Jump to content
exor0802

Da in nas (soc) la Decelerare/Re-accelerare 1.6 CRDi

Recommended Posts

Salutare tuturor,

 

Am o problema cu i30-ul meu diesel care pare sa fie destul de atipica daca nu inexistenta pe forumurile Hyundai.

 

Cand masina e in viteza (in special viteza 1, 2 si 3) la ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie si la re-apasarea acceleratiei masina da un soc destul de puternic si foarte enervant dupa care masina continua decelerarea respectiv accelerarea in mod normal ca orice alta masina. Asta face foarte frustrant condusul in trafic aglomerat cand trebuie sa jonglezi intre frana si acceleratie. Efectul se diminueaza un pic daca ridic mai lin piciorul de pe pedala de acceleratie. De-asemenea se accentueaza puternic daca e pornita clima.

 

Pana acum am schimbat caseta de directie, amortizoarele fata si kit ambreiaj (din din cauza socului, erau doar uzate). Deci nu pot fi astea cauzele.

 

Ce mi s-a spus pana acum de catre mecanici:

 

Mecanic 1 Probabil asa trebuie sa mearga din fabrica

Mecanic 2 Nu stiu cum trebuie sa mearga masina asta (pt ca nu e Golf sau Logan)

Mecanicul 3 A condus-o si a spus ca ar fi un tampon de la cutia de viteze/motor. Dar nu se aude niciun zgomot cand masina da acel "soc" si nici schimbatorul nu se misca absolut deloc. Nu a avut timp insa sa o ridice pe elevator sa confirme. Urmeaza saptamana asta sper. Dar eu nu cred ca asta e problema totusi.

 

Ce suspectez eu:

 

Pe diagnoza (un ELM 327 din ala de pe Okazii la 42 de lei) nu imi arata nicio eroare. Dar am observat ca daca la relanti apas si ridic repede piciorul de pe acceleratie (gen duc turatia pana la 1500 si apoi ridic piciorul brusc) apare pe diagnoza TPS-ul (throttle position sensor) scade la 0% si masina tremura un pic ca si cum da sa se opreasca practic se ineaca un pic. In mod normal la relanti TPS-ul sta pe undeva pe la 13% sau 780 RPM cand e cald motorul din ce am vazut. Deci faptul ca scade la 0% si tremura masina e cam ciudat, adica nu cred ca e normal sa scada sub 13%.

 

Voi ati mai intalnit vreo situatia de genul asta?

 

Orice parere e binevenita :)

 

Multumesc anticipat!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man, eu unul nu, desi am acelasi model ca si tine. Sper sa o rezolvi rapid si relativ ieftin, si sa ne spui si noua ce si cum a fost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Este posibil ca piesa cu pricina sa fie bieleta balans, asa o denumesc anumiti mecanici. Ea pare sa fie responsabila de acele socuri din ce ai povestit tu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa făcea și accent-ul meu, eu am suspectat un joc mărit în grupul conic al cutiei de viteză. Ridică o roata pe cric și vezi care este jocul rotii, înainte și înapoi. Cu cutie în treapta 1.

 

 

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Este posibil ca piesa cu pricina sa fie bieleta balans, asa o denumesc anumiti mecanici. Ea pare sa fie responsabila de acele socuri din ce ai povestit tu.

 

Salut,

 

Asta sper sa fie problema! Ar fi cel mai simplu/ieftin.

 

Ideea e ca din cate stiu, daca e dusa bieleta (tamponul) ala antibalans in general se cam misca motorul la pornire si cand tragi cu mana de el inspre botul masinii. Si al meu parea sa fie destul de fix cand a tras mecanicul de el, de asta nu era nici el sigur. Ramane de vazut. O sa revin cu update-uri.

Asa făcea și accent-ul meu, eu am suspectat un joc mărit în grupul conic al cutiei de viteză. Ridică o roata pe cric și vezi care este jocul rotii, înainte și înapoi. Cu cutie în treapta 1.

 

 

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

 

Salut,

 

O sa incerc si asta. Multumesc de sugestie.

