Jump to content
plc

Kona

Recommended Posts

Eu am avut 2008 care e cam cat Captur in vacanta, si e OK, insa nu e nici pe departe spatios. O compacta are gabarit poate mai mic, e mai ieftina insa e net mai spatioasa. .

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa pornesc contraziceri pe aici (tot respectul) ... dar cum poti spune ca Kona este un fel I20 ? BIG LOL Eu am testat si i20-ul actual , de la I20 am pornit noi cand am vrut sa schimbam masina , verifica-i dimensiunile mai intai , ca Kona este pe aceasi consola e altceva .

Capture am testat si eu , dimensiunile sunt identice ca la Kona dar in momentul in care am stat in reprezentanta langa Kona am trecut imediat peste diferenta de 1800 euro . O sa radeti voi dar sistemele asistate fac diferenta in ziua de azi si clar sunt un factor de decizie in oferte , mie-mi place la nebunie ambreajul asistat (desi sunt sofer zilnic cel putin 130 km medii pe zi la munca) .

Personal imi place foarte mult forma la Kona si combinatia de faruri . Eu zic ca la banii astia am ales pe gustul meu ce-am gasit mai bun pe piata . Apropos , Capture la 13500 are motor Tci de 90 cp .

O sa ma conving pe parcurs de consum , momentan ma declar multumim , oricum cum o dai tot trebuie sa schimbi viteza dupa 2500 deci mare economie nu ai cum face .

 

Intrebarea mea este : mai are careva neajunsul asta legat de sistemul audio la alte modele ( nu-l pot porni fara cheie in contact) . Se poate face ceva ?

 

Vizavi de prospect ..... inca astept manualul in limba romana dupa mai mult de o luna de cand am cumparat-o , desi il am deja in engleza , dar totusi cum ramane cu legile din tara noastra ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as zice ca i30 e o idee mai spațios în interior (poate cu excepția inaltimii) și are și portbagajul mai mare.

Și ambele sunt mai mari decât Captur (la interior).

Share this post


Link to post
Share on other sites

In general farmecul il au discutiile in contradictoriu, progresul nu a aparut ca urmare a faptului ca toata lumea a fost de acord :)

Nu stiu si nici nu sunt foarte interesat de modelele respective, eu m-am bagat in discutie deoarece trecand pe la dealerul Hyundai m-am suit in i30 Fastback si Kona. i20 era si el acolo.

 

Probabil deoarece vin de pe un model putin mai mare nu mi s-a parut o diferenta apreciabila intre Kona si i20, ceea ce este cert insa este ca nu se mai aduce modelul i20 Active deoarece acesta si Kona se bat cap in cap. Concluzia trasa de mine la modul simplist este ca masinile au dimensiuni asemanatoare, altfel de unde a aparut decizia reprezentantei din Romania de a nu mai aduce i20 Active. i20 si i20 Active sunt aceeasi Marie cu alta palarie ...

 

In ceea ce priveste gadgeturile electronice, ele sunt superbe pana incep sa iti scoata peri albi. Eu stau cu senzorii de pe spate nerezolvati de nimeni de la Hyundai sau aiurea din iunie. Senzori noi, schimbati de ei pentru ca a fost un recall. Ce au facut ce n-au facut, acum nu mai merge nimic deloc si nimeni nu are habar de ce. Astept rapsunsul lor cu "asa face toate" :unsure: Sunt si aici pe forum cativa nemultumiti de senzorii de la Elantra parca...

 

Ca sa nu mai spun de minunatele sisteme de navigatie care sunt depasite de un telefon de 200-300 lei cu Android.

 

Din mica mea experienta auto-moto pot spune ca neaparat necesare sunt sistemele de siguranta pasiva, cutia automata, aerul conditionat, banii de benzina/motorina si atat. Restul e can-can :rolleyes:

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiecare cu pasarica lui. Nici mie nu-mi trebuie gadgeturi. Eu vreau musai faruri cu matrice LED la urmatoarea masina. Pana nu apar pe mai multe modele ca sa am de unde alege, le tin pe astea pana le cad rotile! In 2085, la ritmul in care merg eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

James, am far cu LED pe moto, din fabrica, de la mama lui. Nu e ceva extraordinar ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma refer la LED simplu (si eu mi-am pus la moto :D ) ci la matricea LED care iti permite sa mergi cu "faza lunga" fara sa orbesti pe ceilalti. Aka genul asta:

sau asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da o privire la moto, nu e LED simplu, e matrice cu 6 Led-uri. Nu se sting ca si la Audi, nu e asa smart, insa ca si lumina nu e chiar mare lucru. Ma enerveaza la culmea lumina asta prea alba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pe mine, toti lejii (cel putin aftermarket) sunt la +6000k iar mie mi-ar place asa fie pe la 4500 maxim.

