Jump to content
addicted2bass

"Da in nas" 2.0 CRDi 140CP

Recommended Posts

Da, iar solutia cea mai simpla si pana la urma cea normala in buna functionarea a motorului / sistemului de evecuare / EGR, este sa schimbi peste 2000 rot/min treptele de viteza.

In acest fel masina nu va mai face figuri si o protejati pe viitor.

 

Repet, nu stiu daca aceasta solutie ar trebui sa fie cea normala sau corecta, dar decat sa cheltuiti sute de lei si tot sa nu se rezolve, mai bine conduceti "normal".

 

Eu asa fac si nu mai am probleme, e o chestie de obisnuinta.

La cati utilizatori au semnalat aceasta problema inclin sa cred ca face parte din categoria " asa face toate".

Edited by sconxuturbat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si a mea face la fel si nu m-am obisnuit cu ideea, am cumparat-o de un an si jumatate si am facut aproximativ 15.000 km, de obicei face cand este motorul rece dar nu mereu, partea nasoala este ca daca vreau sa merg regulamentar cu 60 km pe ora in viteza 4 am 1800 turatii si atunci ii mai da in nas parca si sunetul motorului se schimba odata cu intreruperea zici ca se gatuie. intrebarea mea este, a schimbat cineva pompa de motorina din rezervor de proba? pentru ca mie mi sa parut ca atunci cand am pus urechea la gura rezervorului cu motorul pornit binenteles pompa nu face un sunet liniar parca are cateodata mici intreruperi. A doua intrebare ar fi in cazul in care cineva a renuntat la filtru de particule fizic cu tot cu modificarea softului si anularea EGR-ului tot din soft a scapat de " datul in nas " ? tind sa cred ca ori acele intreruperi micsoreaza cantitate si presiunea de motorina din cauza pompei si de aici apare intreruperea/gatuirea ori din cauza turatiei mici si din cauza filtrului de particule imbacsit partial evacuarea aerului nu se face corespunzator ca atunti cand incerci sa blochezi evacuarea cu o minge de tenis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

60km/h cu viteza a 4.... Cam sufera motorul ala (si auxiliarele). Daca mergi cu a 3-a la 60km/h (si presupun ca ai turatia peste 2000 rot/min), se mai ingatuie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au fost situatii fiind in afara tari sa merg cu 60la ora pe distante foarte mari mers constant, crezi ca avea rost sa merg in viteza 3 ?

Sti ca sunt masini hidramate care au 8-9 viteze si in anumite situatii la 130-150 km pe ora au 1500 de ture?

Ideea era cum rezolvam problema nu cu cate ture mergem

Mie mi se intampla in general cand merg printre blocuri iar mersul la peste 2000 de ture nu prea este potrivit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu incercam sa te ajut, in sensul sa mergi normal, in plaja de cuplu, nu subturat. Inclusiv cand mergi in afara "tari". Daca tu crezi ca, mergand cu 1800rot/min, faci vreo economie, te inseli amarnic, "sti"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am facut niciodata economie la combustibil de aceea mi-am luat Tucson

Cum facem cu mersul printre blocuri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partial adevarat. La fosta masina am avut EGR electronic (foarte scump - 1400 lei), care citea cantitatea. Fiind busit, ori nu deschidea cand trebuie si cat trebuie ori inchidea prost sau ramanea inchis.

 

2.0 crdi montat pe tucson are nu are egr electronic. Apropo, prin EGR electronic intelegem ca supapa este actionata electronic si nu prin presiune

 

Au fost situatii fiind in afara tari sa merg cu 60la ora pe distante foarte mari mers constant, crezi ca avea rost sa merg in viteza 3 ?

Sti ca sunt masini hidramate care au 8-9 viteze si in anumite situatii la 130-150 km pe ora au 1500 de ture?

Ideea era cum rezolvam problema nu cu cate ture mergem

Mie mi se intampla in general cand merg printre blocuri iar mersul la peste 2000 de ture nu prea este potrivit

mai pe intelesul nostru, acele masini au motoare gandite sa aibe cuplu la 1500 de ture si sa nu crezi ca nu sufera ( incerca sa infunzi pedala de acceleratie sa vezi cate trepte schimba), motorul tucsonului la sub 1800 e mort, Problema o rezolvi cand inveti sa schimbi cum trebuie

 

Nu am facut niciodata economie la combustibil de aceea mi-am luat Tucson

Cum facem cu mersul printre blocuri

nu stiu printre ce blocuri mergi tu dar eu mai mult de treapta a 2-a nu apuc sa schimb

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 crdi montat pe tucson are nu are egr electronic. Apropo, prin EGR electronic intelegem ca supapa este actionata electronic si nu prin presiune

