Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
GONZO

martor 4x4 l

Recommended Posts

Cat a fost tot devizul?In cutia de transfer nu au fost alte probleme?Dar in cutia de viteze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gonzo: Mă bucur pentru tine că ai rezolvat problema. :fingerup:

Acum aștept să văd dacă-ți place cum se mișcă mașina prin zăpadă. Îți doresc să te bucuri cu sănătate de mașină !! Baftă !!

 

P.S.: nu mai știu dacă ai precizat, dar bănuiesc că ai și cauciucuri de iarnă, nu ??

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat a fost tot devizul?In cutia de transfer nu au fost alte probleme?Dar in cutia de viteze?

Inca nu e gata, maine vad devizul, in cutia de transfer nu ma mai intereseaza ce probleme mai sunt, am pus una noua . In cutia de viteze nu au fost probleme in afara de acel con cu dinti care l-am schimbat si pe el.

Gonzo: Mă bucur pentru tine că ai rezolvat problema. :fingerup:

Acum aștept să văd dacă-ți place cum se mișcă mașina prin zăpadă. Îți doresc să te bucuri cu sănătate de mașină !! Baftă !!

 

P.S.: nu mai știu dacă ai precizat, dar bănuiesc că ai și cauciucuri de iarnă, nu ??

Merci, maine am sa caut niste zapada si noroi, gumele sunt de iarna si noi

A intinerit baba :))

Baba mea da, si inca alte trei minore in garantie cu aceleasi probleme...pana acum.

 

O baba din colectia mea care se tine bine fara nicio operatie ...pe vremea cand 4x4 era 4x4

 

23102010148.jpg

Edited by GONZO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi că-i place pe LOCK, cu ESP off și poate chiar cu treapta a II-a, nu a I-a. :)

Edited by marius71

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ms și sa meargă cât mai bine.Abia aștept și eu sa o bag la reparat.Momentan merg așa pana când găsesc timp de ea.Apropo tot timpul asta de așteptare și demontare-montare ai stat cu ea in service?Astept sa văd devizul la tine ai poate o duc și eu la ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O baba din colectia mea care se tine bine fara nicio operatie ...pe vremea cand 4x4 era 4x4

 

23102010148.jpg

Aia da, că-i dedicată 4x4. Nu poți comenta nimic pe tema asta.

Arată foarte fain !

Edited by marius71
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deviz final 7200 lei.... am si 4x4....si nu am ce face cu el acum :(


Ms și sa meargă cât mai bine.Abia aștept și eu sa o bag la reparat.Momentan merg așa pana când găsesc timp de ea.Apropo tot timpul asta de așteptare și demontare-montare ai stat cu ea in service?Astept sa văd devizul la tine ai poate o duc și eu la ei.

Da , am stat cu ea cat am avut timp, oricum a fost mult de lucru. Poti sta si te uita la tot ce fac, nu ca la alte reprezentante. Dat cutie jos, demontat cutie, scos cardan, scos cutie de transfer, caseta de directie punti etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu problema mea. A reparut la cateva zile dupa ce am trecut prin service si au zis ca nu au putut-o reproduce. Dragul de martor s-a reaprins cand am fost in Austria la Solden, Aleator, indiferent de solicitare sau de momentul din zi/noapte. Langa Solden era un dealer Hyundai ce a fost amabil sa puna calculatorul pe ea moca sa vada ce eroare este - P1822 Pump for 4WD Motor Wire Open Load. Pretul cam 1500 euro. Reverificat la un alt dealer din Pitesti si mi-a dat aceeasi eroare.

M-am dus din nou la Tiriac, cu el aprins in bord. A ramasa sa o duc joi sa o dezmembreze ca sa vada ce e acolo. Masina e inca in garantie dar nu imi fac mari sperante ca vor remedia problema asta din cauza intrebarii puse de domnul ce a preluat sesizarea catre un coleg de-al lui: La cine bagam masina? ... Iti da fiori pe sira spinari ...

