Jump to content
sergiu79

Acumulator - cum stii daca mai e bun

Recommended Posts

In primul rand La Multi Ani !!!

 

Pe un Accesnt din 2008, am tot acumulatorul original - Multu parca. Nu am avut probleme cu el pe nici o vreme; Acum vre-o saptamana, desi era destul de cald 4-5 grade ma suna sotia ca nu pornete masina; cobor si constat ca daca dau cheie, imi palpaie becurile de la bord si intradevar nu porneste; desi am suspectat bateria, ma temeam si de vre-un alt defect; am luat spre seara curent de la o alta masina, am lasat-o sa mearga in gol vre-o 4 ore si apoi nu am mai avut probleme chiar daca temperatura a scazut si la -20grade;

 

De la ce se putea intampla sa pice atunci brusc ? - nu a ramas nici un consunator aprins.

 

Intradevar am avut multe drumuri scurte cu faruri, dezaburire si ventilatie pornite, dar credeam ca alternatorul poate sa le faca fata.

 

Cum as putea masura daca este curent si cat in baterie ? Citisem intr-un timp de voltmetru sau multimetru - dar nu am lucrat niciodata cu vre-unul.

Share this post


Link to post

Si eu am bateria de origine pe Accent Crdi, care se numeste Solite 68AH din cate-mi amintesc, in conditiile in care masina este fabricata in anul 2006 si comercializata in sept 2007 si inca este ok. Pentru a determina starea de uzura a bateriei poti sa soliciti efectuarea unui test la o unitate service. Masurarea cu voltmetrul nu este relevanta deoarece poti sa ai o tensiune acceptabila dar acumulatorul sa aiba una sau mai multe placi in scurt. In cazul in care depistezi dupa efectuarea testului ca se impune inlocuirea acumulatorului iti recomand Moll (made in Germany) sau de origine de la King Campione/Auto Carpati. Despre alti acumulatori fabricati de alte branduri am vazut la colegii de pe forum ca ar fi mai putin fiabili fata de cei cu care a venit masina din fabrica. Eu nu as fi crezut ca o baterie Solite, care nu este un brand consacrat pe piata de profil, poate sa tina atat de mult daca vedeam cu ochii mei.

Share this post


Link to post

Bosch NU mai e ceea fost! am avut 2 experiente neplacute cu bosch care dupa 2ani si 1luna a picat cu totul!!! Am trecut pe Varta de 3 ani si face fata cu brio si la temperaturi de -12 grade!

Edited by iflorin

Share this post


Link to post

Eu nu inteleg de ce toata lumea, sau o buna parte, ocoleste bateriile rombat. Sunt facute la noi si gasesc ca sunt f ok, am una pe accent de 2 ani deja si merge ca-n prima zi. Deci, de ce sunt ocolite?

Share this post


Link to post

eu nu am gasit rombat cu bornele iesite;

 

momentan m-am oprit la varta blue dynamic E23;

Share this post


Link to post

Sunt 4 aspecte care ma interesat in acel moment:

1. sa aibe bornele desupra , iesite asa cu spune @sergiu79;

2. sa intre in tavita fara sa fac modificari;

3. sa fie fara intretinere, verificare;

4. un amperaj mai mare.

 

In acel moment am gasit doar Varta si Bosch, asa ca decizia a fost Varta!

 

Daca cei de la Rombat, nu acceseaza forumurile auto sa-si faca reclama mai ales in perioada toamna-iarna, evident ca forumistii se orienteaza spre oferta locala.

Ce sa faci daca stau 'slab' la capitolul marketing...

Edited by iflorin

Share this post


Link to post

Mai terminati cu prostia asta cu bornele iesite. Cu minime ajustari a bornei de + se poate monta baterie normala!

Share this post


Link to post

Eu nu inteleg de ce toata lumea, sau o buna parte, ocoleste bateriile rombat. Sunt facute la noi si gasesc ca sunt f ok, am una pe accent de 2 ani deja si merge ca-n prima zi. Deci, de ce sunt ocolite?

- lumea le evita din cauza comerciantilor care, atunci cand vine omu' cu masina unui fabricant strain, se grabeste sa ii dea una pe masura valorii automobilului. De cele mai multe ori nici nu ii mai ofera altceva, poate decat daca proprietarul intreaba in mod expres sau vede prin magazin. Altfel nici nu se dumireste omul cat trebuie sa dea ca si are bateria noua pe masina. Exista insa si situatii in care nu orice fel de baterie se potriveste, iar aici ma refer nu doar la amperaj, ci la dimensiunile sale si amplasarea bornelor. De aceea chiar te rog sa ne spui ce model de Rombat se potriveste la Accent, eu avand pe masina de la VARTA (E23) de care stiam ca e printre putinele care se potriveste ca dimesniuni si borne la Accent. Ca o mica paranteza in sustinerea celor spuse de tine, la prima masina bateria Rombat m-a tinut 7 ani, fiind de 55 Ah.

Share this post


Link to post

Eu am rombat premier de 55ah,anul acesta face 2 ani. Deocamdata sunt multumit,sper sa tina mult. Se potriveste bn în locasul destinat bateriei.

