Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Sign in to follow this  
Ionut1982

Bataie tacheti

Recommended Posts

Buna ziua.Sunt posesorul unu Hyundai ix35 cu motor de 1,6 cu 60.000 de km la bord...Am o problema de cand a dat caldura...daca sta mai mult de 8 ore la prima cheie bat tachetii pt 3,4,5 secunde...dupa numai face deloc..doar daca sta iar in jur de 8 ore...Am fost la reprezentanta au auzit.o(am lasat o acolo..si au zis sa o las asa....ulei schimbat acukm 5000 de km shell 5>30....are ceva daca o las asa?,,sau in timp ce poate afecta?multumesc

Edited by Ionut1982

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tachetii trebuiesc inlocuiti, nu este normal sa bata daca stau peste noapte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-ți face griji pentru bataia tachetilor, este perfect normal. Dacă ar bate mereu ar fi o problema, altfel... Bucură-te de mașină.

 

 

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu tachetii ar trebui sa bata iarna...dar mie imi face invers..este posibil ca uleiul ala sa se faca..<apa<...in fine...ii dau asa ....multumesc de raspunsuri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu-ți face griji pentru bataia tachetilor, este perfect normal. Dacă ar bate mereu ar fi o problema, altfel... Bucură-te de mașină.

 

 

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

 

Perfect normal? De ce ar fi normal sa iti bata tachetii?

 

Un tachete care functioneaza corect nu o sa bata daca il lasi peste noapte, nu se descarca decat daca nu functioneaza corect din diverese motive (murdar, deformat, crapat etc).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Perfect normal? De ce ar fi normal sa iti bata tachetii?

 

Un tachete care functioneaza corect nu o sa bata daca il lasi peste noapte, nu se descarca decat daca nu functioneaza corect din diverese motive (murdar, deformat, crapat etc).

de la 45000 de km face asa....murdar,crapat,deformat...de unde murdarie la km astia...crapat etc,,,le fac din plastic inseamna,,,,pompa de inalta a cazut..am schimbat.o,,,chiuloasa nu o desfac nici mort,,,trompeta de motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai sa o luam metodic ma gandesc. Prin motoarele noastre se dezvolta niste temperaturi, destul de mari pe alocuri. Materialele folosite se dilata, din pacate fizica impune asta. Deci exista niste jocuri constructive, la rece exista o mica bataie, nu incercati sa spuneti ce este mai grav, care dispare pe masura ce motorul se incalzeste.

 

Pentru mine este perfect logic si chiar nu consdier ca este o problema.

 

Ca fost utilizator hyundai, pot spune ca daca exista ceva bun la firma asta, alea sunt motoarele, la restul sunt cam varza ( suspensii, directie, vopsea etc )

Edited by Cristifull

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ăsta este diesel deci ii bat toate cele de prin el. Acum serios, la cat zgomot este de la un motor diesel eu nu reușesc să-mi dau seama dacă sunt și tacheti pe acolo, oricum, sincer, nu ma prea interesează.

 

 

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut domnilor...m am uitat mai atent pe factura...si mi au bagat ulei 0w30 in loc de 5w30 sau daca ma iau dupa ce scrie in cartea masinii daca teperaturile sunt peste 20 de grade chiar 5w40.....oare de asta sa bata dimineata tachetii cateva secunde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Pentru motor pe timp de vara nu ar trebui sa fie nicio diferenta indiferent de ce ulei ai pune. 0W-30 este superior lui 5W-30 numai pe timp de iarna la temperaturi extreme in sensul ca are o viscozitate mai mai mica decat 5W-30 si asta ajuta la pornire, reducerea uzurii la pornire, etc... La cald, ambele uleiuri trebuie sa aibe o viscozitate optima pentru functionarea motorului.(ambele au cam aceeasi viscizitate la 100°C). In acest sens, in teorie, nu ar trebui sa bata tachetii la pornire. Ca o paranteza, eu la 2.0 crdi pun 5W-30 care dupa carte ar rezista 30.000 km... insa am obsevat ca dupa ce trec de 10 mii km... la pornire ca e iarna sau vara, motorul rontaie destul de urat ca atare schimb uleiul mereu dupa 10-11 mii... La 5.000 de km nu ar trebui sa fie problema de ulei. Cu toate acestea, daca mie mi-ar face asa ceva primul lucru ar fi sa pun alt ulei. In ideea ca ar fi primul lucru pe care l-as putea face fara sa demontez desi, personal banuiesc ca la tine problema este de alta natura. In sistem avem pompa de ulei, traseul de ungere si tachetii. Daca am putea masura presiunea de ulei la tachet imediat dupa pornire am stii daca problema e ca uleiul nu are presiune suficienta la pornire sau tachetul este defect. Din aceasta cauza este destul de greu ca cineva sa poata sa da o cauza sigura. Eu la masina mea as face in felul urmator: primul lucru as schimba uleiul si eventual un duralube. Daca nu se rezolva as da baia de ulei jos si as inspecta sorbul si pompa de ulei. In final as schimba tachetii... toti pentru ca daca bate unul sau trei este aproape imposibil de stiut care bate atat timp cat bataia este prezenta cateva secunde. Cert este ca nu trebuie sa bata.

