Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
shrek1974

As inlocui anvelopa de 185/65r15 cu 195/65r15 pe jante otel

Recommended Posts

Salut! Cred ca ar trebui sa deschid 2 topicuri, pentru ca am doua dileme:

 

1. Intr-o luna va trebui sa inlocuiesc anvelopele de vara cu altele de iarna.

Ma intreb cum ar fi mai bine

- sa cumpar un set de 4 jante pe care sa le incalt cu gume de iarna si sa le inlocuiesc singur la fiecare schimbare de sezon in parcare?

- sau sa folosesc aceleasi jante, inlocuind doar anvelopa?

Daca iau jante noi, imi vor trebui si 4 valve cu senzori de presiune. Fara un calcul precis, voi scoate din buzunar in jur de 2000 lei.

Ma gandesc ca schimbul bianual ar avea un minus mare: anvelopa isi pierde din rezistenta din cauza deselor jantari/dejantari, la care se adauga timpul pierdut in service, si plusuri mai multe: faci echilibrarea rotilor mai des, cu verificarea (eventuala indreptare a) jantelor (tinand cont de minunatele drumuri autohtone), platesti mai putin in timp (de 2 ori pe an cate cel putin 50 de lei pe sezon) si esalonat, pentru ca nu platesti 2000 de lei dintr-un foc.

Intrebarea ar fi: merita investitia? Voi cum ati facut, cum ati face?

 

2. Conform cartii masinii as putea folosi anvelope de 185/65r15 sau de 195/55r16. Masina mi-a venit cu 185/65r15 Pirelli P1 de vara. Pentru iarna as vrea sa iau anvelope mai mari, de 195/65r15. In talon nu mai scrie cu ce fel de anvelope se poate incalta noul Hyundai i20, deci nu as avea probleme la un eventual control al politiei. Ma gandesc ca as putea avea necazuri in cazul unui accident, putandu-mi-se imputa vina si eventual nefiind despagubit casco. Viitoarea vizita la ITP imi va veni pe perioada verii, cand voi avea gumele standard, din fabrica, deci nu as avea necazuri.

In urma cu mai bine de 10 ani am facut pentru alte 2 masini trecerea de la 185/65r15 la 195/65r15, desi cartile masinilor, ca si in cazul asta, nu imi permiteau. Schimbarea a fost benefica. Nu am sesizat diferente de consum, dar confortul creste bine. Mi s-a parut ca si stabilitatea ar fi mai mare. Nu plec primul de la semafor, asa ca nu am sesizat ca ar fi vreo diferenta la plecarea de pe loc.

In cazutl trecerii la o circumferinta mai mare, viteza din bord cred ca va ramane sub viteza reala, pentru ca este prea mare diferenta chiar si la gumele actuale.

https://www.tacomaworld.com/tirecalc?tires=185-65r15-195-65r15

Se intampla sa mai fi facut si altcineva acelasi lucru, dar pe un i20? Ar putea atinge contra-aripa in curbe? Cred ca s-ar putea incarca cu zapada/gheata mai usor, incarcand spatiul pana in contra-aripa. Voi ce parere aveti?

 

 

Imi cer scuze, daca exista un alt topic asemanator. Eu nu am gasit.

Edited by shrek1974

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mi-am luat 3 jante noi si cu rezerva 4, Fara senzori si sta aprins in bord indicatorul de roata dezumflata. Am pus pe ele cauciucurile de iarna.

Cricul e foarte misto si ridica masina destul de repede.

Cauciucurile nu incap toate in portbagaj deci trebuie sa pui si prin habitaclu, ca sa nu murdaresti masina trebuie sa le impachetezi, sa stai la rand la vulcanizare, etc.

Eu unul le schimb singur.

Edited by danrogo2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista si solutia "Hotel" - 100ron la 6luni cu schimbare,echibrare,cazare cu programare la ora fixa fara coada . Deci 200 pe an => 2000 pe 10 ani.

Dar nu ii dai pe toti acum (dar nici nu ramii cu un rind de jante)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc!

Intre timp am comandat regulamentarele 185/65R15. Conti WinterContact TS860 DOT august 2017, sper. Pentru ca asa erau pe site.

Si, ca sa nu mi se para ca scot prea multi bani deodata, am ales varianta sa folosesc aceleasi jante cu senzorii existenti cu gumele de iarna, urmand sa iau in ianuarie sau februarie si jante cu senzorii aferenti. Tot de otel, cred. Jantele bune din aliaj sunt scumpe. Cele ieftine pot "crapa" usor, unele nemaiputand fi reparate.

