Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Fansanta

Caldura ...... !

Recommended Posts

Buna seara! Revin obsedant cu problema mea. Am stat cu mașina 3saptamani in reprezentanta Hyundai bacau din cadru Țiriac auto. Deziluzie totala! ATENȚIE .cei mai agiamii mecanici . Credeți-m-a pe cuvint .recomand tuturor fugiti de Țiriac auto bacau. Treaba este ca mi-au dat mașina înapoi cu scuzele ca nu se pricep . Mașina mea 1 zi bagă cald ,alta zi bagă rece ... va rog nu glumesc. Unde sa mai încerc . Mi s-a spus ca este posibil sa am aer pe instalație dar cu toate ac ,ac model nu se aerisește .totul e in parametri dar.....nu funcționează 😳😳😤😤😤

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi in manualul utilizatorului ca trebuie sa fie descris cum sa declansezi un protocol de autodiagnoza a sistemului de clima care o sa afiseze coduri de eroare pe display daca exista vreo problema, la modelele cu climatronic e destul de comuna defectarea asa numitului "air mixing valve actuator"(nu stiu cum ii spune pe romaneste) iar daca e asta are cod de eroare specific

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mașina mea nu este Climatronic , nu are computer de bord ,nu are ESP , nu e 4 wd. . Este o hardughie coreană cheală care acum m-a dispera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci verifica cu mana temperatura furtunului de iesire din radiator si daca e la fel de cald ca cel de intrare e problema la motorasul sau mecanismul clapetei de admisie aer cald, problema fiind intermitenta asta e cel mai suspect, daca nu e la fel de cald sau nici cel de intrare nu e la fel de cald ca furunul principal al motorului atunci e infundat radiatorul sau are aer in el

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum sa scap de acest aer ? Mașina nu e prevăzută cu aerisitor ?mi s-a spus ca se aerisește singura prin principiul vaselor comunicatnte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parcheaz-o cu botul in sus, lasa capacul rezervorului scos si strange de furtunul principal(ala gros) cu mana de parca ai pompa pana nu mai ies bule de aer in vas, du-te pe drum drept cativa kilometri fara capac la vas(sa ai antigel sa completezi daca scade nivelul)... ar fi bine sa schimbi si capacul vasului de expansiune cu unul nou ca are o valva de presiune in el si daca aia e blocata se creaza presiune in sistem care nu mai lasa aerul sa iasa, asta nu se prea poate verifica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Capacul de la vasul de expansiune nu este presurizate , nu are arc sau supapa , este un simplu buson

Am suflat astăzi radiatorul de cald. A început sa dea caldura numai in stânga și rece in dreapta .am schimbat și antigelul care miroase puternic a ars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dinn ce vad eu pe net SF 2.2 CRDi din 2008 are capac cu valva darv daca nu acolo atunci capacul radiatirului ar trebui sa aiba ca pe undeva trebuie sa fie controlata [resiunea in sistem

Edited by sierrafery

Share this post


Link to post
Share on other sites

Într-adevăr capacul de la radiator are un arc și o garnitura . Puțin e mâncata 😩 Sa tragă aer pe acolo? . De ce miroase antigelul puternic a ars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu de ce miroase a ars, eu zic sa cumoperi un capac din ala nou ca numai asa esti sigur ca lucreaza bine, sa umpli cu amestec 50% antigel cu apa pana iese apa acolo unde e capacul si abia dupa aia sa-l pui la loc sa fie sigur ca nu mai e aer in sistem...daca valva aia nu a functionat se poate sa fi fost presiunea mai mare ceea ce inseamna ca si temperatura era mai mare ca cea normala dar nu cat sa urce acul prea mult ca acul de bord cand e pe rosu e deja prea tarziu...s-ar putea sa ai o problema cu garnitura de chiulasa si atunci se creaza contrapresiune in sistem si nu mai da caldura ca lumea....dupa ce mai umbli cu ea cateva zile mergi la un service unde stiu sa testeze antigelul daca are gaze de combustie sau nu

