Jump to content
apple_xander

Zgomot la subturare cutie transfer/viteze

Recommended Posts

Bună,

Întrucât am găsit chestiuni asemănătoare, dar fără rezolvări mulțumitoare, vreau să reiterez o problemă.

Am un tucson 2.0i, 4x4 manual.

La trecerea în treapta 2, 3 și la cuplarea treptei I sau marșarierului se aude un zdrăngănit. Zdrăngănitul e de când am cumpărat mașina (de la o cucoană), dar am crezut că e vreo tablă ceva...

Se simte/aude mai ales după ce s-a încălzit mașina. Intră in viteze ușor, comportamentul la viteze mari e impecabil, nu bate, nu huruie.

La schimbarea vitezelor cu dublu-ambreiaj (pour les connaisseurs) zgomotul tot așa apare.

Zgomotul apare doar la trecerea în treapta de viteză superioară, în primele 2-3 secunde. Cu cât mai subturat pic în treapta superioară, cu atât mai zgomotos e grindingul ăla metalic. Ca un pinion care are dinții tociți.

Am ridicat mașina pe elevator și am făcut ture cu mai mulți mecanici din tot vestul țării. Concluzii:

-Cutie transfer defecta și/sau

-cutie de viteze defectă și/sau

-cardan dezechilibrat

Cel mai titrat dintre mecanici a zis că e vb de cutia de transfer și eventual ceva bube-n cutia de viteze.

I s-a mai întâmplat cuiva ceva asemănător? Dacă da, care a fost rezolvarea și de ce.

Vă mulțumesc anticipat!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia vezi daca ai joc in cardan. Trepidatiile alea sint exact simptom de cardan cu joc.

Mai vezi si daca ai joc in diferentialul spate si cutia de transfer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

......

in diferential nu am niciun fel de joc, totul e ok.

În cardan, dacă dau cu pumnul in jumatatea superioara (aia de lacutia de transfer) se aude ceva pe interior, dar nu la fel de tare.

Cloncănitul parcă se aude totuși în cutia de transfer. Cum dracu să se fi f**** cutia de transfer. E drept că mașina a stat colosal de mult pe dreapta, aproape 4 ani, dar a stat în garaj încălzit, sub casă...

Mașina a urcat pante medii pe drumuri italiene, nu a făcut deloc offroad, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca asta e verdictul (desi eu as inclina tot pe cardan ...) se gasesc cutii de transfer kklau la dezmembrari ca doar Tucsonul s-a vindut bine in Romanica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca asta e verdictul (desi eu as inclina tot pe cardan ...) se gasesc cutii de transfer kklau la dezmembrari ca doar Tucsonul s-a vindut bine in Romanica.

păi au zis meșterii că ar fi o problemă generală la cutiile de transfer, și dacă iau una sh, probabil că o sa aibă aceeași meteahnă!

Întreb, mănâncă nutella sau zic adevărul?

Oricum, sub 1100 lei bucata nu găsesc la dezmembrări, și cică cu 1100 lei mi-o fac și ei...

Ziceți și voi, că vi-s mai bătrâni și știți mai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai esti primul pe forum care se plinge de cutia de transfer, eu am dat masina la 7 ani si peste 60 de mii de km dar nu am avut niciodata astfel de zgomote. Trage tu concluzia.


Si avem useri care bat 150 de mii, cu motoare resoftate care nu au astfel de probleme.


Oricum o cutie de transfer noua este vreo 6000 de lei deci merita sa o repari pe a ta sau sa iei SH.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

in diferential nu am niciun fel de joc, totul e ok.

În cardan, dacă dau cu pumnul in jumatatea superioara (aia de lacutia de transfer) se aude ceva pe interior, dar nu la fel de tare.

 

Nu asa... se apuca cu mina si se misca cardanul in sensul de rotatie si invers. Daca nu poti sa il cuprinzi cu mina, poti sa bagi o tija in zona crucii si faci aceeasi miscare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica sa vezi jocul radial si nu cel axial. Cruci de cardan s-au mai schimbat pe aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica sa vezi jocul radial si nu cel axial. Cruci de cardan s-au mai schimbat pe aici.

O tras nenii ăia de el, or zis că-i bun. Când răsuceau de el se auzea un zgomot în cutia de transfer și avea un joc cam mare între el și roțile din față. Ideea e că nu face decât la subturare, și mai ales cand e caldă mașina/cutia. Dimineața la rece nu se aude, până nu se-ncălzește ceva pe acolo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, si la mine se aude ceva trancanit cand e motorul subturat (adica sub 2000 ture), mai ales daca accelerez, dar am crezut totdeauna ca e de la motorul subturat, nici nu m-am gandit la altceva. O fi acelasi lucru? Am facut 145000 si am implinit 10 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, si la mine se aude ceva trancanit cand e motorul subturat (adica sub 2000 ture), mai ales daca accelerez, dar am crezut totdeauna ca e de la motorul subturat, nici nu m-am gandit la altceva. O fi acelasi lucru? Am facut 145000 si am implinit 10 ani.

