Jump to content
ayrton

Consum excesiv de ulei?

Recommended Posts

Salutare.

 

Am un IX20 de 4 ani, cu 78.500 km la bord. De la ultima revizie am facut in 7 luni 14.000 km.

 

Problema e ca a consumat in timpul asta cam 2l de ulei. Mie mi se pare mult, dar cei din service spun ca e anormal doar daca consuma cantitatea asta la 3000 km.

 

Ma ingrijorez degeaba sau ar trebui sa insist sa gasesc o problema?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce motorizare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce motorizare?

1.4 benzina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai la motorizarea asta primul suspect ar fi uleiul de proasta calitate si apoi o scurgere pe undeva care trebuie investigata. Al treilea suspect sunt garniturile de scaun de supapa. Al patrulea ... nu vrei sa stii dar putin probabil ca motorul sa fie gata la kilometrajul asta.

Oricum, la benzina, 2 litri de ulei intre schimburi este imens, daca nu cumva ai facut intervalul intre schimburi in Germania, pe autobahn, preponderent la viteza maxima :). Ca sa-ti faci idee, la VAG PD care este recunoscut ca mincator de ulei , nu am completat niciodata mai mult de 750 de ml intre schimburi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Am folosit doar uleiul din reprezentanta, masina inca e in garantie. Mobil 5W40 de 4 ani.

Scurgeri nu am, parchez in acelasi loc de 4 ani, nici o pata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca masina are scut poti avea 1 litru de ulei in el fara sa vezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 litri in 14000 km e destul de mult. Consumul depinde insa SI de stilul si drumurile parcurse.

Daca nu aveti scurgeri (verificati vizual si de sub masina, controlati si pe scut, insa daca

exista scurgeri de obicei ajunge si pe jos).

Verificati esapamentul: la motoarele contemporane, cu injectie de benzina esapamentul ar

trebui sa fie curat si la aproape 80000 km cat aveti dv. Daca arde ulei, in afara de imbacsirea

catalizatorului veti avea funingine si in teava esapamentului.; insa, inainte de asta, uleiul care

arde produce un miros specific in esapament, si, daca e suficient, un fel de fum albicios.

 

Consumul creste daca parcurgeti relativ des drumuri in panta (coborare) in frana de motor

(eu am situatia asta, dar nu-mi consuma chiar asa de mult.

 

Totusi, orice motor consuma o anumita cantitate de ulei; iar uleiul de la service-ul de dealer...

Ce fel de Mobil v-au pus? Ati vazut ambalajul sau doar factura?

Eu am folosit Mobil 1 / 5W30 sau 5W40, dupa cele 3 schimburi facute la dealer (la 6 luni,

la 1 an, la 2 ani), unde au pus un 10W40, pe care ei il aprovizionau la butoi. Pe factura

aparea Valvoline, sau Shell sau mai stiu eu ce marca; uleiul s-a comportat relativ bine,

(nu a consumat intre schimburi incat sa scada sub minim, ci tipic de la maxim la jumatatea

dintre maxim si minim, cu un parcurs tipic de 12000 km pe anul dintre schimburi).

 

Cred ca ar fi bine sa cereti si o terta examinare (in afara de dv. si dealer), desigur de la

cineva in care aveti incredere ca e priceput si obiectiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as spune ca cel mai benefic mod de conducere ( si implicit cel mai corect si mai sigur) este folosirea franei de motor cat mai mult. Nu creste consumul de ulei in nici un caz de la asa ceva. Ma mir ca sunt in continuare promovate astfel de mituri online. Lumea citeste si baga la cap. Asa usor usor se ajunge la un nivel al soferilor egal cu cel actual.

 

Pentru verificare scurgeri se ridica macar capota, daca nu se pune pe o rampa. Metoda cu verificat locul de parcare are, asa cum ti s-a spus, lacune.

 

Revenind la subiect... sunt mai multe etape pentru a afla daca ai o problema sau nu:

- mirosit teava. Are miros de ulei - ai nevoie de cineva care stie sa faca diferenta

- testat emisii

- verificat daca merge rotund. De obicei un motor care consuma ulei are missfire, rateuri, mersul mai neregulat. Asta o poti verifica prima data verificand turometrul.

- poti scoate fisele si sa vezi care nu functioneaza ok, daca e cazul.

- poti scoate bujiile si verifici daca e vreuna umeda, neagra.

- test compresie motor

 

 

Eu personal cred ca e mare consumul. La acelasi motor de 1,4 mie nu imi consuma aproape nimic in 10 000

Edited by uko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca eu sunt cel vizat la chestia cu miturile.

