Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
corcodel

S-a terminat uleiul

Recommended Posts

Salut tuturor!

 

Am pus un nume mai hazliu la topic ca sa-mi treca putin supararea.

 

Se da un i20 fabricatie 2016 care dupa 6000km uleiul motor s-a dus sub minim la joja.

 

Am fost la service si au completat cu ulei dupa ce au verificat daca a curs pe undeva dar fara a gasi urme. Cind am cerut explicatii au ridicat din umeri si au dat-o in uleiul de rodaj.

 

Am mai multe intrebari dar ma limitez la doua pentru inceput :

 

- citi litri de ulei intra la noul i20 ? Tot 3.5l ca cel anterior?

- intre minim si maxim pe joja cit ulei trebuie?

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa te raportezi la nivelul de ulei la km 0. L-ai verificat? Totusi ma indoiesc ca era la limita inferioara...Mai ai rabdare putin, verifica cat indica acum pe joja si peste 1000-2000 km verifica din nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca un consum de ulei mai ridicat la începutul vieții motorului este, sa spunem, normal. Poate fi vorba de un rodaj deși cică motoarele astea de generație noua au rodajul deja făcut. Este o într-adevăr o problema dacă nu se potolește pe la, să zicem, 10 000 km.

 

 

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,corcodel!

 

Ce motorizare ai? Tocmai am achizitionat sotiei un i20 1.25 an fabricatie 2017. Macar sa verific periodic nivelul uleiului...

 

Multumesc. Numai bine!

Edited by Azzzuro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,corcodel!

 

Ce motorizare ai? Tocmai am achizitionat sotiei un i20 1.25 an fabricatie 2017. Macar sa verific periodic nivelul uleiului...

 

Multumesc. Numai bine!

Benzina 1.25. Scuze ca nu am precizat in primul post.

Trebuie sa te raportezi la nivelul de ulei la km 0. L-ai verificat? Totusi ma indoiesc ca era la limita inferioara...Mai ai rabdare putin, verifica cat indica acum pe joja si peste 1000-2000 km verifica din nou.

La 0k chiar nu m-am uitat. Cei din service probabil s-au uitat dar nu le-am cerut fisa de inspectie.

 

Uite diferenta de nivel la 500km parcursi : 200k oras si 300km afara.

6000vs6500.jpg

Edited by corcodel

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mai mult de 200 de grame intre revizii te alertezi. La primul ulei, ca sa ai etalon, trebuia sa stii cit a fost initial in masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In poza de mai sus, cele doua masuratori nu sunt la aceeasi scala dar se vede diferenta.

De asta intrebam daca stie cineva ce cantitate de ulei e intre min si max ca sa pot estima consumul de ulei.

 

La mai mult de 200 de grame intre revizii te alertezi. La primul ulei, ca sa ai etalon, trebuia sa stii cit a fost initial in masina.

Pai ce sa mai stiu cit era initial ? Oricum a fost completat la 6000km. Nu spun inca cantitatea sa nu va speriati.

Edited by corcodel

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu mi se pare normal consumul, mai ales la o masina noua. La 4 masini noi, nu am avut consum de ulei asa repede. Hyundai-ul incepuse sa consume sesizabil pe la 60000 km. Ultimul Golf l-am condus 16,000 km si nivelul jojei arata ca la livrare, nici nu am apucat sa ii fac revizia. La ce consum indica diferenta pe joja, ma intreb daca pentru un drum in Franta te opresti pe drum sa completezi.

 

Eu as face si o sesizare scrisa, daca continua asa poate le o dai inapoi si iti dau alta. Mi se pare aiurea ca la o masina noua sa stai cu stres ca poate nu mai ai ulei.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu mi se pare normal consumul, mai ales la o masina noua. La 4 masini noi, nu am avut consum de ulei asa repede. Hyundai-ul incepuse sa consume sesizabil pe la 60000 km. Ultimul Golf l-am condus 16,000 km si nivelul jojei arata ca la livrare, nici nu am apucat sa ii fac revizia. La ce consum indica diferenta pe joja, ma intreb daca pentru un drum in Franta te opresti pe drum sa completezi.

 

Eu as face si o sesizare scrisa, daca continua asa poate le o dai inapoi si iti dau alta. Mi se pare aiurea ca la o masina noua sa stai cu stres ca poate nu mai ai ulei.

 

Multumesc pentru informatii. La mine e a-3-a masina noua. La celelalte 2 nici la 150000km nu completam ulei, Plus ca nu am avut interventii la ele timp de 7ani. Dupa 7 ani au inceput sa mai cedeza cite ceva. Tot masini coreene. Deeacea am ales Hyundai in locul Skoda si VW. Acum imi cam pare rau.

 

Astept sa mai fac 500km si masor iarasi nivelul. Dar e clar ca e consum exagerat.

 

Asa ca acum astept de la cei care ma pot ajuta cu :

  • sugestii cum as putea face cu o eventuala sesizare scrisa si unde sa o trimit.
  • la ce service si poate la ce persoane sa apelez pt. o diagnosticare corecta. Nu vreau sa-mi bat joc de masina chiar daca e "suferinda".
  • se poate apela si la reprezentanta Kia? Macar sa am mai multe pareri.

