si dupa câteva mii , cred ca sub 5 ca uleiu este deja negru. Nu a-și tine uleiul si filtrul niciodată mai mult de 15 000.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Aceeasi "dilema" si cu filtrul de ulei. Am 2 revizii facute pana acum, am 35000 km, dar nu mi-au schimbat deloc filtrul de ulei, motivand ca e prea devreme si ca se schimba la 50000km. Ce parere aveti?

Ahhh, acum am vz ce am scris. Am ramas setat pe intrebarea cu tipul de ulei si la a doua chestiune, cea cu filtrul, am mentionat "filtru de ulei" desi ma refeream la cel de combustibil, respectiv motorina in cazul meu. Bineinteles, asa cum ai zis si tu, Arianul, f de ulei se schimba si a fost schimbat la fiecare revizie. Intrebarea corecta era la ce interval schimbam filtrul de motorina? La mine nu a fost schimbat deloc, 35k km, e o pbm? Merge pana la 50k?

Share this post


Link to post

Desi au trecut niste luni de zile de cand s-a pus intrebarea...

Filtrul de combustibil se schimba conform cartii tehnice a masinii sau in caz de necesitate. Poti sa-l dai jos curat dupa 45k km sau la un singur plin de la o statie de carburanti mai dubioasa sa se infunde pur si simplu.

Teoretic merge oricat, pana se infunda cu mizerie dar la cat costa, nu stiu daca merita facuta experienta asta.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pana la urma voi ce uleiuri folositi?

Am auzit pe unii care ar fi multumiti de cel recomandat de producator, anume Shell, altii ca nu.

Eu sunt fan Liqui Moly dar simt ca vreau sa schimb barca din motive de importator hapsan nesatul.

Share this post


Link to post

Nici eu nu am facut economie nici la filtrul de motorina , atunci cand am avut dieseluri pe mana , mai cu seama problemele care apar la dieseluri din cauza calității motorinei. Mai mult sărăcești făcând reparații la pompa sau injectoare decat un filtru la fiecare revizie.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Legat de intervalele pt schimburi de ulei, pot sa iti spun ce se lauda un nene din grupul meu care lucreaza pt castrol: uleiul dupa 7-8000 km incepe sa se depolimerizeze (nu ma intreba ce inseamna ca nu stiu sa-ti zic, doar e un cuvant simplu si l-am tinut minte :))))) ) si din punctul ala incepe sa creasca uzura motorului. Recomandarea cica ar fi sa faci schimbul la 10k. Acu a mentionat clar ca uzura nu creste exponential, dar e acolo.

 

La masina anterioara reviziile cerute de producator erau la 20k dar le-am facut la 10k; n-am avut nici o problema cu respectiva masina.

La Tucson prima revizie am cerut-o la 10k, a doua la 25k si a treia la 40k. Totusi o sa le fac la 10k de acum inainte.

Share this post


Link to post

uleiul dupa 7-8000 km incepe sa se depolimerizeze

Si cum ramane cu intervalele de schimb long life (30000km / 2 ani), recomandate, pana mai ieri, inclusiv de Hyundai? Iar astazi recomanda 30000km / 1 an, adica au pastrat gramada de kilometri dar au injumatati perioada.

Share this post


Link to post

Si eu la al meu Tucson am primit recomandarea de revizie fie la 30000 km fie 1 an de zile . Deci regula valabila pentru Germania .

Share this post


Link to post

Pana acum am folosit Castrol Edge 5W-30 pentru benzina si a mers excelent. Am respectat un interval de 15000 de km intre schimburi si masinile au mers ok.

Ce o sa folosesc la asta noua - inca nu stiu, pentru ca teoretic au shell in ele din fabrica, dar cand ma apropii de revizie o sa va spun ce si cum.

 

Ideea este ca indiferent ce utilizezi trebuie sa ai grija la intervalul de revizii, pentru ca daca il depasesti cu mult se duce naibii motorul.

Cat priveste depolimerizarea uleiului - se poate sa da, se poate sa nu, dar daca s-ar intampla (in esenta inseamna ruperea lantului de molecule si transformarea in molecule simple de ulei) uzura ar creste f mult. Tocmai faptul ca este molecula polimerizata reprezinta "esenta" uleiului de motor, de aceea are acele proprietati, care se pierd simultan cu depolimerizarea.

Share this post


Link to post

La diesel este 30.000.

La benzina este 15.000.

 

Moise, vezi ca exista uleiuri mult mai bune decat Castrol. Shell, Ravenol, Liqui-Moly, Total, Motul, Mobil si altii fac uleiuri superioare la aceeasi bani.

Castrol a ramas pe niste retete invechite si nu in sensul ala al pastrarii protectiei pentru motor.

