Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
plc

Kona

Recommended Posts

Intre timp am intrebat si eu la dealer-ul meu si spunea ca se va lansa la noi undeva in noiembrie-decembrie. Mai multe informatii nu are dar cum primeste ceva ma anunta

Share this post


Link to post
Share on other sites

E plin de ele si toate moca. Le da duamna Firea ca pe excursiile in Grecia pentru pensionari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer, decat sa dau peste 3j'de'mii de euro sa ma plimb cu masina prin oras (ca nu ajungi cu ea mai departe), mai bine iau taxiu'.

Si raman si cu bani de pizza :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am calculat altfel... nu stiu daca e chiar locul potrivit de postat(imi cer scuze).

La masina de 40k euro se scade 10k ajutorul de la stat.

Cu ce dau buyback elantra mai scad 7k. Raman 23k de plata. Care inseamna vreo 500€ rata lunara. Din economia de combustibil lunar scad aprox 200 euro. Raman ca ar trebui sa platesc extra din buzunar exact cat plateam si inainte la elantra adica 300€.

Astia se lauda cu 300km range wltp. Daca sunt 220 si tot e indeajuns de o plimbare la munte. Daca e mai lung se poate inchiria pt doua sapt o masina mare ot vacanta.

Iau in considerare destul de serios o masina electrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu, dar nu încă. Aștept baterii mai sofisticate care sa iasă din laborator și sa ajungă pe strada. Astea care promit 300km autonomie care de fapt sunt 200 si care în plus mai pierd în fiecare an 5-10% din capacitate nu-s pentru mine.

Bine, eu sun în alta situație, pe mine benzina ma costa maxim 75e/luna, nu 200.

 

Pe de alta parte de ce nu iei un hybrid plug in gen ioniq? Are destulă autonomie electrica pentru frecusul zilnic casa birou, se încarcă într-o noapte la priza obișnuită și poate face și drumuri lungi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ioniq PHEV nu are mod EV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au, ambele variante de hybrid, inclusiv cel pe care l-am testat eu (nu cel plug in, ci alalalt cu bateria mica) la viteze mici merge pur electric. Cel plug in merge cel puțin pana pe la 100 doar electric. Ăștia spun ca 3-4km cel "mic" și vreo 40-50 plug in. Dealtfel un plug in n-ar avea nicio rațiune dacă n-ar avea mod electric.

Problema la ele este din ce-am înțeles ca bateria nu se încarcă în mers ci doar la priza sau la frânarea regenerativa.

Edited by james kilowatt
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer sa fiu la ioniq nu-mi place designul.

In plus kona din ce am citit de prin afara se lauda cu 400 km wltp. Eu am zis in modul cel mai pesimist 220-250 km.

In privinta bateriilor alte firme dau garantie pana in 8 ani la batery pack. Inclus in garantie fiind si scaderea in capacitate sub 80%. Nu stiu cum va fi la hyundai dar daca ar fi la fel atunci e ok.

O alta problema la hibrida e ca ajutorul de la stat nu mai e asa mare si ar face ca pretul sa fie asemanator cu cel calculat inainte minus partea de benzina.

La hibrida iarasi daca ne uitam un pic la consumul mediu obtinut de posesori e mai mic dar nu cu mult fata de o masina normala

Ca urmare o hibrida pt mine nu mai are aceeasi atractie.

Edited by Nirosro

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nirosro: Ce fac daca am treaba la Orsova? Daca vreau sa ma duc pala la Aiud? Sau de la Pitesti la Piatra-Neamt? Inchiriez masina????

Vezi ce zicea nenea ala de a facut review-ul la BMW i3 iarna. A venit la Pitesti, a stat la Kaufland pana i s-au lungit urechile si inapoi la Bucuresti ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lg chem a scos noi celule de baterii (NCM 811) care ar trebui sa fie mai ieftine (mai puțin cobalt) și mai bune decât astea actuale. Însă majoritatea constructorilor auto merg tot cu generațiile anterioare, sigurii care le-au comandat fiind Nissan pentru leaf 2019.