Multumesc

Edited by corcodel

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu as face la service-ul dealer-ului de unde am cumparat masina. Cel mai probabil vor alege metoda empirica: completeaza pana la plin, pe urma revii peste ceva km (sa zicem 1000) si verifica consumul. Se mai uita la ea dupa urme de scurgeri. La Accentul meu nu imi era clar daca uleiul era ars sau scurs. Aveam o pata de ulei amestecat cu praf intre motor si cutie, probabil de la un semering. Dar in parcare nu era nicio pata.

 

Sesizarea nu are un format standard, le spui ce ti se pare suspect si ii rogi sa verifice. Macar ca e in garantie. Poti sa atasezi poze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tati, du-te peste serviceul unde faci revizia sau de unde ai cumparat masina si rupele caputul. Scandal, in scris, fa panarama, altfel te plimba iti arunca "consumul de 1l la 1000-1500 Km, pana ori scapa de tine, ori iesi din garantie. :rant:

Eu am trecut e 12000 km si nivelul e nemiscat pe plin(F),Schimbul se face la 30000km sau la an. Eu o sa-l fac la 30000. :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tati, du-te peste serviceul unde faci revizia sau de unde ai cumparat masina si rupele caputul. Scandal, in scris, fa panarama, altfel te plimba iti arunca "consumul de 1l la 1000-1500 Km, pana ori scapa de tine, ori iesi din garantie. :rant:

Eu am trecut e 12000 km si nivelul e nemiscat pe plin(F),Schimbul se face la 30000km sau la an. Eu o sa-l fac la 30000. :biggrin:

Multumesc pentru suport ! Garantia nu trece asa repede . Masina are doar 6 luni. Problema e ca nu vreau sa gasesc o rezolvare temporara si pe la 30000-40000 sa ma trezesc iarasi cu aceeasi problema sau chiar mai grozava.

 

Deocamdata la service au fost ok. Au verificat sa nu aiba scurgeri si au completat cu ulei si o revenire dupa 1000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corcodel, iti multumesc pentru raspuns.

 

Pe un alt forum cineva se plange de consumul de ulei dupa 15.000 km la un i20 1.25, 2015 folosit in regim de taxi: cca 800 ml la 10.000km...

 

Sper sa rezolvi repede si usor problema...

 

PS: Oarecum m-ai pus pe ganduri cu aceasta problema. Am rezervat un i20 alb Ledline pentru care joi sau vineri (26-27 Ian) primesc factura proforma. Masina va Fi a sotiei, sper sa nu regretam.

 

Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serios, nu e in regula. Nu o poti lasa asa. Pot sa spun ca ai avut ghinion. Cu masina e loterie fie ea si noua. Iata, ca ce patesti tu, confirma. Trebuie sa rezolvi, fie ca iti schimba motorul.

Tine-ne la curent. Problema ta este interesanta pentru noi si ... naspa pentru tine. Imi pare rau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corcodel, iti multumesc pentru raspuns.

 

Pe un alt forum cineva se plange de consumul de ulei dupa 15.000 km la un i20 1.25, 2015 folosit in regim de taxi: cca 800 ml la 10.000km...

 

Sper sa rezolvi repede si usor problema...

 

PS: Oarecum m-ai pus pe ganduri cu aceasta problema. Am rezervat un i20 alb Ledline pentru care joi sau vineri (26-27 Ian) primesc factura proforma. Masina va Fi a sotiei, sper sa nu regretam.

 

Numai bine!

Ce sa spun : masina e frumusica, usor de condus in oras, obositoare totusi la drum lung dar cu ceva pauze e ok. Am ales sa fie mai frumusica asa ca e posibil sa platesc pt. alegere. Multumesc pentru informatia cu i20-taxi. Am gasit si eu acum!

 

Serios, nu e in regula. Nu o poti lasa asa. Pot sa spun ca ai avut ghinion. Cu masina e loterie fie ea si noua. Iata, ca ce patesti tu, confirma. Trebuie sa rezolvi, fie ca iti schimba motorul.

Tine-ne la curent. Problema ta este interesanta pentru noi si ... naspa pentru tine. Imi pare rau.

Noroc ca nu am dat vechea masina. Mai fac 500km si merg la reprezentanta. O sa fac public ce va urma.

Edited by corcodel

Share this post


Link to post
Share on other sites

in general joja la ulei se scoate cand este motorul rece . La cald cand uleiul se "dilata" s-ar putea sa iti arate mai putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu se prea dilata ci este plecat la plimbare prin circuitul de ungere.

 

 

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum la cât sunt de fluide uleiurile acum, nu ai cum să ai o eroare mai mare de 100g... În 3-4 minute e tot în baia de ulei, mai ales dacă e cald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In carte scrie ca uleiul se verifica la 5-10 minute dupa oprirea motorului, care a fost incalzit in prealabil la temperatura normala de functionare! Bineinteles, pe teren orizontal. Astea sunt doar amanunte, e possibil sa fi pus astia din fabrica un ulei mai subtirel. De regula, intre minim si maxim, pe joja, este o diferenta de 1L.

