Jump to content
__Sly__

Faza scurta pe led - Tucson 2017

Recommended Posts

Salut tuturor,

 

Am o oarecare dilema vis-a-vis de farurile de Tucson versiunea Luxury+... Faza scurta e prea scurta, iar la mersul pe timp de noapte devine stresant.

Daca mergi cu mai mult de 60 km/h (80 sa zicem) deja ai impresia ca daca iti iese ceva in lumina farurilor nu prea mai ai timp sa eviti. Probabil asta e si usor amplificata de lumina aia de led care are o limita destul de bine definita, iar unde bat farurile, fiind foarte intensa lumina, face ca inafara razei lor de actiune, intunericul sa para si mai... intunecat :)))

 

Problema e ca m-am chiorat peste tot sa gasesc un reglaj de inaltime si.. nimic. M-am uitat si dupa unul manual pe la faruri, nu gasesc de nici un fel. Cand am fost la prima revizie le-am zis celor de la service sa mi le regleze si au zis ca le-au reglat, desi cred ca nu au facut nimic pt ca nu vad nici o diferenta.

 

De asemeni, faza lunga mi se pare chioara in ultimul hal... asta probabil din cauza aceluiasi motiv: faza scurta este foarte intensa, motiv pt care cand ii dai faza lunga, pare sa nu fie suficient sau ii ia ochiului prea mult sa se acomodeze in asa fel incat sa para ok.

 

Intrebarea mea pt voi este: mai are cineva problemele astea la tipul asta de faruri? Atentie ca la Luxury+ fiecare far are cate 2 lupe si sunt diferite de farurile de la nivelele medii care au doar o lupa/far. Am un coleg care are o versiune de mijloc si el poate regla inaltimea fazei scurte... La fel cum el are comenzi vocale, eu nu am... :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceleași probleme sunt de când lumea cu farurile Xenon, acum și la LED :rolleyes:

 

Lumina este puternică și atunci vezi mai puțin ce nu este luminat. Nu se pot regla mai sus sau mai jos, pentru că, fiind cu luminozitate de >2000 lumeni, are sistem de autoreglare a înălțimii așa cum este obligatoriu pentru astfel de faruri (ca și spălătorul de faruri) și nu are voie, conform acelorași reglementări, să bată mai sus.

Faza lungă nu este chiar atât de chioară, doar că, rămânând faza scurtă aprinsă, zona iluminată de faza lungă este concentrată în față și nu peste tot ca la o mașină la care se stinge faza scurtă când aprinzi faza lungă.

 

Eu m-am obișnuit cu lumina asta și nu pot spune că am avut probleme noaptea. Cu siguranță zona luminată este mai mai mare și mai uniformă decât la mașinile pe care le-am avut înainte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine farurile cu xenon sunt reglabile din surub. Am mari dubii ca cineva le-a facut nereglabile. Ca sa le reglezi trebuie sa spui calculatorului ca faci reglaj, el le pune "la 0", tu le aduci din surub la pozitia corecta si apoi el mentine inaltimea respectiva indiferent de pozitia masinii. Insa pozitia de referinta trebuie s-o aiba de undeva, el n-are de unde sa stie daca "original" bate prea jos sau prea sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma am gasit reglajul, doar ca e foarte contraintuitiv din cauza ca probabil mastile de plastic se fac intr-o singura varianta pt toate echiparile. acolo unde mastile de plastic au gaurile cu sus-jos si stanga-dreapta de fapt nu-i nimic. Este un surub de plastic (de 8 sau 10) pe far de unde reglezi sus-jos. Le-am ridicat mai sus si pare sa fie lejer mai bine. De asemeni la reglat m-am asigurat ca, avand o masina mica in fata, lumina nu-i ajunge in oglinzi. Acu explicatia cred ca ramane aceeasi, partea acoperita fiind mai luminata (decat ce eram eu obisnuit) automat face ca contrastul cu partea intunecata sa fie mai mare, ceea ce inseamna ca ochiului ii ia mai mult pe timp de noapte sa se reajusteze ca sa inteleaga ce e in penumbra/intuneric...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Am achiziționat recent un tucson 2016 din Germania dar am fost neplăcut surprins sa vad ca lumina de la faza lunga este mult mai slaba decât ce aveam la ix35. Mașina e full option, led pe luminile de faza scurta. N-am mers încă la drum lung dar din ce am văzut în oraș, pare ceva de vise urâte

Exista vreo opțiune de înlocuit becurile faza lunga H1 cu ceva led? Sugestii?

Mulțumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine , tot versiune LKuxury, farurile pe led au reglaj de inaltime. In partea stanga, jos, exact deasupra panouului de sigurante, unde se gaseste si 4x4 lock, unde se gaseste si lane assit este si reglajul acesta Si chiar se vede diferenta, in sensul ca daca le reglej pe 2 (de exemplu) nu revin singure la 3 sau la 2,5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa dai o poza cu butonul? la facelift cred ca au pus butonul ala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda... Nu am butonul ala pt ca non-facelift

Mi se pare o aberatie totala sa nu ai reglaj interior la faruri. Il aveam pe accent, pe tucson 1, pe iX35, etc, cam peste tot l-am vazut. Pana si matizul il avea....asa ca e foarte ciudata situatia ta. Sigur nu e in alt loc? De exemplu la iX 35 il aveam cumva in spatele manetei, pe aceeasi directie cu directia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca masina are autolevelling (care e obligatoriu la HID) nu e nevoie si nu are acel buton. Eu nu il am la nicio masina :_tease:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dvoncu: daca ai avea autoleveling, nu ar trebui sa isi faca o calibrare la pornire? Adica sa vezi cum fasciculul de lumina se duce sus-jos? La mine nu se intampla asta. Nu stiu cum is face calibrarea, dar sigur nu e vizibila. Versiunea e LuxuryPack+ varianta 2015.