 

Ca detalii, gasiti aici

 

Am verificat si intradevar nu functioneaza 4x4 LOCK chiar daca este martotul aprins pe bord. Partea draguta este ca nu functioneaza nici daca eroarea nu este pe bord. Pe de alta parte am avut consumuri record, Solden - Pitesti, viteza medie 89km/h pe tot drumul - viteza medie pe autostrada 135km/h - consumul 5.9l/100km - n-am vazut in viata mea asa ceva la ix35.

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut un consum la 135 /h, singur in masina, de 6,5. Daca martorul nu se aprinde nu inseamna ca merge 4x4, ala se aprinde doar cand masina patineaza si necesita 4x4. Atunci se aprinde si dupa un timp se stinge, in cazul in care nu necesita 4x4.

Suie masina pe un elevator si vezi daca se invarte cardanul cand o bagi in viteza. Daca se invarte cardanul si nu se invart rotile din spate, atunci problema este in grupul spate. Acolo ai un motoras care face cuplul la rotile spate. Ala costa in jur de 700-800 de lei. Daca nu se invarte cardanul spate, atunci problema este din cutia transfer. Pe mine ma costat cutia 1200 euro, noua in garantie de 2 ani . Dar pana la urmatoarea zapada nu-ti trebuie :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca martorul nu se aprinde nu inseamna ca merge 4x4, ala se aprinde doar cand masina patineaza si necesita 4x4. Atunci se aprinde si dupa un timp se stinge, in cazul in care nu necesita 4x4.

Suie masina pe un elevator si vezi daca se invarte cardanul cand o bagi in viteza. Daca se invarte cardanul si nu se invart rotile din spate, atunci problema este in grupul spate. Acolo ai un motoras care face cuplul la rotile spate. Ala costa in jur de 700-800 de lei. Daca nu se invarte cardanul spate, atunci problema este din cutia transfer. Pe mine ma costat cutia 1200 euro, noua in garantie de 2 ani . Dar pana la urmatoarea zapada nu-ti trebuie :).

 

Nu stiu despre ce martor vorbesti tu acolo, la masina mea in momentul in care apas pe butonul LOCK se aprinde un martor pe bord si atunci ar trebui ca tractiunea sa fie pe toate rotile (se invart cu aceeasi viteza) iar acest lucru se simte in volan daca incerci sa iei curba stransa cu 4x4 blocat. In plus martorul ramane aprins tot timpul cat este butonul LOCk apasat, La mine nu e nici o diferenta. Volanul se misca foart usor. Am mai verificat si la accelerare brusca - patineaza rotile din fata la fel ca la Yaris, lucru ce ar trebui sa fie imposibil.

 

Edit: Am uitat sa mentionez ca acel consum l-am obtinut cu 4 insi in masina si cateva bagaje. Nu e prima oara cand ma duc in Austria pe aceleasi drumuri insa e prima oara cand am un consum de sub 8l/100km. Astept sa apara colegii cara ma anunta ca mi s-a lasat motorul.

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nu stiu despre ce martor vorbesti tu acolo, la masina mea in momentul in care apas pe butonul LOCK se aprinde un martor pe bord si atunci ar trebui ca tractiunea sa fie pe toate rotile (se invart cu aceeasi viteza) iar acest lucru se simte in volan daca incerci sa iei curba stransa cu 4x4 blocat. In plus martorul ramane aprins tot timpul cat este butonul LOCk apasat, La mine nu e nici o diferenta. Volanul se misca foart usor. Am mai verificat si la accelerare brusca - patineaza rotile din fata la fel ca la Yaris, lucru ce ar trebui sa fie imposibil.

 

Edit: Am uitat sa mentionez ca acel consum l-am obtinut cu 4 insi in masina si cateva bagaje. Nu e prima oara cand ma duc in Austria pe aceleasi drumuri insa e prima oara cand am un consum de sub 8l/100km. Astept sa apara colegii cara ma anunta ca mi s-a lasat motorul.

