Jump to content
nats

Regenerare filtru particule 1.7 CRDI

Recommended Posts

Idem ultimul comentariu al meu din domeniul anvelope roti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na, nu mai fiti asa de sentimentalisti.

Cunosc destui care isi iubesc masina mai mult ca nevasta.

Insa afirmatia lui Mihai poate fi perceputa si in alt context. Pentru unii "obiectele" vin usor (tatici/mamici/amanti/bani prespalati), altii au un job decent cu salariul pe masura, insa cei mai multi trag din greu pentru ele. Cu cat "sudoarea" cheltuita pentru aceste obiecte este mai mare , la multi atasamentul fata de ele poate creste exponential sau dimpotritva te pot dezamagi profund. Dar nu va spun lucruri noi, fiecare stie mai bine ce are in ograda lui.

 

Revenind ontopic, chestia asta cu schimbatul vitezei la nu stiu cate rpm, sa mergi subturat sau supraturat, sunt chestii relative. Nu vreau sa intru in detalii, sunt zeci de subiecte pe aceasta tema .

Eu sunt sofer de moda veche , luat permisul (B,C,E cu 5 lei !) in 1992. Am avut atat benzinare, cu gpl cat si diesel. La astea din urma todeauna am schimbat viteza dupa cum "toarce" motorul, nicidecum nu ma uitam la turometru. Totusi doua chestii am respectat cu sfintenie : nu am intrat in depasiri cand masina avea turatii reduse , decat dupa schimbarea intr-o treapta inferioara de viteza, pe de alta parte ,inclusiv cand ma duc la serviciu sau cand ajung acasa, mai las motorul la relanti 1-2 minute. Acum am doua diesele acasa si doua benzinare la serviciu. Merg cu ele zinic, dar parca tot dizălu' ma atrage ma mult.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Hyundai in service fiecare pune ce are iar shell-ul branduit cu Hyundai spune @nuts ca nu corespunde unor norme europene VW si Porsche (cu toate ca in opinia mea nu are nici treaba acest ulei cu acele norme fiind vorba de o masina asiatica cu specific propriu). Oricum eu acest ulei il folosesc, branduit cu Hyundai la care adaug Metabond Eco

 

O sa fiti mirat sa vedeti ca Hyundai nici macar nu recomanda Shell Helix AH la ultimele modele diesel (inclusiv la I40 facelift), ci AP sau AP-L.

Nu mai stiu ce exemple de uleiuri sunt trecute in cartea masinii mele, dar verific si revin.

LE: Total Quartz Ineo MC3 5w30 si Shell Helix AP 5w30.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant că pe piața germană uleiul Shell branduit pentru Hyundai este 5W40 , desigur este în norme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil ca este destinat benzinarelor (ACEA A sau B) si nu motoarelor diesel cu DPF. Sunt foarte rare uleiurile 5w40 ACEA C3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva interesant (special pentru @nats):

In carte la mine sunt trecute următoarele:

- Helix ultra AP 5W30 (atenție AP figurează numai la Acea C2). Uleiul nostru este ECT Acea C3 si are AH 5W30 nu AP;

- SK ZIC LS 5W30 (nu am auzit de așa brand);

- Chevron KIXX D1 5W30;

- Total Quartz INEO MC3 5W30.

E greșit în carte la Helix ? AP cu AH ? La Dvs e la fel ? Cei care puneți Total Quartz ați verificat instrucțiunile, pentru că Acea C3 fiecare producător are mai multe tipuri ca și Shell dealtfel ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e gresit. Shell Helix AP este facut pt Peugeot / Citroen.

De curiozitate, m-am uitat aseara pe cartile modelelor Hyundai (se gasesc pe site-ul importatorului). Doar la un model sau 2 am vazut AH. In rest, AP, AP-L si Total MC3.

Repet, eu sunt hotarat ca la urmatorul schimb sa pun Total, pentru ca Shell nu mi s-a parut ca face banii (35 lei/l).

Edited by nats
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

N.a mai pomenit nimeni de Mobil 1 ESP formula...eu il folosesc de 3 ani..si nu cred ca m.a dezamagit pana acum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Mobil 1 ESP Formula s-a modifica... formula. :))) Acum este ACEA C2, inglobeaza si norma Dexos2 (specifica Opel), dar a pierdut BMW LL04 si, mi se pare, si Porsche C30. A, si acum se numeste simplu: ESP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.... la urmatorul schimb sa pun Total, pentru ca Shell nu mi s-a parut ca face banii .....

