Jump to content
plc

consum kona

Recommended Posts

@ iris205

Cu un pic de rabdare, cablul de alimentare intra sub "chederul" de la parbriz si sub cel de la usa. Apoi poti alege sa-l fixezi sub bord cu niste cleme, sau il poti lasa provizoriu pe sub covoras (si asa a ramas la mine pana acum!). Avand 2 prize de 12V nu ma deranjeaza ca una este permanent ocupata cu alimentatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca găsești kit de alimentare cameră la panoul de siguranțe merită să dai o întrebare la reprezentanță dacă nu îl montează ei. Eu așa am făcut când am făcut revizia periodică. Fiind o operațiune care a luat mai puțin de 10 minute nici nu mi-au cerut bani extra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În ultimele două săptămâni mi-am facut de cap cu mașina, aproximativ 2400 de km, Kona de 1,0, doar în țară, bagaje plus oameni cam 300 kg, pe următorul traseu, scriu asta pentru ca să aveți o idee asupra profilului, Cluj-Bistrița-Vatra Dornei-Broșteni-Târgu Neamț-Iași-Vaslui-Focșani-Brăila-Murighiol-Giurgeni-Fetești-București-Alexandria-Craiova-Timișoara-Arad-Cluj.

Consumul dpmdv a fost jalnic, dacă la Vatra Dornei am ajuns cu 6,0 pe computer, a doua zi, la Iași, a rămas în aceeași plajă, dar a continuat să urce, astfel încât după București, unde a fost aglomerat, la fel și până la Alexandria, consumul pe 1700 si ceva de km fiind 7,2. Am zis că a luat-o razna mașina și am resetat computerul, din greșeala pe cel ce făcea totalul, nu cel intermediar, așa că nu mai am dovada dar și pe Alexandria- Craiova a rămas 7,2 %.

Consumul a fost mai mic, că rezonabil nu pot spune, pe prima porțiune, benzină în rezervor de la Petrom și Socar, apoi am alimentat de la Rompetrol și de atunci am impresia că a sărit în aer, dacă după 1000 km cu medie de 6,2 a ajuns la 7,2 după încă 600 km, deci asta înseamnă că a urcat consumul spre 8 si ceva % după alimentare. Menționez că nu am mers tare, mai ales că mai aveam o mașină ce ne însoțea și nu putea merge tare. Numai după ce am rămas singur am mers mai tare, pe cei aproximativ 100 de km pe autostradă am mers mai repejor. În Craiova am mai alimentat odată, doar cât să ajung la Timișoara, dar de la Petrom, benzină de 99, iar consumul a fost mai mic, undeva în jur de 6,3. La Timișoara am facut plinul cu benzina de la Socar, iar până la Cluj am avut medie de 6,3. Pe autostradă Timișoara Arad, am mers cap coadă cu 100 km/h cu cruise control, iar media a fost de 6,1, fără AC, că era dimineață și răcoare.

Am ,cred, aproape 1 milion de km conduși, așa că nu pot fi acuzat că nu știu să merg cu mașina, dar consumul ăsta mi se pare foarte mare, chiar și în comparație cu ce spun ei după normele WLTP, nu mai vorbim de normele vechi.

Ce am observat ciudat la mașină, nu îi place căldura mare, aerul condiționat o omoară, si trebuie turații peste 2400 să se comporte mai bine, dar am avut impresia că la orice accelerare mai rapidă, se aude zgomotul motorului cam ca cel de dacii vechi când nu aveau bine reglat avansul, asta pentru cei care au avut ocazia să conducă așa ceva, adică un zgomot mai gutural, care devine regulat atunci când îi creștea turația. Cam așa se manifestau motoarele vechi când, chiar și cu motorul turat pe loc băgai piciorul brusc în accelerație, parcă se poticneau la început apoi se accelerau treptat.

Săptămâna viitoare m-am programat la verificarea gratuită, le-am spus și de problema de consum, iar ei au zis că este normal, că așa fac toate..... . Nu o să accept prea ușor păcălirea asta pe față, o să trebuiască să se chinuie mai tare cu explicațiile.

Am mai auzit păreri că indicațiile computerului de bord sunt eronate, adică apare consum mai mare decât cel real, așa că la Timișoara am facut plinul până în gură, apoi la Huedin din nou, pe computer apărea 6,4, dar după litrii alimentați 6,1. Nu Știu dacă abaterea era adevărată, este posibil ca dimineața benzina dinrezervor să fie ma rece, iar pe drum să se fi dilatat și să nu mai intre așa mult în el. Dar oricum pare să indice mai mult consumul, sau cel puțin egal cu realitatea. La vechea mea mașină abaterea era de 10%, mai puțin pe computer decât în realitate.