Edited by vasii_marian

Share this post


Link to post

Bateria mea este rombat premier, aia verde, si apare in catalogul rombat ca fiind pentru accent. Mi-a fost recomandata la centrul rombat din pitesti, chiar am verificat catalogul impreuna cu persoana de acolo. S-a potrivit perfect, fara modificari. Mai multe detalii chiar nu stiu despre ea, dimensiuni etc.

Share this post


Link to post

La benzinare merge orice baterie fara modificari - nu aveti borna cu tablou de sigurante atasat!

Share this post


Link to post

am schimbat si eu acum doua saptamani bateria si as vrea sa evidentiez cateva aspecte care conteaza la cumpararea unei baterii noi.

primul este urgenta. cand ai ramas brusc cu masina-n drum nu prea mai ai chef si timp de cautari, evaluari, etc. de aia e bine sa ai pe undeva o lista a modelelor compatibile.

al doilea aspect ar fi disponibilitatea modelului ales. in special pt, diesel, veti avea surpriza sa nu-l prea gasiti pe stoc (mai ales in provincie. in toata braila am gasit un singur magazin cu o singura varta E23 pe stoc.)

al treilea aspect si cel mai important mi se pare data de fabricatie a bateriei. stim deja ca o baterie tine 2-3 ani, indiferent ca e no name sau originala, deci e important sa fie cat mai noua.

ca o parere personala despre varta E23: am avut una care a fost folosita vreo 6 luni apoi a stat in garaj aproape 2 ani; am dus-o la un atelier unde au tinut-o la incarcat vreo doua zile si, culmea, a mai functionat 1 an si jumatate. ultima baterie, no name (bulgareasca, parca) a tinut fix 2 ani si cand a crapat a crapat brusc si definitiv.

Share this post


Link to post

Dupa mine primul si cel mai important criteriu ar fi potrivirea cu necesitatile masinii, nu urgenta, fiindca degeaba gasesti rapid o baterie daca nu iti va asigura un curent de pornire conform cu necesitatile masinii.

Share this post


Link to post

O mica teorie nu ar strica, cu o mentiune: ca masuratorile sa fie corecte, citirea se face dupa 1-2 ore de la oprirea motorului.

 

- 12.65V, bateria este icarcata 100%;

- 12.45V, bateria este incarcata 75%;

- 12.24V, bateria este incarcata 50%;

- 12.06V, bateria este incarcata 25%;

- 11.9V sau sub, este valoarea care denota o baterie descarcata.

Share this post


Link to post

Nu este nici asta 100% corecta.

Am pornit megan de 1.5, la -14 grade, cu baterie cu 11.7V in ea. In acelas timp mutlu-ul original al accentului meu, vara m-a lasat, avand un foarte sanatos 12.2V si la prima invartire a demarorului se stingea tot bordul, si evident nu pornea...

Share this post


Link to post

Eu am citit pe undeva ca poti estima capacitatea functie de caderea de tensiune in timpul pornirii. Presupunand ca e incarcata, cica daca scade sub 9.2-9.5V (functie si de temperatura) in timpul pornirii e semn ca s-a cam dus. Probabil in cazul lui Madkat tensiunea la borne era buna insa cand cuplai demarorul scadea la ... cine stie, 1v :)

Share this post


Link to post

si cum vezi la cat cade ? eu am transat direct problema cumparand o alta baterie - Varta blue 23e 70mah 630 curent de pornire. inca nu am apucat sa o pun sus.

Share this post


Link to post

Vezi la cat cade cu un voltmetru ANALOG pe care il urmaresti cand dai la automat. La diesel mai este si sarcina suplimentara data de bujiile incandescente, tocmai cand ii e mai greu voinicului, inainte de a da la cheie...

 

Stiam ca sub 10V e nasol - si o baterie buna nu ar trebui sa scada sub 11V la actionare demaror.

Share this post


Link to post

Accentul meu a stat nepornit aproape 3 saptamani (de cand l-am dezapezit la ultima zapada mare)

Bateria avea 11.78V. A pornit la "prima cheie". A palpait rau bordul dar a luat-o. Si dupa un drum de vreo 35km avea 12.15V...

Am pus redresorul pe ea si a ajuns la un mai sanatos 12.4 (asta dupa ce redresorul s-a decuplat, baterie considerata incarcata)

Share this post


Link to post

Mie bateria imi da semne de slabiciune de mai multa de peste 18 luni. Daca sta mai mult de 2 saptamani ma trateaza cu "battery low" cand bag cheia.

Am facut un test si voltajul in timpul pornirii a scazut de la <11.5V la sub 9V.... si totusi a pornit fara probleme,, desi teoretic e slaba rau.

http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=6362&p=179769

 

Sincer daca ar fi singura masina si as depinde de ea as cam schimba-o. Insa cum pot trai fara probleme fara masina.... si mai am si una de rezerva... imi pot permite sa astept sa crape de tot. Si tot astept, in curand se vad doi ani...

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...