Probabil (ba poate chiar sigur!) nu am exprimat corect si complet:

mersul in frana de motor consuma mai mult ulei; cat? aici e nodul

chestiunii: putin; cativa mililitri (practic frana de motor "energica"

nu cred ca depaseste 0,1% din timpul de rulaj).

 

Eu cred ca e mai ieftin sa ardem cateva grame de ulei decat sa tocim

piese de frana in efect echivalent (ca sa fie clar).

Si eu franez catre semaforul pe rosu (bineinteles cand nu am

coloana in spate!!) prin schimbarea in jos a vitezei. Altfel,

nefiind singur pe strada, incerc sa NU tin pe loc colegii, ca si cei

"din spate" trebuie sa ajunga undeva, azi, nu maine...

 

PS Cu ani in urma, in revista "Autoturism" (parca) se discuta

subiectul, daca motorul cu ardere interna "mananca" cumva

din ulei. Cu argumente foarte solide, se demonstra ca asta se

intampla; chestiunea e CAT se consuma (dupa ungerea segmentilor,

uleiul e aspirat in camera de ardere; ungerea cozilor supapelor, dupa

care uleiul e fie aspirat fie aruncat in evacuare; cresterea preciziei de

uzinare a redus jocurile si in consecinta si pierderile).

O parte din aceste pierderi erau "mascate" de pierderi de combustibil

(pe langa aceiasi segmenti), catre baia de ulei, desi circuitul de reaspirare

ii conducea, sub forma de vapori, catre galeria de admisie (unde mai

"scapau" si cateva picaturi de ulei...)

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) la opt ani citisem tot ce exista despre masini, inclusiv revista autoturism...

Acei cativa mililitri ajuta motorul. O ungere ca un masaj.

Frana de motor e benefica:

control

protectie motor

consum 0 pana undeva pe la 1200 rtm

 

Banuiesc ca esti mai in varsta daca ai citit si autoturism si nu ai venit cu aberatia ca placutele de frana sunt mai ieftine decat ambreiajul si, conform noii generatii aberante, lumea nu prea foloseste frana de motor.

 

Franati cat mai des folosind frana de motor. Motorul se uzeaza la turatii mari, cand uleiul nu e cel mai bun etc

 

Frana de motor va ajuta sa controlati masina, va reduce consumul de combustibil la 0 ( ZERO) pe durata franei de motor, pana motorul ajunge undeva pe la 1-1200 rtm ( depinde de masina) cand computerul elibereaza combustibil.

 

Inteleg ca nu esti impotriva franei de motor asa ca nu e nicio contradictie. Doar ca motorul nu va consuma niciodata 2 litri la cateva mii de km din cauza franei de motor.

 

 

Ma uit disperat cum vanzatorii recomanda uleiuri fara sa stie ce inseamna cifrele . "Puneti 5w-30 cand e nou motorul, apoi puneti 10w-40 cand se mai uzeaza ca uleiul e 10-40 e mai vascos si protejeaza motorul mai bine" Sau invers, ca nu toti sunt constanti. prima cifra reprezinta vascozitatea la frig, iar a doua la cald. In functie de zona in care locuiesti si vreme, iti alegi uleiul.

 

 

Pentru romania 10w-40 cred ca e ideal, sau...eu am pus si 10w-60 castrol racing. Pe vremea asta calduroasa as pune 10w-60. intotdeauna semi sau full sintetic.

Edited by uko
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tendinta e ca pe pe masura ce motoarele devin mai "eco" uleiurile recomandate sa fie mai "subtiri". Acum 5w30 a ajuns standard si deja unii lucreaza la motoare care sa mearga cu 0w20 sau 0w25 (pe care inca nu l-am vazut de vanzare la aprozar la mine in cartier...)

 

Eu n-as baga ulei mai vascos decat zice constructorul. Pe moment poate sa faca bine insa creste uzura in special la rece. Prefer sa arda cateva grame acolo, ca nu-i un capat de tara.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

. Nu stiu ce se schimba in viitor, dar momentan prima cifra indica vascozitatea la o temperatura scazuta, -18 grade daca tin bine minte e norma

 

Poate au alte proprietati si se vor nota altfel in viitor. In acest moment 0w-20 sa il folosesti pe caldurile astea...inseamna sa ai un ulei foarte subtire la 100 grade ( temperatura la care se masoara vascozitatea). Sa mai dai si in masina si sa vezi cum se duce motorul.