Edited by laurg73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi am Kona cu motorul 1.6, am observat aceeasi diferenta intre consumul afisat si cel real. Diferenta este mai mare sau mai mica in functie de precizia (ca sa zicem asa!) de masurare a pompei de benzina. Alimentand doar in tara diferenta a fost de 0.32 l/100km (8.0 - 7.68, media pe 12 000km), iar afara 0.49 l/100km (7.5 – 7.01, media pe 3100km pana in Germania si retur).

Revenind la dezamagirea ta privind consumul mare, cred ca e vorba mai mult de impresia lasata de ce afiseaza CB. Din datele furnizate rezulta ca ai avut un consum mediu afisat de 6.9l/100km si unul real de 6.5l/100km, care se inscrie in limitele date de WLTP. Daca abaterea ar fi fost de 10% in sens invers (ca la masina anterioara), ai fi avut un consum afisat de doar 5.9l/100km, care ar fi adus un zambet de multumire pe fata!

Greu de crezut ca cei de la service vor reusi sa faca ceva pentru scaderea consumului (exceptand situatia in care gasesc vreo problema), asa ca mai bine scazi in gand un litru din ce vezi in bord si te bucuri de o masina frumoasa, confortabila si bine dotata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Ioniq-ul meu, din istoricul de pana acum diferenta intre consumul afisat si cel real este intre -0,3l/100km si +0,5l/100km. Din cate am observat, aceste diferente sunt in legatura cu modalitatea de utilizare / tipurile de drumuri facute. De exemplu, daca fac drumuri exclusiv in oras, diferenta este de +0,5%. Daca fac toti kilometrii pe judetene, diferenta este cu minus. Daca fac 300 pe judetene iar apoi 300 in oras, diferenta este cu plus.

Exemplu la ultimul plin: 300 km pe judetene, 200 in oras, 300km pe autostrada => +0,3l/100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tucson, 1.6 tgdi automat 4x4, pe 8500 km (60% oras), am in bord 11.5%. Consumul la pompa, monitorizat cu spritmonitor, este de 11.1%, asadar o abatere rezonabilă.

 

Nu-mi dau seama daca acest consum e rezonabil, dar vazand ce consumuri sunt pe aici la kona, cred ca stati bine. Bucurati-va de masini si de locurile unde va poarta.

Edited by WYZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi am Kona cu motorul 1.6, am observat aceeasi diferenta intre consumul afisat si cel real. Diferenta este mai mare sau mai mica in functie de precizia (ca sa zicem asa!) de masurare a pompei de benzina. Alimentand doar in tara diferenta a fost de 0.32 l/100km (8.0 - 7.68, media pe 12 000km), iar afara 0.49 l/100km (7.5 – 7.01, media pe 3100km pana in Germania si retur).

Revenind la dezamagirea ta privind consumul mare, cred ca e vorba mai mult de impresia lasata de ce afiseaza CB. Din datele furnizate rezulta ca ai avut un consum mediu afisat de 6.9l/100km si unul real de 6.5l/100km, care se inscrie in limitele date de WLTP. Daca abaterea ar fi fost de 10% in sens invers (ca la masina anterioara), ai fi avut un consum afisat de doar 5.9l/100km, care ar fi adus un zambet de multumire pe fata!

Greu de crezut ca cei de la service vor reusi sa faca ceva pentru scaderea consumului (exceptand situatia in care gasesc vreo problema), asa ca mai bine scazi in gand un litru din ce vezi in bord si te bucuri de o masina frumoasa, confortabila si bine dotata.

Daca ar fi fost consum in oras de 6,5 as fi fost multumit, dar cand din cei 2300 doar 100 au fost in oras nu prea imi place consumul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre 6,5 si 7 are consumul extern un prieten de-al meu cu VW T-Roc. Acelasi tip de motor benzinar de 1l turbo in 3 cilindri, acelasi tip de caroserie crossover... Dupa cum spuneau colegii mai sus, bucura-te de masina si nu ii lasa sa umble la motor ca cine stie in ce belele dai, la cat sunt de profesionisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am motorul de 1,6 benzină. Nu m-am așteptat să fie diferențe între indicația de la bord și consumul real. Am descoperit asta din întâmplare. Computerul de bord îmi indica 7,2 l/100 km, dar de fapt a consumat 6,6 l. Îmbucurător este faptul că a consumat mai puțin și nu mai mult.

