Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
flaviu

Ce discuri de frâna/plăcute recomandați?

Recommended Posts

Am fost ieri la hyundai la o verificare și se pare ca trebuie sa schimb frânele pe fata. Mașina are 75000km. Discurile fata se pare ca sunt la limita uzurii, la fel și plăcuțele (in 75000km am schimbat doua rânduri de plăcute pe fata). Cei de la service mi-au recomandat sa pun originale (discuri fata+plăcute fata 1850 de lei). Mi se pare ca cer exagerat de mult și părerea mea e ca tin exagerat de puțin. Am găsit pe epiesa discuri fata trw și plăcute fata trw, toate cu 650 de lei. Ce recomandați? Ce părere aveți de trw? Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat placute fata de la Tiriac (600 lei cu tot cu montaj) si spate, de origine, de la King si le-am montat la Tiriac (300 cu tot cu montaj).

Diferenta Tiriac/Kinga fost de cca. 250 lei, in ambele cazuri.

Eu am luat placute fata de la Tiriac (600 lei cu tot cu montaj) si spate, de origine, de la King si le-am montat la Tiriac (300 cu tot cu montaj).

Diferenta Tiriac/King fost de cca. 250 lei, in ambele cazuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am schimbat la 100000 km discurile pe fata si am mers pe ATE. Discuri fata+ placute fata ATE 600 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu merg pe Zimmermann (discuri + placute) , fata + spate. Impecabile, produse germane. Discuri: (220 lei/buc fata + 140 lei/buc spate), Placute: (180 + 140).

Edited by mihaimatei63

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cat de bune or fi unele sau altele, dar eu sunt de parere ca la frane nu merita sa te zgarcesti, asa ca va sfatuiesc sa mergeti pe original, pentru ca nu aveti cum sa dati gres.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma am comandat de pe autodoc24 discuri fata Zimmermann perforate și plăcute Zimmermann, total 811 lei. Sper sa fie ok.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am montat discurile si placutele Zimmermann. Montajul a fost 260 de lei la hyundai Tg. Mures. Super multumit de cum arata :)

post-16079-0-06505200-1520621741_thumb.jpeg

Edited by flaviu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles ca discurile de frana originale de I40 sunt defapt Texstar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles ca discurile de frana originale de I40 sunt defapt Texstar.

Am inteles ca Brembo echipeaza aproape toate masinile asiatice. I40-ul meu nu e luat de nou si am gasit TRW pe el (discuri si placute), Acum am trecut pe Zimmermann si sunt multumit, e marca premium si autorizat de producator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu schimb ATE cu Zimmerman pe garantie. Dupa 1000 km s-au ovalizat discurile , concluzia : defect de fabricatie.Tremura toata fata la franare si franeaza in hopuri. Sper ca Zimmerman sa fie un pic mai dure deoarece ATE parca sunt mamaliga. In 3 ore de rulaj prin oras janta era neagra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu schimb ATE cu Zimmerman pe garantie. Dupa 1000 km s-au ovalizat discurile , concluzia : defect de fabricatie.Tremura toata fata la franare si franeaza in hopuri. Sper ca Zimmerman sa fie un pic mai dure deoarece ATE parca sunt mamaliga. In 3 ore de rulaj prin oras janta era neagra.

 

Toata treaba e ca si placutele sa fie tot Zimmermann. Daca palcutele sunt mai tari mananca discurile. Am avut si eu probleme pe spate cu un disc Brembo foarte ovalizat (o zecime si jumatate duoa luni). Multe service-uri monteaza discuri noi fara sa curete locasurile, automat nu se aseaza bine si se obalizeaza imediat in functionare. Eu asa am patit. Cand am schimbat cu Zimmermann am stat langa mecanic si a curat suprafata de montaj pana arata ca noua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate, ati cerut cotatii si pe original (adica Hyundai Genuine Parts)? Cu cat era mai scump?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu impresii despre discurile/plăcuțele Zimmermann sport montate recent pe mașina...primii 3-400km mașina mergea perfect...după 400 de km masina vibrează pe frânare mai rău decât înainte sa le schimb...Menționez ca primii 300 de km nu am frânat brusc sau la viteze foarte mari...sper sa rezolv cumva problema (discurile au garantie 2 ani), discurile fiind cumparate de pe autodoc24.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu impresii despre discurile/plăcuțele Zimmermann sport montate recent pe mașina...primii 3-400km mașina mergea perfect...după 400 de km masina vibrează pe frânare mai rău decât înainte sa le schimb...Menționez ca primii 300 de km nu am frânat brusc sau la viteze foarte mari...sper sa rezolv cumva problema (discurile au garantie 2 ani), discurile fiind cumparate de pe autodoc24.ro