Pe de alta parte sa pot merge cu faza lunga sau macar "mijlocie" fara sa ii orbesc pe cei din fata as vrea, macar sa ramana fie "lunga" pe marginea drumului de unde pot aparea surprizele, chiar si asa alba...

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok . in colcluzie , una e sa vezi o masina din exterior , alta e s-o conduci si sa te minunezi de toate interfetele si toate facilitatile . Ma amuza doar comparatia intre i 20 si Kona , e ceva de genul pret de 10000 vs 15000 , oare cei 5000 sunt simpla pacaleala ?. Sincer nu-mi bat capul ca e complicata de prea multa electronica , am garantie 5 ani si apoi cu siguranta se vinde si trec la urmatoarea . ce credeti ca in ziua de azi mai functioneaza ceva cum trebuie ? Intrebati-ma pe mine cate fotocelule schimb eu la munca pe instalatiile mele venite din fabrica proaste .

Vizavi de treaba cu radioul are careva vre-o idee ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, mulțumesc pt răspunsuri @plc,dupa părerea mea cred ca ai făcut cea mai buna alegere la banii ăștia... Dacă chiar ți sa la aspect care oricum nu avem cum sa îl comentam. De, "gusturile nu se discuta". Este si pe gustul meu, designerul pe care l-au ales a făcut ceva ok pt banii ăștia, nici nu încape comparație cu Capture după părerea mea, iar despre dimensiuni nu pot comenta încă căci am net foarte rar și nu sunt în tara sa o pot vedea în showroom. După părerea mea, în afara de motorul ala de la Renault care este fantastic de economic și reușit, nu găsesc nimic atrăgător. Reviziile sunt foarte scumpe la Renault și piesele ca atare, dacă pt un Tucson revizia de 15k sau 30k este ușor sub 600 RON, la Renault pleacă de la... 600 chiar și pt Logan, chiar ni se pare ruşinos... Din câte știu Sante Fe cele ușor mai vechi, de la prieteni care au mai schimbat piese sunt exagerat de ieftine, alt motiv care contează pt un consumator, rămâne de văzut și pt noile modele dacă păstrează aceleași prețuri mici. Line asistent, o sa îl folosești cu succes mereu, ți-l recomand, chiar dacă nu este ceva woaw, este un back up binevenit la neatenție, restul nu mi se par mari "gadgeturi". Și eu apreciezi mai mult cele de siguranță și îmi pare rău că nu aveau în pachetul pe care l-am ales brake asistent. Despre lumini, nu sufăr de lumina alba a xenoanelor , îmi place încă cea de 4500... Nu ar fi asta un criteriu pt mine niciodată, mai degrabă night vision acolo unde ochiul nu poate sa vadă sau alte asemănătoare. Tucsonul are alimentare audio și fără contact parca, nu sunt acasă sa îți confirm sar a-și fi remarcat asta și nu cred ca ar fi pentru ei un impediment sa transfere un cablu pe o alta alimentare a contactului. Îți recomand să o faci în reprezentata, nu faci nici o economie outside, și nu pierzi nici o garanție. La Exclusiv aveau un electrician bunicel. Sa o stăpânești sănătos și sa va bucurați de ea.

PS : Despre fiabilitate, cred ca Hyundai și-a câștigat în timp în România pe merite cu modele anterioare prestigiul, asa ca nu mai comentez. Și eu vin de pe mașini Germane pe care nu le hulesc dar momentan Tucsonul întruneste cam toate filtrele mele de căutare la momentul acesta. Nu a inventat nimeni mașină perfecta. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc la fel Ariene , vizavi de stapanire :p . Lanekeepasist .. intradevar merge folosit doar pe avertizare , dar eu l-am dezactivat de frica sa nu ma trezesc ca ma bazez pe masina de munca sa ma avertizeze cand parasesc banda de mers . Daca e pe activ pe Kona pe mine sincer ma sperie cand trage de volan singurica . In rest revin cu ambreajul asistat ... e beton , nota 10 ptr asta .

Chiar azi ma gandeam ce fac gresit de nu reusesc sa pornesc radioul fara contact . Mersi de sfat cand voi merge la prima revizie o sa-i rog sa rezolve cumva ca e tare enervant .

