Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
corcodel

S-a terminat uleiul

Recommended Posts

Mda, urâtă situația. Cam mare consumul, dar multe motoare noi suferă de asta.

Sincer, o să sune aiurea dar cel mai ușor pentru viața ta este sa o dai la buyback.

 

Am trecut prin situația ta și în final am reușit să aduc mașina la un stadiu satisfăcător, dar mereu aveam o grijă că ceva urmează să se strice. După 2 ani am dat mașina. Făcusem 24k cu ea. Noul proprietar a făcut 15k până acum și e mulțumit. Iar eu am scăpat de stres.

 

Stiu că implică bani, dar crede-mă, mașina mea a avut motorul desfăcut pe garanție și tot mai consuma ulei. Era un Subaru, nu Hyundai.

Edited by MihaiFlorescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un motor care consuma ulei de nou, daca nu e proiectat astfel, vezi VW, face oglinda prin culisarea pistonului in blocul motor in rodaj. De regula, oglinda e putin ovalizata, rar sunt motoare unde gasesti cercul perfect. Vorbim de microni, ati inteles. Cand pui segmenti noi, aia vin perfect rotunzi peste oglinda ovalizata si de aceea e posibil sa consume ulei chiar si dupa segmentare! Pe vremuri, motoarele aveau cilindrii in blocul motor, acum rolul cilindrilor e preluat de chiulasa. Eu nu cred ca astia au in reprezentante specialisti in reconditionari de motoare. Cel mult, stiu sa inlocuiasca piese, nu sa le repare!

Edited by cipelantra
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, clar. Pentru că acea oglinda de fapt are niste specificații date de producător. Trebuie să aibă un anumit grad de finețe conform proiectantului, dar nu știu câți știu sau chiar stau să obțină acel grad de finețe prin honuire. De obicei îl lăsă așa sau trimit la un atelier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, "oglinda" este un termen care se foloseste pentru a exprima faptul ca, in urma rodajului, segmentii ajung sa slefuiasca perfect suprafata blocului motor in care culiseaza pistoanele. Oglinda este realizata exclusiv de functionarea motorului, nu de mana omului!

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alezarea cilindrilor se face acum la rece, nu mai e ca la Dacia 1300. Iar cilindrul nu e in chiulasa, e tot in bloc numai ca acesta este miezuit prin procedee metalurgice ca sa nu mai fie nevoie de camasi de cilindru amovibile din aliaje mai dure.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O anumită rugozitate trebuie sa existe ca uleiul să poată forma o peliculă pe acea suprafața.

Dacă se face cu adevărat oglindă in urma rodajului, atunci înseamnă că toleranțele nu au fost respectate. Lucru posibil având volumele mari de producție și controlul calității de astăzi.

 

De acolo și posibil uzuri mari și consum de ulei.

 

De partea cealaltă dacă ai clearence prea mare înseamnă ulei in camera de ardere și combustibil ars sau nears in ulei și ajungi la același deznodământ.

 

Una din două s-a întâmplat clar. De asta spuneam că cea mai ușoară rezolvare este sa dai mașina la buy back. Si dacă îți dau preț mic pe motiv că are probleme, practic recunosc că ai o problemă și sunt obligați să o rezolve.

Edited by MihaiFlorescu
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru raspunsuri.

Problema am sesizat o undeva la 25k.iar din 6000 in 6000, daca o las, ramane fata ulei.

Masina are acum 60k.

Am luat in considerare si buyback, dar ar trebui sa iau tot hyundai(ca deh, ceilalti or sa vada ca are "featureuri").

Nu stiu daca sunt pregatit pentru o noua runda de "profesionalism" hyundai :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era sa uit. Referitor la schimbatul motorului.

Raspuns: "Motorul se schimba doar daca bubuie ceva in el, altfel, nicio sansa" :)

Edited by bogdanp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai du-l in 6000+ rpm pe autostrada o ora... Mai ales daca nu are ulei, trebuie sa bubuie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul ca a inceput sa consume din ce in ce mai mult indica o problema, fara discutii. Daca se comporta asa de la inceput, macar stiai ca asa a fost conceputa.

Incearca sa pui si alt ulei, poate ceva mai gros sau ceva mai non-eco. Este posibil ca uleiul folosit la revizii sa fie de vina.

 

Spuneam si in topicul meu de prezentare si pe cel de revizii de 1 an ca mi se pare ca e ulei de floarea soarelui ce se pune acum in motoare. Dar cat timp e in garantie, altceva nu pot sa pun. Asa ca tot ce pot sa fac este sa il schimb cat de des pot. Primul a fost la 5k, acum la 15k si o sa o tin tot asa pana in 10k intre schimburi.

Daca incepe sa consume ca la voi o dau si gata. Sau fac ce zice colegul.. merg pana face poc. Doar ca si asta trebuie facuta cu grija ca pot verifica daca ai turat-o mult in timp ce aveai check engine aprins.

Edited by MihaiFlorescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...