 

Din cate tin minte cand temperatura exterioara trece de 38 grade C, 30 nu mai e suficient

Edited by uko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde si de motor, nu doar de ulei. Iar astia se chinuie sa faca uleiuri lubrifiate cu aghiasma ca sa scada frecarile cat mai tare si deci sa fie cat mai eco. Iar daca bagi marmelada in ele s-ar putea sa nu le faca prea bine, in special la rece.

 

Si aditivii de genul celor care "opresc arderea uleiului" sau "maresc compresia" in general functioneaza (cei care functioneaza) pe acelasi principiu, ii cresc vascozitatea si intr-adevar arzi mai putin ulei si merge mai bine... un timp. Insa accelereaza uzura... motorul se simte mai bine azi, insa maine moare. Cam ca steroizii, azi esti incredible Hulk, maine pa.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

alea eco...sun facute ca sa consume cat mai putin masina, nu neaparat sa o protejeze cat mai bine. Adica se bazeaza pe o economie unde oamenii isi schimba masina o data la 5-8 ani

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai "tendinta" e de a mari precizia de prelucrare; jocurile mici intre piese "cer" un lubrifiant mai fluid, care sa "patrunda" in acele spatii mici.

Daca utilizati un lubrifiant mai vascos, acesta nu va patrunde peste tot=uzura mai rapida.

 

Privitor la "mineral" (adica extras din petrol) versus "sintetic" (adica pe baza de siliciu, in loc de carbon):

lubrifiantii siliconici sunt sensibil mai scumpi decat cei "carbonici", insa... costul lor e insotit de o

serie de proprietati ce ridica performanta acestora: o variatie mai redusa a vascozitatii cu temperatura,

dar si o mai buna stabilitate chimica, una din solicitarile tipice ale uleiurilor fiind descompunerea sau chiar

arderea la contactul cu zone foarte calde ale motorului (cine a facut cursuri de mecanica "adevarate",

poate confirma ca uleiul are si rol de racire directa - in afara de cea "indirecta", prin reducerea frecarii;

valabil pentru piesele care nu au cale de evacuare (suficienta) catre fluidul de racire (apa sau aer) a

motorului). Iar motoarele mai "moderne" sunt mai "impinse" (cum sa scoti altfel 100 CP din 0,9-1 litru?

cum face Ford; dar oare cati km "duce" un asemenea motor?) ceea ce "cere" ungere mai "performanta"!

 

Chestia cu uzura ambreiajului la franarea cu motorul e noua pentru mine....

 

Nici franele nu mai sunt ce erau odata: e adevarat ca un set de placute pentru Dacia 1300 nu ma

"tineau" peste 20000 km, insa la 150000 km pe discuri nu aveam decat lustruire, fara "sant" si

subtiere. La i10, placutele m-au "dus" 50000 si 55000 km (fata si respectiv spatele), insa discurile

trebuie sa le schimb neaparat in urmatorii 20000km (pana la 100000km) (daca ar fi sa fiu 100% corect

ar fi trebuit sa le schimb deja, citisem recomandarrea de a le schimba daca uzura a depasit 1mm

(0,5 + 0,5) pe grosime....)

 

Si nu m-am enervat pe chestia asta, "partea buna" e ca mi-au redus de 2,5 ori interventiile la

frane (pana acum), cu "partea rea" ca va trebui sa cumpar si sa inlocuiesc TOATE discurile

(odata cu placutele) la urmatoarele interventii pe frane.

Edited by Obositu'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca i10...la accent am schimbat fata la 55 000 si mai aveau carne de vreo 10 000. Pe spate dupa 60 le-am schimbat, rezulta ca franezi destul de des :) Sau mai des decat mine, te bazezi mai mult pe frane.

 

Cum sa fie noua, citeste pe toate forumurile sa vezi replica: mai bine nu folosesti frana de motor ci doar franele ca e mai ieftin sa cumperi un set de placute decat sa schimbi ambreiajul. Noua generatie are impresia ca frana de motor distruge ambreiajul, articulatii, bucsi etc. Da' plecatul cu rotile scartaind nu au nicio vina .... :)

 

PS: fiecare masina stie ce jocuri are si ce ulei e mai bun. Insa trebuie luata in calcul si locatia, florida sau siberia...

Edited by uko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia cu uzura ambreiajului la franarea cu motorul e noua pentru mine....

 

Cuvintele-cheie sunt "pentru mine".

 

Referitor la ritmul de uzura al franelor:

 

1) Masinuta mea a rulat 99.8% in urban

 

2) Tocmai ce observam ca SI discul s-a subtiat....

 

Bafta maxima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...