Jump to content
plc

consum kona

Recommended Posts

Consumul instantaneu nu e relevant la cel mediu.

De exemplu pneurile de iarna la mine au un impact semnificativ la consum, cam de 10%. Adica in oras doar asta "explica" 1L/100km. Probabil ca nu-s o clasa energetica f grozava.

Share this post


Link to post

Cristibrit, ai dreptate daca privesti lucrurile asa. Insa daca pui masinile una langa alta, par mama cu puiul. Mazda este mult mai mare, alt spatiu pe scaune si in portbagaj, alt ampatament, etc. In conditiile astea, chiar daca este pe benzina, puiul sa consume mai mult, parca este nefiresc. Si cu Mazda merg tot iarna, tot prin oras, cu motorul rece, tot cu cauciucuri de iarna...

Share this post


Link to post

Konasorin, cei de la Mazda au reusit o performanta de exceptie (si) in ceea ce priveste aerodinamica lui CX-5, cu Cx=0.33, fata de Cx=0.32 la Kona, deci puterea consumata pentru a invinge rezistenta aerului la inaintare este aproximativ aceeasi. La ultimul model de CX-5 se lauda cu o scadere de inca 6%, Cx=0.31.

Kona, din pacate, este penalizata la consum de forma caroseriei. Asta se vede si din cresterea brusca a consumului la depasirea vitezei de 100-110km/h. Si nici motorul acesta nu este unul foarte economic, adevarat.

Cu toate acestea, la drum lung, fara autostrada, consumul mediu este undeva intre 6.2 si 7.4, conducand la limita legala, in modul ECO.

Am impresia ca pe principalele piete de vanzare Hyundai, cumparatorii nu se uita foarte atent la o diferenta de consum de 1 litru, ci mai degraba la aspect, dotari, dinamica si nu in ultimul rand pret. Altfel Hyundai-Kia nu ar fi ajuns al cincilea producator mondial de autoturisme.

Am pus cap la cap cateva poze facute tabloului de bord pentru a arata consumurile reale obtinute in diferite situatii, scuze pentru calitatea imaginilor:

 

https://www.youtube.com/watch?v=q6VP0i0eHbk&t=25s

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ca sa compari aerodinamica trebuie sa înmulțești cx-ul și cu aria frontala.

Un lotus de ex are un cx extrem de prost (pentru a avea forte deportante) însă datorita ariei frontale reduse e mai aerodinamic decât un suv "aerodinamic".

  • Like 1

Share this post


Link to post

Perfect adevarat, dar ariile transversale nu sunt asa diferite cum te-ai astepta, diferenta este doar un pic peste 9%. Pentru cine e interesat de formula completa:

 

7_forta_rezistenta_aer.png

Share this post


Link to post

La ultimul drum pe care l-am făcut cu Kona am adoptat, mai de voie, mai de nevoie (a fost trafic aglomerat) altă conduită. Am mers mai încet, undeva între 100 - 110 km/h și nu am mai intrat atât de des în depășiri (de multe ori erau coloane lungi).

Această schimbare s-a văzut în consum, care a coborât undeva pe la 7,2 l.

Concluzia: nu-i place viteza.

Share this post


Link to post

Concluzia e de fapt diferita: cind pui la treaba toti cei 177 de cai, astia tre sa bea de undeva.

Share this post


Link to post

salut. de curiozitate, cat ati reusit sa parcurgeti maxim cu un plin la motorul de 1.6?

Share this post


Link to post

Greu de raspuns la intrebarea ta, pentru ca nimeni nu merge pana se goleste rezervorul complet. Conteaza enorm raportul dintre distantele parcurse in oras si in afara orasului, diferenta de consum este aproape de la simplu la dublu. Consumul mediu vara-toamna a fost la mine 7.7l/100km, mergand "normal spre linistit" de obicei, cu oarecare exceptii, ceea ce inseamna la un rezervor de 50 l o distanta totala de 650km. Aceeasi masina mergand doar in oras probabil ar face maxim 400 km cu un plin.

Share this post


Link to post

merci frumos de raspuns. intreb pt ca sunt oarecum interesat de kona ca posibila viitoare masina dar ma sperie consumul. eu am acum un leon fr 1.4 tsi cu care fac destul de des peste 800km cu un plin (90% extraurban dar si autostrata cu peste 130) si eram curios cam cat ai face maxim cu un plin in extraurban (eu nu prea folosesc masina in oras).

