Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
corcodel

S-a terminat uleiul

Recommended Posts

Si completezi cu 12L de la o revizie la alta? Isuse Hristoase, in ce lume traiesc astia de scriu asemenea aberatii in carnetele de garantie ? Cum sa fie normal asa ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

"in ce lume traiesc astia de scriu asemenea aberatii in carnetele de garantie" ..... in lumea societatii de consum capitaliste ... :mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rio, daca ai drum poti incerca si pe la dealerul Helios din Focsani. Eu de acolo am luat masina (new i20) in iulie 2016. Mi s-au parut mult mai cooperanti fata de cei din Galati, care nici macar nu aveau masina pentru drive test. Am inteles ca nu este nicio problema daca vrei sa stai langa masina in timpul efectuarii reviziilor.

 

Eu am 10.000 km. M-am uitat la ulei in prima luna si de atunci am uitat de el. Dupa amiaza fac o verificare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar mai tii minte unde era nivelul initial (la 0 km) ? Se pare ca e un litru de ulei este intre minim si maxim pe joja.

 

Intradevar la Focsani sunt mai deschisi la discutii. Ce mi-a placut acolo e ca nu incerca sa te contrazica ci sa explice. Am fost si eu in 2015 acolo cind aparuse noul model.

 

Cred ca o sa trec si pe acolo sa cer un sfat. Asta pentru ca reprezentantele locale nu discuta intre ele. Totul trece prin filtrul de la bucuresti.

 

Merg la service, se fac citeva verificari apoi 2 saptamini asteptare raspuns de la bucuresti, iarasi programare , iarasi asteptare.

 

Se pare ca in problemele mai ciudate cei din local sunt supervizati de bucuresti.

Edited by corcodel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era foarte aproape de maxim, cu 2-3 mm sub "F".

Astia la Galati mi-au spus ca ar fi cam 750 ml.

 

Deocamdata am completat cu 300 ml.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost astazi la Helios Focsani. Nu am reusit sa-i enervez cu intrebarile legate de problema mea. Mi-a oferit raspunsuri aproape la tot ce i-am intrebat.

 

La discutii a asistat si un copil (la meu) care dupa ce am plecat de la Helios m-a intrebat "de ce oamenii astia vorbesc altfel?".

 

Conluzie legata relativ la dealeri Hyundai in scurta mea experienta de 2 ani e ca Helios e in top.

 

 

Legat de necesarul de ulei pt. un motor de new i20 (una din intrebarile cu care am inceput acest post) valorile sunt :

- 3.8l la motor 0 km

- 3.5l la schimb

- 0.8l minim/maxim pe joja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cum au argumentat consumul de ulei?

Anormal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sezizare facuta la HAR pe 13-03-2017. Raspuns pe 7-04-2017. Postez ca sa aveti ideie cit de promti sunt pt. un banal raspuns.

 

Iar ca rezolvare : se lucreaza la schimbarea tipului de ulei !!! Oricum jumatate din cantitatea totala a fost "pierduta" si inlocuita cu 10w-40. Dar cred ca motorul e asa de destept ca continua sa arda vechiul 5w-40. :_sad:

Edited by corcodel

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU AU VOIE SA FACA ASA CEVA!

ASTA ESTE ILEGAL, ULEIUL TREBUIE SA RESPECTE INDICATIILE CONSTRUCTORULUI!

 

Sa nu accepti asa ceva! Te vor pacali cu un ulei mai gros, semisintetic, care aparent va limita consumul, dar nu asa vor rezolva problema! In plus, amestecarea uleiurilor de vascozitati diferite este total interzisa, ce service e asta, frate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cipelentra, multumesc pentru informatie.

 

Deci :

- un ulei mai viscos nu face altceva decit sa ascunda un defect pe termen scurt.

- compresia motorului pe toate pistoanele fiind 13bari uleiul mai viscos nu ajuta cu nimic.

- uleiul se pierde prin ardere. Nu iese la noxe pentru ca deocamdata se depune in catalizator. Dar o sa "crape" pina la urma si din euro6 o sa zboare in non-euro dar platind pt. Euro6.

- cum ajunge totosi sa fie ars? Mai mult ca sigur segmentii au ajuns sa fie aliniati si nu decalati la 120grade pentru ca de uzura la 6000km nu poate fi vorba.

- de ce aliniati ? Montaj prost dar e putin posibil.

- daca nu au fost montati prost atunci e nasol pentru ca alinierea segmentilor se face datorita ovalitatii cilindrilor. Iar aici incepe circul....

 

Partea nasoala e ca nu fac asa multi km sa o las fara ulei sa pot accelera interventia.

