Jump to content
Sign in to follow this  
Anonymous

Probleme alternator?

Recommended Posts

Buna seara colegi,

Ma confrunt cu o problema la care nu am un raspuns...inca.

Am verificat tensiunea de incarcare cu un multimetru, setat pe DCV si imi arata 14.2 volti indiferent de turatia motorului. Am tras concluzia ca regulatorul de tensiune ar fi bun. Problema este ca am setat multimetrul si pe ACV si imi arata 30.2 volti. Oare imi baga curent alternativ? O fi dusa puntea cu diode? Tot cautand pe Google am gasit ca, daca pui radioul in banda AM pe o frecventa mai mica (eu am setat 963KHz) si se aude in difuzoare acceleratia motorului, cica ar fi probleme cu diodele. La mine se aude intocmai. Am constatat ca la accelerare se mai aud si niste pocnituri spre deosebire de decelerare cand se aude doar turatia motorului. Daca s-a mai confruntat cineva cu probema aceasta sau daca e vreun electrician amabil va rog sa ma iluminati si pe mine. Stiu ca as putea sa duc alternatorul la un service specializat dar am zis sa intreb mai intai. Multumesc.

Share this post


Link to post

Pune citi mai multi consumatori posibili (aprinde faruri pe faza lunga, ventilatie cu ac) si masoara iar tensiunea pe baterie (cu motorul pornit dar la relanti).

Daca tensiunea scade spre 13v poti da vina pe ceva din zona de incarcare. Daca nu scade e OK.

 

Dar cum ai ajuns la concluzia ca ai probleme la alternator? Ai ramas fara bateria?

Share this post


Link to post

Am pus toti consumatorii si nu scade sub 14. Problema la mine este ca am relanti-ul care fluctueaza...si nici nu are putere motorul dupa ce se incalzeste. Am dus-o la service autorizat dar nu iese nici o eroare iar cei din service au fost in probe cu masina si, spun ei, ca e ok. Spunea totusi consilierul de service ca ar putea fi probleme pe la fise. Am schimbat eu fisele cu unele neoriginale dar fara nici un rezultat...de fapt a fost un rezultat: consumul mediu mi-a crescut de la 8.2 la 9.5 litri la suta. Asadar, am pus fisele vechi inapoi si a scazut consumul la 8.2.

Pe mine ma mira ca imi arata incarcare cu curent alternativ...de aceea m-am gandit ca e o problema cu puntea redresoare de diode. Sau poate aparatul de masurare are erori. Nu stiu ce sa mai cred.

Multumesc Corcodel.

Edited by Anonymous

Share this post


Link to post

Regula la diode e sa se intrerupa. Daca una se duce alternatorul nu mai reuseste sa faca fata la consum. Deci nu prea e cazul tau.

 

Ai schimbat fisele dar bujiile? Si ele iti pot "fura din scinteie" si automat relanti instabil.

 

Nu stiu daca bujiile sunt la vedere. La Dacia veche fisele le testam "baseste" noapte pe intuneric, turam motorul si vedeam daca sunt descarcari la linga.

 

Mai este si varianta sa masori rezistenta la fise. Nu mai tin minte ce rezistenta trebui sa aiba dar toate ar trebui sa aiba cam aceeasi valori. Daca una e mai ciudata pot fi probleme.

Share this post


Link to post

Dar daca vreo dioda lasa sa treaca curent in ambele sensuri ce se intampla?

Am schimbat si bujiile. Am pus modelul de bujii recomandate in manual: NGK BKR5S-11...erau la fel ca cele pe care le-am scos doar ca pe cele vechi scria ”Made in Japan” iar pe cele noi scrie ”Made in France”. Probabil cele pe care le-am pus acum sunt niste chinezarii contrafacute.

Am masurat si rezistentele fiselor originale, toate au aceeasi rezistenta...chinezariile pe care le cumparasem eu nu aveau aceeasi rezistenta(marca BOSCH, am dat vreo 60 lei pe set).

