Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
nats

Schimbare fluide I40 (in afara de ulei - topic separat)

Recommended Posts

I40-ul meu e fabricatie 2012 (prima inmatriculare 2013) si as schimba uleiul din cutie si lichidul de racire, la urmatoarea revizie.

In carte nu sunt prevazute intervale de schimb ci numai de verificare.

Nu stiu ce sa fac, sa ma iau dupa "n-are nimic, boss, de ce sa umbli daca nu e trecut in carte?" sau sa mai iau dupa ratiune si sa schimb niste fluide care cred eu ca dupa 5 ani sunt imbatranite?

Si-asa, sunt destul de greu de gasit dupa specificatiile Hyundai, mai ales uleiul de cutie manuala.

M-am cam hotarat la antigel Ravenol FL 22 verde, pentru asiatice, si ulei de cutie Ravenol 75w85 API GL4/5, ambele avand specificatii Hyundai.

In afara de ulei motor, lichid de frana, ulei transmisie si lichid racire motor mai sunt si alte fluide (gen lichid servo)?

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Parerea mea e ca daca nu ai multi km facuti, sa nu schimbi uleiul din cutie. Chiar daca masina are deja peste 4 ani de cand circula. Uleiul din cutie nu se imbacseste asa rapid precum cel de motor. Eu am i40 aici in Germania si tocmai ce am facut inspectia anuala. In cartea service nu scrie nicaieri, la nicio revizie , despre uleiul din cutie. Si tot cutie manuala am, dar in doi ani de cand o am, abia am facut 28 000 km :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Parerea mea e ca daca nu ai multi km facuti, sa nu schimbi uleiul din cutie. Chiar daca masina are deja peste 4 ani de cand circula. Uleiul din cutie nu se imbacseste asa rapid precum cel de motor. Eu am i40 aici in Germania si tocmai ce am facut inspectia anuala. In cartea service nu scrie nicaieri, la nicio revizie , despre uleiul din cutie. Si tot cutie manuala am, dar in doi ani de cand o am, abia am facut 28 000 km :-)

Am 51.000km. Si daca il schimb, ce poate fi rau, eu asta nu pot intelege? Dau jos jegul si spanul strans si pun un ulei proaspat. Cu atat mai mult cu cat toti intampinam probleme la schimbarea vitezelor 1 si 2 la rece.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am AT din 2012 104000 km si voi schimba uleiul saptamana asta din cutie. Am luat Ravenol cu specificatiile Hyundai date de service. La service nu iti recomanda insa un mecanic Hyundai care il cunosc de 10 ani mi-a spus in particular sa-l schimb.

Se schimba doar 6 litri la mine la automata deoarece cca 2 litri nu se pot scoate. Si o improspatare este binevenita. Filtru la cutie automata ca sa poata fi schimbat trebuie data cutia jos si desfacuta in doua.Prea complicat si costisitor , deocamdata. De ulei insa nu incape indoiala ca il voi schimba.

Ideea e urmatoarea : unde exista piese in miscare , exista si frecare , de unde rezulta impuritati de orice fel care contamineaza uleiul fiindca filtrul ala nu poate prelua la infinit. Pentru cca 300 lei eu zic ca nu merita riscul. O seara buna !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am AT din 2012 104000 km si voi schimba uleiul saptamana asta din cutie. Am luat Ravenol cu specificatiile Hyundai date de service. La service nu iti recomanda insa un mecanic Hyundai care il cunosc de 10 ani mi-a spus in particular sa-l schimb.

Se schimba doar 6 litri la mine la automata deoarece cca 2 litri nu se pot scoate. Si o improspatare este binevenita. Filtru la cutie automata ca sa poata fi schimbat trebuie data cutia jos si desfacuta in doua.Prea complicat si costisitor , deocamdata. De ulei insa nu incape indoiala ca il voi schimba.

Ideea e urmatoarea : unde exista piese in miscare , exista si frecare , de unde rezulta impuritati de orice fel care contamineaza uleiul fiindca filtrul ala nu poate prelua la infinit. Pentru cca 300 lei eu zic ca nu merita riscul. O seara buna !

Eu cred ca degeaba schimbi uleiul in AT daca nu schimbi si filtrul...

Cauta niste service-uri care stiu cu ce se mananca cutiile automate (sunt cateva care ofera servicii indiferent de marca).

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrele metalice (magnetice) din cutiile AT nu se schimba. Schimbarea lor presupune desfacerea completa a cutiei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtrele metalice (magnetice) din cutiile AT nu se schimba. Schimbarea lor presupune desfacerea completa a cutiei.