Ma asteptam sa primesc mai multe pareri. Dar, ori comunitatea Hyundai e prea mica, ori proprietarii dau pe aici doar cand au necazuri. Imi pare ca mi-am pierdut vremea facand cont aici si sperand ca voi primi vreun raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu vad treaba destul de simplu: considerand ca iei doar jante, fara senzori, ca deja urca scorul astronomic, te costa cat, cam 1000 lei cele 4 jante? Un schimb de anvelope te costa 60-80 lei nu? De 2 ori pe an, deci sa zicem 150 lei pe an. Asadar trebuie sa tii masina cel putin 7 ani ca sa-ti scoti banii pe jante. Nu mi se pare o idee buna. Si toate astea ca sa-mi schimb singur rotile. Ia cricul, ridica masina, schimba roata, de 8 ori pe an. Mersi dar nu.

 

P.S.: nu ma dau inapoi de la munca, imi ceruiesc singur masina de 3-4 ori pe an, ceara solida, dureaza 3-4 ore.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anul trecut dupa o analiza grea...cred ca am ales solutia de compromis cea mai buna. Jante de aluminiu cu senzori din fabrica pe timp de vara, iar iarna jante din tabla cu anvelope cu talon mai mare fara senzori. Le schimb destul de usor si repede. Anvelopele scoase si puse in fiecare an, cu timpul isi pierd din proprietati. Plus cand e sezonul schimbarii anvelopelor, baietii de la vulcanizare mai dau chix sub presiunea timpului: jante de aluminiu zgariate, geometrie facuta prost......si cozi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si am uitat sa spun, ca m-am luat cu jantele...

 

Daca niste ingineri, din ceva centru de cercetare, care sunt de meserie, si se ocupa cu, au decis ca dimensiuni ok 185/65r15 sau 195/55r16, de ce venim noi si zicem nuuuuuuuuuuuu, eu vreau 195/65/r16, ca stiu eu mai bine. Banui ca aia n-au pus ca nu se putea. Un balon mai mare inseamna ca e nevoie de o putere mai mare pentru a misca masina, din punct de vedere fizic. Apoi inseamna niste uzura in plus pe la ansamblul de suspensie, directie, toate alea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si am uitat sa spun, ca m-am luat cu jantele...

 

Daca niste ingineri, din ceva centru de cercetare, care sunt de meserie, si se ocupa cu, au decis ca dimensiuni ok 185/65r15 sau 195/55r16, de ce venim noi si zicem nuuuuuuuuuuuu, eu vreau 195/65/r16, ca stiu eu mai bine. Banui ca aia n-au pus ca nu se putea. Un balon mai mare inseamna ca e nevoie de o putere mai mare pentru a misca masina, din punct de vedere fizic. Apoi inseamna niste uzura in plus pe la ansamblul de suspensie, directie, toate alea...

Dom' inginer, vorbiti intr-o punga si mi-o dati maine!

Eu am avut pe alte doua masini si a fost foarte bine. De 11 de ani am renuntat la 4 roti, trecand pe doua. Acum 5 luni, din cauza de hernie la a 3a lombara (facuta la sala), a trebuit sa spun adio motociclismului si sa ma intorc la conserva. Cel putin pana la urmatorul RMN din primavara. Pana atunci, pwla suspensii Hyundai. Voiam sa-mi protejez coloana de prea multele si prea vechile gropi, canalizari si rupturi ale drumurilor.

Cum spuneam, speram sa avem discutii de genul "am incercat eu, dar atingea contra-aripa" sau "am eu, dar a trebuit sa apropii janta de interior si sa iau un ET mai mare pentru protectia suspensiei". Se poate, maestre lula_canci. (Prima oara am citit pwla_canci. Scuze!) Am gasit pe forumul hyundai de europa-uk. Nu ca ar fi si ala prea numeros...

http://www.carbibles.com/tyre_bible.html

Dupa ce termini prima pagina, click pe next page. In caz de lipsa de limba engleza, deschizi in chrome si citesti traducerea. Ai sa te luminezi la propriu si la figurat.

Domnule Admin, te rog sa-mi dezactivezi contul, ca, altfel, ma intorc si fac un viol in direct, de o sa crape Dan Diaconescu de ciuda ca nu ma poate avea in direct...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar daca domnu' Shrek s-a suparat si a plecat (cred ca de fapt il deranjeaza

durerea de spate, regrete, nu doresc nimanui sa sufere fizic!), iaca vin si eu

cu o (mica) informatie: un sofer profesionist imi spunea, cu cativa ani in urma,

ca desi pneurile "balonate" (late) arata "cool" (sau, mai neaos, misto), pe timp

de iarna pneurile inguste taie mai bine zapada, si nu se impotmolesc asa usor ca

cele "misto" (late)....

