Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
nats

Regenerare filtru particule 1.7 CRDI

Recommended Posts

Deschid acest topic pentru ca, din cate am văzut, nu s-a discutat.

Cum va dați seama că DPF-UL intra în regenerare?

Din ce am observat eu, dacă asta o însemna regenerarea, am relanti instabil (oscilant) și creste consumul instantaneu vizibil. După 20 min de mers mai turat, cu viteza a 3-a minim, se potolește. Ideea e ca regenerarea pornește, de obicei, când nu poți sa o faci, adică în oraș.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai important este atunci cand simi relantiul ridicat si consumul mare sa nu opresti motorul, caci regenerarea esueaza. La 3 esuate masina nu mai trece de 3 mii de ture. Si filtrul se infunda,apoi urmeaza " plangerea si scrasnirea dintilor"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca am fost înțeles. Eu nu am relanti ridicat, ci oscilant. Și pana sa ma prind de figura, am oprit motorul de 10 ori, poate, iar mașina ia talpa și acum.

Cert este faptul ca nu știu cum se comporta exact I40 CRDI atunci când își face regenerarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E un hyundai, deci masina nu spune nimic. Asa ca mai bine e sa eviti. Cum? Aplici tratamentul cu "rotatii pe minut". Multe rotatii.

Cum, consumul nu a contat absolut deloc la cumpararea acestei masini, aplic acest tratament si masina e fasneatza rau. Bineintele ca asta o sa insemne consum mai ridicat de placute de frana, anvelope, motorina si chiar ulei, dar nu cred ca o sa am problemele costisitoare cu filtrele de particule si alte tampenii din zona aceasta. De altfel, la inspectia de 2 ani, vorbind cu domnul de la ITP hyundai, mi-a zis ca multe masini vin cu probleme din acestea din cauza ca romanii s-au obisnuit sa schimbe la turatii foarte mici din motive aiuristice gen "turatia optima la motorinar e 1800", "cade turbina daca turez", "se strica motorul daca turez" sau pentru consum. Mi-a recomadat sa schimb pe la 3000, ceea ce deja faceam. Nu spun de cate ori m-am dus la rosu... :D. Daca totusi nu o forjati prin oras, din cand in cand, mai calcati-o pe autostrada. Sau uitati de a 6-a si folositi numai a 5-a. Nu am intrat niciodata in regenerare cu o masina diesel pe care am condus-o pe perioade indelungate, pana acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Același tratament i-l aplic și eu. Ce e drept, pe autostrada merg cu a 6-a intre 2500 - 3000 rotații. În rest, schimb la 3000 - 3200 și minim 10 - 15 km forjata la 3500. Dar tot am relanti instabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mea : a stat relanti pe la 1000/rpm si apoi avea fluctuatii. dupa un drum prin tara de vreo 1200km ( transfagarasan + transalpina ) + fugarita putin pe autostrada de la Alba Iulia la Sibiu :) si-a revenit....

acum sta normal.

mie mi se parea ceva ciudat...dar intrase in regenerare ....acum e ok....oricum ar fi am sa o mai fugaresc putin acum pana la Praga :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine aceasta regenerare nu a fost vizibila decat o singura data prin iarna. In rest, la cum conduc nu prea as avea ce sa vad. Banuiesc ca este de bine ca nu isi face aceasta regenerare regulat, inseamna ca nu este cazul nu.....! :p ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi cei cu retete pe baza de RPM aveti probleme cu consumul de ulei? Eu parca am comandat versiune custom cu motor 2.0 TDI v1. Ultima patanie: Inspectie tehnica gratuita (cica uleiul era ok) -> Concediu 2 saptamani -> Revenit in service (schimbat bucsa inainte de concediu ... zgomotul persista .... aflat ulterior ca e o combinatie de nu stiu ce piesa din cauciuc care fixa evacuarea sarita de la locul ei + bulit rulment caseta de directie (inca astept sa ma sune sa ma duc iar sa-mi inlocuiasca)) -> Aflat ca motorul mi-a papat deja aproape un litru de ulei.

