Jump to content
Dyonissos

i30 Fastback 2018

Recommended Posts

Ce mașini din seria i30 au "alternatorul pilotat" ?

Share this post


Link to post

E vreun posesor de i30 n-line model 2020 ?daca da ,cat ati asteptat dupa ea ,si de unde ati achizitionato?

Share this post


Link to post
9 hours ago, Antidot said:

E vreun posesor de i30 n-line model 2020 ?daca da ,cat ati asteptat dupa ea ,si de unde ati achizitionato?

Daca nu gasesti aici, cauta pe grupul de fb. Acum 5zile aparuse un proaspat detinator!

Screenshot_20201127-074337_Facebook.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
On 11/27/2020 at 7:47 AM, spinuionut85 said:

Daca nu gasesti aici, cauta pe grupul de fb. Acum 5zile aparuse un proaspat detinator!

Screenshot_20201127-074337_Facebook.jpg

Frumos...

Share this post


Link to post

Joi am facut si eu a 2-a revizie + un update la ESP pe o campanie in derulare, de care am fost anuntat cand am ajuns la reprezentanta.

La cateva sute de km mi se aprindea martorul de presiune pneuri total aiurea, fara ca presiunea din roti sa se modifice; insa tot trebuia sa trag pe dreapta de fiecare data sa verific :) Update-ul a rezolvat problema la mine. In caz ca patiti ceva asemanator, pe versiunile fara senzori presiune in roti, posibil sa fie din aceeasi cauza.

Share this post


Link to post
On 2/15/2021 at 8:21 AM, De-MaRcOnE said:

Joi am facut si eu a 2-a revizie + un update la ESP pe o campanie in derulare, de care am fost anuntat cand am ajuns la reprezentanta.

La cateva sute de km mi se aprindea martorul de presiune pneuri total aiurea, fara ca presiunea din roti sa se modifice; insa tot trebuia sa trag pe dreapta de fiecare data sa verific :) Update-ul a rezolvat problema la mine. In caz ca patiti ceva asemanator, pe versiunile fara senzori presiune in roti, posibil sa fie din aceeasi cauza.

salutari. 

unde ai facut acest update. si eu se pare ca am aceeasi problema si de cate ori sun la service imi spun ca trebuie sa verifice daca exista un update. ca e posibil sa fie de la anvelope. povesti.

  • Like 1

Share this post


Link to post

salutare tuturor, 

am fost saptamana la dealer sa fac update la navigatie. 2021 patch. Ca o confirmare, android auto ramane pe cablu, unitatea nu are hardware pentru wireless. Masina e din 2019 deci nu e facelift. desi pe i30 facelift cu navigatia de 8 inci care venea fara am inteles ca update-ul a deblocat functia.

Per total ma declar multumit. meniul mare sa se fi schimbat un pic. am primit si eu optiunea de "sounds of nature" desi nu vad utilitatea :)) (asculti sunet de foc de lemne, valuri, ploaie samd)

Meniul pare un pic mai concentrat si ce am observat schimbat, acum cand merg cu spatele si porneste camera, am setari sa ii setez luminozitate si contrast. Pana acum nu am avut asta si mi s-a parut binevenita.

Versiunea de dinainte

after.thumb.jpg.b540197cee99b61b200bd741a337f072.jpg

Versiunea de dupa

before.thumb.jpg.3404cf587f7f7a680fccee550ba1d871.jpg

Meniu principal

menu.thumb.jpg.85d047348ece3576c3f021598fbec526.jpg

Meniu AA

AA.thumb.jpg.c1eb94b9b67b981837e8d24238938eca.jpg

Share this post


Link to post

Salutare,

Am o mica problema la fastback-ul meu.

Cand intra start/stop-ul (la semafor, de exemplu) si iau piciorul de pe frana, se comporta ca si cum s-ar reseta computerul de bord.

Scrie cu portocaliu "check", se aprind toti martorii, se blocheaza volanul, dureaza 1-2 secunde pana pot sa plec de pe loc.

O sa merg la reprezentanta sa vad care-i problema, dar eram curios daca vreunul din voi a mai vazut asa ceva - si ce ar putea fi.

Toate cele bune!

Share this post


Link to post

Este vreo diferenta de hardware intre echiparea i30 2021 Highway si Exclusive pentru functia de pilot automat autoadaptiv ? ACC

Se poate activa retrofit din soft de pe echiparea Highway sau are senzori in plus?

Edited by AlexNSL

Share this post


Link to post

Salutare.

