Jump to content
plc

Kona

Recommended Posts

Va salut si ma bucur ca am gasit o comunitate asa dezvoltata aici fiind genul de om ce cauta mereu ajutor si informatii pe forumuri. Ma numesc Laur si de curand ne-am cumparat o Kona . Am observat ca nu exista si un subforum pe tema asta . Se poate face ceva ? Cu siguranta cu timpul vor mai fi doritori netul national fiind foarte sarac in informatii despre modelul susmentionat. Multumesc anticipat si trafic fara evenimente va doresc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi la fel , cand am timp sa-i fac ceva poze pe masura deschid topic . Ideea e ca m-as bucura daca ar avea pe viitor si urmatorii curiosi legat de Kona de unde sa afle ceva infos inainte s-o achizitioneze . Acum o luna am cautat disperat poze sau informatii la configuratia "comfort" si n-am gasit decat pe siteurile germane de vanzari auto . Dureros e ca nici macar dealarul reprezentantei nu a avut poze sau model sa-mi arate inante a a o cumpara . Ce sa mai vorbim de un testdrive .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, sunt interesat oarecum de mașina având deja de mai bine de doi ani Tucsonul din avatar. Ce impresie ai is a a și mașină de oraș. Nu ași schimba Tucsonul ma interesează doar ca și a doua mașină de oraș.

Nu am văzut configurația mașinii, dacă ne poți spune ceva despre asta,ce ai ales, ce motorizare, cutie, stabilitate In viraje, calitatea materialelor, cum răspunde la comenzi în trafic, primele consumuri dacă le-ai urmărit. Și de ce nu, un preț dacă se poate. Mulțumesc anticipat. Sa o stăpânești sănătos, drumuri bune și fără evenimente.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce nu iei una mica? Eu m-am urcat in ea, e doar putin mai mica comparativ cu Tucsonul. Eu in oras folosesc rar ix35-ul din cauza marimii - nu e foarte mare dar mult mai mare comparativ cu Toyota. Yaris-ul este de-a dreptul minunat (are si AT).

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, yarisul parca e deja la extrema cealaltă, e prea mica parca și nu pare unisex :D, parca e prea feminina. Am aceeași senzație cu Tucsonul, parca pentru majoritatea drumurilor doar pt o persoana e prea mare,nu ca nu m-aș descurca, doar ca se poate și mai bine. Și parca m-am obișnuit cu vizibilitatea bună mai de sus, doar dacă nu ar fi un Tucson în miniatura, înalt suficient, mai economic un pic (nu ma plâng, pt performantele lui sunt super mulțumit ) și dacă se poate și 4x4.Am fost la un pas de a lua un SH un RAV 4, 2 uși, 2005.Scurt, 3,8M, înalt, merge și de tavaleala, scaunele din spate se pot scoate, dar prea vechi, taxe mari... Merci pt sfat Cristist50, studiez încă de juma de an abia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este diferenta uriasa de manevrabilitate si usurinta in a misca cele doua masini in spatii mici sau inguste.

Orice masina de gabaritul Yarisului este mult peste Tucson/ix35 din aceste puncte de vedere. Iti spun pentru ca sunt momente cand plec si eu si sotia de acasa cu masinile si in 95% din cazuri Yaris-ul ajunge primul la destinatie doar pentru ca ix35-ul nu are loc pe unde intra Yaris.

 

Crede-ma ca au fost ocazii cand m-am dus cu Toyota la Bucuresti doar pentru ca stiam pe unde trebuie sa ajung si unde sa parchez (la Ministerul Sanatatii de exemplu e un chin, vara ma duc cu moto fara sa imi treaca macar prin cap sa iau masina).

 

In ceea ce priveste inaltimea, eu nu vad nici o diferenta intre ix35, Tucson si Yaris. Probabil sunt cativa cm dar nimic impresionant sau demn de luat in seama. Diferente sunt intre Tucson si berlinele de la BMW sau Audi, acolo le-am observat si eu, dar la masinile enumerate initial ... nu pot sa spun ca am observat ceva special.

 

Succes la achizitie, mie unuia Kona nu mi se pare la fel de manevrabila ca un i20 sau Picanto, etc.