 

Acum, eu ma plang de pete de ulei si consum exagerat din prima zi. Ei o tin pe a lor ca scrie in manual ca poate consuma pana la un litru la 1000 km, in conditii foarte dificile de exploatare. Dar, in cazul acesta, conditiile inseamna o saptamana in Apuseni. In afara de cateva depasiri la 4500 rot pe transfagarasan si cateva trasee mai de a 1-a si a 2-a pana in varf de munte nu am chinuit-o (din motive clare de pastrare a mancarii in stomacul copiilor :)).

 

Am citit si manualul: conditii dificile = peste 50% in trafic aglomerat de oras si deseori viteze peste 170. Nu prea se pupa. Desi merg zilnic la servici cu ea, din 50k nu cred ca am facut 15k in oras.

Tot ce sper e ca, la trasul liniei (vanzarea masinii), SUM(Ulei) < EGR :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-am dat talpa la greu, dar tot asa face. În ultimul timp, am observat ca face mai mult după talpa (autostrada). Mi-e greu sa cred ca intra regenerarea după mers întins pe autostrada. De alimentat, alimentez exclusiv de la Mol. Nu e nicio eroare stocata, nu se aprinde niciun martor în bord, dar acul oscilează la relanti, cam la 800-1000km, din care 600-800 km drumuri lungi (peste 130 km).

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine lucruri sunt OK in ceea ce priveste motorul in acesti 25000km. Nu am consum de ulei, in schimb am avut doua erori de EPB cu martor aprins in bord si frana ne functionala. Cand este aprins EPB-up, auto hold-ul este si el nefunctional.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-am dat talpa la greu, dar tot asa face. În ultimul timp, am observat ca face mai mult după talpa (autostrada). Mi-e greu sa cred ca intra regenerarea după mers întins pe autostrada. De alimentat, alimentez exclusiv de la Mol. Nu e nicio eroare stocata, nu se aprinde niciun martor în bord, dar acul oscilează la relanti, cam la 800-1000km, din care 600-800 km drumuri lungi (peste 130 km).

Ai cumva aerul conditionat pornit cand face asta? Mie mi s-a intamplat de cateva ori in prima iarna dupa ce am luat-o, cand stateam la semafor si aveam caldura pornita. O lua razna intre 800 si 1000. Daca opream climatizarea se linistea. Nu s-a mai intamplat dupa prima revizie (pe la 17k).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca aveam AC pornit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai cumva aerul conditionat pornit cand face asta? Mie mi s-a intamplat de cateva ori in prima iarna dupa ce am luat-o, cand stateam la semafor si aveam caldura pornita. O lua razna intre 800 si 1000. Daca opream climatizarea se linistea. Nu s-a mai intamplat dupa prima revizie (pe la 17k).

Da. A facut la fel astazi, ca am avut AC pornit. Cum l-am oprit, a disparut si relantiul oscilant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am mers o perioada mai lunga in oras si filtrul nu a apucat sa-si faca regenerarea complet . Astfel , in uleiul din motor mi-a fost bagata motorina si a trebuit sa fac un schimb suplimentar de ulei si filtre. Sfat : folositi motorina de Rompetrol . Trage demential de bine iar depunerile de pe filtru sunt minime. Iar consumul este decent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ai aflat toate astea? Ti-a crescut uleiul pe joja, uleiul mirosea a motorina, etc.?

In ceea ce priveste motorina folosita, sunt destui care se feresc de Rompetrol. Personal, folosesc doar Mol (nu stiu daca este mai buna sau mai rea decat celelalte, dar macar filtrul e ok de la schimb la schimb).

Deoarece eu am pornit topicul, relantiul oscilant se manifesta doar cand dau drumul la AC. dar nu mereu. Urmeaza sa mai studiez si va anunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ai aflat toate astea? Ti-a crescut uleiul pe joja, uleiul mirosea a motorina, etc.?

