Jump to content
Sign in to follow this  
rcostel

Problema relanti neregulat motor cald Diesel 2.0 2011 4wd

Recommended Posts

Salutare. Am descris si in alt post problema la care nu am gasit rezolvare de 4 luni. Totul a inceput dupa schimbare volantei si ambreiajului. desi nu cred ca are vreo legatura. Porneste bine masina, la rece e foarte bine, dar dupa ce se incalzeste si nu mereu, incepe sa se balbaie motorul relantiul oscileaza intre 700 si 850 rpm, face ca si cand nu functioneaza un cilindru. Aceasta problema nu apare mereu am mers si 3 ore cu masina, si drum lung si in oras si nu a facut o secunda. Parca vine motorina cu aer, bolboroseste in accelaratie, la relantiu si cand accelerez usor pana in 1300 rpm. Peste, motorul are putere, trage, nu scoate fum sau altceva. Dupa 1-2 minute la relantiu daca mai accelerez un pic isi revine si merge bine din nou. La fel, cand bolboroseste si opresc motorul si-l pornesc din nou, merge bine. Al doilea simptom care apare, in acceleratie intre 2000 si 2500 rpm cateodata pentru o fractiune de secunda i se taie acceleratia, ca si cum as lua piciorul de pe pedala. Din pilotul automat nu-mi iese cand sunt la drum lung. Acum va spun ce am facut: schimbat filtru motorina, aer, curatat EGR, MAF, clapeta de acceleratie, senzor oxigen, am fost la bosh dat jos injectoare testate toate OK. Din cate am mai citit pe internet ar mai putea fi senzor arbore cotit, senzor clapeta acceleratie, sonda lambda. Am uitat sa va spun nu apare nici o eroare in ECU. Inca o data va spun, nu apare la pornire, la rece ci doar cateodata la cald. Pe OBD 2 nu imi apare nici o eroare , relantiul oscileaza intre 700 si 850(cand nu bolboroseste sta la 790-normal). Singura chestie ce imi pare pe OBD pe programul Torque plus la mobil este Throttle 82,7% si la relantiu si la cald si in acceleratie. O singura data l-am vazut la 22%. Ce reprezinta asta nu mi-am dat seama. Va rog daca puteti sa ma ajutati cu un sfat, am fost la 4 mecanici, reprezentanta, 2 serviceuri de bosch diesel. Am uitat sa va spun ca am schimbat si ECU, daca ma luam dupa mecanici schimbam si injectoarele. Deci in concluzie le iau prin eliminare, singur. Nu am ce face. Credeti ca ar fi din rezervor ceva, mizerie la pompa, sorb Sau o fisura pe furtune, Pierde aer pe undeva, Senzor defect\murdar? Va multumesc anticipat pentru sfaturi.

la al doilea film , capota e ridicata si filmez la motor. cred ca datorita faptului ca se misca motorul, trepidatiei, se misca si volanta, se auzea in partea de la sofer jos. Scuze era intuneric bezna.

Edited by rcostel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, mai intai de toate, ca sa gasesti defectul ar trebui ca motorul sa se balbaie in momentul in care pui un tester pe el, dar, unul cat de cat profi, care sa poata citi si parametri de functionare... uita de jucarii OBD gen ELM. Chiar daca nu ai eroare, se poate vedea, daca exista vreo anomalie, ex. diferenta de cantitati injectate pe ciclu la fiecare injector, presiune in rampa de injectie, etc... Problema delicata la tine este ca acest defect este sporadic si daca nu se manifesta cand mergi la "doctor", cam greu sa iti spuna cineva pe bune de la ce face. Asa cu poate sa fie de la aia si aia... e la ghici. Poate fi de la orice... si chiar si asa, motorul sa se balbaie si pe tester sa nu se vada. Aceeasi problema o am si eu, acum vreun an, cand veneam din concediu, la jumatea drumului, dupa vreo 400 km, am oprit la un semafor, si la relanti mi-a balbait exact ca la tine. Am oprit motorul, am pornit si a disparut. Intre timp am facut mai mult de 20 mii de km si mi-a mai facut de vreo 2 ori... Am pus-o pe tester, si la fel ca tine nu am vazut nimic clar... pentru ca nu am prins-o pe tester cand face figura. Orice ar fi, pana nu face figura in mod constant, eu unul am lasat-o asa... si daca m-as apuca de ea, as incepe cu verificat tot ce tine de cablaj, conexiuni, alimentare, legaturi la masa, etc... Nu de multe ori, am gasit contacte imperfecte, care dadeau niste defecte de genul acesta care se manifestau sporadic. In rest, cam greu sa iti spuna cineva de ce se balbaie, daca, atunci cand se uita la masina, ea merge bine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate. De cate ori ma duc la mecanici nu face. E nebuna rau de tot. Ma gandeam ca acel throttle e destul de mare. Am pus testerul ELM si pe o kia ceed diesel si throttle-ul sta la 12.5% fie ca accelereaza fie ca sta la relantiu. In seara asta am resetat ECU, adica am scos borna de la baterie facand pasii pentru relearning idle ce-am citit si eu pe net, cand am pornit masina throttle statea la 55% si incet-incet la relanti crestea si dintro data a sarit din nou la 82.7%. De pe net am aflat ca acest throtlle este anormal de mare. Ce inseamna nu prea inteleg e legat cu EGR gaze admisie. Poate cineva sa-mi explice ce reprezinta acest Throttle? Am scos din nou azi clapeta aceea de admisie aer throttle body sensor am curatato din nou si am pornit masina cu ea scoasa. Se misca un pic dar ramane deschisa nu stiu cum ar trebui sa functioneze ... cand inchide si de ce. Daca scot mufa din el si pornesc masina throttle este zero, cum il bag are din nou valoarea de 82,7 %. O fi asta cauza partea electrica? maine masor mufele sa vad ce-mi da... ce ghinion...

