Jump to content
nats

Uleiuri de motor. De care si la cati km efectuam schimbul?

Recommended Posts

Total neo mc3 5w30

 

Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ineo MC3. Sa ne tii la curent cum se comporta. Eu de LL sunt super multumit, si am folosit ceva uleiuri (Mercedes, Mobil 1, Shell).

Share this post


Link to post
Share on other sites

14k km cu Total. In ultimii 2k km l-am forjat serios la turatii (BG) si mers sustinut in sarcina prin caldura, la viteze superioare (Egnatia Odos in GR). A inceput sa fie apos, deaj curge de pe joja, dar motorul suna bine, atat la ralanti cat, mai ales, in sarcina.

Cum peste 1-2k km se apropie revizia, ma gandesc sa dau comanda de Ineo MC3, care este la oferta la Autoeco (110 lei bidonul de 5 litri).

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-am dat jos acum o saptamana la 14500 km. Negru si apos, si motorul incepuse sa-si schimbe sunetul.

Am pus tot Total, de data asta 5W30 MC3, recomandat de Hyundai.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Am 6000 km, facuti in exact 5 luni, cu Total Quartz Ineo MC3 5W30 si va spun ca este un ulei excelent la cei 120 lei platiti pe un bidon de 5 litri. Nu stiu cat o sa mai tin I40-ul, probabil inca vreo 2-3 schimburi de ulei, dar eu altceva nu mai pun (deja pentru schimbul urmator am luat un bidon de 5 litri, pentru ca era la oferta, 109 lei).

Cat am avut anvelopele vechi de vara si anvelopele de iarna, am mers si cu consum intre 5.5 - 5.8%, cel mai mic de cand ma stiu (uleiul este etichetat FE). Acum, ca am pus Falken-urile noi de vara, am mai pornit si AC si i-am mai dat si talpa pe autostrada libera, consumul a crescut cu aproape un litru.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit si eu acest topic si ma tot gindesc cum e mai bine sa fac legat de schimbul de ulei. Sa respect specificatiile producatorului sau sa fac schimbul de ulei la 15k km....

Detin un Tucson din 2016 , 2l diesel 185 cp, automata. Masina are acum 66500 km si are doua revizii facute ( la dealerul Autoarena Munchen) una la 30k km si una la cca 60k km. Mentionez ca dupa schimbul de ulei nu am simtit ca motorul sa fie mai silentios de cum era sau sa " toarca mai fin". Masina merge bine, este silentioasa ( cel putin pina acum). Pina la perioada cu pandemia circulam cca 30 km pe zi cu masina naveta in oras ( in jur de 15 km un drum) dar fara sa stau foarte mult blocat in trafic. Fac anual in jur de 17k km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul proaspăt e cel mai bun pentru motor. :) Ca să nu cădem în extrema cealaltă (schimburi pe la 7k), îți poți seta limita de 15k sau 12 luni, care vine prima. La fel de important e uleiul din cutie, având automată.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, asta asa e. Sint curios daca pot face schimbul de ulei si in alta parte in afara de service ul lor din moment ce masina e in garantie extinsa al ei . Ma uitam pe factura de revizie de 60 ca km si doar schimbul de ulei a fost 200 euro. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

15.000 km sau 12 luni este un interval rezonabil. Poti sa faci tu un schimb si sa te duci la schimbul obligatoriu de 30.000km la ei. In Romania eu am facut revizie in reprezentanta si cu uleiul si consumabilele mele, inclusiv cat a fost masina in garantie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, multumesc de raspuns. O sa fac un schimb de ulei in toamna ( se face anul ).

Masina oricum ruleaza in conditii decente zic eu ( motorina de calitate, iarna cel putin peste noapte sta in garajul subteran al blocului unde temperatura nu coboara sub 5 grade, drumurile zilnice au in jur de 15km la dus la munca , distanta facuta in cca 30 minute, fara bruscari in condus , etc....)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Faci o "revizie mica" la 15.000 km (adica ulei + toate filtrele) la un service cat de cat ok, si la revizia obligatorie te duci la reprezentanta. Avantajul este ca pe langa schimbul de ulei si filtre, la reprezentanta fac si o revizie mecanica, electrica, baga masina pe stand de frana + amortizoare, etc. La fiecare 30.000km chiar este foarte indicat sa faci asa ceva. Oricum, si la revizia mica ii pui pe mecanici sa se uite la discuri, placute, eventualele scurgeri de lichide, sa mai traga de de bucsaraie, etc. Oricum, daca mai ai 2 ani garantie extinsa, o sa prinzi doar o revizie in reprezentanta. De preferat sa o faci ultima, sa stii ca esti cu masina ok pentru inca 15.000 km.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru fanii uleiului Shell recomandat de Hyundai, vedeti ca a aparut de ceva timp Shell Hyundai 5W30 Pure Plus, obtinut prin  tehnologia GTL, in locul celui vechi - Shell Hyundai 5W30 Active Cleansing, care este un ulei grupa III hidrocracat. Pret de lista in reprezentanta, fara niciun discount: 55 lei / bidonul de 1 litru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...