Jump to content
iliuta

problema nivel ulei motor cu mult peste limita normala

Recommended Posts

Buna seara!

 

posesor de i20, 1.1 TCI diesel, 08.2014

 

Totul incepe nu de mult timp cand din pura curiozitate am verificat nivelul de ulei al motorului, raman extrem de surprins si in aceasi timp indignat de cum se poate intampla asa ceva.

 

Am luat masuri in privinta asta programand o verificare a masinii la reprezentanta HYUNDAI CASA AUTO IASI, toate bune si frumoase m-a intrebat telefonic de ce optez pentru aceasta verificare, i-am explicat domnului de la receptie service ce probleme are masina (pata de ulei in colt stanga a baii de ulei, si problema cu nivelul anormal de ulei), 'veniti pentru a vedea ce masuri putem lua". Ajung la service si incepe prin a-mi explica ca aceasta masina nu este una de oras (cu o zi inainte venisem de la bucuresti cu ea) nu asta e important, ci faptul ca-mi spune sa merg cu ea in regim de 90 km/h timp de 10 min, si cica "filtrul de particule a fost raspunzator pt cresterea nivelului", cu alte cuvinte in baie am motorina si ulei in concentratii poate nici de mama fabricantului necunoscute.

 

In fine le explicasem ca nu sta doar in oras masina si ca recomandare care mi-au dat-o ei s-a facut deja, si nivelul de ulei tot este intr-o continua crestere.

 

In urma discutiilor imi scrie pe foaia de control ca recomandare schimbul de ulei.

 

Muntionez ca masina are 37000 km, urmatoare revizie OBLIGATORIE este la 39 716 sau la implinirea unui an care se face la data de 23.07.16, apoi culmea imi spune si costul reviziei implicit schimbului de ulei de 1100 de lei, bani care teoretic eu trebuie sa-i achit.

 

INTREBARI:

 

Ca posesor de masina in garantie eu sunt cel care trebuie platita acesta eventuala "rezolvare"?

Cine-mi va garanta ca dupa acest schimb de ulei, nivelul acestuia nu va creste in continuare?

 

Ce parere aveti?

 

Multumesc!

Edited by iliuta

Share this post


Link to post

Pai cred ca nu ti-au explicat de ce ti-au recomandat asta. Nivelul de ulei nu poate creste decit de la infestarea cu motorina sau cu lichid de racire. Daca e de la motorina, nu poate fi decit o problema de injectie sau de la faptul ca incearca sa regenereze filtrul de particule si nu reuseste. Regenerarea se face prin cresterea nivelului de motorina injectata, la un nivel anormal pentru functionarea obisnuita, ca sa ridice fortat temperatura gazelor de esament si sa arda cenusa din filtru. Daca masina merge numai in oras, e foarte probabil ca din cauza regenerarilor nereusite sa ai motorina in baie, pentru ca regenerarea completa, care se face numai cu motorul in sarcina continua, dureaza cam 20 de minute.

Celelalte cauze trebuie investigate. Pata de ulei de pe baie nu spune nimic, poate fi o simpla garnitura neetansa.

In ce priveste cine trebuie sa suporte costul, daca nu se constata o defectiune a masinii, Hyundai nu are ce costuri sa suporte. Sunt sigur ca au scris pe undeva in manualul de utilizare despre chestia asta cu regenerarea filtrului.

Share this post


Link to post

Scrie o reclamatie la OPC si nu le plati nimic. Incearca eventual si la alt service. Daca ai motorina in baia de ulei nu poate fi decat o defectiune. Golfurile mele diesel au mers preponderent in oras, nu mi-a crescut niciodata nivelul uleiului. Si isi fac si astea regenerare. Uleiul de motor nu trebuie sa ajunga sa se amestece cu lichidul de racire sau motorina, mai ales sa creasca nivelul din cauza asta, decat daca e defecta (si tu ai garantie).

 

In manual imi spune ca daca am nivelul uleiului peste semnul maxim, nu trebuie sa mai merg cu ea (nu s-a intamplat niciodata). Baietii de la service par calificati la clasa de carute...

