Jump to content
addicted2bass

"Da in nas" 2.0 CRDi 140CP

Recommended Posts

Salut,

 

Tucson 2008, 2.0 CRDi 140CP

 

Am cumparat masina acum 4 saptamani, moment in care am pus-o pe un tester, aceasta nu avand erori decat la filtru de particule (senzorul era rupt, l-am inlocuit).

Ulterior la vreo 2 saptamani am observat ca in vitezele inferioare, respectiv a-1-a si a 2-a undeva pe la 1500-2000 de turatii "da in nas" foarte usor dar totusi se simte cand accelerez "normal", dar daca accelerez mai agresiv nu mai face.

 

Am fost la reprezentanta Hyundai (DAB) si acestia mi-au spus ca Injectoarele (2 dintre ele nu baga suficient), ca turbina baga mai multa presiune decat trebuie, si ca EGR-ul este murdar si trebuie curatat. In acest sens am curatat EGR (nu era murdar mai deloc)... Injectoarele le-am curatat cu ultrasunete si au fost re-calibrate. Iar turbina in a 2-lea teste de reprezentanta Hyundai (Tiriac) nu a dat nici un semn de eroare.

 

Cei de la Tiriac au depistat ca EGR-ul nu era updatat din punct de vedere software ca atare l-au updatat atunci. Inca mai "da in nas" nu ca inainte dar chiar si cei de la service au zis ca motorul ruleaza bine si ca nu le apare nimic suspect "fizic" si in soft...

 

Ati mai intalnit aceasta situatie?

 

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred sa existe update de soft la EGR, poate au vrut sa spuna ca nu ai ultima versiune de soft motor in ECU. De dat in nas poate da de la multe, depinde in ce stare tehnica e masina (s-au schimbat filtre, fluide la ea? ce kilometraj are?). Injectoarele de diesel nu prea se curata, se reconditioneaza, dupa curatare s-a facut testul de injectie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai dreptate cred ca era ECU si nu am inteles eu bine. Da am schimbat toate filtrele inclusiv ulei motor transmisie si diferential. Masina are 100.000 km. La ce te referi test de injectie?

 

Scuze dar nu cunosc foarte bine termenii si testele tehnice auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai dupa ce ai facut toate minunile de curatiri si recalibrari, trebuia facut un test de injectie sa vezi debitele, corectiile pe injectoare, avansul injectiei, presiune in rampa etc. ca sa vezi daca a avut efect curatirea. Masina s-a verificat pe circuitul de vacuum sa nu fie scapari, controllerul de presiune e functional, capsula de depresiune si tija de la turbina functioneaza, se misca usor? Etc etc.


Mai verifica si MAF -ul - eventual scoate-i mufa si da o tura cu ea scoasa sa vezi daca trage mai bine ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare. @addicted2bass esti cumva Alexandru care a postat si pe Facebook? Daca da inteleg ca nu s-a rezolvat problema dupa curatarea injectoarelor? Si eu am aceeasi problema la a mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina ta are acest switch la pedala de ambreiaj? > http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=10237

Nu stiu daca are, am sa verific. Insa simptomele nu sunt aceleasi, Mie nu imi zgaltaie sau sa mearga in suturi... ci uneori din 3 accelerari in treapta a 2-a 1 data parca are o mica intrerupere cand accelerezi normal..

salutare. @addicted2bass esti cumva Alexandru care a postat si pe Facebook? Daca da inteleg ca nu s-a rezolvat problema dupa curatarea injectoarelor? Si eu am aceeasi problema la a mea.

Saut, da eu sunt. Din pacate situatia inca persista insa nu lafel de mult ca inainte... Poate aflam aici :)

Pai dupa ce ai facut toate minunile de curatiri si recalibrari, trebuia facut un test de injectie sa vezi debitele, corectiile pe injectoare, avansul injectiei, presiune in rampa etc. ca sa vezi daca a avut efect curatirea. Masina s-a verificat pe circuitul de vacuum sa nu fie scapari, controllerul de presiune e functional, capsula de depresiune si tija de la turbina functioneaza, se misca usor? Etc etc.

Mai verifica si MAF -ul - eventual scoate-i mufa si da o tura cu ea scoasa sa vezi daca trage mai bine ...

Testul de injectie mi-a aratat ca injectoarele sunt in parametrii normali si ca baga normal, de asemenea si debitele sunt ok. Pe circuitul de vacuum nu are scapari... Tija de la turbina nu am verificat-o,la fel si MAF-ul... inca nu am umblat acolo, a idee unde se afla si cum arata acea mufa?