In rest in continuare super multumit de masina , mai ales cand intorc multi capul dupa ea :p . Sper in vara sa-i arat Germania cum stiu eu s-o vizitez prin locurile ei superbe, (apropo daca vreti recomandari si locatii anuntati-ma in privat) , pana atunci ramane masina de straluceste in curte si abea are 800 km :p .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum am spus mai sus, am Hyundaiuri de prin 2003, nu stiu unde gasiti voi piese ieftine si mana de lucru la fel de ieftina, si vorba ceea am tot vizitat serviceurile.

Prima mea Elantra e la tatal meu si acum, am schimbat un cablu pe la frana de mana si au umblat pe acolo incercand sa repare sistemul de franare - nu mai tine cum trebuie. Ca sa schimb un etrier (cu unul aftermarket) - 700 lei. Acelasi etrier pentru Renault Megane Break diesel - 255 lei. Un senzor de parcare pentru ix35 este 88 euro - original si 50 de euro aftermarket- Eu acum merg fara senzori, mi s-au schimbat toti 4 pe rechemare si nu mai functioneaza deloc. De la Tiriac mi s-a recomandat echimbarea lor - dar nu mi se garanteaza functionarea deci pot da 352 euro si sa functioneze sau nu. Ce ziceti, fac incercarea??

 

In ceea ce priveste fiabilitatea, sunt de acord ca modelele fara multa electronica - cum a fost Elantra si Sonata cum este Tucson-ul cel vechi si altele au fost masini bune. De un timp incoace eu ma cam sperii de ce aud si de la Hyundai. Vezi Santa Fe-urile cu volantele in craci, vezi Accenturile cu directiile si amortizoarele problematice, i40-ul are si el ceva probleme, ix35-ul nu a evitat probleme cu volanta nici el, etc.

 

In ceea ce priveste radioul, dintre modelele mele nici unuia nu i-a functionat radioul fara cheie in contact pe pozitia AUX. Din ce stiu sunt facute asa pentru a evita descarcarea bateriei. Este posibil sa gresesc, bineinteles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cunosc detaliat unde au făcut reparațiile la Santa Fe, un amic din Buc spunea cândva de bucși, pivoți... La un Santa Fe care l-a adus pt vânzare și nu mai poate renunță la el :D. Problema cu volantele am tot auzit-o și pe la germane deci e comun fenomenul pt un anume tip de volanta. Și oricum tu ești dovada, @Cristist50 ca după un i40 ai ajuns tot la ei chiar și a doua oara. A treia poate a fost yarisul ;):D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut Elantra si Sonata, am ajuns la ei pentru ca buy-back si pentru ca nimeni nu voia masinile acelea :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai ca mi s-a dus si camera spate, ca vorbeam de fiablitlitate la partea electrica :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Știi , de cate ori am avut gând sa vând o masina sigur cădea ceva minor, morala, poate ar trebui sa gândești pozitiv despre ele... ;) sau poate functioneaza doar la mine :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am numai defecte. Sunt pesimist rau, deci la mine nu exista partea plina a paharului, eu nu vad nici macar paharul si pe de alta parte sunt si zgarcit: am o problema foarte mare in a vinde ceva in pierdere (atata timp cat nu o vand la pretul cu care am cumaprat-o mi se pare ca pierd :D)

Asa ca nu am de gand sa le vand (Hyundai sau Toyota) decat in momentul in care imi cade motorul sau imi pleaca rotile prin intersectie la semafor.

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ca la Kona au bagat faruri full led. Cum functioneaza? Stiu sa ramana pe "faza lunga" fara sa-i orbeasca pe cei din fata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ca la Kona au bagat faruri full led. Cum functioneaza? Stiu sa ramana pe "faza lunga" fara sa-i orbeasca pe cei din fata?

Sunt LED simple. Nu sunt LED Matrix ca la Opel Astra ultimul model. Dotarea e doar pe modelul Luxury care e destul de scump. Parerea mea e ca nu isi merita banii...

Edited by Aurel1988

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cele led sunt doar pe pozitie la dotarea comfort . Restul pot sa spun ca are o faza de intalnire foarte buna pentru drum .

Share this post


Link to post
Share on other sites

In legatura cu Kona, are cineva informatii despre Kona electric. Daca/cand apare si la noi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In legatura cu Kona, are cineva informatii despre Kona electric. Daca/cand apare si la noi?

La noi nu va fi lansată.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...