emy_b_cta 14 Posted April 27, 2020 (edited) Nats , eu nu intretin masina din carti . O fac la sfatul mecanicilor care au ceva experienta in domeniu ( putini ce-i drept ). De exemplu , daca m-as lua dupa carte , uleiul din cutia automata nu l-as schimba in veci ( asa cum spun si cei din reprezentanta ) avand in vedere ca acolo n-ar exista frecari , componente in miscare , deseuri reziduale. Distributia as schimba-o la 300-400 mii km chiar daca as face km astia in 30 de ani. Am 169 mii km si 8 ani vechime iar in vara la sugestia mai multor mecanici buni pe care-i cunosc de ani de zile ( nu cei din reprezentante ) voi schimba distributia fiindca intinzatoarele alea hidraulice nu tin o vesnicie chiar daca n-au 1 mil de km. Eu sunt adeptul preventiei. Edited April 27, 2020 by emy_b_cta 1 Quote Share this post Link to post
emy_b_cta 14 Posted April 27, 2020 (edited) Dar fiecare e liber sa faca ce doreste cu bunul lui. Orice componenta de pe masina imbatraneste in timp fiindca nu se mai fac masini sa dureze o vesnicie. Nu ma bazez doar pe uzura datorata rulajului. La mine problema ovalizarii repetate a discurilor de frana s-a datorat culiselor de la etrieri( mizerie excesiva ) si flanselor de la roti ( una dintre ele ). Edited April 27, 2020 by emy_b_cta Quote Share this post Link to post
nats 62 Posted April 27, 2020 Am fost la constatare: discuri harcea-parcea. Service-ul zice ca le-a montat bine. Parca vad ca epiesa zice altfel... Quote Share this post Link to post
bumbul 24 Posted April 27, 2020 Cu certificatul de garanție și documentele de constatare de la service, duci discurile înapoi la epiesa (da, discurile folosite și defecte). Este treaba celor de la epiesa pe urma sa le trimita înapoi la textar pentru verificări ulterioare, iar în caz de aprobare, vei primi banii înapoi. Quote Share this post Link to post
nats 62 Posted April 28, 2020 On 4/26/2020 at 9:56 PM, bumbul said: La mine stătea volanul înclinat când aveam pivotul belit pe dreapta. Adică pivotul care este presat in bascula. Ala care nu se poate schimba de unul singur. Am rezolvat-o cu volanul stramb ieri, prin geometrie la ambele axe - paradoxal, fata a fot aproape la linie, insa roata dreapta spate a fost praf si de acolo statea volanul stramb si tragea dreapta. Acum e ok. Intre timp ma uit de alte discuri si placute (OE sau TEXTAR). A schimbat cineva discurile pe garantie? Quote Share this post Link to post
nats 62 Posted July 12, 2020 (edited) Saga unui schimb de discuri si placute frana fata aftermarket: - 06.11.2019, 83990 km, schimb discurile originalele de echipare si placutele originale (al doilea set) cu un set aftermarket Textar; - dupa vreo 3000 km, incepe sa tremure masina la franare - anvelope de iarna; - vine primavara, pun anvelopele de vara cu anvelope noi noute, mai bag vreo 3000 km, tremura si mai rau; - refac echilibrarea: la fel; - pe 27.04.2020, ma duc la constatare - discurile sunt praf; mi se da nota de constatare; - refac geometria pe ambele axe: la fel. - pe 07.05.2020, km 90781, deci dupa 6 luni / 6800 km de la schimb, montez un alt set de discuri si placute Textar, luate din acelasi magazin. Fireste, la un pret mai mare. În aceeași zi, trimit placutele si discurile vechi la magazin, prin curier, pentru garantie; - dupa 3 saptamani, pe langa documentele pe care le trimisesem initial, se gandesc sa imi ceara si raportul de franare de pe stand, de la montajul din 06.11.2019. Service-ul il gaseste in arhiva si mi-l trimite dupa 2 saptamani; - dupa alte 2 saptamani, primesc un raport in care scrie ca placutele sunt ok, deci nu se despagubesc. Au trimis discurile la verificare si cum n-au primit niciun raspuns inca, decid sa ma despagubeasca pentru discuri. Banii intra in cont; - trimit mail la RAR si la Hyundai Auto Romania, prin care ii intreb daca la schimbul discurilor de frana este obligatoriu/recomandat sa se schimbe si placutele. Primesc raspunsurile: RAR ma trimite la HAR; HAR ma trimite la service-urile din reteaua lor. Eu ii trimit la dracu'; - trimit notificare la vanzator cu prevederile Legii nr. 449/2003, prin care le solicit banii de placute, banii de montaj si banii de curier'; - primesc banii de montaj si banii de curier, banii de placute nu, acestea fiind conforme. Deci: service-ul trebuie sa fie autorizat RAR pentru Hyundai; la montaj, trebuie sa se faca proba pe stand de franare si sa se genereze raportul de franare (obligatie legala conform OG nr. 82/2000). Nu umblati la sistemul de franare in service-uri care nu au stand de frane omologat RAR! Eu daca as mai monta un set placute + discuri, ca sa nu mai am batai de cap, as monta doar repere originale, luate si montate de service. Ideea este ca as fi platit cam dublu, la repere de origine, intr-un service normal. La reprezentanta nu am intrebat, ca aia sunt aberanti. Povestea este mult mai lunga, aici am expus-o pe scurt. Edited July 12, 2020 by nats 1 Quote Share this post Link to post
nats 62 Posted July 12, 2020 Ma gandesc serios sa verific jantele, sa nu fie curbe pe axa Ox :), ca parca masina merge in hopuri... Quote Share this post Link to post
nats 62 Posted August 18, 2020 S-a troznit si al doilea rand de discuri TEXTAR, tot pe fata. Acum au 3 luni si 6000 km de la montaj. Le schimb cand voi face si revizia. Inclin sa cred ca originalul e sfant... Ce naiba fac cu 2 seturi de placute rulate 7000 km? Ca nu ma duc cu placute vechi pe discuri noi, cu toate ca nici RAR nici HAR nu interzic acest fapt. Quote Share this post Link to post
marius.zadara 170 Posted August 20, 2020 Cand zici "original" sper ca te referi la cel iesit de pe banda de ansamblare, nu cele pe care le gasesti in magazine, nu? Quote Share this post Link to post
mihaimatei63 19 Posted December 13, 2020 Eu am trecut de curand pe Stark (discuri + placute). Deocamdata incantat. Raman sclavul ideii ca ambele trebuie sa fie acelasi brand, concepute sa lucreze impreuna. Deci voi folosi aceleasi placute pana cand voi schimba din nou discurile. Quote Share this post Link to post