Am turat motorul in intuneric si nu am vazut descarcari electrice pe langa fise. Am citit si eu mai multe despre acest subiect pe niste site-uri straine. Spuneau pe-acolo ca bujii neschimbate la timp pot duce la defectarea fiselor care la randul lor strica infasurarea secundara din bobinele de inductie...zecile de mii de volti isi cauta o alta cale in loc sa se duca la bujii...cica e un ”ignition driver circuit” care cred ca e prin ECU (ceva cu tranzistori sau condesatori) care se poate defecta.

Ce sa mai zic? Sunt atatea cauze posibile: Idle Air Control, Supapa de ventilare de la rezervor, Aer fals, valvele PCV, injectoare, pompa de combustibil, senzori, relee, etc...asta dupa ce am dat o cautare pe Google a cauzelor posibile. Cred ca am de cautat acul in carul cu fan. La service-ul reprezentanta unde am fost au spus ca masina e perfecta dar eu nu-i cred...nici nu cred ca aveau tester dedicat Hyundai. Totusi, nu mi-au luat nici un ban pentru diagnoza.

Share this post


Link to post

Am setat multimetrul pe ACV si am masurat la bornele bateriei cu motorul oprit...si imi arata 29.3. Ce sa fac daca am avut note mici la fizica.

Share this post


Link to post

Pai nu are rost. Eu am masurat curent alternativ, la o baterie...care are curent continuu.

Initial am crezut ca alternatorul, care produce curent alternativ, il trimite asa spre baterie(m-am gandit eu ca puntea de diode nu-si mai face treaba). Mi-a spus si mie un coleg de serviciu ca, daca venea la baterie curent alternativ, fierbea electrolitul din baterie. Asa ca am pus multimetrul cu motorul oprit, fiind setat pe masurare curent alternativ. Acum chiar ca nu avea de unde sa vina curent alternativ. Acum am ajuns la concluzia ca ceea ce imi indica pe ecranul multimetrului e de bine. Electrotehnica asta ma omoara.

Share this post


Link to post

Am gasit, pe un alt forum unde se vorbeste despre alternatoare, urmatoarele afirmatii:

 

La tipurile mai avansate de alternatoare, atingerea cu + direct pe intrarea in alternator, duce la defectarea regulatorului inobservabila, el functionand normal, in parametri, dar...surpriza...la oprirea motorului rotorul ramane alimentat, ducand la descarcarea bateriei, fenomenul putand fi observat prin apropierea uni obiect de fier de fulia alternatorului, observand o mica atractie magnetica cand motorul e oprit.”

 

Dupa ce am iesit de la serviciu, primul lucru pe care l-am facut a fost sa ridic capota si am am apropiat o surubelnita de fulia alternatorului. Diferenta este ca la mine nu a fost o mica atractie, ci una puternica. Am uitat sa precizez: motorul nu era pornit(si nici nu fusese pornit de 10 ore), cheia nu era bagata in contact. Trag concluzia ca rotorul e alimentat permanent. Voi face experimentul si cu bornele de la baterie scoase...asta fiindca am mai citit pe undeva despre magnetizarea remanenta a statorului. Ma rog, nu inteleg eu de ce ar ramane magnetizat statorul dupa 10 ore dar, va rog sa nu radeti de mine, sunt cam paralel cu elecro-magnetismul. Am o banuiala ca un electronist de treaba, membru al HyundaiClub-ului, o sa ma ilumineze si pe mine...deci, daca nu putem pune plus-ul direct, atunci o fi vreo rezistenta intercalata dar tensiunea de excitatie trebuie sa fie permanenta la alternatorul meu pt Getz? (ma refer cu motorul oprit si cheia scoasa din contact). Eu nu am observat fenomenul bateriei descarcate...am baterie de 52AH, 470A-curent pornire la rece...cred ca trebuia sa am 45AH, 410A-curent pornire la rece.

Edited by Anonymous

Share this post


Link to post

Salutare, am și eu problemă la un Gezt 1,1 benzină. Alternatorul meu scoate 7v pe mașină. Pe standul de probe scoate 14,3v.

Aveți vreo sugestie ce sa mai verific.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...