Nu neaparat. De exemplu, la BMW se schimba capacul cutiei, care are incapsulat filtrul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu ca la cutiile manuale nu se schimba uleiul. Am I40 din 2014 cutie manuala - 153 mii km - deci inca in garantie 1 an, nu am auzit nimic de schimbat uleiul la CV. Mai am un Renault Fluennce din 2010 cu cutie manuala - 300 mii km si nu am schimbat uleiul in CV. Ba cei de la Renault mi-au spus ca nu se schimba. Acolo unde ungerea este prin barbotare, nu cu pompa, nu se distruge uleiul. Mai intreb , chiar sunt curios.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ajuns la 55k km. Ce ma sfatuiti sa fac, sa schimb fluidele? La lichidul de racire sunt convins ca nu e nicio problema, la cutie nu sunt sigur. Parca le-as schimba pe amandoua si cred ca o sa merg tot la o reprezentanta cu produsele mele, chit ca ies un pic mai scump la manopera.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am 110 ca , 6 ani si am schimbat freonul la AC o data la 3 ani. La cutie ( eu am AT ) am schimbat uleiul la 100 ca. Luna viitoare voi schimba lichidul de frana si antigelul.

Clar la reprezentanta. Au tot ce le trebuie , sunt specialisti in marca si ofera 6 luni garantie la manopera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luna viitoare voi schimba lichidul de frana si antigelul.

Lichidul de frana trebuia schimbat la fiecare revizie (dupa carte), daca nu ma insel. Bine, ca si la mine l-au schimbat din 2 in 2, pentru ca nu aveam nici timp si nici km parcursi (eu am revizia la 2 ani/30k km).

Se simte ceva la cutie dupa schimbarea uleiului?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu

 

- antigel se verifica cu un instrument care iti arata pana la -x grade merge antigelul si daca este peste -20 se schimba sau se completeaza cu antigel.

 

- luchid frana se mansoarea cu un alt instrument si daca are peste 4% apa in ele trebuie schimbat

 

-ulei motor eu il schimb la 15.000 km plus toate filtrele: aer, polen, ulei

 

- ulei cutie manuala la vechea masina Accent 1.5 crdi l-am schimbat dupa 10 ani dar nu am vazut o imbunatatire.

 

-ulei cutie automata masina actuala Elantra 2014 in carte se specifica sa se schimbe la 90.000km doar daca se merge in conditii grele si anume mult praf, serpentine multe sau caldura excesiva. Eu am decis sa-l schimb la 90.000km oricum. Filtru la cutia automata la Hyundai este in interiorul cutiei si trebuie demontata cutia. Sincer nu as schimba filtrul de frica sa nu se strice cutia mai rau. Ma gandesc ca o tin pana pe la 150.000 km si nu are ce sa se strice daca nu schimb filtrul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- antigel se verifica cu un instrument care iti arata pana la -x grade merge antigelul si daca este peste -20 se schimba sau se completeaza cu antigel.

 

Lichidul de racire mai are si rolul de a prelua si disipa caldura motorului, de a gresa pompa de apa, anticoroziune, antidepunere, etc., nu doar de a nu ingheta iarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lichidul de racire mai are si rolul de a prelua si disipa caldura motorului, de a gresa pompa de apa, anticoroziune, antidepunere, etc., nu doar de a nu ingheta iarna.

Calitatea lui de a prelua si disipa caldura este data de punctul lui de inghet. Deci daca dupa masurare are punctul de inghet la -10 grade inseamna ca disipa caldura mai slab decat la punctul de -20. Sunt niste formule de calcul si eficienta antigelului este data de punctul lui de inghet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat (impropriu spus) astazi lichidul de racire la un service. Au iesit doar 4 litri din cei 6,8 si au intrat inapoi 3,5 litri. Nu am vrut sa bage aer in instalatie, ca mai iesea ceva. Desi masina iese maine din garantie, o sa continui cu reviziile tot la reprezentanta, ca astia mi-au facut astazi o gramada de draci. Macar aia stiu unde sa caute toate alea; chiar daca e un pic mai scump, o sa merg tot pe reprezentanta. In plus, cand am cerut o cotatie de pret pentru manopera la o revizie completa (nu numai ulei+filtre), tot cam pe acolo iesi - cam cu 70 lei mai ieftin.

