Jump to content
flaviu

Ce discuri de frâna/plăcute recomandați?

Recommended Posts

Nu neaprat. Dupa cate stiu, depinde mai ales de compozitia materialului de frictiune si nu de duritarea acestuia. Cele eco, paradoxal, lasa mai mult praf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt de acord cu nats.

Contează coeficientul de frecare al placutelor. Acest index poate fi de forma GG, FF, EE, EF și încă vreo 2. Este stantat pe placute.. GG (asa erau ate) sunt cele mai abrazive, pe când FE (asa sunt astea textar) sunt mai puțin abrazive. Prima litera este coeficientul de frecare la rece, iar a doua este la cald. Sau invers? Să-mi bag p, ca am uitat.. 

Nici eu nu sunt un fan al roților murdare de praf de la placute.. 

Edited by bumbul

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

A schimbat cineva placutele pe spate, in alt loc decat reprezentanta? E vreo chestie cu frana de parcare electrica, trebuie conectat laptopul sa intre in service mode?

In alta ordine de idei, la Autohut placutele Textar spate sunt la oferta, 155 lei/setul.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat la service multimarca, nu pe bordura, dar nici la dealer. 

Am citit pe drive2.ru ca un rus schimba.se plăcuțele fara calculatorul care să retragă pistonasele. Doar cu șurubelnița înfiptă între plăcută si pistonas a impins încet încet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la service multimarca au pus calculatorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oameni buni, vorbim de siguranta noastra si a celorlalti. Cand e vorba de sistemul de franare eu nu ma complic. Daca o sa renunt la discuri/placute oem, probabil o sa o fac pentru un set brembo. La fel cu anvelopele. Pe cele de iarna le-am schimbat la 4 mm si steluta inca vizibila, cum spune nokian, pe cele de vara la 3 mm.

Cand trebuie sa franez de la 180, pentru ca duduia cu tico intra in depasire de tir cu 80, vreau sa nu am emotii. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si a zis cineva ca tremura de emotie, sau cum? Imi pare rau ca nu m-am uitat ce scria pe placutele fata, in afara de Mobis, dar erau prea murdare. De ce e Brembo mai bun, pt masinile obisnuite, decat altii?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Asta nu duce nicăieri. Este cunoscut faptul ca și acele placute montate din fabrica, sunt fabricate de cineva pentru hyundai. Hyundai nu produce placute de frână și multe altele. Pentru hyundai le produce SANGSIN BRAKES, unul din coloșii din industrie, cum este în Europa tmd friction sa spunem. Nu e musai sa plătim extra pentru a avea logo hyundai pe ele. Sunt multe produse aftermarket care spun ca sunt OE quality.

Toate sunt bune într-un fel sau altul. Depinde numai de nevoile fiecăruia. Atâta timp cât sunt pe piață, la vânzare, înseamnă că au trecut niște teste pentru aprobarile respective. Din categoria "toate" excludem piesele contrafăcute, care, de cele mai multe ori întruchipează ceva OE, adică e mai des întâlnit un filtru hyundai contrafăcut , decât purflux, de exemplu. 

Orice este pe piața, este destinat cuiva, depinde acum de cati bani ești dispus sa plătești pentru diferitele nevoi. 

Asa ca brembo sau trw, ate sau mobis, textar sau jakoparts.... Toate sunt pentru cineva sa le cumpere.

973a089s-960.jpg

cebcba9s-960.jpg

Edited by bumbul

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ai sa fii surprins dar in testele facute de revistele auto, rareori placutele aftermarket se apropie de performanta celor OE, chiar daca sunt facute de nume mari. Iar alea care se apropie sunt aproape la fel de scumpe ca si OE.

Acu’ daca diferenta de performanta justifica pretul ... e dupa fiecare.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
55 minutes ago, bumbul said:

Pentru hyundai le produce SANGSIN BRAKES. Unul din coloșii din industrie, cum este în Europa tmd friction sa spunem.

Pai si atunci de ce eu, cu Textar produs de TMD, am facut o alegere proasta si tu cu Brembo ai facut o alegere buna? Asta ca discutie, nu ca flame.

In alta ordine de idei, eu ma ofer cobai sa vedem daca niste placute after market bune (zic eu) duc mai mult decat unele OE. Si pot sa incep cu cele de pe fata, pe care le-am schimbat la 38000 km (dar cred ca m-au intepat la Tiriac) si apoi la 46000 km, primele fiind cele de prim montaj si celelalte Hyundai Genuine Parts, luate din reprezentanta. Acum am Textar, de vreo 4500 km.

