Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
nats

Regenerare filtru particule 1.7 CRDI

Recommended Posts

"Smuciturile" au revenit. Am fost acum 3 saptamani in service cu ea, au zis ca era filtrul imbacsit si i-au facut o regenerare. Bineinteles ca nu s-a rezolvat problema. Asta a fost a doua oara cand i-au facut regenerare, iar eu nu am simtit niciodata in aproape 100k km ca masina ar incerca sa faca o regenerare. Care ar putea fi motivul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine de aproximativ 1 an filtrul de particule efectiv ma exaspereaza.Aproximativ 3 schimburi de ulei neprogramate. I-am facut regenerare fortata si tot degeaba. Toti senzorii sunt ok. Cred ca-l voi anula fiindca nu vad alta solutie.

In legatura cu smuciturile motorului este de la filtru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine de aproximativ 1 an filtrul de particule efectiv ma exaspereaza.Aproximativ 3 schimburi de ulei neprogramate. I-am facut regenerare fortata si tot degeaba. Toti senzorii sunt ok. Cred ca-l voi anula fiindca nu vad alta solutie.

In legatura cu smuciturile motorului este de la filtru.

Poti sa ii bagi si agheasma in motor, daca nu isi face regenerarile ca la carte, o sa iti bage motorina in ulei mereu.

Ori mergi numai in oras ori ai ceva senzori trosniti. Regenerarea fortata e doar o data dar dupa aia?

Eu acum am 65k km, dar nu cred ca am strans 5k km in oras asadar nu am treaba cu regenerarile esuate nici nu stiu cand si le face, daca nu urmaresc consumul instant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

După problemele cu uleiul de la început, altele nu am mai avut. Doar ce m-am întors din concediu. 180 pe autostrăzi adevărate fără tremur în volan, 4500 rotații în a 2 a, pe pante de 10% în munți, la 20k km de la ultima revizie, mașina merge mai bine ca la început. Dar în București mai mult stai la semafor, si atunci te deranjează relantiul oscilant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

...

Ori mergi numai in oras ori ai ceva senzori trosniti... .

Care e problema ca mergi în oraș? De multe ori, sunt situații în care pe autostrada mergi cu o turație a motorului mai mica decât turația cu care mergi prin oraș. # merg la consum. Deci pana una alta, nu este fundamentala problema mersului in oraș. Asta ar însemna că, toate mașinile care se deplasează în oraș și sunt dotate cu dpf, se vor infunda?

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

N.ai luat in considerare transmisia automata...fara o autostradă e cam greu sa i rezolvi regenerarea..si nu cred ca stai prin oras sa dai tu de padele cand tu esti invatat cu 1 mana mereu libera.mai ales ca in oras cam greu sa mergi 30 de.minute continuu si turat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Admit ce spui tu. Dar la mine consumul nu scade sub 10 în oraș. Nu știu din ce motive, dar nu se #mergelaconsum. Doar ca... Regenerarea asta nu e litera de lege, care sa se facă în mod repetat, după o anumita perioada sau mai știu eu ce. Ii dai birja, nu se infunda, nu face depuneri mari. #merglaconsum și neturat, ajuta la depuneri.

 

Spuneți.mi unde greșesc. Poate nu totul e corect...

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună ziua

Va redau mai jos doua fraze dintr-un articol de specialitate:

 

Multe autoturisme diesel echipate cu filtru de particule au o functie de regenerare. Aceasta regenerare presupune functionarea motorului la o turatie crescuta si, uneori, chiar la injectarea de carburant direct in filtru pentru cresterea temperaturii. Odata ce temperatura ajunge la valori uriase, depunerile din filtru se ard si sunt eliminate pe evacuare. Dar pentru ca vorbim de temperaturi foarte mari, trebuie si ca uleiul motorului sa reziste la procesul de regenerare si sa nu-si piarda proprietatile la 500 de grade C sau chiar mai mult.

In concluzie, cine are motor cu filtru DPF sau FAP, este recomandat sa utilizeze uleiuri speciale, recomandate de producator si neaparat cu omologarea acestora. Asta va duce la prelungirea vietii filtrului de particule, dar si la micsorarea noxelor eliminatea in atmosfera.

 

Acum citind asta, revin la o problema mai veche:

1. Nu lăsați reprezentanțele sa vă pună uleiul lor (la butoi, branduri ieftine sau altceva decât recomandă producătorul, respectiv achiziționate de ei din piața internă plină de uleiuri reciclate);

2. Înțelegeți că filialele sunt setate pentru profit, nu pentru problemele noastre. De cele mai multe ori chiar ei le provoacă.

