Jump to content
Dfl

Probleme la 2500rpm

Recommended Posts

Salutare.

De curand mi-am luat o Santa Fe 2004, 1991cc diesel. Sunt foarte multumit de masina, si de cum arata, si de cum merge.

Are o singura problema, la mers constant pe la 2500 rpm, indiferent de treapta, da in nas, parca se taie injectia. Daca accelerez progresiv fara sa o tin la o turatie anume, nu se manifesta, trage foarte bine.

 

V-as mai ruga sa-mi spuneti de unde as putea face rost de un manual de reparatii.

 

Mare multam anticipat ptr orice raspuns sau idee.

 

Cu respect

Florin D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, turbina are o valva care controleaza presiunea, are un furtunas legat de ea, urmareste furtunasul pe tot traseul sa nu fie crapat sau deconectat intr-o parte, daca e OK scoatell si baga aer cu o pompa de bicicleta in valva sa vezi daca se misca tija cam la 1 bar. dar inainte impinge de ea cu un patent sa te asiguri ca clapeta de evacuare din turbina nu e blocata ... simptomul descris de tine seamana cu asa numitul "overboost"

 

manuale descarca de aici

1.https://www.dropbox.com/s/1pkxcr0suiv34hz/EM.pdf?dl=0

2.https://www.dropbox.com/s/37n2qnnusr49ubk/FL.pdf?dl=0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, multam ptr raspuns si ptr link-uri.

Intrebare: daca ar fi furtunul sau valva defecta, nu ar trebui sa faca tot timpul, adica si la turatii mai mici si la mai mari?

Problema expusa mai sus, poate fi si din cauza condusului mai subturat? Daca da, exista vreo metoda de "desfundare/depanare?

Multam anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incepe prin a face o diagnoza electronica, altfel risti sa inlocuiesti piese la intamplare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, multam ptr raspuns si ptr link-uri.

Intrebare: daca ar fi furtunul sau valva defecta, nu ar trebui sa faca tot timpul, adica si la turatii mai mici si la mai mari?

Problema expusa mai sus, poate fi si din cauza condusului mai subturat? Daca da, exista vreo metoda de "desfundare/depanare?

Multam anticipat

la turatii mai mici nu e destula presiune ca sa exceada limita maxima admisa dar daca turbina nu refuleaza pe wastegate aunci toata presiunea ajunge in admisie si pe la 2500rpm e la limita de suprapresiune(overboost) cand ECU taie din alimentare sa protejeze motorul... ti-am spus deja ce sa verifici... binenteles ca o diagnoza electronica ar fi cea mai indicata ca daca e overboost va fi un cod de eroare pt asta

Edited by sierrafery
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-ar putea oare o poza cu turbina mai sus mentionata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut diagnoza si nu exista nici o eroare, ce ar putea fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

faptul ca nu exista eroare stocata nu excl;ude problemele deja mentionate...alea au fost verificate?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am verificat fiindca nu stiu exact unde ar trebui sa fie valva respectiva sau cum arata, o poza ar fi de un real ajutor.

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inlocuieste filtrul de motorina.


;)

Edited by GicaPhp

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stii unde e turbina? ...urmareste conducta de la filtrul de aer ca ea intra in turbina, e montata intre galeria de evacuare si teava care coboara la esapament... de verificat e furtunasul care e conectat de valva de evacuare(sageata rosie) acolo trebuie sa bagi aer cu pompa si sa vezi daca tija care iese din ea se misca(sageata albastra)....reciteste prima mea postare

 

post-56891-0-33938900-1497824658_thumb.jpg

Edited by sierrafery

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ar exista o problema la turbina ai avea MIL-ul aprins in bord.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ar exista o problema la turbina ai avea MIL-ul aprins in bord.

Ce am aratat eu e evacuarea nu turbina in sine si am avut eu problema exact cu simptomele descrise fara nici un MIL, la mine era deconetat furtunasul de la valva, modelul asta nu e OBDII si doar la alea(nu toate) se aprinde MIL la overboost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Actuatorul respectiv (diafragma la baza) poate fi probata aplicand vacuum (nu presiune) acolo unde intra furtunasul si vazut daca se misca tija (se retrage catre actuator) si ramane fixa atata timp cat este aplicat vacuumul.

 

Apoi aplicat vacuum prin furtun pana la solenoid si fel, daca se misca si ramane fix poti elimina acea componenta momentan.