 

mai pe intelesul nostru, acele masini au motoare gandite sa aibe cuplu la 1500 de ture si sa nu crezi ca nu sufera ( incerca sa infunzi pedala de acceleratie sa vezi cate trepte schimba), motorul tucsonului la sub 1800 e mort, Problema o rezolvi cand inveti sa schimbi cum trebuie

 

nu stiu printre ce blocuri mergi tu dar eu mai mult de treapta a 2-a nu apuc sa schimb

Tucson-ul nu este prima masina personala, lucrez si am lucrat cu foarte multe masini si nici una nu are/ nu a avut acel " dat in nas " daca vreau sa merg constant indiferent de viteza intre 1500 si 2000 de ture masina trebuie sa functioneze fara intreruperi iar la mersul printre blocuri nu ai inteles ce am vrut sa spun, nici eu nu pot merge decat in viteza 1 sau 2 si turatie intre 1500-1800 ture si atunci apare acel " dat in nas " . Eu zic sa nu mai dam vina pe soferii care nu stiu sa schimbe vitezele, in 24 de ani de soferie ( muncita ) am acumulat destula experienta.

Edited by nano4you

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe.

Surprize, surprize !

 

Am rezolvat problema la a mea cu "datul in nas".

 

Am schimbat sensorul de la vibrochen si s-a rezolvat problema.

 

Este vorba despre acesta :

 

Crankshaft Position Sensor CPS 39180-27000

 

Pentru motoarele de 115 cai trebuie codul 39180-27000 iar pentru 140 cp ( ca al meu) trebuie 39180-27400.

Edited by sconxuturbat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, cum de te-ai gandit la acel senzor? Ce semn a dat la tine de l-ai inlocuit? Teoretic daca senzorul este bulit masina nu mai porneste.

Edited by nano4you

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, asa este, aveam eroarea in pending faults si in cateva luni a devenit permanenta. (Eroarea este P0335 - Crankshaft Position Sensor “A” Circuit Malfunction. This means the vehicle's ECM (Electronic Control Module) has not yet detected the crankshaft position sensor during the first second of cranking of the engine)

 

Ca si simptome la mine au fost :

 

1. Pornea numai cand avea chef, mai ales la cald.

2. Se oprea motorul singur la diferite viteze cand se incalzea

3. Se pare ca "dadea in nas" :D

 

Nu am mers la sigur ca este acel senzor de vina pentru "datul in nas", dar senzorul avand probleme am fost nevoit sa-l inlocuiesc si cu ocazia inlocuirii am constatat ca a disparut si "datul in nas".

Asta am patit eu. Binenteles nu trebuie luata ca ceva sigur pentru toata lumea, dar la mine s-a rezolvat odata cu inlocuirea acelui senzor.

In mod normal, acel senzor lucreaza in mod direct cu ECU, transmitand semnale cu pozitia pistoanelor, astfel ca ECU stie cand sa comande injectia in fiecare cilindru.

Ceea ce pentru mine, cel putin, indica faptul ca nu functioneaza numai la pornire ci si in timpul mersului normal al motorului. (la mine cand a picat s-a oprit motorul in mers la 50km/h)

Sper sa iti fie de folos.

Edited by sconxuturbat

Share this post


Link to post
Share on other sites

A facut cineva pana acum www.decarbonizaremotor.ro la cate zic ei ca se curata prin motor poate rezolva si problema noastra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

am avut exact aceleasi simtome, "dat in nas" in treapta 2 pe la 1800 ture si un "sut" cand opream 3-4 km/h.

 

La mine problema a fost de la cauciucuri (uzura inegală), am schimbat cauciucurile cu un set nou si simtomele au disparut.

 

Asa ca, atentie si la cauciucuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

in tot acest timp a mai incercat cineva sa rezolve aceasta problema ? sau v-ati obisnuit cu ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, sunt nou pe forum, eu am o Kia Sportage cu aceeasi problema dar am observat ca la mine daca cuplez clima chiar daca e pe 31 de grade nu mai are aceste simptome. A mai patit cineva la fel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut din nou.

Haideti sa va explic cum sta treaba si vreau un raspuns cat de cat pertinent...e o chestie delicata...

 

1. Am facut teste tot weekendul.

2. Cand merg normal cu masina, adica fara erori, stil de condus normal si tot ce trebuie MASINA DA IN NAS, face una alta, adica functioneaza cum nu ar trebui sa functioneze.

3. Daca II INDUC EU O ERORE ( scot mufa de la EGR, sau scot mufa de la electrovalva care comanda turbina) PENTRU A INTRA MASINA FORTAT IN EROARE, SAFE MODE, MIL, CHECK ENGINE sau cum vreti voi sa ii spuneti MASINA FUNCTIONEAZA IMPEBABIL, mai putin ca nu are putere, ceea ce este si logic.