Share this post


Link to post

Daca vorbesti de Golfuri cu diesel de clasa C (CBAB, CFFB, CFHC etc.), stiinta nu se aplica intrucit alea fac regenerare si pe loc, iar regenerarea se opreste automat in anumite conditii. La Hyundai nu stie ecu sa faca asta, CR ul e de generatie mai veche ...

Sigur, omul poate face reclamatie unde doreste, dar daca masina nu are nicio defectiune, face degeaba.

Share this post


Link to post

Nu sunt mecanic si recunosc ca nu inteleg tot ce se intampla intr-un motor, dar daca iti ajunge motorina in ulei incat sa ii creasca nivelul, nu poate fi decat un defect. Mai ales ca uleiul are anumite specificatii care permit ungerea motorului iar motorina nu ajuta. De asta ma intreb daca motorul ala pornit in condiitiile astea nu sufera uzura. Si sa ajungi sa iti spuna cei din service ca o masina de clasa mica nu e de oras (o fi de autostrada?!) si de aia ai probleme mi se pare culmea obrazniciei. Am mai vazut mecanici obraznici, dar asta ridica nivelul.

 

Raman la recomandarea OPC si eventual mail la importator/producator, poate ii aduce cineva la realitate. In cel mai rau caz zice OPC-ul ca nu ai dreptate si se inchide cazul.

Share this post


Link to post

Nu exista dieseluri recomandate pentru oras.

Share this post


Link to post

Multumesc, nu e cazul.

Share this post


Link to post

Pai cred ca nu ti-au explicat de ce ti-au recomandat asta. Nivelul de ulei nu poate creste decit de la infestarea cu motorina sau cu lichid de racire. Daca e de la motorina, nu poate fi decit o problema de injectie sau de la faptul ca incearca sa regenereze filtrul de particule si nu reuseste. Regenerarea se face prin cresterea nivelului de motorina injectata, la un nivel anormal pentru functionarea obisnuita, ca sa ridice fortat temperatura gazelor de esament si sa arda cenusa din filtru. Daca masina merge numai in oras, e foarte probabil ca din cauza regenerarilor nereusite sa ai motorina in baie, pentru ca regenerarea completa, care se face numai cu motorul in sarcina continua, dureaza cam 20 de minute.

Celelalte cauze trebuie investigate. Pata de ulei de pe baie nu spune nimic, poate fi o simpla garnitura neetansa.

In ce priveste cine trebuie sa suporte costul, daca nu se constata o defectiune a masinii, Hyundai nu are ce costuri sa suporte. Sunt sigur ca au scris pe undeva in manualul de utilizare despre chestia asta cu regenerarea filtrului.

Domnul de la receptie: "ha ha ha da e normal sa aveti asa ceva, au venit masini si cu nivel mult mai ridicat si n-a patit nimic motorul"

I s-a facut o regenerare a filtrului de particule care in urma cu 287 d km a reusit o regenerare completa. In urma diagnozei s-a constat o incarcare cu 15.82 % a filtrului ceea ce au luat decizia de a-l regenera.

Sambata masinii i-am facut revizia la un an si pe langa asta si contracost o regenerare ajungand undeva la 1100 d lei cu totul. De la reprezentanta si pana in parcare masina a parcurs 8 km si nivelul a ajuns din nou de la minim si un pic la maxim.

Maine voi suna din nou la reprezetanta...

Scrie o reclamatie la OPC si nu le plati nimic. Incearca eventual si la alt service. Daca ai motorina in baia de ulei nu poate fi decat o defectiune. Golfurile mele diesel au mers preponderent in oras, nu mi-a crescut niciodata nivelul uleiului. Si isi fac si astea regenerare. Uleiul de motor nu trebuie sa ajunga sa se amestece cu lichidul de racire sau motorina, mai ales sa creasca nivelul din cauza asta, decat daca e defecta (si tu ai garantie).

 

In manual imi spune ca daca am nivelul uleiului peste semnul maxim, nu trebuie sa mai merg cu ea (nu s-a intamplat niciodata). Baietii de la service par calificati la clasa de carute...

iti recomand un Golf...

nu, multumesc, sunt pline de km

Share this post


Link to post

Nivelul trebuie sa stea la maxim, deci nu are cum sa creasca de la minim la maxim.

Share this post


Link to post

Nivelul trebuie sa stea la maxim, deci nu are cum sa creasca de la minim la maxim.

