Jump to content
exor0802

Da in nas (soc) la Decelerare/Re-accelerare 1.6 CRDi

Recommended Posts

Eu zic să încetezi în a mai schimba suporți, acest balans vine sigur din grupul conic al cutiei de viteză. Probabil că ăsta este reglajul hyundai la cutii, am avut câteva Logan uri di duster de serviciu și nici unul nu avea acest joc. Din păcate atât știe hyundai sa facă. Încearcă să vezi dacă grupul conic poate fi reglat, la Dacia 1310 mergea sigur, nu mai știu cum sunt cutiile în ziua de azi. Dacă nu se poate, n-ai decât să accepți situația

 

 

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca mai vede masina asta vreun suport prea curand asta e clar.

Luni urmeaza sa faca un test drive cu masina cineva de la reprezentanta Hyundai din Iasi. Poate asa aflu daca simpomul asta a mai fost intalnit si la vreun alt Hyundai i30 pentru ca pana acum am vorbit cu 3 posesori de masini identice si au spus ca nu au avut asa ceva. Unele chiar cu rulaj mai mare si mai vechi decat a mea. Multi cred ca sunt eu prea sensibil si ca e normal sa existe un mic soc, asta pana conduc masina si se sperie.

Ideea e ca mie mi se pare cat se poate de logica sugestia ta. Dar de cate ori spun asta vreunui mecanic raspunsul pe care il primesc e un categoric "nu, n-are cum, nu-i asta problema".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Măi omule, vorbește la service și schimbă de probă senzorul de la pedala de ambreiaj!!! Este un simplu întrerupător care dă comandă calculatorului.

 

Trimis de pe al meu GT-I9195 folosind Tapatalk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema vine de la senzorul pedalei de ambreiaj! Costă undeva la 80 lei.

 

Trimis de pe al meu GT-I9195 folosind Tapatalk

De ce nu faci verificarea de care spune iflorin. Spui ca ai cumparat un elm pt. diagnoza.

Descarca ScanMaster si pune sa afiseze "pozitia la pedala". Afiseaza-l in in grafice.

Apasa pedala de mai multe ori si vezi cum sta valoarea.

 

Vezi ce valoare ai la relanti. Daca se duce sub acea valoare e sigur bulit senzorul de pozitie pedala. Teoretic e un potentiometru.

https://www.bestpartstore.co.uk/2178240 - Daca il poti da jos il poti verifica cu un aparat de masura.

 

 

Scuze nu am citit f. atent dar din ceea ce scrii e senzorul de pozitie pedala.

"Pe diagnoza (un ELM 327 din ala de pe Okazii la 42 de lei) nu imi arata nicio eroare. Dar am observat ca daca la relanti apas si ridic repede piciorul de pe acceleratie (gen duc turatia pana la 1500 si apoi ridic piciorul brusc) apare pe diagnoza TPS-ul (throttle position sensor) scade la 0% si masina tremura un pic ca si cum da sa se opreasca practic se ineaca un pic. In mod normal la relanti TPS-ul sta pe undeva pe la 13% sau 780 RPM cand e cald motorul din ce am vazut. Deci faptul ca scade la 0% si tremura masina e cam ciudat, adica nu cred ca e normal sa scada sub 13%."

 

Pina la urma TSP da impunerea de turatie cu limita minima 13%. Daca se duce sub aceasta valore e normal sa-i dea impune de turatie sub 780rpm.

 

Daca motorul tine maxim 6000rpm - 13% e 780rpm. Pare logic?

 

 

O zi buna.

Edited by corcodel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, merci de raspuns.

Din ce am citit cred ca confunzi doi senzori diferiti. Unul e cel de la pedala de ambreiaj si altul e cel de la acceleratie.

 

Eu spuneam ca mi se parea ciudata functionarea acceleratiei la relanti si de asta banuiesc TPS-ul (throttle position sensor). Asta se poate observa pe diagnoza chiar si prin ELM327). Dar nu ma pricep asa de bine incat sa imi dau seama daca functioneaza in parametri sau nu pentru ca problema are loc cand masina e in viteza nu la relanti. Nu stiu daca atunci cand ridic piciorul de pe acceleratie (in viteza), TPS-ul trebuie sa coboare la 0 sau sa stea la 13%.