Edited by Cristist50
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Categoric ai 100% dreptate, dacă ași fi într-o alta etapa copii mari era cea mai buna varianta cu o mașină la polul opus pt oraș deja ma gândesc la una electrica pt etapa respectivă. Acum am un băiețel care încă sta în scaun auto, altul este pe vine, deci al doilea scaun auto iar Tucsonul va rămâne mașină de familie de oraș(scaune, cărucioare, etc) iar cealaltă, mica cumva, sa completeze"dezavantajele"asteia mai ales dimensiunile. Având în vedere ca intenționez sa construiesc afara din oraș o casa îmi va deservi și pt genul de activități, deci nu pot sa ma duc atât de jos cu dimensiunile. În celelalte circumstanțe, nici nu ași fi stat pe gânduri, probabil de acum în 10 ani asa va fi, apoi intram in "epoca electrica "si vedem ce ne mai pregătește comunitatea noastră draga, taxe și preturi la carburanți...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai greu cu electricele, materialele folosite la fabricarea bateriilor de calitate buna sunt limitate. Apple de exemplu se baga cu investitii direct in minele de cobalt ceea ce mai mult ca sigur va creea probleme tuturor celor ce vor sa se axeze pe electric. Eu fac parte din categoria scepticilor. O electrica/hibrida este buna dar nu extraordinar de buna. Mai mult pe langa casa cu ele ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema e ca bateriile nu inseamna doar masini electrice, acum de cand cu smart grids si energie regenerabila vor incepe sa aiba nevoie de acumulare de curent "in retea", asa ca pe baterii s-ar putea sa nu se bata doar constructorii de masini ci si consumatorii casnici sau producatorii de energie "verde". Nu prea imi dau seama cam de cate, si e clar ca nu e musai sa fie neaparat foarte performante, important e sa fie ieftine.

 

Pe de alta parte daca Arianul are de gand sa construiasca in afara orasului insa va lucra in continuare in oras, o masina electrica de naveta s-ar putea sa fie OK.

Insa nu la fel de OK ca un scuter :D

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici m-ați prins băieți, :D, ați atins un subiect din nou sensibil pt mine... Da, deja studiez ca totul acolo sa fie cu energie regenerabila, electric cu panouri, deși am tensiunea Enelelului la poarta. Tot fac calcule și cer cotații de preț și nu prea da cu plus. :( pt "on grid" este mare bătaie de cap iar pt "of grid" bateriile te țin max8ani și sunt35%din costul sistemului. Nu am făcut decât calculele pt panouri care au costuri mai joase decât eolienele asta din experienta cuiva care are deja într-o ferma. Deci pe lângă casa bună și o electrica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panourile solare nu produc mare brânză iarna, fix când ai cea mai mare nevoie de ele. O soluție iff grid e exorbitant de scumpa și nepractica.

Undeva e un topic dedicat pentru subiectul asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am trecut prin asta in 2009 si s-a dovedit nefezabila si pe hartie si in practica. Am un foarte bun prieten care are o firma ce se ocupa de de tot ce inseamna proiectare si executie proiecte instalatii conventionale sau mai trendy, din astea verzi. El nu are montat acasa nimic din ceea ce inseamna "verde" si sta cam departe de oras. Chiar daca scump initial, s fost totusi mai ieftin pe termen de 25 de ani sa isi traga conducta de gaz/apa/canalizare la poarta.

Eu am insistat sa imi faca niste calcule ce din pacate au dat intotdeauna cu virgula.

 

Pretul/performanta/costuri ulterioare nu sunt in avantajul clientului decat daca nu exista acces la cele conventionale. Service-ul este costisitor la instalatiile de acest gen si ai nevoie de o singura problema ca pretul ulterior al proiectului sa o ia razna.

 

On-topic: Hai ca i-am facut praf topicul omului :p

Edited by Cristist50
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Praf de tot :D

Dacă vrei energie verde din motive economice, încă da cu virgula.

Dacă vrei s-o faci din motive ideologice pentru ca natura și pinguini.... Ma bine renunti la doua masini și la naveta, impactul e mult mai mare decât producând câțiva kwh verzulii acasa. Sau o arzi vegan, carnea are amprenta eco destul de porno.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am cunoscut chiar zilele trecute un personaj cu panouri solare pe casa, sa faca apa calda and sh..., dar avea in curte 2 ML-uri cu motor V8 :rolleyes:

Bine ca economisea 50 lei/luna la gaze ...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu riscul ca am ieșit în decor cu discuția :D și cu scuzele De rigoare, toate calculele mele tot acolo duc, încă nu suntem pregătiți sa fim atât de"eco". Am studiat graficele câtorva produse, asa este iarna când îți arde buza, 37% randament deci trebuie sa umplii casa sau gardul, vara e bogăție,"dai și la vecini". Ma gândesc la ce am de făcut cu mașina și mai am timp sa de studiu. Momentan cam asta e profilul, ceva cu care mai agăți și o remorca, pt motivul asta parca m-aș întoarce din nou la diesel oferindu-i și drum de exterior cam 14km.Nu regret nici o clipa Tucsonul pe benzina, nici măcar la drum lung, nu sunt vitezomani in familie. Mulțumesc pentru opinii oricum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opinie personala, daca vrei sa te apuci de casa, nu cred ca ai nevoie de remorca. In general cei ce livreaza materialele sunt superbucurosi sa ti la aduca ei acasa - sunt mai siguri ca iti iau banu'