Asta incerc sa le spun si lor din moment ce la revizie s-a pus ulei pana peste nivel minim. Ei dau vina pe dpf insa cred ca masina are o alta problema..

Share this post


Link to post

Adica la revizie au pus ulei pina la minim? Nu are niciun sens, la revizie se schimba cantitati exacte de ulei.

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post

Minunatele motoare Diesel....

Si nu mai laudati atat VW-ul ca nu mai e decat umbra a ce a fost odata...

(Ca si altii, gen FIAT).

Share this post


Link to post

Adica la revizie au pus ulei pina la minim? Nu are niciun sens, la revizie se schimba cantitati exacte de ulei.

daca citeai am spus: "la revizie s-a pus ulei pana peste nivel minim", adica cu putin deasupra nivelului inferior, mecanicul a precizat ca acela este nivel optim pt aceasta masina. Culmea ca masina in momentul de fata are ulei pana la nivel maxim ... :unsure:

Minunatele motoare Diesel....

Si nu mai laudati atat VW-ul ca nu mai e decat umbra a ce a fost odata...

(Ca si altii, gen FIAT).

sa inteleg cai ai un motor pe benzina...

Edited by iliuta

Share this post


Link to post

Va salut colegi de forum. Vroiam sa va spun si colegi de necaz dar voi poate v-ati rezolvat problema :). Am si eu aceiasi problema la masina mea respectiv Kia Cee'd, care este cam geamana cu Hyundai la motorizari si nu numai. Problema la mine se manifesta prin nivel ridicat la ulei in baie cam cu 5 mm de la ultimul schimb si aproape 4000 de km parcursi si regenarari frecvente de fiecare data dupa aprox. 60 de km de la precedenta regenerare si consum foarte mare .Pana acum am vizitat 3 mecanici, 3 testere care nu apare nicio eroare,  fiecare mecanic cu pareri diferte, masina nu scoate fum, trage normal.  Pentru asta intreb si aici pentru a nu merge cu "sapaturile" intr-o cale gresita,  care a fost la voi solutia acestei probleme? Va multumesc, multi km fara probleme!

Share this post


Link to post

Salutare. Ma alătur și eu acestei conversații despre nivelul crescut al uleiului în baie. Am hyundai i30 1.6 crdi 136cp 2017  edition luata de noua din reprezentanță. La doar 100 de km făcuți de la fiecare schimb uleiul crește în baie, practic se dublează. Nu are miros de motorina sau spumă pe el, este doar negru și extrem de subțire. Menționez ca l-am schimbat și la 1000 și la 3000 km. Nici un rezultat. Uleiul este Shell din reprezentanță, cei dela hyundai nu vor să pună alt tip susținând ca acesta este cel original. Pusa pe tester nu da nici o eroare, nu arată că nu și-ar fi făcut regenerarea, iau făcut ei o regenerare forțată ca să fie ei chipurile siguri și surpriză după 100 km iar a crescut. Acum după mai bine de 2 ani la 28000 km motorul merge destul de urat, la început când avea 3 km ziceai ca e pe benzina nu se auzea nimic, acum e zgomotoasă și îi dai mai mult la automat când o pornești. Ar mai fi ceva deși nu face parte din acest topic, farurile mașini autoreglabile nu mai funcționează cum trebuie respectiv faza scurtă nu se mai egalizeaza cu cea lunga și nu se mai suprapun la perfecție lăsând o dâră violet ce noaptea se vede ca o umbra între cele doua faze scurta și lungă. La fel mi s-a răspuns din reprezentanță că așa fac ele din fabrică și chiar dacă mașina are garanție acestea nu pot fi schimbate decât contracost. Atunci ce mai este cu acea reclamă, "aveți garanție din bară în bară 5 ani". Mulțumesc. 