Personal, am utilizat aceeasi latime (si am preferat sa-mi cumpar jante - SH sunt

foarte bune, ambele mele seturi sunt din otel ("tabla")).

Chiar daca a fost o investitie mai mare, in calculele de mai sus s-a omis degradarea

pneurilor (si a celor de vara), incaltate/descaltate de 2 ori pe an, precum si TIMPUL

care pe unii ii "costa" mai scump decat pe altii. Nu am problema senzorilor de

presiune, si am spatiu de cazare a setului in asteptare. Si nici nu mi se pare (inca)

un efort insuportabil schimbatul rotilor....

Drumuri bune!

 

PS Si am si intentia de a folosi masina mai multi ani, nu consider costurile inlocuirii

ei la 3-5-7 ani ca fiind prioritare....

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot eu, revin; deh, moldovean, mai lent in gandire.

Cum am spus, jenti de otel, sh, m-au costat vreo

250 patru bucati (si daca erau o dimensiune mai

"curenta", gen 15 x 5,5, cu 4 gauri, erau si mai ieftine,

si mai usor de gasit - eu am colindat vulcanizarile

pana le-am gasit. Le-am luat si pentru ca asa le vindeau

aia, si pentru ca aratau mai bine decat cele 2 jante

pe care le cumparasem deja, la bucata, dar mai ieftin

si mai ruginite)

A trebuit sa redresez una din ele (probabil au fost

"recoltate" de pe o masina accidentata), ceea ce m-a mai

costat vreo 80 de lei, dar cu instalare si echilibrare

am iesit oricum sub jumatate din cei 1000 prezentati

pentru 4 jante. (Ca sa fiu corect, si pe mine m-ar fi costat

4 x ....330=1320, atat mi s-a cerut pentru jenti noi, de

otel!!!)

Maine ma asteapta o gimnastica la 4 roti....

Share this post


Link to post
Share on other sites

In București cozile de la vulcanizare azi se masurau in ore de așteptare, nu in clienti. In jur de 5 ore media. Deci, mult mai convenabil sa ai roti dedicate si sa le pui singur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S.: nu ma dau inapoi de la munca, imi ceruiesc singur masina de 3-4 ori pe an, ceara solida, dureaza 3-4 ore

Crezi că e recomandată ceara (spray, de exemplu) la caroseria mașinii mele de nici 15 luni la care nu știu exact ce este din tablă și ce este din plastic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai util ar fi sa schimbi anvelopele in cele de iarna inainte sa dea prima zapada. Eu am schimbat pe 15 octombrie. Nu era nimeni la vulcanizare inafara de angajati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...pe timp de iarna pneurile inguste taie mai bine zapada, si nu se impotmolesc asa usor ca

cele "misto" (late)....

asa e, dar eu imi doream doar sa atenueze socurile pe care le simteam in coloana. am invatat, insa, sa ma imping in volan, atunci cand nu se poate ocoli vreo denivelare. si tin scaunul lasat pe spate, la un unghi mai mic, astfel incat o parte mai mare din greutate sa fie preluata de scaun.

am revenit pentru ca am scris ceva ce nu e intocmai cu realitatea. ma hotarasem sa iau doar gume si sa raman cu aceleasi jante. am luat inca de anul trecut si jante si gume, in total constandu-ma fix 1900 lei. fara transport. rezerva a ramas cum era. ii mai verific presiunea cand imi aduc aminte si cand am portbagajul gol.

pentru ca nu m-am refacut, vertebra fiindu-mi inca tocata marunt, nu am facut vreun schimb singur, ci doar in service. cu bon si stampila. verific echilibrarea. si, se pare, ca sunt bune vechile echilibrari. se mira si nenea de imi face schimbul.

am ales sa nu desfac gumele din prinderea lor pe jantele din fabrica, pentru ca e mai bine. senzorii sunt doar pe rotile de vara, nu ma derajeaza martorul protocaliu din bord. am condus atatia ani fara senzori de presiune. cam o data pe luna si ori de cate ori am de facut un drum mai lung, fac presiunea la rece, cu rotile neincalzite. la fel si plinul, pentru ca benzina are un volum mai mic atunci cand temperatura este mai mica. am noroc de un mol la coltul blocului.

numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai din cauza asta zic eu ca era mai ok cu masurarea indirecta a presiunii in pneuri prin modul ABS.(poate si mai ieftin pt Hyundai ?)

Nu mai aveai nevoie de senzori si pe al doilea rand de jante (in caz ca il ai) si ar fi sanse mai mici sa se strice ceva.

Asa...cand "opereaza" baietii de la vulcanizari, nu stii niciodata cand trag mai cu zel de un levier sau ceva si strica vreun senzor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...