Eu gasisem o firma - sunt cu duiumul - care a acceptat plata lunara, adica eu sunam si le spuneam ce materiale am nevoie si o data pe luna ma duceam sa platesc facturile :)

 

Nu am simtit niciodata nevoia de remorca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opinie și mai în decor:dacă încă lucrezi la birou, ideea casei la aer curat s-ar putea sa fie mai buna pe hârtie decât în realitate. Știu multe cazuri de oameni care regreta alegerea. Alergatura între casa /birou /școală prin trafic timp de câțiva ani îți poate face nervii franjuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, din păcate lucrurile nu stau chiar asa cum le vedeți voi, în Cta la magazinele mari niciodată nu primești la timp materialele iar dacă apelezi la transportatori privați, primul transport este ok, apoi încep sa crească preturile. Remorca am luat-o deja din aceste motive acum 3 ani. Dacă ai nevoie sa cumperi 5 saci de ciment doar sau orice adeziv nu îți oferă nimeni transport iar pe considerentul asta nu mai fac românisme cu sacii prin mașină în Constanța preturile sunt oricum făcute cu sau fără transport, calculele le-am făcut de la început, nu regret nici un ban pe care l-am dat pe remorca, mai cu seama ca și socrii s-au mutat la exterior. Doar nu credeți ca o sa car mereu cu ea, cantitățile mari le iau oricum cu transport din depozitele mărimea refer la cant normale dintre etape. Oricum merg sa plătesc și sa îmi aleg materialele dif e ca nu mai pun în Mașină nimic, iar taxele ei sunt infime. (9RON RCA pe 3luni și itp la 2 ani pana la la 50 RON) De când renovez o casa în Cta in care voi locui mi-am scos mai mult de jumate din prețul remorcii, și nu intenționez sa ma mut din Cta acolo,in aceasta casa intenționez sa îmi mut părinții iar pt mine va fi doar de weekand. Încă nu am nici eu mentalitatea "navetei" care este de mult pe afara sa ma apuc sa alerg zilnic mașina. Și dacă o sa spuneți ca o sa omor mașină, o sa va anunț dincolo dacă o sa îmi cada cutia sau am sa schimb discuri ceva mult înainte de termen. Momentan stau bine chiar și cu plăcuțele de frână având în vedere ca am ajuns la 30k deja și nu necesita sa fie schimbate.

Probabil e programata pentru pensie aceasta casa dacă mai apucam și vremurile alea cu stresul care este grămadă pe noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@james: Eu regret ca am facut-o mai mare decat era necesar. Vorbesc cu nevasta si copii la telefon, cine naiba ii gaseste pe unde sunt ascunsi prin casa :)

@Arianul76: Nu stiu cum e situtia in Constanta, eu de la Pitesti nu m-am incurcat cu magazinele mari deoarece astea mai mici mi-au acordat facilitati pe care nu le-am gasit la Dedeman, Praktiker, etc.

Succes cu renovarea/constructia. Eu imi caut apartament in oras ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci, @Cristist50, am sa încerc sa țin cont de sfatul tău și a cunoscuților, majoritatea care au plecat din oraș sau reîntors iar casa "de tara" trebuie făcută cât mai mica, asta a fost tiparul romanilor după revoluție care au stat în apartamente Ceaușiste. Sper sa pot învață din greșelile altora măcar pt a scuti munca și nervii. Și da, Constanța e un oraș ciudat tare din ptdvd al serviciilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, sunt interesat oarecum de mașina având deja de mai bine de doi ani Tucsonul din avatar. Ce impresie ai is a a și mașină de oraș. Nu ași schimba Tucsonul ma interesează doar ca și a doua mașină de oraș.

Nu am văzut configurația mașinii, dacă ne poți spune ceva despre asta,ce ai ales, ce motorizare, cutie, stabilitate In viraje, calitatea materialelor, cum răspunde la comenzi în trafic, primele consumuri dacă le-ai urmărit. Și de ce nu, un preț dacă se poate. Mulțumesc anticipat. Sa o stăpânești sănătos, drumuri bune și fără evenimente.

Salut . Eu am luat configuratia Comfort cu motor de 1 turbo pe benzina (lista de dotari este lunga dar daca intri pe site la ei gasesti foarte usor toata lista ).Cutia e manuala binenteles , are manual.