Edited by rcostel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

In primul rand, throtlle, la orice motor "drive by wire" e clapeta de acceleratie care este un actuator electric ce deschide clapeta si de ea e atasat un potentiometru pentru feed-back ca sa stie Ecu cat s-a deschis. Ii zice senzor de clapeta. De verificat se verifica cel mai simplu cu un tester care stie sa deschida clapeta de la 0% la 100%, si se poate observa vizual daca si clapeta urmeaza comanda de la ecu. Potentiometrul se poate masura cu un osciloscop dar asta deja devine un pic SF chiar si in multe service-uri. Acum, cat se deschide aceasta clapeta este in functie de multi factori. In idle speed (relantiu) are o valoare ce tine de temperatura motorului, a aerului ambiant, etc... a.i. sa mentina turatia de relanti constanta la 750-800 rpm. Daca se cupleaza A/C va avea alta valoare, in tot cazul, clapeta la mers in gol va avea o valoare 5%, 10% dar in niciun caz 82%. In mers, in functie de cat de apasata este pedala (care are si ea niste potentiometre) clapeta de acceleratie se va deschide... de regula la pedala de acceleratie apasata la maxim si clapeta va fi la fel deschisa la maxim dar asta nu inseamna ca la 10% pedala apasata clapeta de acceleratie va fi tot 10% deschisa. Ideea e ca, se poate verifica daca pozitia clapetei urmeaza comanda data de pedala de acceleratie. Nu stiu ce ai masurat cu Elm, pentru ca dupa valori mie imi pare mai degraba ca ai citit valorile de la EGR. Si nu imi e clar daca la momentul citirii motorul mergea rotund sau facea figuri. Ca si o paranteza, la punerea contactului clapeta de acceleratie se deschide la maxim, dupa ce porneste motorul se inchide pana la valoarea turatiei de relanti. In final, o posibila cauza a defectului tau poate fi legata de clapeta. Potentiometrul sa nu masoare corect si ecu sa nu aibe informatia corecta si in relantiu sa balbaie... de ex. clapeta este fizic inchisa dar potentiometrul o vede ca fiind deschisa. Si cum pozitia clapetei in relanti nu este aceeasi in functie de temperatura motorului sa zicem ca la cald e posibil sa ajunga intr-un punct in care senzorul sa trimita o valoare eronata dar care sa fie in intervalul admis a.i. ECU sa nu sesizeze ca fiind defect. De aici si lipsa erorilor. Acum ca la orice banuiala ar trebui verificat corpul de clapeta si eventual inlocuit, dar, eu unul, daca motorul merge normal nu as putea sa iti recomand sa inlocuiesti ceva, fara o verificare mai amanuntita. Si nu cred ca poate cineva sa iti dea vreo solutie magica in acest caz decat la ghici. Poate fi orice... Pana nu prezinta simptomele in mod constant orice verificare atunci cand motorul merge bine e oarecum inutila...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Am descris si in alt post problema la care nu am gasit rezolvare de 4 luni. Totul a inceput dupa schimbare volantei si ambreiajului. desi nu cred ca are vreo legatura. Porneste bine masina, la rece e foarte bine, dar dupa ce se incalzeste si nu mereu, incepe sa se balbaie motorul relantiul oscileaza intre 700 si 850 rpm, face ca si cand nu functioneaza un cilindru. Aceasta problema nu apare mereu am mers si 3 ore cu masina, si drum lung si in oras si nu a facut o secunda. Parca vine motorina cu aer, bolboroseste in accelaratie, la relantiu si cand accelerez usor pana in 1300 rpm. Peste, motorul are putere, trage, nu scoate fum sau altceva. Dupa 1-2 minute la relantiu daca mai accelerez un pic isi revine si merge bine din nou. La fel, cand bolboroseste si opresc motorul si-l pornesc din nou, merge bine. Al doilea simptom care apare, in acceleratie intre 2000 si 2500 rpm cateodata pentru o fractiune de secunda i se taie acceleratia, ca si cum as lua piciorul de pe pedala. Din pilotul automat nu-mi iese cand sunt la drum lung. Acum va spun ce am facut: schimbat filtru motorina, aer, curatat EGR, MAF, clapeta de acceleratie, senzor oxigen, am fost la bosh dat jos injectoare testate toate OK. Din cate am mai citit pe internet ar mai putea fi senzor arbore cotit, senzor clapeta acceleratie, sonda lambda. Am uitat sa va spun nu apare nici o eroare in ECU. Inca o data va spun, nu apare la pornire, la rece ci doar cateodata la cald. Pe OBD 2 nu imi apare nici o eroare , relantiul oscileaza intre 700 si 850(cand nu bolboroseste sta la 790-normal). Singura chestie ce imi pare pe OBD pe programul Torque plus la mobil este Throttle 82,7% si la relantiu si la cald si in acceleratie. O singura data l-am vazut la 22%. Ce reprezinta asta nu mi-am dat seama. Va rog daca puteti sa ma ajutati cu un sfat, am fost la 4 mecanici, reprezentanta, 2 serviceuri de bosch diesel. Am uitat sa va spun ca am schimbat si ECU, daca ma luam dupa mecanici schimbam si injectoarele. Deci in concluzie le iau prin eliminare, singur. Nu am ce face. Credeti ca ar fi din rezervor ceva, mizerie la pompa, sorb Sau o fisura pe furtune, Pierde aer pe undeva, Senzor defect\murdar? Va multumesc anticipat pentru sfaturi.