Recenzie la 3 ani :)

Alea bune:

Reviziile la DAB - super OK

Ceva mici julituri - tot la DAB- tot OK

Update soft si navigatie

Consumul s-a asezat la 9.5 oras si pe la 7 afara

Cutia "inca" nu sare nu smuceste nu tremura

Alea cu deranj:

- In viraje se aude cum freaca ceva la volan si la viteza si pe loc

- soricei in usa din dreapta sau in bord. total aleator. Se aud si in apelurile pe hands free 

- suportul lombar scartaie si se lasa in spate sa cazi prin scaun ca la dacia 1310

-FCA merge cand vrea el

Revin cu recenzia la 4 ani.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
16 minutes ago, Username said:

Alea cu deranj:

- In viraje se aude cum freaca ceva la volan si la viteza si pe loc

Salutare! Cel mai probabil este coloana de directie. Se remediaza pe garantie. Acum cand vine frigul acest zgomot va fi si mai sesizabil. Virajele de dimineata stanga-dreapta stand pe loc vor scoate in evidenta defectul. Filmeaza si mergi la reprezentanta. Este o bucsa care trebuie inlocuita..problema e una mai veche la Hyundai. Nu inteleg cum de nu rezolva problema asta cand vezi ca ai cateva generatii cu aceeasi buba..

Stima.

 

 

 

 

 

Edited by spinuionut85

Share this post


Link to post
On 9/28/2021 at 8:34 AM, Dyonissos said:

Salutare,

Am o mica problema la fastback-ul meu.

Cand intra start/stop-ul (la semafor, de exemplu) si iau piciorul de pe frana, se comporta ca si cum s-ar reseta computerul de bord.

Scrie cu portocaliu "check", se aprind toti martorii, se blocheaza volanul, dureaza 1-2 secunde pana pot sa plec de pe loc.

O sa merg la reprezentanta sa vad care-i problema, dar eram curios daca vreunul din voi a mai vazut asa ceva - si ce ar putea fi.

Toate cele bune!

In caz ca se mai loveste cineva de aceeasi problema, am fost in service si diagnosticul a fost: baterie uzata.

Nu m-am gandit ca se duce bateria in doar 3 ani si jumatate.

Am gasit si asta in manual:

Dacă motorul este pornit automat de către sistemul ISG, este posibil ca unele lămpi de avertizare (respectiv lampa de avertizare ABS, ESC, ESC dezactivat, EPS și frână de parcare) să se aprindă pentru câteva secunde, din cauza scăderii tensiunii bateriei. Acest lucru nu indică însă o defecțiune a sistemului ISG.

Am facut ochii mari cand am vazut devizul pentru schimbarea bateriei: aprox. 850 RON

Habar n-aveam ca la masinile cu sistem start/stop se pun baterii speciale :)

Urmeaza sa schimb bateria acum, n-am ce face.
Recomandarea din service a fost sa dezactivez sistemul start/stop. Am impresia ca a fost pus pe masina doar ca sa satisfaca cerintele UE.

Toate cele bune!

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post

Deci, sistemul start stop costă mai mult decât economia de combustibil? Și eu care credeam că salvăm țestoasele de la înec...

Share this post


Link to post
On 10/8/2021 at 5:22 PM, Dyonissos said:

Am facut ochii mari cand am vazut devizul pentru schimbarea bateriei: aprox. 850 RON

Recomandarea din service a fost sa dezactivez sistemul start/stop. Am impresia ca a fost pus pe masina doar ca sa satisfaca cerintele UE.

  • DA, ca sa satisfacem cerintele UE, folosim bateriile Absorbent Glass Mat (AGM) , care sunt mult mai scumpe.
  • Se pare ca acelasi UE va interzice - pentru salvarea broastelor ! - montarea butonului de dezactivare a ISG pe masina 
  • Pana atunci, ISG se poate dezactiva folosind un mic modul care memoreaza ultima stare a ISG si o aplica ca urmatoarea pornire a motorului. Cautati pe net..
  • Am mai scris pe undeva: mi se pare inacceptabil ca masina I30 sa nu te anunte cand bateria se apropie de final, dar te anunta ca se termina bateria de la tableta !! To add insult to injury, trebuie sa te duci la service ca sa iti spuna ei asta, - - ba chiar sa iti mai ia si bani pt diagnoza !! De timp nici nu mai vorbesc...
  • De cand am luat masina, primul lucru pe care il fac dupa ce pornesc motorul, este sa dezactivez ISG. 
Edited by ida01ro

Share this post


Link to post

Bună ziua, 

Vin și eu cu o nelămurire, știe cineva dacă pe Fastback N-Line 1.5 T-GDi se pot pune roti 205/55/16? Știu ca vine echipata din fabrica cu 225/40/18. 