Eu treaba cu mașinile electrice o vad în felul următor. Ori bateriile se îmbunătățesc semnificativ și mașinile electrice devin interesante, și atunci vreau și eu una. Fie nu, și atunci or sa rămână în continuare în stare vegetativa cum sunt de 120 ani. Eu sper sa merite în viitor, însă acum cu bateriile actuale scumpe și proaste as sta încă departe pana nu apar îmbunătățiri semnificative. Mi-a părea rău să bag 35.000e într-o mașină care în doi ani sper sa fie depășite de o revoluție în baterii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta cu masinile electrice e cum a fost si cu televizoarele 3D. Mi-am luat si eu unul si m-am uitat doar la 3 filme 3D si pentru asta am platit dublu fata de unul normal. Acum nici nu cred ca se mai fabrica ca nu le mai cumpara nimeni. Asa va fi cred si cu electricele, nu le va mai cumpara nimeni dupa ce trece valul nici SH. Si ai dat dublu pe ea fata de o masina normala.

Eu de multe ori patesc ca uit sa-mi bag motorina la masina mea pana cand risc ca daca nu gasesc deschis la prima pompa sa nu-mi mai ajunga pana la urmatoarea (pe autostrada prin Europa asta). Pai ce m-as face cu una electrica? tot timpul sa calculez cat mai am pana la urmatorul charger, sa ies de pe autostrazi sa ma duc la Mol-uri unde sa stau cateva ore? Pai imi cheltui toti banii asa prin magazine facand plinuri la electrice. (Daca mergi cu nevasta trebe sa ai 2 joburi) . Nu mai bine stau linistit cu motoarele clasice pana cand ne vor invada masinile autonome la care nu ne vom mai bate capul cu ce sunt alimentate. De data asta mai bine merg cu turma. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au, ambele variante de hybrid, inclusiv cel pe care l-am testat eu (nu cel plug in, ci alalalt cu bateria mica) la viteze mici merge pur electric. Cel plug in merge cel puțin pana pe la 100 doar electric. Ăștia spun ca 3-4km cel "mic" și vreo 40-50 plug in. Dealtfel un plug in n-ar avea nicio rațiune dacă n-ar avea mod electric.

Problema la ele este din ce-am înțeles ca bateria nu se încarcă în mers ci doar la priza sau la frânarea regenerativa.

Hibridele Hyundai/Kia NU au mod EV, intelegind prin asta ca nu pot fi folosite in mod pur electric prin selectarea unui buton/mod de mers, precum au celelalte PHEV de la Toyota, VW, Mitshibishi ... deci autonomia si calculele de mers pur electric sunt simple teorii, masinile merg electric cind vor ele si functie de pedala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ala cu care m-am dat eu in mod "hybrid" la accelerari usoare si viteze scazute merge doar electric. Eu am mers cu el "electric" doar pana pe la 30km/h. Probabil poate si mai mult daca ai rabdare sa accelerezi in timpi geologici.

 

Modelul plug-in hybrid are mod electric dedicat. Doar ca nu se cheama "EV" ci "CD", de la "Charge Depleting". Are un buton langa schimbatorul de viteze cu care alegi intre modul "Charge Depleting" adica doar electric sau modul "CS" adica "Charge Sustaining" in care merge in mod hybrid cu ambele motoare. Idea e sa faci 20km pana iesi din oras electric, apoi faci 1000km de autobahn in mod "CS" si ultimii 20km in oras iar electric. Unii zic ca poti trece de 100km/h in mod "CD", iar Hyundai spune 75mph electri pur. Si are si mod auto in care isi alege singur modurile, si cica de exemplu in urcus merge "CD" cel putin pana descarca bateria in ideea ca poate o incarci franand regenerativ la coborare. Sunt aproape convins ca nu vrea sa se incarce in mers de la motorul termic doar ca sa nu apara pe interneti posturi despre consumuri (partiale, pe unele intervale scurte sau chiar instantanee) mari de benzina :D

Insa are si niste sisteme de protectie, de exemplu daca bateria scade sub un anumit nivel, se supraincalzeste sau ii dai blana porneste motorul termic si fara sa-ti ceara voie.

 

Yaris Hybrid de exemplu nu are mod electric, sau cel putin eu n-am reusit sa-l gasesc. Porneste dinozauru' de la primul cm.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dvoncu: Orice PHEV poate rula 100% electric. Asta e rolul sistemului plug-in. Da, chiar si cele Hyundai/Kia, dupa cum vezi mai jos:

 

https://www.hyundai-motor.ro/noul-ioniq-plug-in

https://www.hyundai-motor.ro/img/new-model/noul-ioniq-plug-in/wcm/images/flat/AEPHEV_eu/highlight_eco_driving.jpg

highlight_eco_driving.jpg

 

Iar Kia Niro PHEV are o autonomie electrica asemanatoare, din moment ce foloseste acelasi sistem de propulsie+baterie ca "varul" Ioniq PHEV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In toate reviewurile facute acestei platforme se mentioneaza ca nu are mod de conducere 100% electric (precum Toyota/VAG EV mode) ci doar un mod care favorizeaza condusul electric, dar si in acesta motorul termic porneste destul de des.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In legatura cu Kona, are cineva informatii despre Kona electric. Daca/cand apare si la noi?

