Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
felix

i30 2017

Recommended Posts

Eu, dupa ce am luat I30 -2018... as merge pe Ceed ! Fiecare cu piticu' lui...

Edited by ida01ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu, dupa ce am luat I30 -2018... as merge pe Ceed ! Fiecare cu piticu' lui...

Eu am i 30 sincer mie mi se pare mai frumoasa decat kia ...in rest este aceiasi masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu, dupa ce am luat I30 -2018... as merge pe Ceed ! Fiecare cu piticu' lui...

Acuma zi-ne si de ce. Ca asa afirmatii fara nici o informatii suplimentare, nu stiu cat ajuta. Eu decizia am luat-o acum, dar mi-ar placea sa stiu si de ce e mai putin bun i30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intreb si eu aici, ca sa nu fac un thread nou - pentru posesorii de i30 1.4 MPI 100cp 2017-2018 - vi se pare motorul subdimensionat pentru masina asta?

 

Nu ma interesează sa ma dau tare, am copil, nu conduc "sportiv", dar vreau sa pot face o depasire decent atunci cand e cazul.

 

Dupa calculele mele, cea mai apropiata masina ca putere/masa, pe care am condus-o, a fost un logan 1.6 MPI cu 85cp cu care nu am avut probleme vreodata.

 

Urmează sa merg la test drive, dar nu stiu cat imi va permite timpul/traseul sa testez asta.

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intreb si eu aici, ca sa nu fac un thread nou - pentru posesorii de i30 1.4 MPI 100cp 2017-2018 - vi se pare motorul subdimensionat pentru masina asta?

 

Nu ma interesează sa ma dau tare, am copil, nu conduc "sportiv", dar vreau sa pot face o depasire decent atunci cand e cazul.

 

Dupa calculele mele, cea mai apropiata masina ca putere/masa, pe care am condus-o, a fost un logan 1.6 MPI cu 85cp cu care nu am avut probleme vreodata.

 

Urmează sa merg la test drive, dar nu stiu cat imi va permite timpul/traseul sa testez asta.

 

Multumesc.

Salut, din punctul meu de vedere este ok daca nu ai pretentii sportive.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@enedelcu, lumineaza-ne rogu-te in privinta calculelor facute, caci nu totul depinde de sportivitate. Sunt elemente mai mult sau mai putin subiective care tin de alegerea unei masini si eu sunt tare curios cum le-ai cuantificat pe-astea in mod special.

 

@teodorr, rogu-te, nu mai cita postul anterior integral daca la el te referi. Multumesc pentru intelegere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am specificat in post... m-am referit strict la motor - putere / masa masinii (CP / kg). Doream sa aflu de la posesori comportamentul in depasire sa-mi fac o idee ce se intampla in depasire retrogradand, lucru pe care nu stiu daca il voi putea face in test-drive. Ma uit la i30 Highway, dar toata lumea imi zice sa merg spre Elantra, ca motorul e mai puternic, desi imi place mai mult ideea de hatchback.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus roti separate de iarna (cu tot cu jante si fara senzori), si nu am nicio alarma de presiune in bord dupa vreo 50 km. Cred ca nu are senzori in roata. I30 2018.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma uit la i30 Highway, dar toata lumea imi zice sa merg spre Elantra, ca motorul e mai puternic, desi imi place mai mult ideea de hatchback.

In situatia ta am fost si eu, insa comparand dotarile Elantrei cu cele de pe i30 am ales i30. Atata timp cat nu te bagi in depasiri la limita si nu faci depasiri cu 2000rpm nu cred ca ar fi probleme. Cel mai bine fa un test drive.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca si comportament, motorul de aspiratie isi arata potentialul la peste 3000 de ture. In ceea ce priveste depasirile, daca esti un sofer cu comportament normal (fara depasiri la limita) motorul se descurca cu brio. In oras se descurca excelent, nefiind nevoie sa fortezi. Daca vrei sa il exploatezi, motorul trebuie dus in trepte inferioare ca sa traga bine. De exemplu o depasire ceva mai fortata este recomandabila in treapta a 3 pentru a simtii ca masina se lanseaza.

Edited by jetsky
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deja este in teste i30 facelift. La anul o sa-l vedem la fata.

 

 

 

post-67394-0-03336700-1573224037_thumb.jpg

post-67394-0-12772700-1573224055_thumb.jpg

post-67394-0-11375600-1573224066_thumb.jpg

post-67394-0-82437200-1573224073_thumb.jpg

post-67394-0-92238900-1573224080_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Posesor de i30 1.4 100CP Highway achizitionat in oct 2018 cu 17k la activ.

 

In depasiri se descurca decent.

Consum mediu 6.7% (la pompa),6.2% (din CB), cca 85% pe "autostrazile" tarii.

La nivel de echipare inca sunt de parere ca este cea mai buna alegere.