 

Pentru o masina noua, este exclus sa il consume doar din rodaj. Asta daca nu a fost incinsa la 6500rpm cu motorul RECE,ceea ce nu e cazul.

 

Acuma sa va mai spun ceva, dar nu vreau sa starnesc panica! Am vazut mai demult, un filmulet la discovery, unde spuneau ca anumite firme de masini refolosesc blocurile motor. Adica, pt reducerea costurilor, iau frumusel un bloc motor de la o masina uzata, il alezeaza, ii refac cotele si il echipeaza complet, dupa care ti.l monteaza fara jena pe autovehicul. O fi adevarat, o fi basm, nu stiu, dar cateodata cand aud de cazuri de-astea, imi revine in minte documentarul ala... e adevarat, filmul e de acum 15 ani.

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Si eu am aceasi problema, as vrea sa stiu daca ai gasit vreo rezolvare. Eu am tot un i20 din noiembrie 2015. Am ramas fara ulei la 6000km, la 14000 si la 20000. La 6000 mi-au reetansaj C.V. si la 14000 au facut cautari amanuntite. Acum la 20000 am facut o sesizare cu rugamintea sa mi se schimbe motorul si nu sa mi se faca segmentarea asa cum au spus ei ca va fi utamtorul pas. Evita sa mi se dea un raspuns scris desi eu am cerut asta in mod clar si concis. Si doresc acum sa mi se faca alte verificari....si apoi sa fiu informat dar mi s-a spus ca nu voi obtine niciodata schimbarea motorului....ca dupa pot sa fac si in corea sesizare....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu am luat nici o decizie. Astept sa mai fac KM.

Edited by corcodel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum se mai spunea pe undeva, pe aici, ce inseamna acea "segmentare"? Chiar daca e vorba doar de inlocuirea segmentilor,

daca se procedeaza la o rectificare a alezajului cilindrului (inteleg ca cele mai multe motoare contemporane nu mai au camasi

de cilindru amovibile, au alezajul uzinat direct in bloc (deh, simplificarea constructiva si eterna problema a costurilor!!), adica 1-2

re-alezari, apoi alt bloc=cheltuiala destul de substantiala!). Adica, ala nu mai e "motor nou", ci are deja 1/3-1/2 din "viata" consumata....

 

Uleiul se "consuma" prin constructia si functionarea motorului, important e "CAT" ulei.

Exceptand pierderile spre exterior (scurgerile), uleiul e consumat prin aspiratie si ardere din cel care unge segmentii (acestia sunt

mobili si lubrefiati "pe jos"; prin aspiratie, cel care lubrifiaza cozile supapelor de admisie si ajunge tot in camera de ardere; cel care

lubrifiaza cozile supapelor de evacuare (desi nu e expus la depresiune si aspiratie), cade in galeria de evacuare si e ars/expulzat

pe acolo; o a treia cale e circuitul de reaspirare a gazelor din carter (pe ciclul de compresie, o mica cantitate de amestec "scapa"

pe langa segmenti, si e "reciclata" prin circuitul de reaspiratie, antrenand si o mica cantitate de ulei, care e si el ars).

Cantitatile descrise sunt (inca) relativ mici, ceea ce permite o ardere care sa nu "iasa" din limite (motoarele alea care scot fum

albicios si miros de ulei ars (incomplet, caracteristic) consuma si peste 1 litru per 1000km, ceea ce nu e cazul aici!

 

La un motor in regula, cantitatile acestea sunt FOARTE MICI, si mascate partial de aportul de materiale "straine" in ulei (combustibil,

apa, funungine, oxizi, sedimente mobilizate). Din fericire etansarile s-au imbunatatit si nu mai avem "clasicele" motoare de Dacia 1300,

borate pe la (aproape) toate imbinarile, la care era imposibil de estimat cat se consuma pe langa segmenti si cat curgea pe jos....

 

Bafta!

Edited by Obositu'
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru informatii Obositu'.

 

Masina e programata pentru teste mai amanuntite. Intrebarea mea esta daca pot cere sa am si eu o copie a rezultatelor acestor teste? Sau ma pot trimite "legal" la plimbare?

 

Si apropo, am facut o mica sesizare pe hyundai-romania la office.hyundai@tiriacauto.ro . Dupa 2 saptamini nici un raspuns. Posibil plecati la vinatoare...

 

Asa ca daca doriti sa le scrieti ceva, puteti ca nu ii deranjeaza cu nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum sa nu-ti dea rezultatul testarii? Amice, e proprietatea ta, garantata de constructor 5 ani fara limita de km ca merge fara uzuri anormale! Atata timp cat nu a fost lovit, modificat sau exploatat la curse, intretinut cum scrie la carte, motorul trebuie sa mearga ceas cel putin 200.000 de km, ca sa nu zic mai mult!

Esti prea galant cu ei, du-te si da cu ei de pereti, n-ai primit masina gratis de la Hyundai ca sa ai clementa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cumva scrie in cartea tehnica a masinii ceva de un consum de ulei de 1 L la 1000 km.... Poate sunt acoperiti legal de aceasta precizare ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...