Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Sign in to follow this  
cupeist

Rateu pe esapament

Recommended Posts

Am o problema in sensul ca atunci cand pornesc motorul, dupa ce dau la cheie, cateodata, cam la 30-40 de porniri are loc cam la 2-3 sec un singur rateu pe esapament.

Ce ar putea fi?Benzina bag doar de 98-Lukoil sport, 99-Petrom sau 100-OMV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amestec prea bogat de combustibil (prea putin aer in motor) care nu arde complet la pornire. Gazele deja sunt la temperatura mare cand sunt evacuate pe toba si in cazul unui rateu inca contin combustibil. Prin faptul ca toba medie le mareste viteza de evacuare, ca ala e rolul ei, temperatura lor creste si mai mult si ai detonatie in toba finala = rateu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rateul sau detonarea sunt cam ceea ce exprima cuvantul in sine. Un rateu e o...ratare . De obicei cand amestecul de aer / combustibil in camera de ardere nu pleaca la momentul la care ar trebui creeaza o detonare. Pot fi probleme de la uzura curea distributie, uzura chiulasa, garnitura chiulasa, computerul nu transmite sau nu primeste informatia corecta ( posibil senzorul care transmite aceasta informatie). Pot fi multe cauze dar ar trebui sa incepi sa iei masuri. Poate avea efect distructiv asupra motorului.

 

Daca nu ma insel in engleza se numeste engine knocking.

 

My guess...

Edited by uko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knocking nu inseamna musai rateu pe evacuare, e doar o forma de combustie dubioasa in care sunt mai multe fronturi de ardere cand nu trebuie, si se produce in interiorul cilindrului, nu in galerii. Knocking poate duce si la rateuri pe evacuare (sau in admisie, ceea ce la motoarele moderne cu galerii din plastic ti le poate arunca in cap), insa nu e obligatoriu.

Rateurile alea pot fi de la un amestec aiurit, avans dubios, etc. Cauzele sunt foarte multe, e greu de ghici de la distanta.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima data am crezut ca ai zis de mine ca te intrebam unde are loc aprinderea. :) Dar vad ca te-ai luat si tu de "galerie" si esapament. Evident ca in cilindru unde are loc aprinderea e problema. Pot fi multe cauze dar trebuie sa caute in zona aprindere / cilindru / chiulasa si garnitura de chiulasa si nu in esapament

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absolut :)

Prin esapament poate fi doar o sonda lamba aiurita care sa dea un semnal de amstec gresit insa cand ECU-ul se prinde ca ce citeste pe MAF/MAP nu prea se pupa cu ce zice sonda iti aprinde becu' si da un cod de eroare. Insa nu-s convis ca asta e problema in cazul nostru. Din ce-am inteles rateurile apar imediat dupa pornire, cand de obicei ECU-ul e in "open loop" adica merge dupa niste parametri prestabiliti fara sa dea prea mare importanta la ce citesc senzorii.

 

Ar trebui facut si un scan, daca e ceva in ECU te poate scuti de multe probleme si schimbat piese aiurea dupa ureche.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. garnitura chiulasa / informatie falsa la ecu cred ca sunt principalele posibile probleme. Sa nu fie probleme cu cureaua de distributie - e schimbata?

2. de undeva primeste eronat informatia si da scanteia ( aproape sigur cu intarziere) putin decalat. Suficient cat sa ii dea un rateu.

3. detnarile in capul pistonului nu sunt un lucru placut pentru motor :) trebuie sa faca ceva.

4. cu atata electronica...pana mea, pot fi multe. Si nu sunt sigur ca ii da vreun cod de eroare. Dar luate logic, una dupa alta o sa gaseasca problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pt raspunsuri.Dar de ce doar un rateu!Nu ca as vrea mai multe ... :wub: .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E un inceput pentru toate. Mai stai ca o sa faca din ce in ce mai des. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Detonatia nu este rateu, si nu duce niciodata la rateurile de pe toba. Detonatia are loc in camera de ardere si nu se aude in toba.

 

Detonatia:

- se aude fie la volan cand creste turatia ca un sunet similar cu niste pietricele care sunt amestecate de un copil intr-o conserva de tabla

- fie nu este vreodata in spectrul audibil, caz in care va trebuie un knock head-set pentru a o putea auzi pe un dyno, respectiv un senzor electronic auxiliar de knock care sa o detecteze

 

Pe langa asta mai toate masinile moderne sunt dotate din fabrica cu senzori de detonatie care au rolul sa intarzie aprinderea (ignition retard) la prima detectie de detonatie. Nici nu apuca masina sa aiba vreun rateu pana sa fie aprinderea intarziata automat de ECU.