Multumesc!

Share this post


Link to post
On 10/8/2021 at 5:22 PM, Dyonissos said:

Am facut ochii mari cand am vazut devizul pentru schimbarea bateriei: aprox. 850 RON

Habar n-aveam ca la masinile cu sistem start/stop se pun baterii speciale :)

Urmeaza sa schimb bateria acum, n-am ce face.

Primesc si eu mesaje ca bateria este descarcata cand opresc motorul si am farurile pornite, radio pornit si telefon la incarcat. Deocamdata nu am deloc probleme la pornire.

Folosesc start-stop cu moderatie (adica nu tot timpul). Ma gadeam sa incarc bateria preventiv ca vine iarna. Nu am gasit nicio mentiune in manual pentru start-stop. Dar scrie ca se reincarca. O sa verific si ce tensiune are cand o scot de pe masina.

As lasa si eu cateva ore bateria la incarcat desi e o lista destul de lunga cu ce trebuie refacut dupa scoaterea bornelor. E ceva deosebit de facut la bateriile start-stop fata de cele clasice?

 

Elemente de resetat
După deconectarea bateriei,
echipamentele electrice trebuie resetate.
• Deschidere/închidere automată geam
(consultaţi capitolul 4)
• Trapă de acoperiş (consultaţi capitolul
4)
• Computer de bord (consultaţi capitolul
4)
• Sistem de climatizare
(consultaţi capitolul 4)
• Ceas (consultaţi capitolul 4)
• Sistem audio (consultaţi capitolul 4)

Edited by MOTANUL

Share this post


Link to post

La mine n-a fost nevoie de nicio resetare dupa schimbarea bateriei.

Primul si singurul semn de oboseala pe care l-a dat inainte sa moara complet a fost ca toti martorii din bord se aprindeau la pornirea motorului dupa start-stop. Exact ca atunci cand pui contactul in pozitia a 2-a, inainte sa pornesti masina. Prima oara am zis ca mi s-a parut (fusese la primul start-stop intrat in acel drum, la primul semafor, cand motorul era deja incalzit), apoi nu a mai facut.

A 2-a zi am mers mai mult pana sa intre start-stop prima oara, n-a facut deloc. A 3-a zi a inceput iar, apoi am observat ca facea la fel si la pornire; se re-aprindeau toti martorii si se auzea un piuit cand porneam motorul.

Am pus un tester pe ea sa vad voltajul, aveam 11.8 cu contactul pus (cam putin imo) si 12.2 - 12.4 imediat dupa pornirea motorului. A crescut la 14.x abia dupa vreo 2 minute de functionare. Asta mi-a dat de inteles ca bateria nu mai tine curentul in ea, nu ca e descarcata. Ceea ce s-a si intamplat... 2 zile mai tarziu n-a mai pornit deloc, fix in ziua in care trebuia sa o vand :) 

Am pornit-o impinsa, iar dupa un drum de mai bine de 1 ora pana la DAB, dupa ce am parcat acolo n-a mai vrut sa porneasca neam. Dupa doar 2 ani si 8 luni bateria nu mai tinea curent in ea deloc. Deci v-as recomanda sa nu mai folositi (atat de des) start-stop, ca nu se merita din punctul meu de vedere.

Schimbat bateria, parca am dat putin peste 1000 lei, apoi am dat si masina in aceeasi zi.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salutare,

Am inceput si eu sa experimentez acei martori aprinsi la pornire, semn ca incepe sa ma lase bateria.

A schimbat cineva bateria in regim propriu ? E vreo procedura speciala ? 

Mai am doar cateva luni de garantie si nu as plati 350 de lei in plus pt a schimba bateria la reprezentanta.

 

Merci

Share this post


Link to post
On 12/18/2021 at 12:03 PM, De-MaRcOnE said:

La mine n-a fost nevoie de nicio resetare dupa schimbarea bateriei.

Primul si singurul semn de oboseala pe care l-a dat inainte sa moara complet a fost ca toti martorii din bord se aprindeau la pornirea motorului dupa start-stop. Exact ca atunci cand pui contactul in pozitia a 2-a, inainte sa pornesti masina. Prima oara am zis ca mi s-a parut (fusese la primul start-stop intrat in acel drum, la primul semafor, cand motorul era deja incalzit), apoi nu a mai facut.