3. Am 178 mii km din 2013 și nu am problemele voastre, ba chiar merg subturat și rar depășesc 130 km/h pe autostradă;

4. Ajut uleiul Shell desigur cu metabond eco, probabil că și asta ajută.

Puneți uleiul care trebuie și cumpărați-l din Vest. La peste 500 de grade un ulei reciclat se descompune sau arde rezultând depuneri, scăderea nivelului in baie, mers neregulat al motorului, lipsă putere, etc etc.

Succes!

Edited by mihaimatei63

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bumbul

NU are nimic de-a face mersul turat in oras cu regenerarea. Ca DPF-ul sa intre in regenerare, trebuie indeplinite simultan mai multe conditii: senzor bun care sa detecteze ca filtrul este plin si sa trimit semnal la ECU, motorul ajuns la temperatura de lucru, mai mult de 1/4 -1/3 motorina in rezervor (depinde de la masina la masina), o turatie si o viteza ridicata, neintrerupt, pentru cel putin 15-20 min. Unele marci intrerup regenerarea daca masina nu se misca (datorita temperaturii ridicate de ardere a cenusii), altele o permit. Astea sunt niste reguli generale, ca sa spun asa. Unele masini au si martor aprins in bord atunci cand intra regenerarea, alti utilizatori (der Opel, de exemplu) s-au prins ca la regenerari porneste dezaburirea oglinzilor si si-au montat un led pe circuit, care sa ii ajute, etc.

Acum, daca una din conditiile aste nu e indeplinita, regenerarea ori nu porneste ori se intrerupe si de cate ori se intrerupe, iti baga motorina in ulei; astfel uleiul se dilueaza, devine o posirca (mai mare decat oricum este la un turbo diesel) si nu mai unge. Prima bulita: turbina, urmeaza axa cu came si apoi efectul de domino. De-aia e bine c a la un interval de timp si km sa verifici uleiul - sa vezi daca nivelul e scazut sau daca e crescut si miroase a motorina. In orice oras din Romania nu ai cum sa mergi 20 min in viteza a 3-a cu 80, neintrerupt. Si da, toate masinile echipate cu DPF care merg exclusiv in oras au aceste probleme.

Este foarte bine ca nu mergi la consum, asta si cere un turbo diesel: turatii in plaja de cuplu cand apa si uleiul sunt la temperatura de lucru normala - asa vei avea turbo, EGR si admisie mai curate. Dar asta este cu totul alta discutie fata de regenerarea DPF.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regenerarea, problema masinilor diesel de cand au bagat DPF. La unele modele Euro 4 si 5 exista un martor in bord care are bunul simt sa te avertizeze. Acum nu mai are nimic nici o masina Euro 6. Trebuie sa ne prindem noi cand pupaza sta pe oua. Si va spun eu ca sta des. Se pare ca ei au tot interesul sa infundam DPFurile si sa decartam 1500-2500 Euro si mai mult, dupa caz. Culcalatorul, depisteaza gradul de umplere si declanseaza. Nu mergi constant in timpul regenerarii ? aceasta se intrerupe dupa doua - trei schimbari de ritm. Cand maria sa culcalator simte ca se merge intins de ceva timp, declanseaza iar regenerarea, care se spera ca va fi dusa la final. In oras, aglomeratii, mers in coloana cu viteze mici, filtrul se incarca relativ repede. Americanii dau reprizele de regenerare intre 100 si 400 mile. La mine la i30ul meu cea mai rapida a fost la cca 250 Km. La drum intins poate ajunge si la 800 km. Pana la urma tot ajung in Bucuresti si tot la naveta . Deci naveta Bucuresti DN1 dus si Autostrada , centura, Bucuresti intors. Regenerarile au un interval de cca 350-550 km. Am un oarecare avantaj cu autostrada. Eu tin calculatorul pe Km ramasi pana la alimentare. Cand acestia scad mai repede decat normal, dau pe consum instant si constat un consum de cca 7-10%. In acel moment masina este in regenerare. Cand consumul instant revine la normal, regenerarea se termina. Recomandat este sa o mai tii in acelasi regim si dupa terminare cateva minute. Eu fac regenerarea la cca 2300-2500 rot/min(la regula spune sa fie peste 1800). Mai mult e vorba de timp. cca 20 minute. Pe autostrada bag a 4-a la turatia asta la 100 km/ora. Dureaza cam 35-40 km.

Pentru mine care merg mult este deja chinuitor. Daca stiam ce ma asteapta, luam masina pe benzina. Multi dintre voi poate nici nu va dati seama cand se intampla regenerarea(mai putin cei care discutam aici). Intreruperile regenerarilor se pare ca nu mai sunt atat de grave, dar "butoiul" tot se va umple pana la urma. Ideea e, ca, din cand in cand sa fie facuta o regenerare completa.