Sa fiu sincer in conditiile astea as shimba si eu pentru ca ma irita icertitudinea. Am cautat pe toate site-urile de specialitate si nu am gasit informatii. Am vazut si eu AP-L dar nu e la ACEA C3. Ce simplu e la Toyota sau VW, iti iei uleiul original si nu iti mai bati capul. La Golf 7 (fosta masina de serviciu pe care am cumparat-o pentru fiul meu), 4 ani in leasing 167 mii km, am programul instalat care isi stabileste singura schimbul de ulei. Toate au fost facute intre 35-38 mii km (!!!) iar uleiul a fost cel original cu bidonul branduit de fabrica, nu cu Castrol Acea C3 LL . De ce naiba la Hyundai nu e asa ? Acelasi motor de 1,7 CRDI 100 KW cu specificatii diferite de uleiuri :D

A doua optiune in cartea mea dupa Shell este SK. Am identificat producatorul SK Lubricants. Sunt bulgari :) Deja incep se nu mai am ibcredere si sa trec la uleiuri clasice Mobil 1 ca @Alinutz sau Castrol. In fine sunt in cautare de informatii despre Total si Chevron, vad ca multe filiale Hyundai lucreaza cu Total ... si prin motorul meu cred ca a fost Total, etc. Pastram legatura :)

 

http://www4.total.fr/Europe/Romania/PDF/total-quartz-ineo-mc3-5w-30-2017-ro.pdf

Edited by mihaimatei63

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK sunt exact... coreeni. Cica ar fi printre cei mai mari furnizori de baze grupa III pt. toti marii producatori de uleiuri.
Shell AP-L este C2 iar AP este C3, dar nu cred ca se gaseste in Ro. Total MC3 e pe toate drumurile la 120-130 lei / 5 litri.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

SK sunt exact... coreeni. Cica ar fi printre cei mai mari furnizori de baze grupa III pt. toti marii producatori de uleiuri.

Shell AP-L este C2 iar AP este C3, dar nu cred ca se gaseste in Ro. Total MC3 e pe toate drumurile la 120-130 lei / 5 litri.

Cred ca am dat peste o filiala din Bulgaria pentru ca am defilat pe site-ul lor. Dar am gasit ceva si mai interesant :

 

http://www.desire.md/ro/catalog/auto_electronics/automotive_chemicals/motor_oil/hyundai/xteer-diesel-ultra-c3-5w-30-6l-00-00132708/default.aspx

 

Este fabricat in Korea se gaseste peste tot in Chisinau si Odessa, cred ca sursa este Federatia Rusa, dar voi afla maine sigur. Oricum le-am scris pe pagina de FB, Sunt curios daca asta este uleiul cu care iese masina din fabrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Mobil 1 ESP Formula s-a modifica... formula. :))) Acum este ACEA C2, inglobeaza si norma Dexos2 (specifica Opel), dar a pierdut BMW LL04 si, mi se pare, si Porsche C30. A, si acum se numeste simplu: ESP.

In fine..eu asta am.pus acum 3 sapt. Nu vad ceva diferit...o sa citesc mai multe cand o sa.ma uit pe cutie.dar la mine e o lege...daca gasesc ceva ce face sa mearga bn ..raman fidel..indiferent de ce nume poarta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua

Pentru ca am avut ieri timp am tras un ochi prin piata auto din Odessa si vreau sa va spun ca uleiurile SK ZIC QX LS 5W30 si Hyundai xTeer 5w30 Diesel ambele made in Korea sunt pe toate tarabele la vanzare, la fel si in piata auto din Chisinau. Piata auto este specifica in fostul spatiu CSI ca fiind o piata cum e la noi de legume si haine, la ei de magazinase de piese si accesorii auto, cateva zeci unul langa celalalt.

De ce in cele 2 tari care concureaza pentru locul 1 in Europa in economii prabusite, se gasesc aceste uleiuri originale si la noi nu.... sau poate nu le-am gasit eu. Stim cu totii ca pe noi gasim numai facaturi reciclate si reconditionate, branduri celebre chiar, iar un ulei bun chiar de fabrica trebuie sa-l comanzi de la mama nabii ca sa nu prajesti motorul. Detalii si prezentari aici :

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt ACEA C3? Aveti curaj sa cumparati ulei de la taraba sau se gasesc in magazine auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt ACEA C3? Aveti curaj sa cumparati ulei de la taraba sau se gasesc in magazine auto?

Acea C3 . Eu le spun tarabe :D dar ele sunt magazine mici, cusete din sticla una langa alta vreo 20-30 pe cate 3 sau 4 randuri. Factura, bon fiscal, totul functioneaza legal, decat ca asa e la ei, sunt comasati toti intr-un loc. In orase nu gasesti un magazin de piese auto darcat in aceste piete specializate. Am incredere desigur. Iar Shell Helix Ultra ECT 5W30 este si in Metro Chisinau ( la 1 L si 4 L) si Auchan Odessa (in Riviera Shoping City Mall), cu factura desigur :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai intereseaza pe cineva, treaba cu regenerarea ?

Pe toate topicurile numai ulei. Si eu cand am intrat aici, dupa noi opinii si experiente despre regenerare, era sa alunec de atata ulei. :wink:

La mine, ultima regenerare, aseara la un interval de cca 550 Km. Dupa o zi de weekend de Bucuresti si in rest naveta mea. A fost mai scurta ca durata, cca 15 minute.