La mine nu a ajuns acolo. Dar fata de asta vara cand facea start-stop si daca apream la 20 de secunde - acum nu mai vrea. La 5 minute daca mai opreste (eu si pun incalzire aer, scaun, volan, telefon, etc). Si consumul in acest regim (aglomerat + multi consumatori) duce la un 10% comparativ cu 6,4 asta vara.

Probabil nu e asa obosita inca - o sa o pun si eu pe tester. Ma bucur ca nu e ceva deosebit-complicat. O incarcare full nu are cum sa-i strice.

Sunt foarte curios daca si la mine face la fel (sa stea la 12.2-12.4 dupa pornirea motorului 2 minute si apoi sa urce la 14V). E anormal zic eu - dar e prima oara cand am baterie start-stop.

Share this post


Link to post
On 11/27/2021 at 3:04 PM, MMM said:

Bună ziua, 

Vin și eu cu o nelămurire, știe cineva dacă pe Fastback N-Line 1.5 T-GDi se pot pune roti 205/55/16? Știu ca vine echipata din fabrica cu 225/40/18. 

Multumesc!

salut, daca ti-au trecut in cartea masinii si dimensiunile astea, posti sa pui linistit. eu am 2 dimensiuni trecute in cartea masinii (model 2019 cel vechi) si pe iarna mi-am luat 205

Share this post


Link to post

Ciudat acumulatorul asta cu start-stop. La rece era la 12.2V. La un acumulator clasic daca mergi un pic cu masina creste la 12.8 dupa 20 de minute. Asta nu s-a miscat mai deloc.

Am incarcat vreo 2 ore jumatate (scos bornele si pus la incarcat) si tot nu a ajuns la 12.8 (era la 12.67). Din ce stiu eu e bine sa se incarce mai greu (sa nu urce repede).

La voi a fost la fel?

Share this post


Link to post
28 minutes ago, MOTANUL said:

Ciudat acumulatorul asta cu start-stop. La rece era la 12.2V. La un acumulator clasic daca mergi un pic cu masina creste la 12.8 dupa 20 de minute. Asta nu s-a miscat mai deloc.

Am incarcat vreo 2 ore jumatate (scos bornele si pus la incarcat) si tot nu a ajuns la 12.8 (era la 12.67). Din ce stiu eu e bine sa se incarce mai greu (sa nu urce repede).

La voi a fost la fel?

Nu stiu exact care ar fi comportamentul corect, dar atata timp cat nu iti face din nou secventa de led-uri in timp ce o pornesti (ma refer la partea in care se aprind toate led-urile cand pui contactul) nu ai de ce sa iti faci griji.

Bateriile AGM par sa fie mai rezistente. Eu pe bateria originala care dadea semne de oboseala (facea ce ti-am scris mai sus) , aveam 11.74v atunci cand puneam contactul si undeva la 8.8 in momentul pornirii. Dupa care urca destul de repede peste 12v.

Eu cand aveam sub 12v la motocicleta, nu aveam sanse sa o mai pornesc - asta cu baterie conventionala.

Pana una alta am schimbat bateria acum 2 zile si nu mai face secventa de led-uri si pornirea e mai rapida.

 

Share this post


Link to post

Voi aveti AGM pe masini? Pe toate masinile de buget am vazut EFB care sunt, in fapt,  niste mizerii.

Share this post


Link to post
7 hours ago, SwatGuard said:

Nu stiu exact care ar fi comportamentul corect, dar atata timp cat nu iti face din nou secventa de led-uri in timp ce o pornesti (ma refer la partea in care se aprind toate led-urile cand pui contactul) nu ai de ce sa iti faci griji.

Nu imi face nimic din leduri cand o pornesc (nu am ajuns acolo). Dar daca cu motorul oprit am telefonul la incarcat si muzica pornita cam in 5 minute imi da mesaj ca e bateria descarcata si imi opreste muzica :mad:. Fata de asta vara intra start-stopul in functiune mult mai repede (la al 2-3 semafor) acum se opreste dupa mai mult timp (semaforul 5-6). Ma refer cand plec cu motorul rece dimineata - nu ulterior cand e cald.

Adica da niste mici semne de oboseala.

34 minutes ago, akon said:

Voi aveti AGM pe masini? Pe toate masinile de buget am vazut EFB care sunt, in fapt,  niste mizerii.

Si cum facem diferenta intre AGM si EFB? Ca eu nu stiu ce am pe masina. Scrie pe ea ceva?

Edited by MOTANUL

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...