@Senzor de presiune, am inteles ca au fost 2 loturi, unu cu senzor pe janta si altul fara senzor pe janta, depinde cum ai avut "noroc". Eu unu am fost suparat ca nu am prins senzor pe janta dar acum cand am calculat costuri etc. parca e mai ok fara. Am luat un tester de presiune care sta in masina si am rezolvat problema cu 25 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am 1.6 crdi 2017 136 cp exclusive edition 8/ 9 l/100 km consum mixt 50 oras 50 in afara mers la 80/90 km/h. regret ca am cumparat asa ceva 18400 euro. mai detin un astra h 1.7 dar consumul in conditii mult mai sportive 5.8, daca nu depasesc cu astra h 80 km / h 4.3 consum mixt. nu inteleg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Facelift-ul la i30 va aduce pe langa modificari estetice si modificari la motorizari. Dispare 1.4 MPI si apare 1.5 MPI. La fel si 1.4 TGDI v-a fi inlocuit cu 1.5 TGDI

Benzina
1.5 MPi 110 hp 6 MT
1.0 TGDi 120 hp 6 MT
1.0 TGDi 120 hp 6 MT / 7 DCT & 48v Mild hybrid
1.5 TGDi 160 hp 6 MT / 7 DCT
1.5 TGDi 160 hp 6 MT / 7 DCT & 48v Mild hybrid
2.0 TGDi 280 hp 6 MT / 8 DCT

Diesel
1.6 CRDi 109 hp  6 MT / 7 DCT
1.6 CRDi 134 hp  6 MT / 7 DCT
1.6 CRDi 134 hp  6 MT / 7 DCT & 48v Mild hybrid

Edited by jetsky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sarit de 2 ani cu i30 1.4T-GDi si are cateva faze care ma supara, poate ati dat si voi peste ele, poate aveti si vreo solutie? :-)

1. Faza cu turatul aiurea. Se intampla de cateva ori pe cursa (1 ora + dimineata, 1 ora + seara) cand o calc, de regula sa plec de pe loc, se tureaza si...atat. Dupa care sare ca o capra...

2. Faza cu datul in nas. Se intampla cand sunt in traficul ala mare de Bucuresti, a plecat ala din fata mea si pot sa ma misc si eu 1 metru mai in fata. Ridic piciorul de pe frana, dar nu de tot. Masina pleaca dar "topaie" de trei-patru ori pana sa calc iar frana. Nu pleaca lin. Asta o patesc aproape de fiecare data cand sunt in scenariul asta.

3. Faza cu resetatul bordului la iesirea din start/stop. Se intampla o data pe zi sau mai des. Stau la stop, frana apasata, se cupleaza sistemul start/stop. Daca stau mai mult asa, cand ridic piciorul si porneste motorul se reseteaza bordul ca si cum as fi pus contactul pentru prima oara.

4. Faza cu soc in volan la iesirea din start/stop. Cand porneste motorul se simte un mic soc in volan.

As fi pus un filmulet pentru fazele 3 si 4, dar n-am reusit sa-l incarc aici :-(

Daca ati dat peste vreuna din fazele astea si ati gasit si solutii/explicatii, as fi recunoscator pentru orice sfat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Salut Mishu 

1. din descriere reiese ca ai o masina cu cutia DCT 7. Eu sunt pe manuala dar dupa cum descri, tine de cum interpreteaza DCT ce actiune are de facut. Din ce am studiat DCT sau DSG la alti producatori, nu se simte in apelele lui la mersul in oras la plecari usoare de pe loc cand in mod normal cu o cutie manuala faci o cuplare lina a ambreajului pe treapta 1. In cazul DCT in functie de cum interpreteaza datele din pedala poate cupla lin (cum ar trebui) sau dintr-o data cu intarziere ceea ce produce smucitura in cazul doi. Eu cred ca inca nu este finisat softul sau cutia pe ansamblu.. La viteza de croaziera DCT este superb de regula. Stiu ca un mare dusman care produce uzura prematura DCT (DSG) este mersul la limita de pe loc in coloana.

2. are legatura cu descrierea de mai sus

3. daca ai filmat aceea resetare mergi la service. Nu ar trebui sa reseteze.

4. mergi la service daca ai soc in volan la repornire din stop/start. Eu mi-am facut reflex sa dezactivez ISG la pornire, pentru ca el este gandit pentru conditii de trafic normale, ori aici in Buc nu le putem numi normale cand mergi 15 m, intra ISG, apoi pornesti mai mergi 30m iar opresi si intra ISG. Cred ca se uzeaza prematur un ISG folosit in Buc.

Edited by jetsky

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Mishu said:

Am sarit de 2 ani cu i30 1.4T-GDi si are cateva faze care ma supara, poate ati dat si voi peste ele, poate aveti si vreo solutie? :-)

2. Faza cu datul in nas. Se intampla cand sunt in traficul ala mare de Bucuresti, a plecat ala din fata mea si pot sa ma misc si eu 1 metru mai in fata. Ridic piciorul de pe frana, dar nu de tot. Masina pleaca dar "topaie" de trei-patru ori pana sa calc iar frana. Nu pleaca lin. Asta o patesc aproape de fiecare data cand sunt in scenariul asta.