 

Nu exista alte variante. Un singur rateu are ca si cea mai simpla cauza un injector care nu mai functioneaza bine, pe masura ce tensiunea de la baterie scade efectul se manifesta la pornirea masinii (cand tensiunea este cel mai jos) prin faptul ca solenoidul intern injectorului nu mai actioneaza acul injectorului corect, fapt care poate duce la un simplu rateu.

 

Rateul este o aprindere a combustibilului nears in toba finala generat de cresterea temperaturii gazelor evacuate si prezenta de particule de combustibil nears in acestea.

 

EDIT: Deci nu e vorba de detonatie in sensul de knock. Knock-ul este un indicator de probleme serioase pe cand rateurile nu afecteaza functionarea motorului, din contra, uneori sunt un indicator ca masina ruleaza pe un amestec bogat, ceea ce este bine pentru ea, pentru ca motorul este protejat.

Edited by nevergrowup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre, ce temperaturi inalte stii tu pe esapament la pornirea motorului? Rateuri da si o dacie si se aude pe esapament sau ti-l da in carburator daca ai :) . AM trecut prin astea inainte de electronica de azi. Pot fi o gramada de lucruri. Poate fi ceva simplu ca o scapare la un vacuum de exemplu, sau ceva extrem de complicat si de costisitor. De obicei rateul e dat de aprinderea intarziata, se aduna mai mult combustibil si bum. Ti se spune ca motorul cand porneste e in open loop ( deci teoria ta cu computerul care corecteaza tot, cade!) dar tu tot o tii cu toba. Intr-adevar daca motorul e fierbinte si are un amestec bogat ar putea exploda pe esapament cand intalneste oxigenul. Insa avand in vedere ca motorul e rece teoria ta nu sta in picioare. Poate exploda si cu un amestec sarac nu doar cand e mai bogat.

 

 

Omul zice:" Am o problema in sensul ca atunci cand pornesc motorul, dupa ce dau la cheie, cateodata, cam la 30-40 de porniri are loc cam la 2-3 sec un singur rateu pe esapament."

Edited by uko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai calm bre ca nu caut sa te contrazic. Daca vrei tu asa, o pot lasa si asa, nu caut sa-i invat pe cei care le stiu pe toate absolut nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O discutie are sens atunci cand ai un punct de vedere coerent. Cand doar vrei sa spui ceva fara sa analizezi toate datele problemei e greu de urmarit o contradictie in care unul vorbeste de un motor incins si altii vorbesc la subiect, despre momentul definit ca pornirea motorului. Nu am contrazis faptul ca daca motorul ar fi incins, gazele nearse care scapa pe evacuare ar "exploda" la un moment dat cand intalnesc oxigenul aflat undeva la sfarsitul tevii de evacuare.

Dar aici vorbim de un motor care e abia pornit. Cauzele pot fi multiple. Posibil sa nu aiba nimic grav la motor dar...trebuie sa faca o vizita la service

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate fi doar o bujie ca si cauza, cred ca am reiterat aspectul ca pot fi multe cauze. Singurul lucru pe care l-am spus este ca nu este knock.

 

Daca tu traiesti cu impresia ca ECU-ul nu are corectie in open-loop, well, keep dreaming. Iti arat doar una ca nu te tavalesc prea rau.

 

image.png

 

Knock-ul n-o sa-l auzi prin toba orice urechi de elefant ai avea tu.

Nu ma dau in vant dupa flame-uri dar vad ca te agiti sa ai neaparat dreptate. Doar ce te notificasem in scris, fara confirmare de primire, ca vreau sa o las ca tine. Las-o ca tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, ma gandesc daca esti capabil sa vorbesti fara google si poze...

 

In alta ordine de idei...depinde ce intelegi prin knock Daca intelege detonatie sau intelegi vreo bataie la motor... Daca intelegi detonatie, detonatia o poti auzi pe teava si cum ti-am mai spus o data mi-a zburat filtrul de aer care era montat in capul celor 4 carburatoare tot de la o detonatie. Deci nu ai nevoie de urechi de elefant...

Nu ma agit sa am dreptate. Tu cred ca te agiti desi teoria ta e iesita din cauza deoarece motorul nu e fierbinte, tot te agiti :) lol

Edited by uko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Detonatiile in admisie sunt diferite de alea pe eșapament. La mașinile moderne cu galerii din plastic pot și ți le arunce în cap..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inteleg legatura intre google, poze si abilitatea mea de a vorbi. De vorbit vorbesc de cand eram mic, google este un search engine, iar pozele sunt niste fisiere cu imagini. Tu vezi legatura in ce spui? Iar poza in cauza este un screenshot pe laptop-ul meu,

 

Pentru mine nu este nimic neclar intre detonatie. preaprindere, aprindere intarziata si rateu. Nu stiu ce iti tot scapa, omul a spus clar ca are un singur rateu.