Mașina de care vb. acum de regulă conduce soția. O s-o iau și eu nițel la condus să văd dacă pot inregistra și izola zgomotul, eventual să-l pun pe forum să compare lumea. Dar ideea e că e zgomot înfundat de pinion care are joc. Mașina mai are ceva „greieri” provocați de maneta schimbătorului de viteze care cumva joacă între canalele alea în care se plimbă, vibrănd la subturare. Câteodată și telecomanda mai vibra pe corpul volanului, dar na, eu deocamdată p-astea le-am identiFICAT!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai postat si pe alt topic. Si eu am aceiasi problema la un benzinar, zuruit intre 1500-1900 rot. Am schimbat ambreiajul (Valeo) si parca nu a mai facut cativa km dupa care iar a inceput sa zuruie. Am schimbat 2 suporti de motor, tot asa. Am ridicat masina pe elevator si se auzea un zgomot de la cardan. La prima parte din cardan daca loveai cu mana se auzea ca si cand era ceva cazut in el. Am schimbam si cardanul si tot la fel face. Am fost la un alt service imi zice ca e posibil sa fie un rulment de la cutia de viteze. Saptamana viitoare merg la al treilea service sa mai aud si o alta parere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi mentin recomandarea sa nu schimbati orbeste piese fara sa fiti siguri ca ati gasit defectul.

Zornaitul poate fi dat de un joc in cardan, iar asta e usor de verificat. Daca ar fi un rulment (oriunde nu conteaza) ar trebui sa faca zgomot tot timpul, proportional cu turatia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu ma confrunt cu aceeasi problema si posibile rezolvari date de service tin de un inceput de sfarsit al distributiei, dar si capacul de la motor care nu prea sta bine precium si un tampon motor anti-balans devulcanizat. Fenomenul pe care il experimentez eu este descris aici, poate e la fel cu al vostru. Cateva mesaje dupa descriere am relatat si cum am invatat sa evit producerea fenomenului, poate va ajuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.......sau ambreiaj. Am avut aceias problema la tucson cand am cumparat masina la 85 mii km. Am schimbat chit ambreiaj si s-a rezolvat. Problema este la discul de ambreiaj, este ceva plastic in jurul prizei de la disc care se duce, uneori si arcurile de pe discsunt de vina. Problema reapare dupa 50-80 mii km la 4x4 . La 4x2 tine mai mult ambreiajul . Eu acum am ajuns la 185 mii si am schimbat din nou ambreiajul ca deja facea zgomot pe la 1800 ture. Rezultatul e ca numai face de cateva mii km si sper sa tina pana o marit, inca vreo 50 de mii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine intreg sistemul ambreajului (cu exceptia volantei) a fost inlocuit acum 2 ani si nu are mai mult de 50.000 km. E intr-adevar un zgomot in rulment, l-am auzit si eu si mecanicul, insa dac-ar fi de-acolo ar trebui sa faca in orice treapta a CV, in zona cu pricina, nu doar intr-una. Important este sa se fi rezolvat problema, insa cred ca inlocuirea ambreajului/rulmentului duce mai mult la estomparea vibratiilor, in sensul ca fiind nou acestea sunt atenuate mai bine, dar in timp aceasta solutie nu rezolva problema in sine, doar o amana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e in rulment, ci in disc...e adevarat ca nu o rezolva problema, ci doar o amana cam 50 mii km cat ai zis ca ai cu ea de cand ai schimbat ambreiajul. Aceasta e singura problema la tucson...in rest e masina buna. Nu cred ca ai ce sa-i faci decat sa ii schimbi ambreiajul la 50-100 mii km cand incepe zgomotul, dar daca gasesti o alta rezolvare, te rog sa ne anunti si pe noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna ziua 

legat de zgomot la cutia de transfer/diferential

la mine se aude un duruit la plecarea de pe loc sau cand schimb in treapta 2 si turatia este sub 2000. Zgomotul dispare complet daca scot mufa de pe diferential.

am fost la mecanic si a zis ca ii defect diferentialul , l-am schimbat dar tot asa face

oare sa fie defect calculatorul de la cutia de transfer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine facea si cand scoteam mufa doar ca doar in rampa serioasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ma insel, era un filmulet pe YT - ce-i drept pt Kia - unde se prezenta aceasta situatie impreuna si cu rezolvarea sa, respectiv inlocuirea unui rulment. Pornind de la acel filmulet, un coleg de pe acest forum a reusit sa remedieze problema, cautati si veti gasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...