Ca masina ma incanta la maxim , mai ales ca are o caroserie foarte frumoasa iar stopurile si farurile fac totul noaptea dupa parerea mea . Masina se misca ca o bijuterie , ca doar e noua , directia devine rigida la drum lung si sensibila in oras , asistenta in rampa si panta ( ceea ce ptr doamne , chiar si ptr mine e super , cand scot masina din curte) . lane keep asist ( toate 3 variantele , activ, pasiv standard) ... e putin spookie cand trage masina singura pe mijlocul benzii , dar eu nu m-as baza pe asa sistem la drum cu viraje multe , tempomat si limitator viteza si multe nebunii pe computerul de bord . Alarma antiefractie , sistem mp3 audio cu bluetoth si intrari usb si aux .Per ansamblu noi suntem foarte incantati de masina si configuratia ei ( avand in vedere ca aveam in plan sa luam un Capture de la Renault . Interioarul este elegant si aparent cu materiale placute , sa vedem si cum rezista

In trecut am avut o zafira b 1.9 120 cp . Pe noua masina teoretic tot 120 cp se gasesc la cuplul maxim . insa raportul intre cele 2 masini vizavi de consum este echilibrat as spune . Momentan dupa cum mi s-a spus Kona consuma ceva mai mult decat s-ar afirma ca , consuma in brosuri .( mi-au spus din reprezentanta ca primele mi de km va consuma undeva la 25% mai mult) . Asadar : pe exterior la un drum de 300 km am scos minim 5 cu masina in 2 persoane . In oras in medie ia cam 7 acum in conditiile in care schimb dupa 2500 rpm ( iar am fost sfatuit de dealer sa tin motorul mai turat la schimb pentru inceput dar sa nu depasesc 4000 sau sa ajung cu ea la 5000 prima mie de km) .

Neajunsuri : , sistemul audio se inchide cand iesi din masina dupa ce ai scos si cheia iar daca ramane cineva in masina in asteptare lipsa muzica ( poate ca inca n-am descoperit cum se redeschide) , lipsa buzunare pe dosul scaunelor fata , luneta se murdareste usor pe drum umed si nu se poate sterge decat partial ( binenteles in romania ca numai la noi e jeg peste tot) , anvelopele de vara sunt niste nici nu stiu cum sa le numesc din corea :p , pentru niste covorase va trebui sa scormoniti toate magazinele , si mi-ar mai lipsi spatiul care-l aveam in zafira :p .... sunt curios cum se comporta masina noua la un pescuit cum sunt eu invatat .

In rest este totul super si zici ca pluteste , pleaca foarte usor si e tacuta rau cu motorasul asta . La urma urmei este o masina noua si dupa parerea mea coreenii le dau clasa la majoritatea concurentilor cu masini de clasa asta . LA renaul nici nu mai vreau sa sic cum arata masina la configuratia minima .... iar de duster nu are rost sa discutam cata vreme in 15000 euro iti dau un duster fara aer manual macar ....ahahahhahahahahaha

Am sa revin cand se face vremea ok cu ceva poze detaliate , dar pana atunci pun cam cum arata interioarul fiindca inainte s-o cumpar capiasem de cautat fiindca nicaieri nu gasesti ceva poze de comfort .

post-66916-0-28436000-1519642068_thumb.jpg

post-66916-0-62014700-1519642076_thumb.jpg

post-66916-0-08423400-1519642116_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa te dezamagesc, dar consumul nu va scadea in timp, dealerul, ca orice vanzator ... vinde :)

Sunt la al treilea Hyundai si nici unul din modelele precedente si nici actualul nu au avut variatii de consum - cat a consumat la inceput, atat consuma si acum.

In ceea ce priveste modalitatea de a conduce in primii km ar trebui sa scrie in Manualul utilizatorului. Cel putin la masinile mele scria.

 

Eu am avut un Captur pe mana, mi-a placut destul de mult masina pentru ca nu era foarte "electronizata", deci fara gadgeturi de genul lane assist sau altele. Insa consumul cel putin pentru dieselul de 1.5 era superb. La drum cu o viteza constanta de 80km/h instantul era pe la 2.9 iar mediu a fost din ce tin minte sub 4l/100km pe 30km. Plus Start/Stop :)

 

Sa o stapanesti sanatos si fara incidente

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie Captur mi se pare inghesuita in interior, ca de altfel toate mini-SUV-urile, nici Q2 nu e mai breaza. Mai inghesuita decat un Clio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kona e un fel de i20, gandeste-te ca este sub Tucson. Dimensiunile sunt acceptabile la Captur, eu am fost cu familie si bagaje prin niste excursii mititele si nu ne-am plans.

Pentru oras eu oricum prefer ceva sub gabaritul oricarui mini SUV.

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...