Atentie, asa am patit cu Brembo. Discurile nu aveau nimic, mai toate masinile asiatice sunt echipate cu Brembo. La montaj mecanicii nu curata supfata pe care se monteaza discurile. O simpla abatere la montaj adica montat dezaxat, discul se ovalizeaza imediat. Cand am pus Zimmerman am stat langa mecanic care nici de gand nu avea sa curete cu o perie de sarma locul de prindere, iar dupa montaj l-am pus sa masoare daca are ovalitate. Montate corect, functioneaza corect. Eu deja am cca 6000 km cu ele. Si asa cum este normal, am pus si placute Zimmermann, doar sunt calculate sa mearga impreuna.

Edited by mihaimatei63

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca trebuie curatata suprafata pe care vine montat discul, si tare mi-e ca au fost puse prost. Discurile au venit impreuna cu niste instructiuni de montaj in limba germana si engleza, si cu desene de montaj...nu mi se pare normal ca un mecanic/reprezentanta autorizata care schimba discuri de frana aproape zilnic sa nu stie atata lucru...

Dupa montaj mi-au facut test de frana pe stand unde ei zic ca pot sa masoare si ovalitatea discurilor in procente (a iesit 11%) care a iesit in limite normale. Din cate stiu eu trebuie folosit un ceas comparator pentru masurarea corecta a planeitatii discului de frana, ceas care nu a fost folosit si trebuie stranse prezoanele cu cheie dinamometrica+ca nu trebuie pusa vaselina pe interiorul discului unde vine in contact cu fuzeta (vaselina care bine inteles ca a fost aplicata in cazul meu)...

Oare daca le luam de la Hyundai cu 1860 de lei discuri si placute originale erau montate ca la carte?

Edited by flaviu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca trebuie curatata suprafata pe care vine montat discul, si tare mi-e ca au fost puse prost. Discurile au venit impreuna cu niste instructiuni de montaj in limba germana si engleza, si cu desene de montaj...nu mi se pare normal ca un mecanic/reprezentanta autorizata care schimba discuri de frana aproape zilnic sa nu stie atata lucru...

Dupa montaj mi-au facut test de frana pe stand unde ei zic ca pot sa masoare si ovalitatea discurilor in procente (a iesit 11%) care a iesit in limite normale. Din cate stiu eu trebuie folosit un ceas comparator pentru masurarea corecta a planeitatii discului de frana, ceas care nu a fost folosit si trebuie stranse prezoanele cu cheie dinamometrica+ca nu trebuie pusa vaselina pe interiorul discului unde vine in contact cu fuzeta (vaselina care bine inteles ca a fost aplicata in cazul meu)...

Oare daca le luam de la Hyundai cu 1860 de lei discuri si placute originale erau montate ca la carte?

Cu toate ca am I40 in garantie (02.2014), toate interventiile pe care Hyundai Romania le considera ""consumabile"" le fac intr-un service unde cunosc patronul si mecanicii, desigur acreditat RAR. Iar cand am revizia de facut, merg la filialele Hyundai Romania cu piesele mele (filtre si ulei). II las doar lichidul de frana sa il puna ei. Am hartie de la ANOPC ca am acest drept sa vin cu piesele mele (filtre Mann sau Mahle si ulei Shell). Restul masinii am grija sa o verific la service-ul meu inainte de revizie ca sa nu inventeze ei ceva. Si inca ceva: stau langa masina cat timp lucreaza la ea, indiferent de politica lor.

Problema ta se va agrava in timp (se vor ovaliza si mai rau), iar daca nu primesti garantie, singura solutie este sa le strunjesti. Eu am luat I40-ul la de la cineva care a terminat leasingul anul trecut iar discurile pe fata TRW bateau in volan la frana (erau schimbate de 9 luni). De 2 ori am fost la service si imi aratau pe ceasul comparator ca sunt limite normale. In final am ajuns la Chisinau si aici am rezolvat problema intr-un centru Good Year. Se monteaza un ministrung pe suportul etrierului si iti strunjeste ovalitatea concomitent pe ambele parti. Dupa strunjire am masurat ZERO ovalitate. Astazi merg tot cu ele si sunt impecabile (cca 8500 km parcursi). Din neferice pe spate la I40 nu se poate monta acest ministrung si am fost nevoit sa arunc BREMBO noi nute (unul era bun iar celalalt montat prost, avea bataie 2 zecimi si jumate in 2 luni) si le-am schimbat cu Zimmermann + placute noi acelasi brand. Scuze pentru mesajul lung, ma gandesc ca poti retine ceva din experienta mea. Concluzie : I40 este foarte sensibil pe directie, simti in volan orice pietricica, motiv pentru care ovalitatea la discurile de frana trebuie sa fie ZERO. Succes !