 

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAF ul este in admisie intre filtru si turbina, este o mufa care pare infipta in teava articulata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Addicted2bass si eu am avut aceeasi problema la tucson 2007 2.0 crdi 140cp 4wd. Totul a inceput cu o eroare in bord la filtrul de particule, P1405 cred... Multi mecanici au zis ca este o eroare de la EGR dar pe autodata aparea "Regenerare permanenta". Se intampla sa mearga putin in suturi doar dimineata cand plecam de pe loc cu treapta 1 dar si cu a 2a sau pe strada daca mergeam cu viteza constanta.

Eu am anulat EGR din soft dar si fizic(am taiat un cerc dintr-o doza de aluminiu si l-am pus intre actuator si supapa) si problema s-a ameliorat dar mai smucea uneori cand era rece motorul. Am fost la un service serios din CT unde un baiat foarte priceput a masurat valorile senzorilor si singurele nereguli au fost la DPF( presiune in DPF 0 bari, o temperatura pe evacuare foarte foarte mare de vreo 800gr C care nu se modifica absolut deloc indiferent de situatie) si tind sa cred ca aici e problema. Nu am bani de alt DPF asa ca nu am luat nicio masura dar la fiecare plin de motorina am bagat aditiv de la Power Kleen(cumparat din Auchan) pentru ca nu stiam ce sa ii mai fac...

Nu stiu cum se intampla dar de o luna motorul merge foarte bine si nu mai da in nas absolut deloc indiferent de temperatura, turatie sau treapta (probabil karma!! :dontknow: ).\

 

Ca sfat iti recomand

Sa mergi cu ea la un specialist sa verifice pe tester valorile senzorilor de presiune si temp de pe evacuare dar si lambda.

Aditiv in motorina nu stiu daca e bine sa iti zic sa bagi pentru ca acum 2 zile un tip care repara injectoare a zis sa nu mai fac asa ceva niciodata pt ca aditivul dauneaza injectoarelor... :blink:

Schimba filtrul de motorina daca inca nu l-ai schimbat (da, mie asa mi s-a spus; ca poate fi de la filtrul de motorina uzat).

Incerca sa te obisnuiesti, eu asa am facut si problema a disparut :)))))

Sper sa nu fi scris prea mult si imi cer scuze daca nu am fost de ajutor dar daca rezolvi problema te asteptam sa ne spui cum pentru ca sunt sigur ca nu suntem decat noi cu problema asta!

O seara frumoasa tuturor!

Edited by Mihaid01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti sigur ca nu schimbi prea repede?

Sughitul e cauzat de gestiunea electronica a gazelor 'citite' de senzorul din fap si turatia motorului, mai pe romaneste in a 2-a la 2000 de ture, turatia motorului e egala cu cea a rotilor, sistemul asteapta o marire a volumului de gaze pebtru a iesi din impas, provocand sughitul. Poti incerca sa eviti sughitul schimband vitezele la peste 2500.

 

Edit: nu doar motoarele hyundai au aceasta problema

Edited by babacku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Va multumesc mult pentru raspunsuri insa am cam investigat tot ce era de investigat legat de motor si sa zicem ca nu ii dau de cap, dar m-am resemnat si accelerez putin mai puternic si atunci e ok.

 

SOC SI GROAZA

 

Astazi am pus cauciucurile de iarna si ce sa vezi, imediat dupa ce am schimbat cauciucurile am constata ca masina "da un sut / da in nas" in momentul in care opresc la stop / in trafic, nu neaparat daca pun frana, sa zicem undeva cand masina se pune la relantiu si are cam 2-3-4 km/h, atunci imi da un sut... faza e ca face asa la fiecare frana/incetinire spre oprire.... dar am incercat si cu butonul de 4WD LOCK care ce credeti... nu mai da acel shut... sa am probleme la diferential/transmisie? Ma gandesc oare s-a decalibrat ceva cand au ridicat masina pe cric pentru a schimba rotile? :_sad: ati mai intampinat asa ceva?

 

Sa imi spuneti va rog dca trebuie sa redeschid alt topic...

 

Multumesc mult

Edited by addicted2bass

Share this post


Link to post
Share on other sites

@addicted2bass: tu ai postat aceeasi problema, dar cite putin pe cite un thread. Deci nu te astepta sa primesti vreo solutie reala aici.

 

Butonul 4WD Lock nu se foloseste decit pe suprafete cu aderenta scazuta, altfel risti sa avariezi transimisia.

Nu ti-a mai dat simptiomele cind ai cuplat 4WD lock pentru ca ai facut ca puntea fata sa mearga solidar cu puntea spate si in felul asta frecarile mai mari din transmisie au preluat socul de care vorbesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@addicted2bass: tu ai postat aceeasi problema, dar cite putin pe cite un thread. Deci nu te astepta sa primesti vreo solutie reala aici.