Acel buton pe care il apesi tu este de blocare diferential, inseamna ca ai tractiune 50% fata si 50% spate. Acel buton il apesi cand ai nevoie sa iesi de undeva, zapada, noroi, nisip, in special pentru a proteja si cutia de viteze ca sa nu o fortezi.

 

"Am verificat si intradevar nu functioneaza 4x4 LOCK chiar daca este martorul aprins pe bord. Partea draguta este ca nu functioneaza nici daca eroarea nu este pe bord." ai scris tu....acum tu sa-mi spui despre care martor vorbesti ?!!!! Deci tie iti apare o eroare si spui ca " partea draguta ca nu functioneaza nici daca eroarea nu este in bord " deci , LOCK aprins in bord nu este eroare, iti arata ca ai activat LOCK-ul. Daca ai alt martor aprins in afara de cel de LOCK atunci este acel martor la care am facut referire si anume ca nu-ti functioneaza 4x4. Daca apesi LOCK-ul, iti apare in bord martorul de LOCK , dar asta nu insemna ca iti si functioneaza atata timp cat tu ai o problema permanenta in cutia de transfer.

Martorul de 4x4 defect nu-ti sta aprins tot timpul, el se aprinde cand masina patineaza si "cere" 4x4...apoi dupa un timp se stinge sau dupa ce opresti si repornesti motorul.

 

Rotile oricum ti se invart cu aceasi viteza :) daca apesi LOCK-ul...probabil ca ai vrut sa spui cu aceasi putere :)

 

Daca faci testul cu elevatorul ai sa-ti dai seama unde este problema si ma repet.

 

Daca o sui pe elevator, pornesti motorul si o bagi in viteza ( cu rotile suspendate ) trebuie sa ti se invarta toate rotile. Daca nu se invarte cardanul spate atunci problema este in cutia de transfer, daca ti se invarte cardanul spate si nu se invart rotile spate, atunci problema este in grupul spate. De obicei cad acele motorase care cupleza, cam la toate pe care le-am vazut la reparat in periioada zapezii, aveau aceasta problema, partea rea este ca majoritatea erau in garantie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Una din lampi este un martor, cel care se aprinde cand activezi 4x4 LOCK si cealalta lampa este o eroare si nu ceea ce spui tu mai sus. Conform manualului, daca eroarea respectiva se aprinde trebuie sa te duci in service, nu cere nici un 4x4. Faptul ca nu functioneaza 4x4 este o consecinta a unei probleme, pot fi diverse. Lampa aceea inseamna ca ai probleme la transmisie si atat.

 

Repet, nu functioneaza 4x4 chiar daca am apasat LOCK: cu sau fara eroarea prezenta in bord. Nu functioneaza nici in mocirla nici in zapada nicaieri.

 

Martorul de 4x4 defect nu-ti sta aprins tot timpul, el se aprinde cand masina patineaza si "cere" 4x4...apoi dupa un timp se stinge sau dupa ce opresti si repornesti motorul.

E total gresit ceea ce spui. Acea eroare se aprinde doar in cazul in care sunt probleme la transmisie, nu in cazul in care cere 4x4, nu se stinge decat daca repornesti motorul - asta in cazul in care se reseteaza, ceea ce la mine nu se intampla, iar in plus la o citire prin OBD in service va aparea acea eroare chiar daca ea nu mai este in bord. Faptul ca eroarea s-a resetat la repornirea motorului nu inseamna ca problema a disaprut. De aceea in manualul utilizatorului spune sa te prezinti de urgenta la service.

 

Rotile oricum ti se invart cu aceasi viteza :) daca apesi LOCK-ul...probabil ca ai vrut sa spui cu aceasi putere :)

 

Rotile nu se invart cu aceeasi viteza, daca iei o curba, indiferent de viteza de deplasare a vehiculului, roata de pe exterior se invarte mai repede decat cea de pe interior. Daca ai 4x4 blocat, rotile se vor invarti cu aceeasi viteza acest lucru se simte in volan, devine dificil sa faci jonglerii din volan.