 

Va rog sa ma contraziceti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vrea nimeni sa ma "loveasca"?

 

Atunci mai scriu o concluzie (din cele citite pe acest forum dar nu am retinut cine a postat dar il felicit) : - motoarele noi au "jocuri" foarte mici intre piesele in miscare iar un ulei mai viscos nu va mai trece prin acele zone ( la segmenti ma refer in cazul masinii mele) si automat nu va mai fi ars. Deci nu mai scade nivelul de ulei din baie. Dar ... si uzura la greu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine a conaumat cam 300 ml in primii 5000 de km, dupa care vad ca n.a mai scazut nivelul. De tremurat la ralanti tot tremura...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ajuns la 12k si nu se opreste din consum. Miine ii fac revizia de 1an.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am facut schimbul la ei. Am pus Shell Helix Ultra 5w40. Urmeaza concediul, 2000 km. Ne auzim dupa. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai consuma ulei i20 sau s-a rezolvat?

Consuma cam aceeasi cantitate :300ml la 1000km.

 

Rezolvare : m-am lasat pagubas si completez periodic. Asta pentru ca dupa "tratramentul" aplicat pina acum de autouniversal Galati mie frica(si greata) sa le las masina. Niste mincinosi (chiar directorul de service) si in cirdasie cu opc-ul din Galati.

Plus ca nici profesional nu mi-au inspirat incredere. Am fost de fata cind injurau clientii care reclamau treaba de mintuila.

 

Masina e ok daca nu ar fost problema cu uleiul si vopseaua umflata pe haion la vro 10 luni.

 

In Coreea hyundai si kia au fost obligati de guvern sa recheme masinile cu problema. In romania piciorul pe git pus de niste flaminzi. Nu au cunostinta de "fair play" sa recunoasca ca au gresit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 13.000 de km, nivelul de ulei masurat pe joja este putin sub jumatate. Deci nu trebuie sa completez de la schimb la schimb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la a mea, daca merg turat pe autostrada, mai consuma ulei. In limite decente, cca 2-300 ml la 15.000 de km. Acum le.au cerut cei de la HAR sa puna la revizii doar ulei 5w30, nu 5w40 cum au pus la prima mea revizie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca masurarea compresiei a iesit ok, e destul de putin probabil sa aveti (mari) probleme la nivelul

etansarii piston/cilindru (segmenti, ovalizare cilindru). Cica daca segmentul "de ungere"(raclor) nu-si

"face treaba", prea mult ulei "scalda" segmentii urmatori si creste consumul prin ardere.

Din pacate, eu nu cunosc alta metoda SIGURA si CLARA decat demontarea chiulasei si masurarea

ovalizarii cilindrilor, si verificarea starii segmentilor.

Reluind informatii mai vechi: in primul rand, verificati sa nu existe scurgeri de ulei spre exterior (mie

a inceput sa-mi picure pe la (s-a umezit zona de sub) simeringul palier (in spatele volantei). Deocamdata

scade destul de putin, si probabil va trebui intervenit la ambreiaj, cu care ocazie voi inlocui si acel simering).

In al doilea rand, verificati alte directii de pierdere, de exemplu spre lichidul de racire).

Daca toate alternativele au fost excluse....

 

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am aceeasi problema cu a lui corcodel, I20 84cp 2016.

dupa plinul de ulei, la fiecare 6000 km parcursi, nivelul pe joja este la minimum

S-a constatat, schimbat simeringuri, urmatorul pas ar fi sa se desfaca motorul(motor nou desfacut????).

Ce parere aveti, ati rezolvat cumva sau v-ati lasat pagubasi?
Se pare ca hyundai Romania nu accepta problema, motor simplu fara turbina papa ulei cat cuprinde.

 

Multumesc!

Edited by bogdanp

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine, dupa 5000 de km, completez cam 100-150ml ulei. Am observat ca scade doar atunci cand merg turat (autostrada).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cati km aveți și când ați făcut primul schimb de ulei? Când ați început să observați problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

50.000 de km parcursi. Dupa 5000 de km de la prima revizie, ce facuta la 12.000 de km, respectiv la 17.000 de km am completat cu cca 100 ml. E un consum nesemnificativ. Eu cred, cu parere de rau, ca motorul tau are totusi o problema la segmenti. Ar trebui sa.i lasi sa desfaca motorul sau sa.ti iei un avocat si un expert si sa le spui sa.ti inlocuiasca motorul cu unul nou! Reparatia de motor inseamna alezarea vibrochenului, a chiulasei, dar acestea sunt operatii care se fac de regula dupa 300.000 de km rulati!

 

Succes si sa ne tii curentati!

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...