 

Butonul 4WD Lock nu se foloseste decit pe suprafete cu aderenta scazuta, altfel risti sa avariezi transimisia.

Nu ti-a mai dat simptiomele cind ai cuplat 4WD lock pentru ca ai facut ca puntea fata sa mearga solidar cu puntea spate si in felul asta frecarile mai mari din transmisie au preluat socul de care vorbesti.

 

Multumesc pentru raspuns insa nu ma ajuta foarte mult :)

 

Testul cu 4WD l-am facut pe o distanta scurta si lao viteza minima bineinteles, nu abuzez aceasta functie defapt nu o folosesc mai deloc..

 

Consider acest topic inchis, si am sa continui pe cel mai "potrivit"

 

Rog un admin sa inchida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai e ceva... daca anvelopele de vara le ai pe 235 si alea de iarna pe 215, atunci e normal sa creasca perceptia de soc, alea pe 215 sint evident mai usoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Sunt nou aici pe forum si de cateva luni am un 2.0 crdi 4wd 140 cp din 2008 care a inceput sa mearga in suturi cand accelerez normal (cu pedala la podea trage bine si liniar), parca vine motorina cu bule de aer si se ingatuie. Pe tester nu zice nimic si vad ca sunt mai multi cu aceasta problema. Chiar nu a reusit nimeni sa isi dea seama care e problema? Mentioneaz ca filtrul este original de hyundai de la king si bag motorina numai de la mol, cand scumpa, cand ieftina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am mai cautat pe net, reviews peste reviews eu personal suspectez urmatoarele:

 

- Bobina de inductie

- Fisele

- Bujiile

 

Am sa merg la un service in Aprilie (pentru schimb distributie) si am sa verific si elementele mentionate...

 

Sper sa descoperim cauza asta, e frustranta... :(

 

Geronimo, daca afli ceva spune-mi si mie te rog, te anunt si eu la randul meu daca descopar ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca aflu ceva, cu singuranta voi posta aici, Momentan mecanicul meu este plecat in Germania pentru cateva saptamani, asa ca pana cand se intoarce am decis sa incerc metoda despre care povesteste Alex1982 aici: http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=12252&page=2. Am scos azi buretelul si l-am spalat, dar nu a iesit negreala/mizerie sau ceva de genul asta din el, acum astept sa se usuce bine, o sa il suflu cu aer diseara cand revin acasa, am sters de praf locasul in care era acest buretel (era mult praf/nisip) si o sa vad ulterior daca a disparut problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, sper sa functioneze.

 

Am sa incerc si eu sa identific piesa si sa o curat. A fost greu de demontat?

 

Multam fain

Share this post


Link to post
Share on other sites

E foarte usor de demontat, din pacate nu e nici o diferenta, se comporta la fel ca inainte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Addicted2bass si eu am avut aceeasi problema la tucson 2007 2.0 crdi 140cp 4wd. Totul a inceput cu o eroare in bord la filtrul de particule, P1405 cred... Multi mecanici au zis ca este o eroare de la EGR dar pe autodata aparea "Regenerare permanenta". Se intampla sa mearga putin in suturi doar dimineata cand plecam de pe loc cu treapta 1 dar si cu a 2a sau pe strada daca mergeam cu viteza constanta.

Eu am anulat EGR din soft dar si fizic(am taiat un cerc dintr-o doza de aluminiu si l-am pus intre actuator si supapa) si problema s-a ameliorat dar mai smucea uneori cand era rece motorul. Am fost la un service serios din CT unde un baiat foarte priceput a masurat valorile senzorilor si singurele nereguli au fost la DPF( presiune in DPF 0 bari, o temperatura pe evacuare foarte foarte mare de vreo 800gr C care nu se modifica absolut deloc indiferent de situatie) si tind sa cred ca aici e problema. Nu am bani de alt DPF asa ca nu am luat nicio masura dar la fiecare plin de motorina am bagat aditiv de la Power Kleen(cumparat din Auchan) pentru ca nu stiam ce sa ii mai fac...

Nu stiu cum se intampla dar de o luna motorul merge foarte bine si nu mai da in nas absolut deloc indiferent de temperatura, turatie sau treapta (probabil karma!! :dontknow: ).\

 

Ca sfat iti recomand

Sa mergi cu ea la un specialist sa verifice pe tester valorile senzorilor de presiune si temp de pe evacuare dar si lambda.