 

4. mers normal fara CHECK ENGINE - > DA IN NAS !!!

 

5. mers normal CU CHECK ENGINE APRINS - > FUNCTIONEAZA IMPECABIL ( fara putere, dar este normal)

 

 

Explicatia este ?

 

Prin urmare unde este defectiunea pentru datul acela in nas ?

 

Va multumesc.

Edited by sconxuturbat

Share this post


Link to post
Share on other sites

O logica ar fi (imi dau raspunsul singur) : in safe mode normal ca nu mai functioneaza la puterea ei si atunci nu mai pune stres pe componente = WIN

 

Acum, ce ziceti, poate fi Actuatorul de la turbo cel care da zvacnirile astea ?

 

E blocat cumva s-au merge greu....

 

Parca exista si o intarziere la turbina cand accelerez...

 

Prin urmare...?

Edited by sconxuturbat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragii mei am rezolvat problema !

Nu m-am lasat.

Trebuie perseverenta.

 

Ce am facut ?

 

Simplu si eficient.

Mi-am luat inima in dinti, am blocat "rahatul" de EGR din soft(daca blocati EGR din soft ramane clapeta inchisa si nu trebuie sa-i mai puneti tabla) si daca tot am blocat din soft EGR-ul am "scapat" si de filtrul de particule HARD si SOFT !!!

 

Rezolvarea ?

 

NU MAI AM PROBLEME!!!

 

Explicatia : La turatii joase, unde incepea curba de cuplu, se acumulau gaze multe la intrarea in DPF, acesta era infundat (la limita sa nu se aprinda CHECK ENGINE) si efectiv motorul se autosufoca.

 

Cand se autosufoca, imi facea o trepidatie si o cadere in nas - dupa anularea egr si dpf, dupa zeci de ture de oras in regimul in care stiam ca face probleme, nu a mai facut nici macar o singura data.

 

Asa ca, la treaba!

 

Stima.

Edited by sconxuturbat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cât a costat treaba?

Acum trebuie să pui noi, de nu, o să mai zboare o jumătate de pinguin la cer!

Serios vorbind, tare i-aș chinui pe ăia de l-au inventat, împreună cu ăia de i-au încurajat dezvoltarea, dar asta e o altă discuție.

Bine că ai rezolvat așa pot și alți să-și rezolve problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer, anularea din soft a fost gratuita (cunostinte, relatii) dar anularea fizica DPF m-a costat 70 lei, taiat frumos balonul de tabla unde era DPF-ul , scos cu dalta in cel mai mic detaliu acea ceramica, imbacsita, sudat la loc, totul OK.

Am alta masina.

 

Observatie: Pana acum nu am observat sa dau fum, nu am observat sa am alt miros la teava de esapament, totul a ramas ca inainte, cine nu stie ca am scos DPF nu va stii nici de acum inainte. In schimb se cunoaste clar, gazele din motor ies cu presiune cel putin dubla, probabil ca la fel si cantitatea de gaze pe esapament, ceea ce face ca motorul sa respire usor.

 

Cel care a anulat din soft egr-ul si dpf-ul mi-a spus clar ca ceilalti care au anulat si au dat bani dupa anulare sa faca dyno au avut cresteri de putere/cuplu de la 7 la 15 cp (depinde de capacitatea cilindrica).

La mine la 2l, a spus ca a crescut undeva la 10cp si cuplul cu 5-7 Nm. (Nu am verificat personal pe dyno, dar asta a zis el din experienta celorlalti, inclin sa-l cred, fiind o cunostinta foarte buna si nu avea nici un interes sa minta mai ales ca nu mi-a luat nici un ban).

 

Stima.

Edited by sconxuturbat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

La mine problema cu datul in nas a disparut dupa ce recent am schimbat uleiul din diferential si cel din cutia de transfer. Uitandu-ma in urma, imi amintesc ca a inceput sa dea in nas la scurt timp dupa ce acum un an am bagat-o prin noroaie si balti mari, mai mult ca sigur atunci am scufundat aceste componente, iar recomandarea producatorului este sa schimbi uleiul dupa o astfel de exploatare, dar eu am ignorat-o. Acest subiect s-a mai discutat pe forum si multi spuneau ca schimbatul uleiului dupa scufundare este doar o recomandare a producatorului si ca nu este obligatoriu, eu, din propria experienta, va recomand sa il schimbati imediat, mai ales ca te costa cel mult 80 RON toata treaba daca alegi un ulei scump, daca ti-l schimbi singur sau pui ceva ulei mai ieftin ajungi usor pe la jumatate din aceasta suma.

 

Toate cele bune,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...