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nu ne intelegem

 

Daca ti sa aprins eroarea odata sau de mai multe ori, inseamna ca ai o problema PERMANENTA la cutia de transfer si nu-ti functioneaza 4x4. Chiar daca apesi LOCK, nu o sa ai 4x4 nici daca ai eroarea stinsa. O tot tii ca " Repet, nu functioneaza 4x4 chiar daca am apasat LOCK: cu sau fara eroarea prezenta in bord. Nu functioneaza nici in mocirla nici in zapada nicaieri." NU O SA-TI MEARGA NICIODATA.

 

Acel martor ti se aprinde cand FORTEZI masina , cere 4x4 si nu functioneaza..... atunci ti se aprinde martorul, nu inteleg de ce spui total gresit.....Daca pleci cu ea linistit chiar si pe zapada, nu o sa ti se aprinda, dar in momentul in care o calci mai tare si incepe sa patienze, atunci ti se aprinde, pentru ca ea numai poate cupla 4x4. Poti circula cu masina pe 4x2 fara probleme, nu trebuie sa te duci de urgenta la service, cum scrie la carte.

 

Ti se simte in volan cand ai LOCK-ul cuplat daca mergi pe asfalt uscat, sau ma rog, daca intorci strans pe asfalt uscat, ceea ce este CONTRAINDICAT. Daca esti pe zapada, nisip, mocirla etc si intorci la maxim, nu vei simti nimic in volan. De asta se distrug grupurile etc. ca se merge cu LOCK-ul pe asfalt uscat si se fac "jonglerii din volan" :)

 

Am crezut ca deja te-ai dus la un elevator sa vezi unde este buba.....Din experienta mea cred ca ai toti dintii retezati in cutia de transfer, vezi pozele mele de mai sus. Toate alea costa mai mult decat o cutie de transfer noua. Daca nu gasesti acolo vino aici la Constanta, o iei noua cu garantie, pe cod original, la 1200 euro. Majoritatea care le-am vazut la reparat aveau una din trei probleme.

 

1. Cutia de transfer fucked....

2. Motorasul de pe grupul spate fucked

3. Cablurile de la motorasul spate fucked

 

Ti le-am scris in ordine descrescatoare la pret ;)

Aceleasi probleme le-am vazut si la Kia si Hyundai...va doar au aceiasi parinti....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare convingator Gonzo. Mai ales ca el a trecut printr-o astfel de problema. Asa ca dle Cristist50 va recomand sa-l ascultati pe Gonzo. Cat despre consumul record (de mic) acesta este explicabil pentru ca masina a mers numai cu tractiune fata. Deci daca vrei consum mic nu repara sistemul integral 4x4. Are logica, nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare convingator Gonzo. Mai ales ca el a trecut printr-o astfel de problema. Asa ca dle Cristist50 va recomand sa-l ascultati pe Gonzo. Cat despre consumul record (de mic) acesta este explicabil pentru ca masina a mers numai cu tractiune fata. Deci daca vrei consum mic nu repara sistemul integral 4x4. Are logica, nu ?

Pai oricum ea merge in 4x2 la drum drept, pe asfalt uscat, cred ca a consumat mai putin din cauza motorinei de afara :)

This is a "temporary" all wheel drive system. In normal driving conditions, just one axle (the rear axle normally) is driven. In slippery conditions, another axle is engaged by the driver, whether by a lever or a button. This type of all wheel drive does not have a center differential - when all wheel drive is engaged, the front and rear driveshafts are mechanically connected and rotate at the same speed.

When a vehicle is turning, front wheels travel greater distance than rear wheels.