A apărut Kona Electric pe site-ul oficial din Romania. Bănuiesc că într-o lună sau două apar și detalii gen pret și dotări.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu detaliile gen chargere care mai e miscarea prin Romania? Ca prin EU de V toti imping masinile electrice si fac revolutii dar chargere tot canci....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aci se ofera aplauze particularilor care investesc in chargere pe cont propriu. Unu la primarie, unu la prefectura ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pe aici cam la fel. Mai apare cate unul doua pe ici pe colo, insa mult sub explozia la care se astepta lumea cel putin in febra dieselgate-ului. Iar acum cumva euforia a trecut si multi au inceput sa se intrebe daca masina electrica chiar e asa curata (mai ales dupa panarama cu cobaltul minerit de minori prin africa) si daca aia dizal e chiar asa murdara si daca nu cumva punem carul inaintea boilor incurajand frenetic electrificarea insa fara infrastructura necesara.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pe aici cam la fel. Mai apare cate unul doua pe ici pe colo, insa mult sub explozia la care se astepta lumea cel putin in febra dieselgate-ului. Iar acum cumva euforia a trecut si multi au inceput sa se intrebe daca masina electrica chiar e asa curata (mai ales dupa panarama cu cobaltul minerit de minori prin africa) si daca aia dizal e chiar asa murdara si daca nu cumva punem carul inaintea boilor incurajand frenetic electrificarea insa fara infrastructura necesara.

Scandalul a pornit nu de la faptul ca dieselul e mai rau sau mai putin rau, ci de la faptul ca unele firme, in goana dupa vanzari, au folosit niste metode cel putin aiurea. De ce sa investeasca si sa fie totul cat de cat ok cand putem ocoli unele chestii si atunci castigam 24% profit in loc de 20%, deci ne mai ardem un bonus mare? Pentru ca daca ar fi fost corecti in acele domenii nu se supara nimeni pe ei, totul ar fi fost mult mai calm. Asa s-a ajuns la o isterie inutila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa mine nu-i doar vina firmelor ci si a autoritatilor care au inchis ochii. Daca EU stiam din 2008 (de cand aveam hyundai diesel si facusem un dump de memorie ECU) ca astia fura la teste sigur mai stiau si altii.

 

Chiar si pe forumul asta povesteam despre existenta "modurilor de test" la hyundai in 2009.... Sigur Angela Merkel a citit da' s-a facut ca nu vede :D

http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=8013&do=findComment&comment=126030

 

Si ca sa fie si mai explicit am mai scris despre asta de mai multe ori in 2011, sugerand inclusiv ca ar trebui renuntat la NDEC-ul nerealist si introducerea RDE, insa acolo la Berlin, Paris si Bruxelles tot nu s-a sesizat nimeni...

http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=8993&p=140181

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

 

Pentru inceput - nu am Kona, dar intreb pentru cultua mea: unde le aveti fabricate? Sunt facute in Corea ?

ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulsan Korea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut colegi,

De curand sunt posesorul unui Kona Highway 1.0.

Pentru cei care au acest model sau unul inferior ca si dotari am 2 intrebari.

1. Aveti meniul in limba romana la radio?...sistemul de divertisment?-cum a spus un coleg mai sus traim in romania nu in alta tara.

2. Cand ne-am hotarat sa cumparam masina am vazut in showroom un kona nivel de echipare superior care in portbagaj deasupra rotii de rezerva sub podeaua aceea care se ridica o tava de depozitare din polistiren. cand am ridicat masina acea tava lipsea.(inca lipseste defapt). intrebarea pentru cei care au ridicat masina in ultimele 2 luni daca au primit acea tava pt depozitare.

 

Referitor la consum despre care tot se vorbeste:

La 60km in bord am un consum mediu de 8.8l/100km. traseu mixt 50/50.Nu cred ca o sa scada dar vedem.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...