la al doilea film , capota e ridicata si filmez la motor. cred ca datorita faptului ca se misca motorul, trepidatiei, se misca si volanta, se auzea in partea de la sofer jos. Scuze era intuneric bezna.

Salut, am avut si eu o problema asemanatoare m-a chinuit vreo 6 luni era de la senzorul de impuls

 

Sent from my HUAWEI VNS-L31 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiti cumva unde este locatia lui? Este la volanta sau la vibrochen? L-am cautat pe motor si nu am gasit nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzorul de turatie are corpul patrat si ar trebui sa fie undeva pe carcasa la volanta. Pentru a fi sigur ca asta e buba se poate masura cu osciloscopul. E una din cauze pentru defectul tau. Mai este un senzor la axa cu came care da pozitia tdc a pistonului. Si ala poate sa dea aceleasi simptome. Si tot asa... acum tu decizi pe care din ele sa le schimbi. Poate ai noroc si e de aici. Sa ai bafta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

o sa mai verific in weekend... va dau de veste ce am mai facut. seara buna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Am rezolvat-o. Motorasul pas cu pas/clapeta de acceleratie-aer/throttle body vlave cod 35100-2F100/2F000. Sa ma <beep> pe ea. Am desfacut-o la partea electronica unde are pinioanele(sunt facute din plastic)... nu mai aveau dinti si ramanea deschisa.Numai cu OBD 2 ala de jucarie s-a vazut Throttle 82,7 % inseamna, presupun, clapeta deschisa. Pe diagnoza nu s-a vazut. Din pacate trebuie sa o cumpar noua, de la dezmembrari pot avea surprize. Nici eroare nu dadea in bord pentru ca motorasul merge. Ma bucur, intr-un fel, ca stiu de unde este in sfarsit, dupa luni de cautari. Am cautat si senzorul de la volanta, dar nu l-am gasit. Nu stiu pe unde ar putea fi.

Edited by rcostel

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bine ca ai gasit ceva... Din pacate diagnoza nu inseamna sa pui testeru pe masina si sa "zica" ce trebuie schimbat. 90% e munca cu multimetru si osciloscop care pot sa masoare orice senzor de pe masina. Daca nu, ramane si demontatul prin eliminare. Ai avut noroc ca aici se poate vedea cu ochiul liber ceva, la senzorul de turatie nu ai ce.

 

Foarte buna optiunea sa iei corp de clapeta nou, e piesa de uzura si sh nu se merita. Dupa inlocuire trebuie facuta calibrarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod normal dupa inlocuire se reseteaza adaptarile clapetei de acceleratie si ecu invata singur noile setari. Nu am incercat fara resetare, e posibil sa mearga si asa.