 

Daca te mai uiti inca o data pe maparea de enrichment o sa observi foarte simplu ca pe axa verticala ai temperaturile motorului si un enrichment suplimentar aferent pornirii la rece, in cazul de fata este un ECU de Hyundai pentru motoarele Theta. Daca la -20 grade il urci la momentul 2 de la 56,7% la 65% s-ar putea, ca din cand in cand sa ai 1 singur rateu in secunda 2 de la pornire desi afara sunt -20 grade. Intelegi ca daca vrei, poti sa faci asta voit? Pricepi ca ECU-ul controleaza target-ul? Si intelegi ca nu e detonatie pentru ca rateul se intampla in toba si nu in camera de ardere?

 

Nu vreau sa intru in detalii cu tine, nu e treaba mea sa te educ. Poti sa o tii tot asa daca te simti mai bine, dar eu nu sustin ca sunt miezul din fanta si le stiu pe toate. One last time, ti-am explicat doar ca nu e knock. In rest, fluturi si filtre zburatoare pot sa prinda doar cei care vor, eu vreau doar sa-i admir.

Edited by nevergrowup

Share this post


Link to post
Share on other sites

James, detonatiile pot fi de mai multe feluri, corect. Din aceasta cauza pentru a diagnostica provenienta unui zgomot trebuie sa luam in calcul toate elementele cunoscute si sa facem asocieri. Unii le fac ca dr house, altii le fac matematic, altii pe google, nu conteaza, pana la urma se gaseste buba intr-un mod sau altul.

 

De aceea am punctat ca nu are rost sa discutam de esapament incins avand in vedere ca vorbim de un motor rece. Poate fi si cum a zis el ulterior, o bujie, poate fi un vacuum, poate fi un injector, poate fi un senzor care citeste eronat pozitia sau altele.. In functie de ce aude un mecanic bun, prin eliminare, pana la urma poate sa gaseasca problema. Doar ca nu are rost sa insistam ca e o detonatie cauzata de gaze incinse cand nu e cazul.

 

Ps: nevergrow, daca nu ai inteles inca legatura intre google si vorbit, desi altii au inteles aluzia, ar putea exista suspiciunea ca nu ai putea, sau ai putea, sa duci o discutie complicata despre motoare fara sa stai sa citesti pe google...

Edited by uko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate. Doresc sa nu ducem o discutie complicata ca sa nu ma pierd. Esti cel mai bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope, si nici nu am pretentia. Cel putin nu la mecanica. poate la dat talpa, poate la intelegerea traficului sau la intelegerea dinamicii accidentelor, nu neaparat pur matematic ci mai repede ceva nativ... La mecanica am mai nimerit si eu cate un raspuns din cand in cand, parca Lia umblase 2 ani pe la mecanici si nu gasea buba :)

 

Doar cred ca cel mai bine se duce la un mecanic in loc sa primeasca sfaturi gresite pe un forum unde nici macar unul nu a auzit live acel zgomot ca sa poata macar sa is dea cu parerea cat mai realist

Edited by uko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat kerosenu' cu benzina :) + curatat jiglere, carburatoare ( stii tu, desfacut, bagate in baie de bezina etc), reglat aprinderea si cam atat. Era un bmw cu 4 carburatoare...iti imaginezi cata munca. Dar cred ca suntem off topic. Mai bine ne spune initiatorul daca a fost pe la un service

Edited by uko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am fost ca am experiente negative (nu se pricepe, frate, neam, nici-un dorel nici la cele mai elementare lucruri).Asta ar fi rocket scince!Si-ar da coate si ar rade intre ei!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am fost ca am experiente negative (nu se pricepe, frate, neam, nici-un dorel nici la cele mai elementare lucruri).Asta ar fi rocket scince!Si-ar da coate si ar rade intre ei!

 

Stii unde poti regla chestia asta? La un tune shop. Cred ca gasesti un dyno in Pitesti sau in imprejurimi si le poti spune "am impresia ca motorul meu merge cu un amestec un pic cam bogat, imi puteti regla chestia asta?" Iti garantez ca un tuner nu va rade de tine pentru ca tuningul in sine este reglarea corecta a amestecului. Daca vei pune masina pe un dyno vei vedea imediat daca e vreo problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un amestec cam bogat se poate vedea si la un analizor de gaze care teoretic il are orice service ITP. Ala iti poate spune daca AFR-ul e aiurit, daca ai cantitate prea mare de HC, etc.

 

Insa nu cred ca un amestec putin mai mare (asa, cu 10-15%) decat normal duce la rateuri in esapament. Ar trebui sa fie mai degraba criminal de mare, lucru care ar avea si alte simtome (inclusiv fum negru). Mai degraba as paria, asa empiric, pe o problema de aprindere. Poate o bujie / fisa / bobina de inductie cu probleme, care sa dea misfires pe un cilindru si care sa evacueze amestecul nears in esapament.

Edited by james kilowatt
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...