Ce mi se pare total aiurea, este faptul ca vanzatorii nu iti spun nimic despre acest fenomen, in manualul masinii nu gasesti nimic despre asta, nu ai nici macar un martor la bord pentru preventie, deci nici constructorul nu considera necesar sa ne spuna ceva, desi eu consider ca este un lucru foarte important pentru viata si economia masinii.

O consider aproape o inselatorie.

Si spun asta prin prisma faptului ca daca toata linia: constructor-vanzator nu spune nimic, ar insemna ca e un fenomen care nu trebuie sa ne ingrijoreze, ba mai mult nici nu trebuie sa stim de existenta lui pentru ca este in normalitatea functionarii masinii. Si atunci de ce o patesc atatia cu DPFul ? De ce aproape s-a dezvoltat o ramura de fabricat, curatat, regenerat fortat DPFuri ?

In ziua de azi, consumul la motoarele moderne, ajunge sa se uniformizeze. :excl: Aproape ca nu mai conteaza ca ai Diesel, caci cu atatea regenerari, practic, la un mers normal, diferenta e de cca 0.5 L/100 km. Doar la regim de forja se mai simte diferenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum reușești sa ai date atât de exacte despre regenerări?

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Credeti-ma ca nici macar nu am habar cand se face la mine regenerarea :D Am fost in week-end acasa (Odessa - Pitesti) , 9 ore de mers aproape continuu, 2 ore am stat in vama cu motor pornit, iar pe A1 am mers cu 140 km/h. Consum motorina la bord total 5,4 %. Oare de cate ori s-a facut regenerarea ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum reușești sa ai date atât de exacte despre regenerări?

Simplu, pentru ca le urmaresc. Am explicat mai inainte cum le depistezi. Deja sunt stresat de ele. In principiu sa nu le intrerup.

 

Credeti-ma ca nici macar nu am habar cand se face la mine regenerarea :D Am fost in week-end acasa (Odessa - Pitesti) , 9 ore de mers aproape continuu, 2 ore am stat in vama cu motor pornit, iar pe A1 am mers cu 140 km/h. Consum motorina la bord total 5,4 %. Oare de cate ori s-a facut regenerarea ?

Posibil 3 din care sigur 2 sanatoase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu asa din intrebate prin service: ca procesul de regenerea este activ si il pot vedea atunci cand turatia la relanti oscileaza usor. Mi s-a spus ca atunci nu este indicat sa opresc motorul. De cateva zeci de ori am " patit " asta si este adevarat. Daca mi se intampla sa am acest proces de regenerare activ cand sunt in parcare, dupa un timp in care urmaresc acea oscilatie, aceasta se opreste de la sine. In timp ce ocileaza usor turometru, in masina nu se simte nimic, doar vizual se vede acul turometrului cum urca si scade succesiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In seara asta cred ca am prins si eu o regenerare pe A1: mergeam linistit cu 110-120 in tr. 6 (noapte, ceva ceata si mazga) si, de la 5.2% mi-a crescut treptat la 5.7%. Ulterior a inceput sa scada pana la 5.4% cand am intrat in Bucuresti, si am ajuns in fata blocului cu 5.5%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua

Pentru ca am avut ieri timp am tras un ochi prin piata auto din Odessa si vreau sa va spun ca uleiurile SK ZIC QX LS 5W30 si Hyundai xTeer 5w30 Diesel ambele made in Korea sunt pe toate tarabele la vanzare, la fel si in piata auto din Chisinau. Piata auto este specifica in fostul spatiu CSI ca fiind o piata cum e la noi de legume si haine, la ei de magazinase de piese si accesorii auto, cateva zeci unul langa celalalt.

De ce in cele 2 tari care concureaza pentru locul 1 in Europa in economii prabusite, se gasesc aceste uleiuri originale si la noi nu.... sau poate nu le-am gasit eu. Stim cu totii ca pe noi gasim numai facaturi reciclate si reconditionate, branduri celebre chiar, iar un ulei bun chiar de fabrica trebuie sa-l comanzi de la mama nabii ca sa nu prajesti motorul. Detalii si prezentari aici :

 

...

 

Hyundai Oilbank Co., South Korea’s first private oil refining company. sursa: http://hyundaixteer-kh.com/

 

Inca ceva documentatie despre uleiul "homemade" de catre coreeni.

 

https://autotechreview.com/news/global-news/hyundai-xteer-ultra-becomes-first-oil-to-meet-api-sn-plus-rating-in-korea

 

http://www.hyundaixteer.com/eng/

 

http://www.xteer.co.kr/eng/sub1_1 - aici spune asa: Hyundai Oilbank has established Hyundai Shell Base Oil factory which produce 650 thousand ton of lubricants per year by cooperating with Shell in 2012. In 2013, Hyundai Oilbank has completed the vertical systematization of lubricant business of oil refining-lube base oil-lubricant by releasing the HYUNDAI XTeer, a vehicle lubricant.

 

http://www.xteer.co.kr/eng/sub2_6?prod_id=PRODUCT46

 

 

P.S. Unde este topicul despre uleiuri? Spunea cineva ca este un topic dedicat.

Edited by bumbul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...