 

Vacuumul se poate aplica cu o pompa de schimbat lichidul de frana pentru ca are si un ceas analog cu presiune negativa si ar trebui sa inceapa sa se miste cam de pe la -10 -15 inhg.

Edited by GicaPhp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu există presiune negativă.... Poate sub un bar până la 0,00...1 bar

Gică am pretenții, văd că te pricepi la mașini!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ma pricep la masini, vand covrigi la unirii.


caut pe net si dau copy paste sa par destept


:whistling:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Actuatorul respectiv (diafragma la baza) poate fi probata aplicand vacuum (nu presiune) acolo unde intra furtunasul si vazut daca se misca tija (se retrage catre actuator) si ramane fixa atata timp cat este aplicat vacuumul.

 

Apoi aplicat vacuum prin furtun pana la solenoid si fel, daca se misca si ramane fix poti elimina acea componenta momentan.

 

Vacuumul se poate aplica cu o pompa de schimbat lichidul de frana pentru ca are si un ceas analog cu presiune negativa si ar trebui sa inceapa sa se miste cam de pe la -10 -15 inhg.

sa inteleg ca dumneata sustii ca turbina creaza vacuum nu presiune?.... te rog sa mai analizezi poza aia si sa realizezi ca varianta asta de wastegate e pe presiune nu pe vacuum deoarece furtunasul conectat la valva actuatoare e legat de partea de compresor a turbinei(aia din aluminiu), sunt si variante vacumatice dar alea sunt legate la pompa de vacuum aflata in alta parte nu la partea de turbina a turbochargerului si nu e cazul acestor motoare de care vorbim aici... eu zic sa mai studiezi fenomenul si dupa ce intelegi principiul asta sa mai dai lectii la altii... no offence m8

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai explica-mi odata, ca nu inteleg

vorbim despre acelasi lucru?

eu discutam pe tema wastegate care este actionat vacuumatic.

post-64904-0-45662500-1498133237_thumb.jpg

Edited by GicaPhp

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai explica-mi odata, ca nu inteleg

vorbim despre acelasi lucru?

eu discutam pe tema wastegate care este actionat vacuumatic.

eu credeam ca disutam la subiectul topiculjui... deci reiterez, turbina acestui motor la care facem referire nu are wastegate vacuumatic... credem ca schema aia e destul de clara

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine, fie cum zici tu. Referitor la plafonarea la mers constant, eu as schimba mai intai filtrul de motorina oricum.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sara buna, am fost cu masina la un mecanic care a verificat daca este ok furtunul de la turbo, si zicea ca-i ok.

Am o intrebare si v-as ruga sa nu trageti in pianist, daca ar fi problema de la turbo, nu ar trebui sa faca la fel si daca masina sta pe loc si o accelerez pe la 2500-3000?

Multam anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare din nou. Problema rezolvata partial si provizoriu. In compartimentul motor,in stanga cum te uiti la motor sunt doua electrovalve cu ceva furtunase, la una dintre ele a legat o faseta pe un furtunas stranguland furtunasul. Numai intrerupe decat foarte slab. Daca stie careva daca se poate intampla ceva daca circul asa cu masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presupun ca e de la EGR deci nimic rau ne se intampla eventual va fi stocat un cod de eroare de EGR in memoria calculatorului dar care nu afecteaza cu nimic.... trebuie curatata admisia si senzorul MAP in ncazul asta

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presupun ca e de la EGR deci nimic rau ne se intampla eventual va fi stocat un cod de eroare de EGR in memoria calculatorului dar care nu afecteaza cu nimic.... trebuie curatata admisia si senzorul MAP in ncazul asta

 

Mare multam ptr raspuns. In poza 1 se vede unde a pus faseta(furtunasasul strangulat merge la ciuperca care se vede jos), in poza 2 am incercuit valva care zicea ca este defecta(inca nu miam dat seama ca de unde stie ca este aia din moment ce furtunul nu vine de la ea, in fine).

In poza 3 este map-ul despre care spune-ai ca tre curatat?

 

Am uitat sa mentionez ca dupa ce a prins faseta, de vreo doua ori dupa pornire motorului, sa auzit un zgomot din compartimentul motor, ca si cum ar fi un angrenaj care vrea sa cupleze(stiu ca suna aiurea explicatia dar habar nam cum sa explic altfel)

 

Multumesc anticipat

post-66024-0-26490800-1504454397_thumb.jpg

post-66024-0-65868800-1504454415_thumb.jpg

post-66024-0-23457900-1504454443_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...