Edited by sierrafery

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua! Am si eu o problema cu caldura: o vreme merge bine, desi aerul care vine in habitaclu nu e destul de cald(radiatorul partial infundat sau actuatorul nu deschide complet) dar la un moment dat nu mai da caldura! Furtunul tur in schimbatorul de caldura e fierbinte, cel de pe retur se incalzeste mai greu dar se incalzeste in timp dar caldura in habitaclu nu intra! Am fost la tester si mecanic cu problema asta si a zis ca panoul de comanda(climatronic) functioneaza ok, problema ar fi undeva pe instalatie(se `infunda` ceva pe traseu)! Am schimbat antigelul de 2 ori, spalat instalatia, am pus si un aditiv curatare circuit racire Liqui Moly dar degeaba! Acum iar nu mai da caldura desi antigelul trece prin schimbatorul de caldura pe care sunt dispus sa-l schimb dar ma tem sa nu se infunde si acesta daca intr-adevar sunt impuritati pe instalatie sau mecanicul evita sa-mi spuna adevarul doar pt a face o vizita luna de luna la service! Nu mai stiu ce sa inteleg! Poate cineva a mai patit ceva asemanator..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radiator de caldura înfundat. In vecii vecilor nu mai folosiți soluții de curățat ,desfundat radiatoare . Rezultatul este : înfundare totala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Infundarea nu se datoreaza solutiei de curatat, s-ar fi intamplat si cu sare de lamaie sau otet sau ce o mai fi, problema a aparut datorita faptului ca sistemul a ajuns sa fie plin de depozite din cauza folosirii lichidului de racire neadecvat adica mai multa apa chioara nu distilata si nu in amestec 50% apa distilata cu antigel OAT vara/iarna, apoi adaugand solutia de curatire mizeria s-a desprins si s-a acumulat in radiatorul de incazire care deja era partia infundat... mai sunt si solutii de inalta calitate care dizolva depunerile... eu folosesc solutii din astea de 30 de ani si nu s-a infundat niciodata nimic din cauza lor dar eu am si umplut instalatia tot timpul cu ce trebuie am bidon de 5L de amestec 50% in portbagaj tot timpul sa completez daca apar scurgeri pe drum nu ma opresc la benzinarie si bag din stropitoarea lor apa plina de jeg... asta e, important e ca s-a rezolvat si daca a fost curatata instalatia cum trebuie de acum foloseste doar amestec 50% tot timpul si nu se va mai intampla exceptand faptul ca ajunge ulei in instalatie dar aia e alta poveste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Într-adevăr capacul de la radiator are un arc și o garnitura . Puțin e mâncata 😩 Sa tragă aer pe acolo? . De ce miroase antigelul puternic a ars

Daca antigelul miroase a ars singura posibilitate este sa fie tevile de la racitor fisurate si de aici aer in calorifer la interior rezultat ... nu ai caldura

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sierrafery: poti sa-mi recomanzi o solutie buna de curatat radiatorul de caldura?

Daca antigelul miroase a ars singura posibilitate este sa fie tevile de la racitor fisurate si de aici aer in calorifer la interior rezultat ... nu ai caldura

Si la mine miroase groaznic antigelul! Am anulat racitorul de gaze si tot a prins miros desi am schimbat antigelul de vreo 3 ori!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am si eu o intrebare referitor la caldura: la mine nu baga aer cald decat pe partea stanga iar pe partea dreapa baga rece, cred ca este de vina AIR DOOR ACTUATOR din ce am citit si vazut cum se schimba pe net, intrebarea mea este exista doua asemenea piese si pentru partea stanga si pentru partea dreapta sa stiu ce sa comand le dezmembrari, multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Am reușit să am căldură în mașină!

Cred ca marea majoritate a cazurilor se rezolva cu schimbare de antigel; nu atât calitativ, ci din cauza aerului care intervine în circuitul de răcire.

Am avut un furtun fisurat, cel care iese din incalzitorul electric și intră în caloriferul din habitaclu, și l-am înlocuit, apoi am completat cu antigel.

Iarna asta am înghețat de frig în mașină și am suspectat caloriferul ca e înfundat, așa că am recurs la spălarea lui cu apa cu presiune. L-am racordat la rețeaua de apă de la oraș și i-am dat sa bea!😂Dupa ce am spălat toată instalația mașinii,am umplut din nou cu antigel și acum e cald și bine.

Încercați și voi, cei care mai aveți probleme cu încălzirea în mașină, fiindcă e cea mai lesne reparație.

Într-adevăr, nu am avut erori la climatronic și clapeta face cursă completă, dar am strâns de toate furtunele, am parcat cu botul în sus am deschis bușonul și nici un rezultat. Nici nu am văzut nimic sa iasă din motor/calorifer atunci când am spălat instalația, așa că tind să cred că a fost vorba de aer în instalație. ..

Toate bune, tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...