Similar, ma bag si placutele spate: cand le-am schimbat pe cele de prim montaj la 48.000 km (mancate, ca mi le-au pus in cutie), am pus Mobis iar acum ma cam astept sa ma lase spre 90,000 km (am luat deja tot Textar dar nu le-am schimbat).

Oricum, ca si prima impresie, franeaza la fel dar nu lasa atata praf pe jante. De fapt, nu lasa praf deloc.

Oricare ar fi rezultatul, mi-ar face mare placere sa bem o bere impreuna. 

 

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am comentat pentru ca deja discutia s-a indreptat catre placute de 100 lei si chestii "russian style". Si asta m-a cam intristat. Suna foarte apropiat de stilul romanului care-si ia A6 second si cauta placute si discuri la dezmembrari. Pentru ca nu-si permite masina respectiva, dar "prestanta" in ochii celorlalti e motivul principal la achizitionare. Revenind la masinuta noastra, vrem placute de 100 lei pentru o masina care are viteza constructiva de 200 km/h si se duce fara problema pana la limita vitezometrului (240 km/h ~ 232 - waze). Stim ca retailul e teapa, industria auto e teapa, cea farmaceutica deasemenea, nu mai spunem nimic de "duty free", dar totusi, daca ni se pare prea mult sa dam cateva sute pe placute de frana..... poate nu ne-am ales marca potrivita. La Dacia totul e incredibil de ieftin. Petru mine, motivul principal pentru care am ales i40, a fost ca pot sa am o masina buna (dotari, punctaj ncap peste passat  in 2012, 5 ani garantie integrala, dotari peste medie, pret bun) si sa-mi permit sa cheltuiesc diferenta catre a4 avant/ c classe break (masini mult mai inghesuite, mai scumpe la pret si intretinere, cu muuuult mai putine dotari in echiparile de baza) pe concedii in toata europa. Si ghici ce... e mai interesant sa ti faci concediu in Germania si sa te bucuri de "chinezaria" ta zburand cu peste 200 km/h, legal :d, pe autobahn, decat sa asculti manele in padure la Cernica, mancand mici langa A6-le tau cu anvelope la sarma si placute reciclate. Stiu sigur ca nimeni nu se simte jignit, pentru ca toti suntem aici din motive evidente, dar, daca, totusi, am jignit pe cineva, imi cer scuze.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia gogaliti despre placutele EBC Brakes.Eu mi-am pus gama lor green stuff (ceramice), costa cam 450 lei perechea pe fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dvoncu, asta am spus de la inceput. Oferta este larga, depinde acum de nevoia fiecaruia. Ca sa exemplificam nitel spunem OK, placuta originala din fabrica (adica OE) are "initial bite" mai accentuat, adica musca mai bine, cand este sistemul de franare, rece, dar pe masura ce cresc temperaturile, poate aceste placute nu vor mai frana atat de bine, cum poate o placuta aftermarket (Nipparts de exemplu) va frana mai slab initial, dar mai bine la temperaturi mari. Placutele OE nu vor scartai, dar se vor consuma mai repede. O placuta Ferodo poate va scartai , dar va tine 90de mii de km un set, timp in care vecinul cu OE va schimba 2 sau 3 seturi. Inca o data spun, variaza in functie de nevoi. Nu sunt specialist, nu testez piese auto, sunt niste exemple despre cum vad eu aceasta multitudine de producatori si oferte. 

Eu am vazut pe i40ul meu ca placutele Mobis, s-au tocit foarte repede. Apoi, am trecut la ATE, data fiind experienta trecuta cu reno. Acum am in loc de Ate , Textar, pentru performate egale cu OE, dar mai putin praf depus pe jante. Pe spate am schimbate OE cu ate, care inca sunt pe masina. 