Share this post


Link to post

Daca vorbim despre autostrada cu peste 130 km/h, sa nu te astepti la un consum sub 8.5 l/100km, motorul nu este mai economic decat 1.4 TSI. Iar forma caroseriei tip SUV/Crossover dezavantajeaza clar Kona la consum.

Share this post


Link to post

dar si 1.6tgdi e mai puternic si asta ma incanta :) partea cu forma caroseriei era asumata. din filmuletul tau inteleg ca pe drum national/localitate mers chill scoti minim un 6.2

overall consumul e cam cu 1,5l in plus fata de ce am acum. (m-a speriat review-ul unui om de pe youtube care a scos 10mixt). thanks

Share this post


Link to post

Interesant este consumul la un mers normal. Ăsta este cel care contează. Că ar putea consuma 2 litri, în nu știu ce condiții, total neinteresant.

Share this post


Link to post

Destul de greu de definit ce inseamna un mers normal, tine de stilul de condus al fiecaruia. Pentru mine inseamna condus la limita legala (+9 km/h), folosind din plin anticiparea atat timp cat nu ma face sa pierd timp. Nu vad ce rost are sa ma apropii cu viteza de semafor daca e rosu si sa franez brusc! Toate consumurile medii prezentate de mine sunt obtinute in conditii "normale", pe trasee dus-intors pentru a evita influenta negativa sau pozitiva a diferentelor de nivel. Poti favoriza (sau dimpotriva) consumul cand faci teste pe cativa km, cum vezi de obicei pe Youtube, dar cred ca este imposibil sa o faci pe cateva sute sau mii de km. Am prezentat consumul mediu obtinut de mine pe 10,000km, greu de gasit o informatie mai aproape de realitate.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Salut. Mă interesează kona cu motor 1.0. Dacă mă poate ajuta cineva cu pareri referitoare la consum și cum se comportă acest motoras la drum .

Share this post


Link to post

Salut. Mă interesează kona cu motor 1.0. Dacă mă poate ajuta cineva cu pareri referitoare la consum și cum se comportă acest motoras la drum .

Ex. de consum

Un drum dus intors pana la Bucuresti, cu intrare in oras ziua la 8 (dezactivat start/stop), 387.5 - 6.8 l/100, max 140 pe anumite portiuni, nu prea am depasit 3000 rpm decat pt scurte perioade in depasii. Fata de specificatii este mare, masina este in rodaj are doar ~1300 km. Astept si alte pareri.

Edited by iris205

Share this post


Link to post

Multumesc pentru răspuns. Dar urban? Cam care este consumul. Cum se comportă la drum. Am înteles că se infige destul de bine. Nu am gasit să fac test drive decât cu motor 1.6 177 cp. Dar mă interesează motorul de 1.0

Share this post


Link to post

Eu am 1.0 l, 120 CP, 2 WD, benzina, Highway, dar asa cum am scris mai sus nu prea am circulat cu ea. In oras depinde cum mergi, eu cred ca am scos cam 8~9. La drum din punctul meu de vedere se misca bine, se infige la depasiri si nu prea iti dai seama cand ajungila 130. Am optat pt aceasta versiune deoarece am avut de ales intre Duster si Kona dar Duster-ul nu s-a incadrat la Rabla.

Sisteme de siguranta lucreaza foarte bine, cel putin pana acum. Vezi aici: https://www.turatii.ro/2019/01/08/hyundai-kona-1-6l-t-gdi-7dct-4wd-luxury/ o parere pertinenta si cauta pe youtube ca sunt destule filmulete si cu versiunea 1.0l inclusiv cu sunetul scos de motor, viteza maxima si comparare la demaraj intre 1 si 1.6 :)

Edited by iris205
  • Like 1

Share this post


Link to post

Konasorin, cei de la Mazda au reusit o performanta de exceptie (si) in ceea ce priveste aerodinamica lui CX-5, cu Cx=0.33, fata de Cx=0.32 la Kona, deci puterea consumata pentru a invinge rezistenta aerului la inaintare este aproximativ aceeasi. La ultimul model de CX-5 se lauda cu o scadere de inca 6%, Cx=0.31.

Kona, din pacate, este penalizata la consum de forma caroseriei. Asta se vede si din cresterea brusca a consumului la depasirea vitezei de 100-110km/h. Si nici motorul acesta nu este unul foarte economic, adevarat.

Cu toate acestea, la drum lung, fara autostrada, consumul mediu este undeva intre 6.2 si 7.4, conducand la limita legala, in modul ECO.