Edited by __Sly__

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine fac amindoua dar in afara de autolevelling au si ILA - iluminare dupa curba, functie de viteza, starea vremii etc. La Tucson cel putin fara FL, sistemul mult mai simplut, cu led doar pe faza scurta, nu prea stiu daca trebuie sa faca adaptare sau nu. In plus, la HID la pornire mai face faza de adaptare si jaluzeaua de la faza lunga, la Tucson nu e cazul ca pe faza lunga non fl are halogen.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pot sa ma pronunt deoarece nu am avut auto leveling, dar din cate am vazut la pornire, la masinile care au, se face o calibrare de moment - zici ca ai masina cu ochi de cameleon cu strabism. . Dupa care se calmeaza si se stabilizeaza.

La versiunea noua, cu faruri pe led, nu ai functia, in schimb le poti regla din "boton" pe inaltime si cam atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce spui tu e perfect logic si asa ar trebui sa se intample.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot sa va confirm eu ca ledurile de pe faza scurta non-facelift au autoleveling.

In primul rand, daca deschideti capacul de la faza lunga, o sa vedeti in interior actuatoarele de la servomotoare

In al doilea rand, am urcat masina cu rotile din fata pe o bordura, si s-a vazut pe perete cum dupa ~1-2 secunde a coborat linia de lumina de la faza scurta.

Faptul ca nu isi face calibrare cand pornesti masina... o fi tehnologia mai noua, cine stie.

 

Este foarte dubios ca la facelift exista buton de reglare pentru inaltimea farurilor LED, intrucat legislatia UE impune ca farurile peste o anumita intensitate luminoasa (nu specifica daca halogen, HID sau LED) sunt obligatorii sa aiba sistem de spalare si functie de autonivelare.

Daca face autonivelarea si din buton se mai pot ridica/cobori dupa bunul plac al soferului, e o functie ok. Daca nu au autonivelare, inseamna ca au intensitate luminoasa mica si asta nu e bine deloc.

Edited by vladk2k
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista alternativa aftermarket la becurile faza lunga pe LED? Am văzut variante dar sunt enorm de multe. A instalat cineva asa ceva pe mașină? Sunt mai eficiente decât cele pe halogen cu care vin din fabrica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum de Paste am mers destul de mult noaptea si am tinut farurile pe pozitia 2 cu functie de faza lunga pe automat. Exceptand ca aceasta functie e vis pentru drumurile lungi (trebuie sa ai zona unde e camera si senzorii curata) vreau sa va spun ca lumina este super ok. Zona luminoasa este exact unde ai nevoie, ca sofer, plus ca fiind alb rece se vede orice. Nu mai vorbesc de marcajele drumului (unde sunt facute) de ai impresia ca esti pe pista de avion. Nu stiu ce intensitate luminoasa au dar daca sunt cu 1 lm mai jos de nivelul care cere auto leveling atunci esti “in parametrii”.

Ce e sigur este ca modelul cu face lift nu are auto leveling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi ciudat să nu aibă autoleveling. Poate reglajul acela e un +/- față de nivelul normal. Până la urmă, mașina e omologată, și regulamenul UNECE R48 stipulează că dacă farurile au peste 2000 lumeni, trebuie să aibă spălare și autoleveling (SAU suspensia să fie capabilă să nu se ridice lumina când e mașina încărcată la capacitatea maximă). Altfel ar însemna să facă ce au făcut la Skoda Rapid, au pus niște HID-uri (Xenoane) mai chioare ca să aibă sub 2000 lumeni și să fie reglajul manual, fără spălare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur nu are autoleveling, pentru ca din cate stiu in momentul in care are si pornesti pe noapte se face un autoreglaj la faruri . SIngurul reglaj este cel manual, similar la multe modele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei bine, mie, daca pornesc noaptea, nu imi face niciun fel de reglaj. Insa, daca ma urc cu rotile din fata pe un obstacol (o bordura, sa zicem), pot sa vad efectiv pe peretele din fata cum dupa 1-2 secunde se lasa in jos lumina farurilor.

Deci se poate autoleveling si fara reglaj la pornire. Recomand sa faci si tu acelasi test.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei bine, mie, daca pornesc noaptea, nu imi face niciun fel de reglaj. Insa, daca ma urc cu rotile din fata pe un obstacol (o bordura, sa zicem), pot sa vad efectiv pe peretele din fata cum dupa 1-2 secunde se lasa in jos lumina farurilor.

Deci se poate autoleveling si fara reglaj la pornire. Recomand sa faci si tu acelasi test.

am facut testul si nu are - noapte, faruri reglate sus, urcat bordura in fata unui zid, nimic. Nu se regleaza nimic.

 

Tocmai asta spun - daca au 1995 lumeni (sau ce boala is aia) sunt in reglementare si e si ok lumina. Eu unul noaptea sunt super multumit de cum se vede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...