Jump to content
ignat

Ce ulei imi recomandati

Recommended Posts

Buna ziua. Am.un accent 2007 cu 120 mii km . De cand am luat-o (2 ani) am folosit doar ulei de la L MOLY 10w40. . Doresc sa stiu daca e ok sa merg in continuare cu el cu precizia ca la 10 mii de km cam manca 1 litru . Astept recomandari. Mulțumesc post-58560-145243164755_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe site-ul Motul, se recomandă ulei 5W30 pentru Accentul din Europa. În reprezentațe, se pune 5W40. Am stat și eu și m-am gândit care ar fi uleiul ideal pentru clima din România, iar 5W40 pare să fie soluția optimă. 10W40, dacă nu mă înșel, e mai vâscos pe vreme rece, iar noi mai avem extreme de temperatură din când în când.

La benzinar nu prea ar trebui să mănânce. Acum doi ani am avut Castrol Magnatec 5W40 și un sfert de jojă s-a dus pe parcursul a vreo 15.000km, poate chiar puțin mai mult... Anul trecut am mers pe Motul Xcess 5W40 (din ăsta băgau la reprezentanța din Constanța mai demult) și, din fericire, uleiul încă este la același nivel ca-n prima zi a schimbării lui.

 

Până la urmă, fiecare coleg de pe acest forum are uleiul său preferat pe care îl consideră bun. :) Mașina mea a văzut Motul Xcess, Castrol Edge și Magnatec și Mobil1 Super 3000. Toate 5W40. Diferențe și probleme n-am avut, exceptând cazul Magnatec-ului de mai sus. Am de gând să rămân pe Motul de-acum încolo și pe ăsta ți l-aș recomanda, personal, deși și Liqui Moly ar fi bun ca marcă... Însă rămân la părerea că 10W40 e cam vâscos pentru iarnă cu minus grade. Mai este vorba cum că unui motor cu mulți kilometri, e bine să i se pună ulei cu o vâscozitate puțin mai mare datorită uzurii motorului, dar nu e cazul tău la 120.000 km.

 

Deci: încearcă un Motul Xcess sau XClean 5W40 (intră la ei pe site, vezi ce produse au). Motul nu găsești în supermarket. Însă magazinele specializate, precum și diverse site-uri (chiar și emag) au Motul. Vezi dacă îți mai consumă mașina.

Edited by Sergiu Gh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Accent 1.4 benzina, 100.000 km. Folosesc din 2008 doar Mobil1 Super 3000 5w-40.Nu papa gram de ulei.

Edited by Behringer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Accent 1.4 benzina, 90.000. De la 45.000 folosesc Liqui Moly 5w40 dupa ce am pus la 15.000 Mobil s3000 5w40 si au inceput sa se auda tachetii, iar la 30.000 am pus Castrol Magnatec 5w40 si nu am sesizat nici o imbunatatire. Am ramas la Liqui Moly pentru ca ma gandesc ca o fi mai putin contrafacut. Cu nici un ulei nu mi-a mancat vreun gram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti dau o veste proasta! Toate uleiurile din Romania sunt contrafacute/reciclate. Or fi ceva exceptii dar nu le stiu. Daca minte patronul de la un magazin de piese auto, care lucreaza doar cu furnizori de top, atunci mint si eu... asadar, daca aveti drum prin Germania, luati.va ulei de acolo, nu din Estul Europei, in Federala Germana se vinde ulei proaspat, nu reciclat sau piratat.

 

Asta e, UE am vrut, UE am primit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vestea e proasta pentru noi, insa buna pentru altii ;) Ce te face insa sa crezi ca daca nu eram in UE n-am fi importat acelasi ulei re-re-re...ciclat ? Pe mine nimic, pana la urma ca vine din UE sau de pe vaporul numit UE e acelasi ulei, doar circuitul pana cand ajunge in motorul tau e altul. Sincer sa fiu nici in Germania nu mai am convingerea ca uleiul nu este re-re-...ciclat, ci doar ca este mai putin decat la noi. Un ulei bun gasesti doar pe la armata ...

 

Sa fiu sincer, prefer un ulei re-re-...-ciclat si schimbat des decat unul 100% pur care sa ma tina o vesnicie. Plus ca nu cred ca ne-am permite un ulei bun - eu dau pe unul de care ziceti voi mai mult de 10 eur / litru, si am nevoie de 6 litri in fiecare an, 1 la inceput cand schimb doar filtrul si doar completez, si 5 in vara cand il schimb complet. Daca doar am dubla pretul pe litru, ar reiesi o suma pe care nu cred ca mi-as permite-o. In situatia mea, e mai bun unul prost si schimbat des, cu anumite penalitati de performanta, decat unul super si pe care sa il schimb la acelasi interval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina mea are 92.ooo km. Nu mi-a mancat niciodata ulei intre schimburi... Il schimb in fiecare toamna. Pana la ultimul schimb de ulei am pus doar Castrol 5w-30. Primii 5 ani Castrol magnatec... si ultimii 4 ani Castrol Edge. Ultimul schimb de ulei de acum 3 luni am pus Castrol FST made in Germany, adus un prieten care aduce masini din Germania, deci stiu ca e 100% de acolo. Nu se mai aud absolut deloc tachetii..Pana la ultimul schimb de ulei...tacaneau cam intre 10-15 sec si chiar 30 sec iarna. Acuma la -10 grade, nu se aud...