Antigelul a fost Ravenol HJC FL22 cu specificatii Hyundai, din care mi-a mai ramas un litru concentrat.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite, scrie in carte in legatura cu uleiul de cutie manuala. La automata se schimba obligatoriu la 90k km, scrie in planul de service (o hartie pe care o au cei din serviceul autorizat hyundai). O hartie ce nu ajunge la noi , consumatorii. citeste cu atentie manualul, ca gasesti ceva informatii. daca nu, solicita-le celor de la hyundai, sunt obligati sa ti le ofere.

post-67276-0-04880600-1532469235_thumb.png

post-67276-0-26070700-1532469858_thumb.png

post-67276-0-81777200-1532470048_thumb.png

Edited by bumbul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat (impropriu spus) astazi lichidul de racire la un service. Au iesit doar 4 litri din cei 6,8 si au intrat inapoi 3,5 litri. Nu am vrut sa bage aer in instalatie, ca mai iesea ceva. Desi masina iese maine din garantie, o sa continui cu reviziile tot la reprezentanta, ca astia mi-au facut astazi o gramada de draci. Macar aia stiu unde sa caute toate alea; chiar daca e un pic mai scump, o sa merg tot pe reprezentanta. In plus, cand am cerut o cotatie de pret pentru manopera la o revizie completa (nu numai ulei+filtre), tot cam pe acolo iesi - cam cu 70 lei mai ieftin.

Antigelul a fost Ravenol HJC FL22 cu specificatii Hyundai, din care mi-a mai ramas un litru concentrat.

 

LE: S-a aerisit pe parcurs, am bagat si cei 0,5 litri ramasi pentru completat, in vreo 2 randuri. Apoi, in 10 zile fac un parcurs mai greu, cam 1500km (Valea Prahovei, Valea Oltului, Transalpina, de 2 ori Transfagarasan) si nu am verificat nivelul, fiind convins ca e la maxim. Ieri dau sa pun lichid de parbriz si sa cad pe jos: nivelul iar la minim. Teoretic, ce a iesit (4 litri ochiometric, in bidon de 5 litri) a intrat la loc (4 litri masurati). Am completat iar pana la full cu amestec de antigel si apa distilata (0.5 litri), am dat forja pe autostrada Pitesti - Bucuresti azi, la 35 grade, si vad ca nu a mai scazut nivelul. Scurgeri nu am, cel putin nu vizibile in compartimentul motor sau pe sub masina, in afara de condensul de la AC. Pe traseu nu mi-a crescut temperatura la apa deloc (sta pana in 90 de grade) si nici nu am nivelul de ulei crescut. Nu m-am uitat pe busonul de ulei dupa spuma, o sa ma uit maine, dar nu cred ca e cazul, daca nu am nivel de ulei crescut. Lichidul ramas in vas nu are urme de ulei, deci nu e problema de garnitura de chiulasa. Asadar, sa inteleg ca dupa 2000km inca se aeriseste?

Apropo, vasul de expansiune are numai tur nu si retur. Mor de ciuda ca nu m-am dus in reprezentanta, nu pentru cei 70 lei difierenta ci pentru antigelul inferior folosit (Hepu albastru la butoi sau Total Glaceol G11).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce culoare este antigelul?

Cel original a fost ceva nedefinit, intre albastru si verde. Acum am pus Ravenol cu specificatii Hyundai, verde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

emy, ai schimbat si filtrul din cutie ? Cat a fost manopera pentru schimbul de ulei ? am primit si eu cotatie de la tiriac de 1428 lei + 236 lei filtrul din cutie. ce ai facut si unde ?

 

Ce se intampla daca nu schimbi filtrul ?

Edited by bumbul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vorbesti de cutie automata, cauta un service care e partener Ravenol pe schimb ulei cutii.

Intra pe pagina lor de facebook pentru detalii, mi se pare o chestie tare, pentru ca iti schimba chiar tot uleiul din cutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am văzut cu ravenol ul. Ideea este ca am comandat uleiul hyundai mobis de la King auto, cu plata colet cash. Sa îl refuz? As fi porc, nu? Nu știu cât ar costa schimbul cu ravenol exchange.

La tiriac mi.au dat cotație de 1020 lei DOAR pt schimb ulei, fără filtru, cu mențiunea ca nu este recomandata operațiunea de schimbat ulei fără filtru și ca nu voi mai avea garanție. Mi.au dat șah ambii dealeri din Constanța.

Pana acum am rămas programat la tiriac doar pt revizia tehnica. 440 lei manopera. Ca sa îmi schimbe plăcuțele de frână pe spate mi.au cerut 180 lei.

Am trimis mail și la dab auto în București sa îmi dea cotație de preț.

 

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

emy, ai schimbat si filtrul din cutie ? Cat a fost manopera pentru schimbul de ulei ? am primit si eu cotatie de la tiriac de 1428 lei + 236 lei filtrul din cutie. ce ai facut si unde ?

 

Ce se intampla daca nu schimbi filtrul ?

Eu am schimbat doar uleiul in cutie. Nu tot. Cca 6-7 litri. A mai ramas cca 1 l din cel vechi in cutie. S-a scos la pompa. Sunt filtre magnetice in cutie si e deranj mare sa le schimbi. Nu tare se recomanda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine ți-a făcut operațiunea în Constanța? Ce mai știi de preturi.?

 

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...