Jump to content
marius.zadara

Avertizare bec ars

Recommended Posts

Cunoasteti vreun dispozitiv care sa instiinteze cumva ca unul sau mai multe becuri sunt arse? Se exclude desigur ochiul, iar prin becuri inteleg cele care se vad in exterior (stopuri, semnalizari, etc), nu cele precum becul din portbagaj.

 

Ideea este ca in ultima saptamana am schimbat mai multe becuri la masina decat in toata existenta ei de aproape 10 ani, unele dintre ele fiind chiar originale. De fiecare data insa am aflat accidental ca sunt arse, fie cand ajungeam la destinatie, fie pe drumul pana acolo. Mi-ar fi fost de ajutor un indicator in bord, fie el si al unui sistem after-market, care sa ma anunte ca am un bec ars. Astfel de sisteme sunt prezente la alte marci, dar am vaga impresie ca este mai mult decat pare si nu stiu daca si cum ar putea fi montat la noi.

Share this post


Link to post

Tocmai de-aia am si zis ca "este mai mult decat pare" si cautam o solutie care sa mearga si la noi. Nu stiu in ce masura modelele noi de la Hyundai au aceasta facilitate sau nu, dar pana la magistrale de date ma gandeam daca nu exista o solutie mai simpla, precum asta: http://www.daciaclub.ro/sistem-de-avertizare-daca-se-arde-un-bec-t188954.html, schema fiind descrisa aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?s=dfe85e79a9463b5112a3599dda388c81&act=Attach&type=post&id=1627647470

 

Neavand cunostiinte in domeniul electronicii, inteleg ca acea schema este pentru un singur bec vizat, respectiv un singur martor. Dar daca eu vreau sa pun un singur circuit din ala dar care sa-mi monitorizeze mai multe becuri, cum pot face asta ? Nu ma intereseaza in prima faza sa stiu care bec este ars, asa ca un singur martor la final ajunge.

 

PS: Cred ca documentul original este asta: http://www.discovercircuits.com/DJ-Circuits/bad-bulb.htm

 

PS2: https://www.youtube.com/watch?v=HdM_or4SBcg

Share this post


Link to post

Pe principiul asta putem presupune ca mai intai se descarca bateria, nu ? ... Nu cred ca sunt necesare fire suplimentare trase pana la stopuri, de exemplu, ci ar putea fi folosite cele care pleaca din compartimentul motor. De acord insa ca trebuie adusa o modificare la bord, dar e una singura, asta daca nu cumva ne complicam cu blustuturi si informari pe telefon, navigatie, etc.

Share this post


Link to post

Evident ca nu, ce incercam sa spun anterior este ca toate firele pornesc dintr-un singur loc, o mufa comuna pentru toate. Folosind-o pe aceasta, ma pot lega direct la firul becului vizat fara a mai fi nevoit sa trac cabluri suplimentare. Afirmatia despre cei care lucreaza cu sistemele digitale nu-mi apartine, nici macar la nivel de gand, insemnand ca ma injosesc singur si n-am ajuns chiar atat de rau. Nu inca.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...