In ceea ce priveste motorina folosita, sunt destui care se feresc de Rompetrol. Personal, folosesc doar Mol (nu stiu daca este mai buna sau mai rea decat celelalte, dar macar filtrul e ok de la schimb la schimb).

Deoarece eu am pornit topicul, relantiul oscilant se manifesta doar cand dau drumul la AC. dar nu mereu. Urmeaza sa mai studiez si va anunt.

Aparuse o scurgere de ulei in spatele motorului si am mers la service. Nivelul de ulei pe joja era crescut si daduse pe afara plus ca uleiul era foarte subtire si mirosea a motorina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. In decurs de 4 luni am facut 2 schimburi suplimentare de ulei din cauza motorinei bagate in ulei datorita DPF-ului. Am programare maine pentru o testare mai amanuntita. Nu am avut nici un martor aprins in bord chiar daca nivelul uleiului in motor a depasit cu mult nivelul maxim. Cei de la service dau vina pe faptul ca DPF-ul nu apuca sa-si faca regenerarea completa insa intrebarea este : de unde stiu eu cum si cand isi face regenerare daca nu simt nimic si nu apare nimic in bord ? Daca era incarcat nu trebuia sa apara ceva in bord ? Problema ar fi cei doi sennzori ( de temperatura si presiune ) sau ceva probleme pe la un injector. Mi-au spus ca nu e normal ca in numai 1000 km parcusi cei drept in oras sa fiu nevoit sa schimb uleiul si filtrul de 2 ori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda. Revin. Am fost azi la service si filtrul de particule e curat ca lacrima , injectoarele functioneaza ok , senzorii sunt calibrati , nivelul uleiului cu 5 mm peste nivelul maxim si este contaminat cu motorina. Maine voi face schimbul de ulei din nou ( a 3-a ) oara in 4 luni dar la un service normal. Uleiul l-am comandat eu ( Shell Helix Ultra 5w30 c3 - dedicat hyundai cost 217 lei 6 litri ) si filtru ulei Man 65 lei. Manopera 50 lei . Total operatiune 332 lei in timp ce la Tiriac era undeva cu 100-150 lei mai scump.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu regenerarea se face atunci cand DPF se umple cu particule. Regenerarea inseamna ca in filtru temperatura creste foarte mult si acele particule sunt arse mai curat, astfel DPF se curata.

 

Ca sa se faca regenerare trebuie ca temperatura sa fie ridicata, fapt ce nu prea se intampla in oras pentru ca mergi 7-10 km si nu ajunge la temperatura optima de regenerare. Asa ca degeaba schimi la 3000-3500 ture si dupa 20 min de mers(de acasa la munca) opresti motorul pentru ca in DPF nu este temperatura ridicata pentru a incepe regenerare.

 

Da este ok sa turezi motorul decat sa mergi subturat.

 

Drumuri bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carburantul care este folosit in exces pentru cresterea in temperatura a motorului in momentul in care regenerarea nu se face complet nu este ars ci e aruncat in motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu cred ca se creste temperatura cu injectie de motorina in exces (nu atata incat sa ramana nearsa, asta ar duce la scaderea temperaturii si la infundarea filtrului), ci mai degraba cu o injectie tarzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine treaba e clara (eu am pornit topicul, cu relanti-ul oscilant): nu e de la regenerare, apare atunci cand am multi consumatori porniti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din primavara am aceeasi problema, la semafor, motorul "smuceste", desi acul turometrului sta linistit. Am observat ca se intampla numai cand am clima pornita, fiind de la sine inteles ca aproape intotdeauna am macar un telefon in priza :).

Ieri am fost la revizie, am semnalat problema, si mi-au spus ca este de la nu stiu ce motor (aeroterma parca) si o sa fie schimbat pe garantie. Dureaza 3-5 zile sa vina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...