Edited by mihaimatei63
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Dupa 2 luni cu ATE ( 1000 km ) timp in care s-au ovalizat , trec la TRW pe care le voi cumpara si monta la reprezentanta ( ei lucreaza si cu aftermarket la cererea clientului ) . Am garantie 2 ani la piese si daca se vor ovaliza imi vor da altele nii de la ei la schimb , apoi vor rezolva ei cu producatorul problema. Preturile de achizitie sunt absolut ok ( TRW fata disc frana 230 lei / bucata + placute fata 200 lei ) iar manopera 160Lei

In pretul manoperei intra si teste de franare si cel de masurare al discului de frana ( cum se invarte pe masina ). Prefer varianta asta fiindca asa cum a mai spus cineva , conteaza foarte mult curatarea suprafetei de montaj .

Edited by emy_b_cta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat discurile și plăcuțele Zimmermann care după 400de km s-au ovalizat cu discuri/plăcute originale. Am 2000km cu acestea și deja simt vibrații in volan si pedala de frâna la viteze de 120-130km/h...cred ca altul este motivul pentru care in cazul meu se ovalizeaza discurile atât de repede...mașina e in garantie...de menționat ca nu am spălat mașina și nu am trecut prin bălți după drumuri lungi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E posibil sa ai etrierii blocati. Ai mei erau. Nu de tot insa nu eliberau total discurile. De aici s-au ovalizat si discurile. Le-au incins pana s-au ovalizat. Intotdeauna cand schimbati discuri sau placute de frana curatati si gresati pistonasele la etrieri. Eu le voi schimba acum. Set pistonase cu garnituri fata stanga-dreapta 350 lei originale. Am aflat toate astea dupa ce am facut un test de frane pe un stand special care citeste si ovalitatea

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi mi-au sosit discurile de frana ( neperforate ) zimmerman fata si mi-am luat si placute de frana trw ( fata + spate ). Discurile le-am gasit la un pret excelent ( 160 lei / bucata ) in conditiile in care peste tot sunt peste 300 lei/ bucata. Nu am luat placute zimmerman fiindca am aflat de la o cunostinta care a avut pe masina asa ceva faptul ca sunt foarte dure si am ales trw fiindca le folosesc de 5 ani. Nu sunt nici ca ATE dar nici dure ca Zimmerman. Revin maine dupa montaj cu impresii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat discurile fata ( Zimmerman ) ai placutele fata + spate ( TRW ) . Intr-adevar altceva. Franari fara vibratii , line si precise. Am descoperit intr-adevar la etrierul dreapta fata , o culisa blocata. Au fost curatati si gresati ambii etrieri. La urmatorul schimb de placute pe spate va trebui sa schimb si discurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat discurile fata ( Zimmerman ) ai placutele fata + spate ( TRW ) . Intr-adevar altceva. Franari fara vibratii , line si precise. Am descoperit intr-adevar la etrierul dreapta fata , o culisa blocata. Au fost curatati si gresati ambii etrieri. La urmatorul schimb de placute pe spate va trebui sa schimb si discurile.

Am scris candva mai sus ca Zimmermann sunt ok, le folosesc si eu pe I40 dar cu placute tot Zimmermann. Sunt calculate sa lucreze impreuna. Respectiva cunostinta poate le-a montat pe discuri moi (alte branduri low cost). La mine merg impecabil impreuna (pe fata). Pe spate testez Brembo (discuri+placute). Un disc deja e praf, are ovalitate doua zecimi si jumate (dupa 4000 km) dar inca nu cunosc motivul, probabil montaj prost sau poate chiar etrierul. In opinia mea brandurile (placute - discuri) nu ar trebui combinate. Succes !

Edited by mihaimatei63

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gresat culisantele etrierilor pe față. Am scăpat de vibrații. O culisanta pe partea stânga era blocată.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...