 

iflorin zicea de senzorul de ambreiaj. Ala pare sa dea simptomele astea pe Accent din ce am vazut pe forum. Deci e foarte posibil sa fie si la mine o problema cu el. Azi la 3 ma duc din nou la service si asta e primul lucru pe care o sa ii pun sa il verifice. Ideea e ca senzorul asta nu poate fi verificat pe diagnoza de bazar pe care o am eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze ! M-am oprit cu cititul la "pedala". Nu am citit si mai departe. Sper sa fi rezolvat problema !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-i nicio problema. Oricum acum exista o noua ipoteza dupa ce am fost la mecanic din nou si mecanicul care a lucrat la Kia a facut un drive test. El spune ca nu e de la articulatii, transmisie sigur ci de la motor:

Turbina nu reuseste sa evacueze gazele in mod corespunzator pe decelerare si motorul se inneaca un pic la trecerea de la accelerare la decelerare. Intr-adevar daca turez motorul pe liber, atunci cand revine la relanti face un zgomot dubios pe care imi e foarte greu sa il descriu acum. Ca un gajait de joasa frecventa. Am programare pentru test de turbina sa vad ce spun si aia.

Edited by exor0802

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o zi, inca un service, inca un mecanic, inca o diagnoza.

Vestea buna e ca turbina merge ok, totul e in parametri, nu e de acolo.

Vestea mai putin buna e ca s-ar putea sa fie o problema cu un injector.

In mod surprinzator mi s-a recomandat sa folosesc un aditiv de curatare a sistemului de injectie pentru inceput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Eu am avut o problema similara pe Ford, inainte. Ma gandesc ca poate rezolvarea se potriveste si la tine:

Pe langa cele de mai sus, daca nu rezolvi problema, incearca sa schimbi senzorul de pozitie al clapetei acceleratorului - daca senzorul da informatii eronate poti sa ai si probleme de tipul "da in nas".

Pentru oscilatia turatiei la ralanti, ar trebui sa existe un regulator de turatie - o chestie pur mecanica si nu apare pe tester. Cand imbatraneste sau se murdareste supapa acestui regulator, poate sa dea oscilatii destul de enervante. Incearca sa o localizezi si sa o cureti, in prima instanta, apoi sa o schimbi, daca nu rezolvi problema dupa curatare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu. Nu am gasit inca un mecanic dispus sa se implice. Pe care i-am intrebat si orice sugestii am oferit ca potentiale surse ale problemei mi se spune ca "nu are cum sa fie asta" sau "las-o ca merge asa" sau "vinde-o" sau "asa a fost proiectata din fabrica". Acum ca a dat frigul si nu mai folosesc AC-ul se simte mai putin si m-am obisnuit oarecum cu ea. Am obosit sa caut rezolvare la problema asta si sa fac diagnoze si sa cheltui bani si sa ma invoiesc de la munca ca sa merg prin service-uri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar porcăria de EGR ai controlat?

Vezi că a avut cineva cu Santa Fe aceeași problemă și a fost EGR cu filtru de particule înfundat....

Edited by fisherman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

 

Problema a fost rezolvata. Era intr-adevar senzorul pedalei de ambreiaj de vina dupa cum a sugerat colegul iflorin mai sus. Am fost eu prea incapatanat sa incerc.

A costat 80 de lei de la reprezentanta din Iasi si mi l-a schimbat cineva intr-o parcare. Acum merge perfect masina.

Aceeasi problema, dar cu o manifestare mai putin severa, o avea si i30-ul unui prieten iar dupa schimbarea senzorului a disparut. Poate ajuta pe cineva informatia asta.

 

Multumesc mult pentru raspunsuri si suggestii!

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu la un Sonata 2.0 crdi un fel de cloncanit ce vine de sub volan cumva... la plecarea de pe loc usor cu rotile virate spre dreapta si atunci cand opresc motorul... sa fie oare tot de la senzorul de ambreiaj sau suport antibalans..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, cred ca aceiasi problema o am si eu, si intradevar se amplifica cand functioneaza si AC. Ai putea sa mai repostezi odata filmuletul de pe youtube cu problema ta, nu mai e disponibil. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze nu am mai intrat pe forum de ceva timp. Pintilescu acela este intr-adevar senzorul cu pricina.

FuzZycore ce descrii tu suna mai degraba a problema de la caseta de directie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...