Share this post


Link to post

Situatia e veche de cand lumea, iar cauzele la fel ... Nu se vor schimba, pt ca nimeni nu mai citeste manual, fie el de utilizare, fie cel de reparatie. Asta pt ca nu se mai repara mai nimic, se inlocuieste. Daca excludem calitatea uleiului, un nivel crescut peste maxim poate fi cauzat de: 

- cel vechi nu a fost eliminat suficient - cat de greu este sa le cereti sa dea drumul la buson inainte de alte operatii si sa il puna la loc ultimul?
- s-a pus totul de-o data si ... gata, in loc de a pune putin (2-3 litri), da o cheie, astepta vreo 1-2 minute si pe urma completa cu cat mai trebuie ca sa nu depaseasca maximul. De obicei se pun cei 4 litri intr-o singura manevra si ... gata, o puteti lua dom'le. Dupa ce ajungeti acasa sau mai bine zis a doua zi, la rece, dati cheie, 2-3 minute o lasati sa mearga si pe urma verificati din nou nivelul, cel putin asta e procedura corecta la diesel. La benzina se poate verifica si cu motorul rece. O chestie interesanta mi s-a parut insa la Tucson, unde, daca memoria nu ma inseala, joja are 3 marcaje: pt minim, pt maxim cand motorul e rece si pt maxim cand motorul e cald. Tare, mi-ar fi placut sa am si eu la Accent joja smart.
- putin probabil dar nu exclus ar fi si garnitura de la motor, dar ar trebui ca si nivelul de antigel sa fie mai scazut, sa existe niste urme si in ulei, dar ... cine mai verifica astea, nu?
 
In alta ordine de idei, daca in secolul 21 nu puteti cere service-ului sa va puna ce ulei vreti voi, ati gresit fundamental din start. Nu va poate obliga nimeni sa puneti alte repere decat cele pe care le doriti in/pe masina. A, ca trebuie sa fie acceptate de producator si luate dintr-un magazin de specialitate da, asa este, dar altfel nu aveti aceasta obligatie, iar discutia este de cand roata si combustibilul. Shell V-Power nu mi-as mai pune decat in rezervor daca masina ar fi pe benzina. De fapt, tot pe principiul "lasa dom'le ca stim noi mai bine ce sa punem", m-am pricopsit cu Texaco Valvoline pt un an din lipsa a uleiului folosit in mod curent si am regretat amarnic pana cand l-am dat jos. Iar atunci cand am cerut explicit uleiul obisnuit, a trebuit sa duc lupte de convingeri cu directorul de service sa lase mecanicii sa mi-l puna, fiind foarte contrariat de ce pun un ulei de 60 RON/litru intr-o masina care nu are DPF ... Nu am inteles nici pana acum de ce fu nevoie de discutia aia, ca doar uleiul il cumparam oricum din service-ul lor, nu venisem cu el deja in portbagaj.

Share this post


Link to post
On 1/7/2021 at 10:34 PM, i30 2016 said:

 

Suna direct la Hyundai Romania, nu se poate asa ceva, masina clar are o problema, cel mai probabil legat de DPF, acolo stiu ca baga motorina pe langa segmenti cand nu regenereaza OK.

In locul tau as merge si le-as lasa'o acolo, altfel ce faci? te plimbi toata ziua pe la ei?Sa o duca ei pe platforma la un service care si stie si sa o aduca reparata!

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Pe mine ma mira ca atitia forumisti respectabili se excita la spusele unui nou venit, care a postat problema lui de vreo patru ori si total incoerent ... nivelul de ulei in baie nu are cum sa se dubleze, poate creste peste nivelul maxim cu 1-2-3-10 mm, uleiul se analizeaza foarte usor, se vede ce e in el, motorina sau antigel, de asemenea daca e antigel, cel din vas trebuie sa dispara, nu?

Cit priveste farurile, acestea se regleaza cu 50 de lei cu un aparat, altfel farurile nu se apreciaza din ochi ca “ nu mai sunt asa cum erau”, daca nu se pot regla au un defect, nu?

Pina la proba contrara, eu cred ca avem un coleg nou care trolleaza, sunt curios pentru care dintre concurenti lucreaza.

Edited by dvoncu
  • Like 1

Share this post


Link to post

Dieselul cu DPF NU este pentru oras. Punct. Cine nu intelege, trage ponoasele aferente....

Share this post


Link to post

Salutări! Dețin i20 Tgdi de 1l, de nouă din 2019, 9000 km acum. Intră benzină în baia de ulei destul de multă. Merg oraș și exterior. A mai avut cineva problema asta? Cum ați rezolvat? Bănuiesc distracție pe la garanție. Mulțumesc.!

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...