 

Pe forumurile de la alte marci am vazut si posibilitatea cu jocul din cutie. Am avut si eu Accent 1.5 CRDi si stiu ca imi facea ceva de genul asta numai in treapta 1. Daca e joc din cutie oare se poate repara fara sa coste cat masina?

Man, eu unul nu, desi am acelasi model ca si tine. Sper sa o rezolvi rapid si relativ ieftin, si sa ne spui si noua ce si cum a fost.

 

Asta e bine, deci nu e o "dotare" standard pe modelul asta. O sa va tin la curent cu ce rezolv/aflu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, teoretic jocul din grupul conic poate fi reglat. Spun teoretic pentru ca la Dacia 1310 îl puteam face, sper să fie valabil și la astea moderne.

 

 

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, teoretic jocul din grupul conic poate fi reglat. Spun teoretic pentru ca la Dacia 1310 îl puteam face, sper să fie valabil și la astea moderne.

 

 

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Sper totusi sa nu fie asta problema avand in vedere ca masina nu are foarte multi kilometri. Dar o sa verific jocul cum ai sugerat mai sus. In afara de smuncitura asta la accelerare/decelerare nu ar mai fi si alte simptome, zgomote?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, în afară de joc nu există alte simptome.

 

 

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca acea bieleta balans este dusa, tu iti poti da seama doar prin a fi scoasa si verificata optic.......

Ca idee, chiar daca aceasta piesa este solicitata la pornire, ea practic niciodata nu o sa iti produca acel soc la pornire, socul in sine apare la decelerari, insa si atunci in anumite cazuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca acea bieleta balans este dusa, tu iti poti da seama doar prin a fi scoasa si verificata optic.......

Ca idee, chiar daca aceasta piesa este solicitata la pornire, ea practic niciodata nu o sa iti produca acel soc la pornire, socul in sine apare la decelerari, insa si atunci in anumite cazuri.

 

Multumesc pentru raspuns.

 

E clar ca asta va fi primul lucru pe care il verific si sper ca de aici sa provina problema.

Ideea e ca am mai avut acea bieleta uzata/rupta si pe o Skoda Fabia TDI in 3 cilindri in urma unui accident. Dar simptomele nu erau nici pe departe cele pe care le am pe Hyundai. Iar motorul se putea misca si daca trageai un pic mai tare de el. Dar ma gandesc ca difera de la o marca la alta. Din ce am vazut pe net forma bieletei la i30 e foarte diferita de cele de la masinile VAG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu un update scurt. Mecanicul a ridicat masina pe elevator si a inspectat tamponul/bieleta respectiva si mi-a spus ca nu e uzat/rupt si deci nu provine de acolo socul la decelerare/accelerare. A ramas ca va continua sa investigheze cu un coleg si poate o sa isi va dea seama de unde provine problema.

 

Intre timp am mai vorbit cu un fost posesor de i30 din 2010 tot 1.6 crdi care mi-a spus ca a lui avea un soc similar din fabrica ... nu stiu ce sa mai cred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Cu injectoarele ai avut probleme? Le-ai verificat?

Salut. Nu am verificat inca injectoarele pentru ca masina trage foarte bine si motorul merge ok si porneste la sfert fara fum sau alte simptome. Consumul e si el normal cred si masina are doar 111,000 KM. Plus ca am incercat sa elimin mai intai variantele mai simple/ieftine.

 

Singura anomalie legata de motor este ca la prima pornire de dimineata cand e rece motorul pentru primele 5-10 secunde oscileaza turometrul intre 800 si 900 de RPM apoi se stabilizeaza.

 

E posibil sa fie o problema la injectoare care sa dea doar simpomele astea? (in special socul ala enervant la trecerea de la accelerare la decelerare si vice-versa)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Insist ca asta este reglajul grupului conic la hyundai. Poate s-ar mai putea anula acest joc, dar trebuie văzut cu un specialist.

 

 

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Insist ca asta este reglajul grupului conic la hyundai. Poate s-ar mai putea anula acest joc, dar trebuie văzut cu un specialist.