Sunt în general nemulțumit de consum. Ca să scad sub 8 l/100 km trebuie să merg prudent, preventiv, să folosesc mult frâna de motor. Îi plac vitezele cuprinse între 60 și 80 km/h. Dacă treci de 100 te penalizează. În oraș nici nu vreau să mă uit la consum, pentru că rar scade sub 12l. La această cilindree nu mi se pare chiar normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce intelegi prin cilindree? Daca era un 3 l aspirat era ok consumul?

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, dvoncu said:

Ce intelegi prin cilindree? Daca era un 3 l aspirat era ok consumul?

Vrei să discutăm despre mașini sau vrei să te dai deștept? N-am de gând să-mi fac nervi de pomană. Pot să ies și să te las să-ți dai singur importanță pe-aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebarea era serioasa, daca nu ai inteles-o, spor la vaitat despre consum si la ascultat manele, habar n-ai ce masina ai cumparat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zi ceva despre consum. Dacă încep eu să te întreb, prevăd că o să taci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai o masina destul de grea, 4WD, cutie automata si un motor turbo de cilindree mica (cilindreea nu are nici o importanta, ai turbina). Teoretic consumul tau e cam bun pentru Buzau... sau nu:biggrin:

 E mai bine asa?

Intrebarea lu dvoncu e superpertinenta, ce treaba are cilindreea? Vezi specificatiile, curba de cuplu, putere, etc. Ca e cat o cana de cafea sau cat o galeata nu are importanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spuneam ceva mai demult ca nu am observat nicio scadere a consumului dupa primii 1000 km, afirmatie valabila pana la a doua revizie anuala la aproape 21000 km. Astazi am fost sa fac un pic de miscare la Cabana Trei Brazi (1120m, langa Predeal) si am avut surpriza sa observ un consum mai mic cu aproape 1 l/100 km fata de anul trecut, cam in aceleasi conditii de trafic, viteza, temperatura. Banuiesc ca un update de software a dus la aceste rezultate neasteptate. Nu prea te astepti la un consum mediu de 5.4 l/100km cand masina are 1477kg, 4x4 permanent si 177 CP benzina (adevarat, in conditii aproape ideale). 

548771803_PloiestiC.jpg.8ea44b2eaee1c4f38619f985d085d6b9.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum o lună când am făcut revizia i-am întrebat dacă există ceva versiune de soft mai nouă, care să facă ceva la consumul uriaș, după părerea mea, dar au spus că nu este nimic nou. Spre surprinderea mea la câteva zile după am făcut un drum Cluj București Cluj, și am refăcut un test făcut în februarie pe autostrada spre Pitești, iar rezultatele au fost surprinzătoare. Testul a constat în mers cu viteza de 130, 120, 110, 100, și 90 de km/h, cu cruise control, pe o distanță de 10 km, pentru fiecare viteză de mai sus. Consumurile au fost următoarele, februarie/ aprilie în aceleași condiții de drum, doar benzina schimbată, mol/Petrom, lukoil: 9,2/7,6; 8/6,8; 7,4/6,2; 6,5/5,4; 5,3/4,9. Deci diferențele sunt semnificative, chiar și la consumul mediu pe cei 900 de km, a scăzut cu de la 5,5 la 5,4, dar asta se poate sa fie chiar și din aglomerația mai mică.

Când mai citesc postări pe grupul de kona de pe Facebook, de la posesori de mașina care spun că la 120 de km/h au consum de 5,4, mă gândesc că au ales pentru testare o autostrada care coboară :). Este clar că am mai avut experiențe în trecut cu benzina de mol, OMV, care din punctul meu de vedere este mai predispusa a fi consumata in cantitate mai mare pe suta de km, dar am fost surprins, la ultimul drum de București, de benzina de 100 de la lukoil, mașina fiind mult mai receptiva la accelerații, zgomotul motorului fiind mai interesant, un pic mai gutural parca. Consumul nu l-am mai verificat, pentru că, condițiile de drum au fost diferite, m-am grăbit și a fost super super aglomerat, așa că nu aveam cum sa mai compar cu ultimele înregistrări.

Referitor la super consumuri mici se pot obține, cu motorul de 1.0, am reușit chiar un 4,4 pe Gherla Cluj, dar am mers extraordinar de cuminte, viteza maxima de 85, și am fost un fel de șicană mobila, doar de dragul testării, la un mers normal pe același drum consumul este de 5,4. Deci cum apeși un pic mai tare pe pedala se cunoaște instantaneu.

Că și concluzie aș fi curios dacă există undeva o pagina de internet unde sa se găsească versiunile de firmware aplicate pe ECU motorului, așa încât să îi tragem noi de mânecă pe cei din service și să le spunem că se poate face update.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...