Sunt care mi-au spus ca nu e diferenta intre uleiul pentru noi si pentru Germany ...dar....fiecare considera ce vrea.

Edited by BarDItZa

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare.

accentul meu (1.6 benzina) din 2007, de cand am luat-o a vazut numai Mobil1, la inceput 10W40 si de cativa ani 5W40.

de la un schmb de ulei la altul (cam 15000 km) completez cam 700ml (cu aproximatie).

masina are acum 106.000 km si tb sa ii fac iar schimbul. am fost tentat sa ii pun acum 5W30 dar in final m-am hotarat tot la 5W40 Mobil1

 

Per total, sunt multumit de ulei, as vrea sa ii pun ceva mai bun (poate un Castrol) dar nu cred ca diferenta de pret(aproape dublu) de reflecta si in diferenta de calitate, asa ca raman la Mobil1 5W40

Share this post


Link to post
Share on other sites

peste 100 000...bagat mai mult castrol...mineral, castrol edge, castrol racing 10w-60 :rolleyes: , magnatec, si de vreo 2 ori cred ca am avut mobil 1. Nu manaca gram de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De regula, parcursul este invers! Masinile noi se echipeaza cu ulei 5w40, apoi, dupa cca 150.000 de km, se trece la 10w40. Nu e o regula, tine de calitatea executiei motorului, a stiului de condus si, uneori chiar de noroc.

 

Avand in vedere recentul scandal referitor la dublu standard al calitatii produselor made in UE, inclin sa cred ca si uleiurile auto se incadreaza fix in aceiasi parametrii. Adica, sunt mai proaste decat in Vest. Opinia mea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

am masina de noua, de aproape 10 ani. acum are 107.000 km

 

am pus numai Mobil1, la inceput 10W40 si de multi ani încoace 5W40. merge bine consuma cateva sute de grame (ml) de la un schimb la altul (15.000 km), in special atunci când merg pe autostrada la viteza mare - peste 120km/h

 

Recomand Mobil1 5W40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai exact, Mobil 3000 5w40! As vrea eu Mobil 1 in Romania dar noi suntem tomberonul Europei, nu meritam calitate, ci doar sa inghitim balega occidentului care ne F**e in doua viteze.

 

P.S. sunt pro european, adica pro respect si progres...

Edited by cipelantra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vad ce vina are UE ca hoții din comerțul romanesc în loc sa aducă produse de calitate aduc rahaturi contrafăcute. UE chiar și-ar dori ca-n magazinele românești sa ai uleiuri made in France sau made in Germany, si nu made in Swaziland.

Eu cu Castrol contrafăcut m-am tepuit in Romania încă in anii '90, când UE era la ani lumina distanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O fi Exxon Mobile Romania vreo fransiza si nu stim noi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vestea e proasta pentru noi, insa buna pentru altii ;) Ce te face insa sa crezi ca daca nu eram in UE n-am fi importat acelasi ulei re-re-re...ciclat ? Pe mine nimic, pana la urma ca vine din UE sau de pe vaporul numit UE e acelasi ulei, doar circuitul pana cand ajunge in motorul tau e altul. Sincer sa fiu nici in Germania nu mai am convingerea ca uleiul nu este re-re-...ciclat, ci doar ca este mai putin decat la noi. Un ulei bun gasesti doar pe la armata ...

 

Sa fiu sincer, prefer un ulei re-re-...-ciclat si schimbat des decat unul 100% pur care sa ma tina o vesnicie. Plus ca nu cred ca ne-am permite un ulei bun - eu dau pe unul de care ziceti voi mai mult de 10 eur / litru, si am nevoie de 6 litri in fiecare an, 1 la inceput cand schimb doar filtrul si doar completez, si 5 in vara cand il schimb complet. Daca doar am dubla pretul pe litru, ar reiesi o suma pe care nu cred ca mi-as permite-o. In situatia mea, e mai bun unul prost si schimbat des, cu anumite penalitati de performanta, decat unul super si pe care sa il schimb la acelasi interval.

Salut, acum am dat peste acest raspuns.

@marius - tu cand schimbi filtrul pui numa 1 litru de ulei ? nu il schimbi tot ? de ce ? nu e mai simplu cand schimbi filtrul sa schimbi si uleiul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună dimineața.

Am și eu o dilema,sunt proaspăt posesor de Hyundai Elantra.Cand am cumpărat mașina, nu știu ce ulei avea, dar era foarte silentios,nu se auzeau deloc tachetii.Cand am făcut schimbul de ulei, i-am pus Shell 5w-40, dar acum parca motorul nu mai este asa silentios.

În momentul de fata am aproape 110.000 km.Ce ma sfătuiți sa fac? Sa încerc un 10w-40?

Zi buna și drumuri bune.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica cartea tehnica si vezi ce este mentionat: 5w40 sau 10w40.

Eu la diesel folosesc 5w40 Motul 8100 iar de 7 ani la benzinar LiquiMoly toptec 4100 tot 5w40.

 

Mobil1 la benzinar, am folosit la inceput dupa prima revizie si l-am schimbat dupa 100 km cu LiquiMoly.

Edited by iflorin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...