 

 

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Voi vorbi maine cu mecanicii sa vad daca ar putea sa verifice asta. Sunt aproape sigur ca alt raspuns decat "nu stim sigur ce are" nu o sa primesc de la ei. Macar sa le dau o idee.

 

Cred ca e un soc care are intr-adevar o cauza mecanica. Socul la trecerea de la accelerare la decelerare si invers se simte oarecum in doua "etape", ca si cum ar fi doua mini-socuri dupa care masina de stabilizeaza. E greu de explicat. O sa fac o filmare daca nu rezolv nimic maine la service dupa ce iau inapoi masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Nu am verificat inca injectoarele pentru ca masina trage foarte bine si motorul merge ok si porneste la sfert fara fum sau alte simptome. Consumul e si el normal cred si masina are doar 111,000 KM. Plus ca am incercat sa elimin mai intai variantele mai simple/ieftine.

 

Singura anomalie legata de motor este ca la prima pornire de dimineata cand e rece motorul pentru primele 5-10 secunde oscileaza turometrul intre 800 si 900 de RPM apoi se stabilizeaza.

 

E posibil sa fie o problema la injectoare care sa dea doar simpomele astea? (in special socul ala enervant la trecerea de la accelerare la decelerare si vice-versa)?

Aceasta "anomalie" am avut-o doar cand temperatura exterioara era trecuta de 17gr. O acceleram putin si isi revenea imediat. In timp, a inceput sa porneasca usor mai lntarziat si asta doar cand motorul era cald. Mi-am dat seama ca ceva nu este in regula si in momentul de fata in urma unui test de injectoare facut la reprezentanta din Alba s-a constatat ca injectoarele 1 si 4 nu mai sunt in parametrii. Masina mea 2013 si 140.000km. Si cum este firesc sa se intample la noi in Romania, problema mea nu face obiectul garantiei! Nu vreau sa fiu subiectiv in problema ta dar mie asta mi s-a intamplat. Edited by umbro_05us

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceasta "anomalie" am avut-o doar cand temperatura exterioara era trecuta de 17gr. O acceleram putin si isi revenea imediat. In timp, a inceput sa porneasca usor mai lntarziat si asta doar cand motorul era cald. Mi-am dat seama ca ceva nu este in regula si in momentul de fata in urma unui test de injectoare facut la reprezentanta din Alba s-a constatat ca injectoarele 1 si 4 nu mai sunt in parametrii. Masina mea 2013 si 140.000km. Si cum este firesc sa se intample la noi in Romania, problema mea nu face obiectul garantiei! Nu vreau sa fiu subiectiv in problema ta dar mie asta mi s-a intamplat.

 

Este foarte posibil sa am si eu problema asta dupa descrierea ta - desi probabil intr-o faza incipienta avand in vedere ca am doar 114.000 km. Dar fiindca eu merg relativ putini km anual e posibil sa nu necesite reparatii prea devreme (sper). Imi pare rau sa aud ca ai probleme de genul asta la o masina asa de noua si ca nu e acoperita de garantie. Imi imaginez ca ai platit multi bani pe ea. Eu pe de alta parte am luat masina SH si cam cu 1000 de euro sub piata deci ma asteptam intr-o anumita masura sa existe anumite probleme.

 

Totusi este super frustrant ca e atat de greu de identificat cauza socului/jocului ce are loc la accelerare/decelerare. Tu ai avut aceleasi simptome la a ta? Si anume cand erai in viteza (mai ales la turatii mici si in treapta 1 2 3) si ridicai piciorul de pe acceleratie ca sa intri in frana de motor sa iti dea un soc si sa simti ca masina se "leagana" inainte si inapoi de vreo 2-3 ori pana se stabilizeaza?

Edited by exor0802

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema vine de la senzorul pedalei de ambreiaj! Costă undeva la 80 lei.

 

Trimis de pe al meu GT-I9195 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasisem la un moment dat pe un forum strain ca ar putea fi senzorul asta. Dar nu ar fi si alte simptome? Apare pe diagnoza vreo eroare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu un nou update. Am azi fost la un alt service unde mecanicii si inginerii chiar si-au dat interesul sa rezolve problema sau macar sa o identifice. Era din fericire acolo si un mecanic care lucrase la representata Kia si stia foarte bine masinile astea.