Sincer va spun ca am aflat de pe la oameni ca folosesc TRW cu inima impacata. Eu nu am sa folosesc.

nats, nu stiu la care eu sau tu te referi, intrucat personal doar am incercat sa prezint o imagine de ansamblu a pietei, cu produse pentru toate buzunarele. Placutele Textar sunt bune in viziunea ta, nu si in viziunea altora, cum este rowwt, spre exemplu. Pentru mine de altfel, pentru moment, textar sunt cele mai bune. Nu si pt cupeist , care este fan EBC Brakes. Alegeri. Fiecare considera ce este bun pt el, asta nu inseamna ca ne F** pe bani marunti si ne zgarcim la calitate sau mai stiu eu ce. Nu o dam in pemfeuri vechi de 45 de ani cu numere pe bulgaria reparate cu sarma. De-aia am ajuns la hyundai, pentru ca este o masina corecta pentru oameni rationali. 

Cat despre reparatii rusesti , a fost pur si simplu un raspuns la "...merge fara calculator?..." . Am vazut in relatarile altora ca merge. Pur si simplu. Asta nu inseamna ca eu sau cel care a intrebat va incepe sa dea cu ranga in masina, pana ii cad placutele sau pistoanele din etrieri. Doar JIJI bhecalli poate face asta. La maybach.

Cat despre EBC Brakes .... Folosesc placutele lor la bicicleta inca din 2013 :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca am fost gresit inteles: eu trebuie sa schimb placutele spate in maxim 1500 - 200km si ma intrebam unde sa ma duc, la reprezentanta sau la service-ul la care am inceput sa-mi fac reviziile. Atata tot. In ceea ce priveste placutele, discutia e ca aia cu uleiul, clar. Si eu am am mers numai pe original, pana acum ceva timp, insa fac mizerie mare pe janta si parca se consuma si cam repede. Asa ca optiunea mea s-a indreptat catre Textar, dar nu vreu sa impun asta nimanui. Pur si simplu, e alegerea mea. In aceeasi odine de idei , la fel m-am inderptat catre altre filtre,  altele decat Mobis, pentru ca oricum nu le schimbam la 30000km/60000km , cat zice cartea, ci intre 7500 - 8500 km. Si care, culmea, erau Mahle toata ziua. Asa ca in loc sa dau 80 de lei pe un filtru de aer Mobis, pe care sa il schimb la 15.000, cand fac eu revizia, mai bine dau 35 lei pe un Hengst sau 40 lei pe un Mahle, si le schimb la 7500km, iar turbina va zice merci. Asta e ideea si nimic mai mult. Drumuri in siguranta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Textar sunt placute de prima echipare la multe marci, ca si ATE, Bosch, Brembo, TRW ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat la 160 000 km in sfarsit discurile pe spate cu Brembo si placute TRW. Totul ok.

Pe fata am tot schimbat dupa cele originale pe rand : ATE , ZIMMERMAN , JAPAN si tot sunt probleme. Dupa cateva mii de km unul se ovalizeaza. Am schimbat si butuci , rulmenti , culise etrieri , am curatat si verificat etrierii. Inapoi pe garantiei ultimele discuri si voi trece pe Brembo , ca si pe spate. Daca nici asa nu va fi ok voi trece pe original cu tot cu etrieri schimbati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar lichidul, lichidul de frana il inlocuisi? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as pune discuri ATE si placute tot ATE sau TEXTAR. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar acum de care ai? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Originale Hyundai, ca jasina e inca in garantie. Pe Albea am avut combinatia mentionata. Nimic in neregula. 

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ce diametru au discurile de frana de pe spate, la masinile cu jante de 17 si 18? 284 mm sau 300 mm? Modelul prefacelift, daca are vreo importanta.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine sunt de 300 mm pe spate. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

6500 km cu noile discuri si placute Textar, si bat in draci. Am observat de vreo 2000km, de cand ii dau talpa pe autostrada, ca e libera. Bat si in pedala, si in volan. De franat, franeaza foarte bine si janta este curata. Nici nu stiu de ce sa ma apuc mai intai: am si anvelope noi de vara, (se presupune ca sunt echilibrate) si volanul sta un pic stramb spre dreapta. Intai sa reechilibrez jantele, apoi sa fac geometria si de-abia apoi sa ma duc sa vad ce fac cu discurile? Asa mi-e o sila sa umblu prin service-uri...

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai schimbat butucii si rulmentii de la roata ? Teoretic la 100 ca se schimba si butuci , rulmenti , culise etrieri. Eu , pe fata , dupa ATE , Zimmerman si Jako parts am trecut pe TRW ( discuri si placute ). Deocamdata nu am multi km ( cca 500 ) astfel incat nu ma pot pronunta insa voi face si un schimb de lichid de frana desi am facut-o acum 3 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...