Share this post


Link to post

Cine stie cati litri trebuie pt un schimb de ulei la un motor de 2.0 diesel transmisie automata? :blink:

Edited by __Sly__

Share this post


Link to post

Ma omoara astia cu manualele lor unde se prezinta absolut tot si alegi tu ce ai in masina, ca oricum "ce exista in realitatea poate fi diferit de ce prezinta ei in poze". Mai bine ar da un stick la fiecare masina cu manualul ei, dar doar cu specurile ei. Nu cu toate specurile si alegi tu, ca user, daca citesti (ca ai) sau nu citesti (ca nu ai) in masina. Plus ca unele sunt asa de bine traduse incat citesti de 10 ori sa intelegi ce vrea sa spuna.

Share this post


Link to post

Cine stie cati litri trebuie pt un schimb de ulei la un motor de 2.0 diesel transmisie automata? :blink:

8 litri. Atat mi-au taxat la prima revizie.

Share this post


Link to post

Merci @cripi48000. Aflasem intre timp ca e cantitatea aia.

Share this post


Link to post

Nu cred ca ix 35 din poza  a facut reviziile mai des de 2 ani sau 30000 km :) 

ix35.jpg

Edited by Gabi C

Share this post


Link to post

Ulei Ravenol 0w30 FES USVO ACEA C2. Ulei sintetic bazat pe polialfaolefina (PAO) din grupa 4.

Schimb la 10000km-12000km.

Grupa I - Uleiuri de bază (minerale) ce se obțin direct din rafinarea petrolului. Asta presupune că țițeiul este încălzit la o anumită temperatură pentru a realiza separația diferitelor hidrocarburi. Indexul de vâscozitate pentru aceste tipuri de uleiuri este între 80 si 120, iar plaja de temperaturi este situată între 0 si 65 de grade Celsius. Nivelul de saturație pentru uleiurile de bază este sub 90%.

 Grupa II - Uleiuri obținute prin hidrotratare (minerale) caracterizate ca având proprietăți de antioxidare mai bune. De asemenea, au o culoare mai clară și costă mai mult în comparație cu uleiurile de bază din grupa I. Cu toate acestea, uleiurile de bază din Grupul II devin foarte comune pe piața de astăzi și au un preț foarte apropiat de uleiurile din grupa I. Indicele de vâscozitate este la fel ca și cel al uleiurilor de bază, adică 80-120, iar nivelul de saturație este de peste 90%.

Grupa III - Uleiuri obținute prin hidrocracare (semisintetice) având o saturație mai mare de 90 și au un indice de vâscozitate de peste 120. Aceste uleiuri sunt rafinate chiar mai mult decât uleiurile de bază ale grupului II și, în general, sunt puternic hidrocracate (presiune mai mare și căldură). Acest proces mai lung este conceput pentru a obține un ulei de bază mai pur;

Grupa IV - Uleiuri polialfhaolefinele (PAO) (sintetice). Aceste uleiuri de bază sintetice sunt realizate printr-un proces numit sinteză. Au un interval de temperatură mult mai larg și sunt foarte bune pentru utilizarea în condiții de frig extrem și aplicații de căldură ridicată.

Grupa V - Polimeri sunt clasificate ca toate celelalte uleiuri de bază, inclusiv silicon, fosfat, polialchilen glicol (PAG), poliolester, bioluburi, etc. Aceste uleiuri de bază sunt uneori amestecate cu alte stocuri de bază pentru a îmbunătăți proprietățile uleiului. Un exemplu ar fi un ulei de compresor pe bază de PAO, care este amestecat cu un poliolester.

 

Edited by Lgionutz

Share this post


Link to post

La revizia anterioara, la 142.000km, am bagat 4.5L Shell Helix Ultra ECT-C3 5W-30, cum scrie in carte.
Acum o luna am verificat joja, era undeva sub F, la 1/3 de L. De atunci am mai mers cam 2000km.
Ieri am facut revizia la 156.700km, am scos din motor 2L ulei... in conditiile in care conduc normal, rareori pe Sport.
Pe esapament este intr-adevar funingine.
Mecanicul zice ca ori am nimerit un ulei Shell prost ori trebuie sa ma pregatesc de segmentare.

Am pus apoi Liqui Moly Moligen 5W-30, doar 4L, si pe joja imi indica F (o banui ca e cam decalibrata).

Am mai adaugat 300ml Liqui Moly CERA TEC.

Share this post


Link to post

Partea asta cu uleiul a devenit interesantă . In anul 5 de revizie și eu am constatat o creștere substanțiala de ulei, adică a mai trebuit completat in cei 10000 km. Acum citind despre subiect și pe alte forumuri se pare ca au probleme la 1.6 t-gdi și in SUA oamenii reclama consumuri enorme de ulei. Ma gândesc sa schimb Brandul și clasa de viscozitate cu 15w40 , post garanție , am constat ca filtru de ulei nu a fost schimbat niciodată și am băgat uleiuri 5w30 sau 10w40. Cred ca am sa încerc cu un ulei care are șanse mici sa fie contrafacut gen liquimoli. Va recomand o monitorizare stricta a uleiului între schimburi sa nu aveți surprize neplăcute , mai mari , dupa. Si mai ales cei care mai sunteți in garanție cu ele. Prieten cu Grand santa fe, aceleași probleme le a reclamat, manualul spune ca poate sa consume pana la 1 L între schimburi .

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...