Figure: Wheels rotate with different speeds and travel different distances when vehicle is turning
part-time-all-wheel-drive-windup.jpg

Because part-time all wheel drive system does not have a center differential, front wheels cannot go faster than rear wheels. This type of all wheel drive cannot be used on pavement. Turning on pavement (even on a wet pavement) with all wheel drive engaged causes transmission windup and increases the chances of the transmission breakdown. When all wheel drive is engaged, the vehicle heavily understeers and this can lead to an accident.

The all wheel drive mode on a vehicle with part-time all wheel drive should only be used on surfaces with low traction (mud, snow, ice, sand), for short periods, and at low speeds. When driving on such surfaces, the transmission windup is eliminated by slipping of the wheels.

full-time all wheel drive

This is a permanent all wheel drive or permanently engaged all wheel drive system. All wheels are powered at all times. The vehicles with full-time all wheel drive are equipped with a center differential that lets each wheel travel different distances while turning. This type of all wheel drive can be used both on and off road. In slippery conditions, the center differential can be locked, whether manually or automatically, depending on the vehicle.

When a manual center differential lock (available on off-road vehicles and some SUVs) is engaged, the transmission's behavior is similar to part-time all wheel drive, i.e. the front and rear driveshafts rotate at the same speed. The use of full-time all wheel drive with locked center differential is limited to surfaces with low traction.

In case of automatic lock, a Torsen differential, viscous coupling, multi-plate hydraulic clutch, or similar traction control device is used in conjunction with the center differential. When a wheel slips on one of the axles (one driveshaft rotates faster than the other) the device locks the center differential and torque is transferred from the axle that slips to the other axle that has traction. As soon as the wheel slip is eliminated, the device unlocks.

Some vehicles (Land Rover Discovery II, pre-xDrive BMW X5) do not have a locking center differential, but are equipped with an electronic traction control system (known as Electronic Differential Lock - EDL) on all four wheels. This electronic system detects slipping wheels by reading ABS sensors, then it applies brakes to slipping wheels and torque gets transferred to the wheels that have traction. While it performs well on slippery roads, the system cannot compete with a real mechanically locking differential when driving off-road.

 

automatic all wheel drive(Edit)

This is an "on-demand" all wheel drive system. Under normal driving conditions, only one axle is powered. When wheel slipping occurs (the driving driveshaft rotates faster than the driven driveshaft), a multiplate hydraulic clutch, viscous coupling, or other similar traction control device locks and engages another axle. Torque gets transferred to another axle. As soon as difference in front and rear axle speeds is eliminated, the device unlocks and the vehicle goes back into two-wheel drive mode.

The difference between the traction devices that are used in full-time all wheel drive and automatic all wheel drive systems is that the device used in automatic all wheel drive system replaces the center differential.

Advanced electronically controlled all wheel drive systems can be proactive and lock the traction control device even before wheels start to slip - the need for all wheel drive is determined in real time, based on the information that is collected from various sensors (i.e. g-force sensor, accelerator pedal position, etc.).

Some vehicles let the driver to lock the multiplate hydraulic clutch manually when the driver feels that he needs all wheel drive engaged permanently, for example to drive off road. For example, in Nissan X-Trail, this is accomplished by pressing a button on the dashboard console. In Subaru Legacy, the clutch is locked when the automatic transmission gear shift lever is at the position "1".

A known problem with multiplate ca hydraulic clutches that are used in automatic all wheel drive systems is traction device overheating. For example, this can occur with some compact SUVs when they are driven off-road, through a thick layer of snow, etc. ECU detects overheating, disengages the clutch, and puts the vehicle into 2WD mode. A warning light is displayed on the instrument panel.

 

Understanding all wheel drive systems

Why is it important to know how all wheel drive works on your car? First, it may appear that its all wheel drive system is not meant to be used on a road. For example, part-time all wheel drive cannot be used in non-slippery conditions - you'll have to drive such car in rear wheel drive mode, even when it is raining or snowing - in the weather conditions where all wheel drive might be needed. Second, depending on the type of all wheel drive, your car behaves differently when driving and cornering in slippery conditions. You might want to know what to expect.