Scuze pentru lungimea postarii... am incercat sa fiu cat mai explicit.

Edited by srulz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns...dar...de ce cand sunt sub 10 grade afara numai bat?aici e problema care ma duce cu gandul numai la ulei...se face "apa"cand este cald afara...zic eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ar fi de la ulei sa bata la pornire cand motorul are 20 - 30 grade si uleiul e apa... la 100 grade cat are uleiul dupa ce se incalzeste ar trebui sa fie mai apa decat la pornire... dar poate sa fie o cauza uleiul, desi repet, nu cred ca e asta, totusi consider ca schimbatul uleiului ar fi primul pas. Poate fi o coincidenta ca bate de cand s-a incalzit afara sau nu... solutia cea mai la indemana ar fi schimbatul uleiului si eliminata o cauza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles..luni am sa schimb uleiul..si daca tot bat...asa o las...totusi bat intre o secunda si 3 secunde....nu cred ca e fff grav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt curios daca e din ulei... acum problema nu f grava... pe termen lung e altceva. Poate ai noroc sa fie numai din ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma gandeam ca se face apa si pana dimineata se descarca vre.un tachete....in fine ..e ciudat..tachetii bat on general iarna la prima cheie..mie imi porneste super silentios atunci:)))...o sa il schimb..ca nici culoarea pe care are acum nu prea imi mai place...in fine...voi anunta daca se schimba ceva

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde stiti ca tachetii sunt hidraulici?

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am gasit pe net, la o cautare rapida, motorul pe benzina de 1.6 GDI 135 Cp de pe ix35 are distributia pe curea, are 2 axe cu came care actioneaza direct cele 16 supape, intre ax si tija la supape sunt tachetii hidraulici. Poate sa ne confirme cineva care are un catalog piese oem... insa nu cred ca e altfel decat cu tacheti hidraulici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca tachetii nu sunt hidraulici si distributia e pe lant (la fel ca si la celelalte motoare mici pe benzina de la Hyundai 1.4 si 1.6 MPI).

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

:oops: Colegul @Dace are dreptate... tachetii nu sunt hidraulici si distributia e pe lant... (detalii am gasit mai multe aici: https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Hyundai&ssd=%24HToUW1d0AAoEA0g0JTpAW2B2Sn9GQAAwWA%24&vid=5877&cid=&uid=100238&q=).

 

In acest caz, daca, bataia e de la tacheti... probabil nu se va rezolva nimic numai cu schimbatul uleiului... cauzele pot fi multe (uzura came, uzura tachet, joc, etc...) si fara demontare si masuratori jocuri la rece/cald nu prea sunt sanse ca cineva sa ghiceasca exact problema.

Edited by srulz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ar fi problema cu tachetii (solizi tip pastila) atunci zgomotul s-ar resimti la rece sau cu motorul rece si va fi persistent. Cand se incalzeste ei se dilata si zgomotul s-ar diminua sau ar disparea complet. Dar aici eu inteleg ca zgomotul se produce cateva secunde la pornire ... nu indica o problema a tachetilor... mai degraba as suspecta lantul distributiei. Dar depinde de zgomot totusi... ai putea face o inregistrare a sunetului?

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da...am sa fac dimineata un filmulet...ca numai dimineata la prima cheie face.

Daca era lantul ma ganesc ca facea la orice pornire...si avand in vedere ca atunci cand sunt sub 10 grade afara..numai face eu ma gandesc totusi la tacheti sau ulei...am sa fac o filmare totusi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sper sa se auda...

Nu ma lasa sa il pun..am filmat 14 secunde..e prea mare....

Share this post


Link to post
Share on other sites

pune-l pe youtube si sharuieste linku aici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...