Am impresia ca pe principalele piete de vanzare Hyundai, cumparatorii nu se uita foarte atent la o diferenta de consum de 1 litru, ci mai degraba la aspect, dotari, dinamica si nu in ultimul rand pret. Altfel Hyundai-Kia nu ar fi ajuns al cincilea producator mondial de autoturisme.

Am pus cap la cap cateva poze facute tabloului de bord pentru a arata consumurile reale obtinute in diferite situatii, scuze pentru calitatea imaginilor:

 

Gasiti noul link aici:

https://youtu.be/O02FKULnVjY

 

Mai multe informatii aici:

https://www.youtube.com/channel/UC8dQpVYtk1wupChtaug1uSQ

Edited by Cristibrit

Share this post


Link to post

Pentru o Kona cu motor de 1.0, care încă nu are 500 de km, echipare Luxury+, deci cauciucuri mai late respectiv consum mai mare si în carte și real, drum de 120 de km, național și județean mers foarte foarte cuminte, 5,4 pe computer.

Cam același drum, mers si mai cuminte, doar eu în mașină, 5,1. Dar modul astă nu cred că o să îl mai adopt, pentru că mașina cere să fie condusă mai rapid.

În oraș pe drum de 3 km, când a fost mai friguț, îmi arăta 12 la sută. Atunci când s-a mai încălzit 10 la sută pe același traseu, dar cu mai puțină aglomerație.

Ce mi se pare interesant este că săptămâna trecută am primit declarația de conformitate, unde cu litere mici, ca să nu vezi consumul mare :sad:, sunt date consumul după normele NEDC și cele WLTP. Diferențe cam de 12 % între ele.

Extra urban 5,0 5,6

urban 6,6 7,5

combinat 5,6 6,4

Rezultă că, consumul mașinii este foarte apropiat față de cel declarat pe WLTP.

Sunt de acord că mașina livrează 120 de CP, și este SUV-uleț cu suprafață frontală mai mare, dar și loganul meu de acum 10 ani, cu motor de 75 CP și generație de acum 15 ani consuma tot cam atât. Deci toate îmbunatățirile nu se văd mai deloc la consum.

Acum câțiva ani se ducea o luptă cu CO2, că e foarte rău, așa că trebuie să facem mașini cu consum mai mic și au explodat motoarele diesel. Apoi se supără pe diesel că au descoperit particule în fum, care te omoară mai repede decât lipsa oxigenului, așa că trecem toți înarmați cu furci și topoare să ucidem mașinile pe motorină. Astăzi am citit un articol în care se spune că nivelul de CO2 este cel mai mare din istoria pământului, așa că o să trecem la atacul mașinilor pe benzină cât de curând. Nu zic că nu ar avea dreptate și asta se vede în centrul orașelor, dar parcă prea mult bine ne face să înnebunim mai ușor și astfel căutăm dușmani care să se plieze pe discursul nostru.

Sunt un iubitor de gadgeturi și aș fi cumpărat un Kona electric, dar când văd că de la Cluj la București nu pot ajunge fără să încarc cel puțin odată, parcă imi vine să plantez vreo doi copaci și să mă sui în mașina mea poluantă.

Un pic de offtopic cu automobile dar totuși cu mașini :), ieri am văzut un reportaj la TV în care se recomanda să nu mai spălam vasele la mașina de spălat, că buretele e mai bun, din cauza că e murdar și conține bacterii care face sistemul nostru imunitar să funcționeze mai bine, Nu mai contează economia de curent, apă, timp, după cum vedeți au timp și resurse să gasească ceva de cercetat cam la fel ca și în cazul diesel/benzină.

Sper că nu v-am plictisit cu postarea mea lungă, mă duc să am grijă de sistemul imunitar și să spăl vasele.

Edited by laurg73
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Un pic de offtopic cu automobile dar totuși cu mașini :), ieri am văzut un reportaj la TV în care se recomanda să nu mai spălam vasele la mașina de spălat, că buretele e mai bun, din cauza că e murdar și conține bacterii care face sistemul nostru imunitar să funcționeze mai bine, Nu mai contează economia de curent, apă, timp, după cum vedeți au timp și resurse să gasească ceva de cercetat cam la fel ca și în cazul diesel/benzină.

Sper că nu v-am plictisit cu postarea mea lungă, mă duc să am grijă de sistemul imunitar și să spăl vasele.

Nu mă pot abține, scuze, dar am găsit în sfârșit de ce trăiesc mai mult femeile!

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...