Don't get confused by abbreviations that manufacturers use: "AWD" is not necessarily a full-time all wheel drive, "4WD" is not just for off-road vehicles. There is a dozen of brands car manufacturers are using to distinguish their four-wheel drive vehicles - "quattro", "4motion", and so on. However, these rarely indicate the type of all wheel drive system that is used on a particular vehicle.

In fact, just four types of all wheel drive systems exist:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiam principiul functionarii masinii pe care o conduc, insa consumul foarte mic nu cred ca este numai de la calitatea motorinei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am alimentat de doua ori din Romania si de doua ori din Austria. Consumul foarte mic a fost si pe bucata Pitesti-Arad. Masina mea e inca in garantie, nu am de gand sa platesc nimic :D

Am un istoric foarte lung

 

Poti circula cu masina pe 4x2 fara probleme, nu trebuie sa te duci de urgenta la service, cum scrie la carte.

 

Eu am intrebat la service si ei au spus sa nu fac deplasari pana nu o verifica. Tind sa ma iau totusi dupa ce spune producatorul. Eu am intrebat in 3 serviceuri, unul in Austria si doau din Pitesti, nimeni nu a zis ca nu sunt probleme daca merg asa. Toti au zis sa ma duc in service. Cum eu sunt destul de paralel cu mecanica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ridicat masina de la Tiriac, bineinteles ca au spus ca masina nu are nimic, probabil au resetat eroarea si atat. Este ciudat cum eu am avut zile la rand eroarea in bord iar la service nu se poate replica. Data viitoare cand apare ma opresc in Expozitiei direct.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ridicat masina de la Tiriac, bineinteles ca au spus ca masina nu are nimic, probabil au resetat eroarea si atat. Este ciudat cum eu am avut zile la rand eroarea in bord iar la service nu se poate replica. Data viitoare cand apare ma opresc in Expozitiei direct.

Am scris cateva pagini in urma ca aceeasi problema am avut-o si eu si s-a rezolvat prin inlocuirea motorasului de la grupul spate.

Cei de la service din Constanta mi-au zis ca au un buletin de service in legatura cu problema asta insa nu trec la inlocuire de piese decat daca insisti mai mult sau dupa ce reseteaza eroarea de mai multe ori si ea tot apare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da vezi sa aive portile deschise :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ridicat masina de la Tiriac, bineinteles ca au spus ca masina nu are nimic, probabil au resetat eroarea si atat. Este ciudat cum eu am avut zile la rand eroarea in bord iar la service nu se poate replica. Data viitoare cand apare ma opresc in Expozitiei direct.

Și până la urmă mașina cum merge ? În 2 sau în 4wd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina nu cupleaza 4x4 niciodata daca are eroarea pe bord, nici daca eroarea a disparut fara sa fie resetata (ramane in istoric). Deoarece au sters eroarea complet, probabil ca acum va incerca sa cupleze 4x4 daca e nevoie. Nu se stie si daca va merge.

 

Am scris cateva pagini in urma ca aceeasi problema am avut-o si eu si s-a rezolvat prin inlocuirea motorasului de la grupul spate.

Cei de la service din Constanta mi-au zis ca au un buletin de service in legatura cu problema asta insa nu trec la inlocuire de piese decat daca insisti mai mult sau dupa ce reseteaza eroarea de mai multe ori si ea tot apare.

 

Eu m-am dus cu TSB-ul in mana, l-au citit si au zis ca masina a fost produsa dupa aparitia acelui buletin si nu faca parte din loturile vizate. Daca apare iarasi, ma duc la Bucuresti direct. Din nefericire pentru mine e ultima oara cand mai vizitez Tiriac Auto Pitesti. Spun din nefericire deoarece pentru mine inseamna ceva deplasare pana acolo.

Edited by Cristist50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...