Vezi topicul ala MARE cu i30 Fastback. Mi-au schimbat ambreiajele pe exact aceeasi schema, in garantie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit pe forumul de fastback, o sa ma mai duc peste ei la service. M-am gandit si eu ca poate softul e problema, dar am inteles de la dealer (Tiriac) ca nu exista update. O sa mai intreb la DAB, pare ca se misca mai "cu talent". Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
On 3/2/2020 at 2:45 PM, Mishu said:

Am sarit de 2 ani cu i30 1.4T-GDi si are cateva faze care ma supara, poate ati dat si voi peste ele, poate aveti si vreo solutie? :-)

1. Faza cu turatul aiurea. Se intampla de cateva ori pe cursa (1 ora + dimineata, 1 ora + seara) cand o calc, de regula sa plec de pe loc, se tureaza si...atat. Dupa care sare ca o capra...

2. Faza cu datul in nas. Se intampla cand sunt in traficul ala mare de Bucuresti, a plecat ala din fata mea si pot sa ma misc si eu 1 metru mai in fata. Ridic piciorul de pe frana, dar nu de tot. Masina pleaca dar "topaie" de trei-patru ori pana sa calc iar frana. Nu pleaca lin. Asta o patesc aproape de fiecare data cand sunt in scenariul asta.

3. Faza cu resetatul bordului la iesirea din start/stop. Se intampla o data pe zi sau mai des. Stau la stop, frana apasata, se cupleaza sistemul start/stop. Daca stau mai mult asa, cand ridic piciorul si porneste motorul se reseteaza bordul ca si cum as fi pus contactul pentru prima oara.

4. Faza cu soc in volan la iesirea din start/stop. Cand porneste motorul se simte un mic soc in volan.

As fi pus un filmulet pentru fazele 3 si 4, dar n-am reusit sa-l incarc aici :-(

Daca ati dat peste vreuna din fazele astea si ati gasit si solutii/explicatii, as fi recunoscator pentru orice sfat.

1. Si la mine se manifesta problema dar nu in fiecare zi. Apas acceleratia se tureaza si atat, sta pe loc, dar daca apas mai tare isi revine instant, problema e ca revine prea cu forta, daca e distanta mica fata de masina din fata risti sa-l palesti.

2. Exact aceeasi problema, in traficul din Cluj. Ma enerveaza f tare, e f deranjant topaitul ala. La mine aparea la fiecare plecare de pe loc dar doar cand plecam incet, cel mai des cand eram in coloana. Am fost in ianuarie sa fac revizia si le-am spus de problema. Bineinteles ca ei mi-au spus ca nu pot reproduce problema. Nu stiu ce i-au facut la revizie ca nu m-au lasat sa ma uit dar intr-adevar  problema a disparut vreo 2-3 sapatamani. Din pacate a reaparut dar nu atat de des ca inainte doar ca imi e frica, ca, in timp o sa fie ca la inceput. Chiar nu stiu ce sa mai fac, daca ma duc inapoi la service o sa ma trimita acasa, mai ales acum ca nu mai pot reproduce problema exact, face doar cand vrea ea.

3. Problema asta nu o am.

4. Si la mine trepideaza un pic volanul dar am crezut ca asa trebuie sa faca, e pur si simplu trepidatia de pornire a motorului, o sa urmaresc mai atent de acuma incolo :)

Edited by smarty002

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna!!!!

Probabil s-a mai discutat,de aceea scuze daca mai repet intrebarea:se pot schimba becurile(lupa) de la faza scurta cu becuri led ?daca da,ce modele ati folosit?neaparat montate la reprezentanta?

Multumesc!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montarea altor surse de iluminat decat cele omologate este ilegala si se pedepseste cu amenda si retinerea talonului. Becurile LED aftermarket intra in categoria surselor neomologate. La ora actuala nu exista bec LED auto omologat pentru montare pe instalatii cu bec halogen. Pe scurt, poti monta dar montezi pe riscul tau si in functie de cat de perspicate este cel care face inspectia ITP, o treci sau nu. Reprezentanta nu va monta ceva neomologat pe masina, pentru ca nu ar putea sa acopere vreo paguba prin garantie daca se intrampla ceva electric sau la far. Sper ca sunt clare informatiile.

Edited by jetsky
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles,multumesc!!!!dar chit original led este?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista kit original. Sunt doar farurile LED pentru echiparea mai scumpa si eu am intrebat la reprezentanta daca pot monta asa ceva si au zis ca nu pun pe masina care a venit cu far halogen pentru ca sunt circuite electrice diferite

Edited by jetsky
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La alte marci retrofitul e posibil pentru ca banca de donatori e mare, sunt multe modele in circulatie si multe la dezmembrari, la modelul curent totdeauna retrofitul e posibil dar e prohibitiv ca pret.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...