Porcaria este ca daca nu stii ce e aia, mergi linistit pana infunzi masina. Caci masinile diesel moderne nu te avertizeaza cu nimic, fac de capul lor, dupa programele de pe culcalatoare. Probabil ca serviciurile de repezentante asta si urmaresc. Si cine nu merge mult si o mai si freaca doar prin oras ajung la deznodamand de regula dupa ce se iese din garantie. Iar cine merge mult si destul in afara orasului, scapa de problema asta, insa intervine o uzura mai mare, si in final tot un drac.

Pana la urma sunt fiare si trebuie tratate ca atare, noi sa fim sanatosi ! :drive::cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite ca și benzinele vor primi ciuma asta:

 

The manufacturer explains that all gasoline engines for the i30 hatchback and i30 wagon, offered in Europe, will be equipped with standard gasoline particulate filters from now on. All diesels will come with exhaust fluid after-treatment systems, which use a mix of urea and water to decreasing nitrogen oxide emissions.

 

Sursa motor.com

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deja sunt benzinare cu filtre de particule pe piața. Astea cu injecție directa emit particule din aceleași motive ca dieselul.

Haios e ca vechile mpi-uri n-au problema asta. Și nici alea cu carburator dealtfel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta am găsit în manualul de reparații, pentru i40urile noastre.

Mai sunt și alte pagini. 34baa09ebdb0a9c55e7f6ca2ff0e4b47.jpgf5f4e8701e277a8c36d7fdcbeaa9a3ac.jpg

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ieri ca desteptii de la latrina 1 au tras alarma asupra faptului ca multi soferi apeleaza la service-uri mai mult sau mai putin dubioase pentru eliminarea DPF. https://a1.ro/news/auto/soferii-care-conduc-masini-diesel-in-vizorul-autoritatilor-id810819.html Mai mult au alertat se RAR-ul, care au inceput vanatoarea.

Cert este ca este destul de scump, cateva mii de iepuroi, insa cum spunea cenava mai sus, nu ai nici-un martor de avetizare la bord. Interesant este faptul ca, daca va uitati in manualul de uitilizare in limba engleza, este specificata prezenta acestui martor pe bord, cu precizarea obisnuita "if equipped". Pai in care loturi si in ce tari?

post-67466-0-92579400-1539839265_thumb.jpg

Edited by vibeo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricare diesel de la Euro 5 in sus are DPF, ca si majoritatea celor Euro 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu asta era întrebarea. Am vrut sa știu dacă există sau dacă a văzut cineva la un i40, care sa prezinte acel martor (preventiv) privind începerea procesului de curățare DPF?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista martori care sa semnalizeze regenerare. Doar martori care sa semnalizeze defecte la DPF sau necesitatea regenerarii fortate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu asta era întrebarea. Am vrut sa știu dacă există sau dacă a văzut cineva la un i40, care sa prezinte acel martor (preventiv) privind începerea procesului de curățare DPF?

Crezi ca politia de opreste si se uita in bord daca ai martorul aprins de DPF? Eu cred ca te urca pe platforma mobila RAR si ti-o da la noxe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scoaterea DPF se verifica in primul rind la control vizual si apoi prin turarea motorului, daca masina il are activ nu trebuie sa scoata nicun pic de fum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista martori care sa semnalizeze regenerare. Doar martori care sa semnalizeze defecte la DPF sau necesitatea regenerarii fortate.

Nasol... Eu ma duc spre 3000 km. Habar n-am daca a facut sau nu regenerarea. Vad ca unii zic ca ar creste consumul vizibil, inclusiv la relanti, insa eu nu am observat asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasol... Eu ma duc spre 3000 km. Habar n-am daca a facut sau nu regenerarea. Vad ca unii zic ca ar creste consumul vizibil, inclusiv la relanti, insa eu nu am observat asa ceva.

Ai o gramada de regenerari facute in 3000km.... Eu ma cam prind cand isi face regenerarea, ca imi creste consumul vazand cu ochii, ajunge undeva pe la 7.9 si apoi scade pana la 6.6, cu cat merg eu in medie. Asta in mers pe autostrada. In oras nu-mi dau seama, cred algoritmul nu ii da voie sa faca regenerare in oras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai simplu se verifica cu mina la esapament cind creste relantiul - daca frige regenereaza.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista vreun mod de a verifica numărul de regenerări ale dpf? Cu Vre-o interfață de diagnoza, ceva? Se găsesc datele astea în calculatorul mașinii?

 

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca faci revizia la dealer, poti sa ii rogi sa iti scoata un raport al regenerarilor (cand s-au facut, la cati km, daca au fost complete sau intrerupte, etc.). Nu stiu cat de bune sunt device-urile aste a no-name.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...