Mi-au gasit 3 suporti uzati dintre care unul (cel de la cutie) praf iar ceilalti 2 (spate si fata) prezentau semne de imbatranire.

Impreuna cu mecanicul am prioritizat si am comandat 2 dintre suporti (in jur de 900 de lei in total, pe original) adica cei care erau mai uzati, urmand ca pe al 3-lea sa incerc sa il gasesc din dezmembrari pt ca pe original e 500 de lei si pe producator nu vreau sa pun.

Au mai identificat un zgomot ciudat spuneau ei si la turbina. Spuneau ca e posibil ca turbina sa nu poata evacua eficient gazele pe decelerare (din cauza ca e infundata cu reziduuri) ceea ce ar putea da o senzatie de "ezitare" sau sa dea in nas. Dar nu au insistat prea mult pe asta mai ales dupa ce au vazut tampoanele.

Problema e ca dureaza 7 zile lucratoare sa vina tampoanele (probabil din Korea) si apoi o sa revin sa vad spun daca s-a rezolvat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am schimbat cele doua tampoane (1100 de lei in total). Face EXACT la fel. Cred ca urmatorul pas este sa ii dau foc dupa care sa imi cumpar o bicicleta. La masini se pare ca nu am noroc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot rahatul ala de bieleta balans o banui, dar daca spui ca mecanicul a spus ca este ok.........

Daca poti pune un videoclip, cred ca ar ajuta mai mult in a ne da seama atat cat ne pricepem fiecare.

Edited by treft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care anume e bieleta antibalans de care spui?
Din ce am vazut, masina are 4 tampoane: spate, fata, stanga si dreapta (cutie viteze). Cel din stanga era ok nu avea deloc urme de uzura. Cel din fata (undeva mai jos se prinde in dreptul spoilerului din fata) parea sa fie uzat dar foarte putin. Celelalte doua le-am inlocuit.

Am incercat sa inregistrez dar sincer nu se vede nimic pe film. Trebuie sa fii in masina ca sa simti. Dar o sa mai incerc azi sa filmez sa vad ce iese.

 

Cea mai buna descriere la care ma pot gandi e ca e ca si cum ai avea un rezervor mare de apa in masina si cand treci de la acceleratie la frana de motor, apa din rezervor, din inertie se plimba de cateva ori inainte-inapoi dupa care se stabilizeaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care anume e bieleta antibalans de care spui?

Din ce am vazut, masina are 4 tampoane: spate, fata, stanga si dreapta (cutie viteze). Cel din stanga era ok nu avea deloc urme de uzura. Cel din fata (undeva mai jos se prinde in dreptul spoilerului din fata) parea sa fie uzat dar foarte putin. Celelalte doua le-am inlocuit.

Am incercat sa inregistrez dar sincer nu se vede nimic pe film. Trebuie sa fii in masina ca sa simti. Dar o sa mai incerc azi sa filmez sa vad ce iese.

 

Cea mai buna descriere la care ma pot gandi e ca e ca si cum ai avea un rezervor mare de apa in masina si cand treci de la acceleratie la frana de motor, apa din rezervor, din inertie se plimba de cateva ori inainte-inapoi dupa care se stabilizeaza.

https://anunturi-auto.4tuning.ro/suporti-motor/fiat/grande-punto/suport-motor-fiat-punto-grande-punto-199-3405855.html

 

Aici am gasit poza, nu intentionez sa fac reclama, daca se considera reclama, rog un admin sa stearga acest link.

 

In link, gasesti si unde anume se monteaza el. Din ce tin minte, se monteaza undeva pe centru sub cutia de viteze, nu in laterale sau in fata.

Aici vad ca ii spune suport motor, naib@ sa ii mai inteleaga. Ideea este ca, aceasta este piesa cu pricina, trebuie sa fie asemanatoare si la Hyundai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat ceva asemănător azi. Se montează pe la mijlocul mașinii în dreptul schimbătorului. Însă pe cel din dreapta l-au numit mecanicii "suport cutie viteze".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...