Edited by srulz

Share this post


Link to post
Share on other sites

A venit piesa, face la fel. Urmatorul pas cei doi senzori volanta si ax cu came. Ax cu came l-am gasit. cel de volanta e in fata motorului, in spatele electromotorului. E foarte dificil de umblat. Trebuie sa ma duc la service. Pentru dinu802, poti sa-mi spui te rog mai exact ce simptome aveai legat de senzorul de impulsuri. Facea si la rece? Dadea eroare in bord? Facea tot timpul? Multumesc. Am mai auzit o teorie: un tachet nu functioneaza corespunzator. Asta chiar ma depaseste. Legat de senzorul de volanta, sa stiti ca porneste masina si merge foarte bine cu el scos din mufa. Porneste mai greu dar o ia. La cel de ax cu came nu porneste deloc. Vroiam sa va intreb, senzorul acela de presiune inainte de clapeta(MAP), ce rol are? Ar putea sa-mi dea el aceste simptome? Din cate am vazut sunt defapt 2 senzori intr-unu, la fel si MAF de presiune si de temperatura. Saptamana viitoare intreb la service cat costa schimbatul senzorului.

Edited by rcostel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am probleme asemanatoare, dar se manifesta NUMAI la consumatori mari porniti (AC, degivrare, etc.). Ia verifica la tine, nu cumva este la fel?

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca pornesc si AC face mai rau intradevar. Dar face si fara consumatori. Intre timp s-a curatat galeria de admisie aer si EGR conducte tot. Face la fel. S-ar putea sa fie regulatorul de presiune motorina din capul rampei sau senzor, asa mi s-a spus. O sa verific si acolo. Senzorul de volanta e greu accesibil si toti se feresc sa umble acolo. Necesita timp mult. Offf... m-am saturat! Si la tine face la fel, numai cand se incalzeste sau si la rece, iar relantiul oscileaza sau urca si sta mai sus? Multumesc

Edited by rcostel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numai cu motorul cald iar acul coboara sub turatia normala de relanti. Eu suspectez o problema electrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Am si eu aceasta problema la un santa fe CRDI 197cp 2011 de cateva luni si nu-i dau de cap.

 

Este enervanta pentru ca nu da pe bord sau tester nici o eroare. In plus consumul instant atunci cand incepe problema este mare, 7-10 l!

 

Variatiie de relanti apar doar cand e motorul cald si in afara orasului - apare si dispare de la sine. Incepe cand se incalzeste motorul - nu in oras - adica dupa 10-15 km. variatia este mica de la turatia normala de la 800 la undeva sub 900. Se aude si motorul turat ca si cum ar apasa cineva pe acceleratie. am observat ca este influentat de aerul conditionat - daca-l opres inceteaza pret de 2 secunde dar face la fel apoi.

 

Stiu ca pentru a rezolva problema ai investit timp banii si mai ales nervi dar daca vrei sa-mi spui cum s-a rezolvat o sa-ti fiu recunoscator si o sa-ti fac o cinste cand ajung prin bucuresti.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Ti-am raspuns si pe privat. VINDE MASINA! Cineva spunea asa daca nu poti rezolva o chestie sau nu o intelegi, scapa de ea. Poti sa ai noroc, cum se spune, sa schimbi o piesa si sa fie de acolo sau , cum am facut eu, am schimbat o gramada si n-am rezolvat nimic. Bani timp nervi. se agraveaza si va face mai des si nu o mai poti vinde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

 

Am si eu aceiasi problema. Am cumparat masina de 7 luni (sh), la cumparare am dus-o l areprezentanta sa stiu =, macar in mare, ce cumpar. Acolo a aparut pe tester o problema la circuitul de incalzire al sondei lambda. Mai tarziu am mers si la Proleasing care au pus din nou testerul si in afara de sonda au mai gasit variatii de presiune in rampa (200-350bari) si mi-au spus ca ar trebui sa schimb regulatorul de presiune din rampa, si daca, dupa aceea, tot nu s-a rezolvat, ghinionul meu. Adica raman cu piesa schimbata si cu cheltuiala si ma trimit ei la alta firma sa imi verifice injectoarele. Sincer nu prea stiu ce sa fac. Nefiind finantator la vreo echipa de fotbal, parca nu imi vine sa impart banii cu toata lumea ;)

Ma gandeam sa schimb intai sonda lambda (si aici ma gandeam sa iau un Bosch aftermaket) si sa vedem dupa aia ce se intampla. Stiu ca sonda asta de obicei da tot felul de aberatii prin computerul masinii si poate de aici si variatia de presiune.

 

Ce parere aveti?

 

P.S.

Are cineva idee de ce plafoniera de la locurile din spate se aprinde doar in 5% din cazurile in care se deschide usa? Senzorii usilor functioneaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...