Aditiv in motorina nu stiu daca e bine sa iti zic sa bagi pentru ca acum 2 zile un tip care repara injectoare a zis sa nu mai fac asa ceva niciodata pt ca aditivul dauneaza injectoarelor... :blink:

Schimba filtrul de motorina daca inca nu l-ai schimbat (da, mie asa mi s-a spus; ca poate fi de la filtrul de motorina uzat).

Incerca sa te obisnuiesti, eu asa am facut si problema a disparut :)))))

Sper sa nu fi scris prea mult si imi cer scuze daca nu am fost de ajutor dar daca rezolvi problema te asteptam sa ne spui cum pentru ca sunt sigur ca nu suntem decat noi cu problema asta!

O seara frumoasa tuturor!

Salut! Nu stiu daca ai rezolvat problema, dar legat de filtrul de particule iti pot spune ca eu l-am scos efectiv si mi-a si modificat softul iar de atunci nu mai am probleme legate de filtru dpf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu datul in nas, se pare ca cei de la Hyundai Coreea spun ca manifestrea ar fi din cauza computerului si anume la turatia de 1800 - 2000 rot/min el asteapta o anumita cantiate/presiune de gaze arse din EGR, iar acesta nu "poate" furniza necesarul de gaze.

Sau ceva de acest gen.

Personal, eu la a mea am probat in felul urmator sa observ daca cei din Coreea au dreptate...am accelerat mai in forta, astfel am considerat eu ca as putea simula o cantitate/presiune mai mare de gaze arse; cum era de asteptat nu a mai picat in nas. Ceea ce m-a determinat sa cred ca explicatia ar putea avea logica si o baza reala.

Nu sunt mecanic, scuzati daca explicatia mea nu este chiar pe intelesul tuturor dar ce e sigur e ca nu este neaparat o defectiune in schimb cu siguranta micsoreaza intr-un fel sau altul confortul.

Edited by sconxuturbat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensorul din egr nu citeste fluxul sau cantitatea de gaze care trece prin el, citeste doar daca trec gazele sau nu. Mie mi-a rezolvat problema egr un mecanic dintr-o reprezentanta oficiala din zona Milano. A taiat o banda(asemanatoare fundului unei doze de cola), i-a facut o gaura de 4 mm si a blocat egr, fara resoftare, evident in factura a scris curatare egr :)). Asta a fost acum 45k km. Chiar si asa sughite. Secretul (meu) e sa schimb in asa fel incat sa nu scada sub 2000 de ture adica 1, 2 si 3 le schimb la peste 2.8 iar 4.si 5 la peste 2.5. Incerca sa eviti sa schimbi 'dupa ureche', la aro schimbai asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mea face la fel; am cheltuit o gramada de parale dar nu i-am dat de capat; teste peste teste, curatat/masural injectoare+turbina...explicatia ce mi-a fost data de baietii cu injectoarele este legata de EGR (apropos, pe al meu vechi l-am schimbat dar problema persista) si mi-au spus ca la un xtrail de 2000 au schimbat 4 EGR-uri, toate noi OEM pina l-au nimerit...

asa ca, masina nu consuma, trage f bine (si am 250k in bord), n-am platit o avere pe ea, iarna merg cind altii nu pot...mai trec cu vederea micul disconfort care oricum apare f rar

Share this post


Link to post
Share on other sites

@babacku

 

Salut.

Daca ai observat am spus din start ca nu sunt mecanic (sunt inginer electronist), prin urmare explicatia mea poate parea / a parut intr-un fel cel putin ciudata.

V-am informat decat cu ce "se laudau" cei de la Hyundai.

Ideea este totusi clara si puteti incerca, schimbati treptele peste 2000 ture si o sa dispara datul in nas.

Nu stiu daca explicatia celor de la Hyundai este de genul "asa face toate" sau alta dar sunt foarte multi utilizatori cu aceasta problema, ceea ce ma determina sa cred ca este "asa face toate" sau in fine, majoritatea.

Cu stima.

Edited by sconxuturbat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sensorul din egr nu citeste fluxul sau cantitatea de gaze care trece prin el, citeste doar daca trec gazele

Partial adevarat. La fosta masina am avut EGR electronic (foarte scump - 1400 lei), care citea cantitatea. Fiind busit, ori nu deschidea cand trebuie si cat trebuie ori inchidea prost sau ramanea inchis. Deja ma exasperase, ca intra mereu in limp mode. Cand a aparut faceliftul, s-au pus senzor si EGR mecanic (mult mai ieftin). Si n-au mai picat in draci: ori schimbai senzorul (100 lei) ori EGR (350 lei).

Tot de acolo stiu ca sunt mai multi senzori care te pot pacali ca ai EGR-ul distrus. Unul dintre ei era un asa zis senzor barometric (care citea presiunea si facea niste minuni), altul era montat pe admisie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...