Jump to content
faga_nelu

Probleme diferential SF 1

Recommended Posts

Salutare tuturor!

De cand am cumparat masina,un SF din 2004 4wd,At,se auzea un huruit in spate care a devenit tot mai deranjant.Am suspectat rulmentii de la roti.Buni.Invartind de cardan se auzea grupul cum huruie.Am dat jos uleiul.Pus altul,huruia la fel.4 mecanici au raspuns sec-diferentialul!Am cautat pe net si am vazut ca sunt 2 tipuri de dif pe santa fe.Grup simplu si grup cu electrocupla.Al meu e cu electrocupla(idem Tucson sau sportage).Ei,vinovat de galagie era un rulment de la electrocupla(seria 6008).Schimbat ulei,simering,rulment.Nu se mai aude gram de zgomot de la grup!!!Costuri-rulment Skf-28 lei,simering 15 lei(universal),ulei 22 lei/l.Un diferential se vonde second la peste 1000 lei.Manopera in regim propriu.Poate ajuta pe careva!Exista si tutorial pe youtube,care a fost de folos!

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista si tutorial pe youtube,care a fost de folos!

 

Pai poti pune si linkul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://youtu.be/ZOIJNC42QwI

Aceeasi poveste la Tucson si Santa fe cu electrocupla(unele modele de sf au diferential simplu).Scuze pt intarziere.Am scris mai sus seria rulmentului buclucas.Problema la el e faptul ca e Z(protectie de tabla).Am pus Rs(rubber sealing).Vom vedea cat tine.Sper ca mult si bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Am mai discutat despre problema asta a mea pe un alt topic, dar cred ca abordarea problemei era greșită.

Am niște smucituri puternice în mers, la accelerare, și acum le simt ca vin din partea grupului de pe spate. Poate sa fie o rezolvare doar schimbarea uleiului, sau rulmentul "buclucaș" , sau e compromis diferențialul spate? Mașina poate sa circule dacă demontez cardanul?

Mașina e SF1 cu cutie automată și diferențial spate cu electrocupla

Mulțumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema nu e din grup.Rulmentul huruie cand e problema.Uleiul il poti verifica la nivel(piulita din capac) eventual completa daca e nevoie.Scoate mufa de la grup si vezi ce zice,dupa care dai o tura.daca de acolo e baiu' te-ai scos...poti sa dai cardanul jos si sa vezi cum face.Dar incepe cu mufa.esti sigur ca nu e cutia de viteze care smuceste?

Edited by faga_nelu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aproape complet convins că e de acolo. Am încercat să scot mufa de la cupla, dar nu am avut vizibilitate buna și nu am vrut să o distrug. Mai încerc, am sa fac și un schimb de,ulei, și mai revin .

post-20639-0-39578800-1554038402_thumb.jpg

Ăsta e uleiul pe care vreau sa îl pun

Edited by malex75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună dimineața! Revin cu oarecare noutăți, și anume ca după ce am făcut schimburile de ulei la toate cutiile, încă mai am smucituri în mers, mai ales la tracțiune.

Am dedus ca ar fi cutia de transfer. Nu am service de încredere în Reșița. .

As avea o rugăminte :cei care au schimbat acel pinion de la cutia de transfer, sa spună ce cod are și eventual o poză.

Mulțumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur n-a ramas pe undeva nu trebuia niscaia ulei / grasime? Nu miroase nimic a incins? :dontknow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare ! 

Exista o explicație logica la ceea ce mi se întâmplă mie ? Masina merge relativ bine (am oarece smucituri la accelerare puțin mai agresiva) în Drive dar e dezastru în Reverse. Pacane și trosneste de zici ca se rupe în doua. 

Aici în Reșița nu vor sa se implice nimeni.Puteti sa îmi ziceți careva care ar fi modalitatea de a testa ,in linii mari , multitudinea de cutii cu care e echipata mașina? 

Mulțumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca spui ca sunt zgomote suspecte, mai bine dai jos uleiul si pui unul nou. Cu ocazia asta vezi si daca este si ceva metalic, caz in care trebuie sa mergi la un service specializat.
Dar oricum, un schimb de ulei nu strica - decat financiar, desigur, dar nu stiu sa iti spun exact o suma in cazul tau deoarece eu am cutie manuala. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

30 lei/litru.partea proastă e ca nu il poti schimba pe tot...suspectez la tine nivelul de ulei,calitatea si tipul uleiului(important).Vezi cutia de transfer.Îi cam place sa piardă ulei.Intra 0,9 L dar ulei de grup.75w.

Sau crucile cardanice mai bat...

Edited by faga_nelu

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu se poate goli tot? Intreb pt cultura mea mea generala :dontknow: Nu e ca la CV unde ai un buson de golire? Dai drumul si iese 99%, ce ramane este nesemnificativ dpdv al cantitatii in comparatie cu ce urmeaza sa se puna.

In privinta vascozitatii, ar fi bine de vazut ce zice manualul/pasaportul, caci uleiul pe care obisnuiam sa il pun in CV - 80w90 - scria pe bidon ca merge pus si in cazurile astea. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îți ramane in convertizor,canale,supape...Eu l-am schimbat singur.Ar trebui sa intre vreo 6 litri,mie mi-au intrat vreo 3-4.Cel vechi era maroniu,cel nou rosu.Dupa schimb nu era rosu curat,ci visiniu.Semn ca mai era ulei in cutie.Am gasit la un magazin ceva ulei care inlocuia uleiul original hyundai la 30 lei/l.Ai buson cu magnet,ar trebui sa fie relativ curat.Dupa ce schimbi uleiul,treci in toate treptele prnd pe loc.atApoi verifici nivelul la cald,pe drept,cu motorul pornit si în N,nu în P.

Sincer nu mai tin minte ce zice manualul si nici ce am băgat in cutia de transfer si grup.Cred ca totusi 80w,atunci am studiat manualul.Intra exact 2 l in cele 2.In grup 1,1,in ct 0,9.

Atentie la uleiul de cutie,merge doar cel care respecta norma hyundai.Altfel distruge cutia sau smuceste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din nefericire,nu cred ca e problema uleiului,deoarece a fost schimbat la un service autorizat cu "scule destepte".Am schimbat toate uleiurile din toate cutiile și fata și spate. Uleiurile pe care le-m pus sunt de la Motul după specificațiile Hyundai

Mulțumesc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci pocnitul poate fi din cutia de transfer sau cruci cardanice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poți sa îmi spui dacă exista vreo diferența la priza de prindere între cutia de transfer pentru cutia automata și cea pentru  cutia manuala ?

Am primit cadou o cutie de transfer dar e pentru cutie manuala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...