Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Sign in to follow this  
proletarul

Schimbare distributie

Recommended Posts

Va rog sa-mi spuneti daca e necesar sa schimb distributia in conditiile in care am parcursi aproape 55.000 km in cei 7 ani de la data fabricatiei masinii ? Nu stiu ce sa fac sa o schimb sau nu tinand cont ca nu am ajuns inca la cei 90000 km de care aminteste cartea tehnica ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiesc ca masina e pe benzina, nu scrie in profil.

Hyundai zice in manualul de service ca se schimba la kilometraj, dar dupa anul 5 se inspecteaza curelele vizual la fiecare revizie, adica bianual daca masina ruleaza in conditii grele.

Ceea ce mie imi spune ca dupa 5 ani cureaua de distributie imbatrineste natural si risca sa se rupa chiar daca nu e uzata.

Eu am schimbat la 6 ani si circa 55 de mii la CRDI, consecintele ruperii distributiei sunt prea grave ca sa fac rabat la 500 de euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banuiesc ca masina e pe benzina, nu scrie in profil.

Hyundai zice in manualul de service ca se schimba la kilometraj, dar dupa anul 5 se inspecteaza curelele vizual la fiecare revizie, adica bianual daca masina ruleaza in conditii grele.

Ceea ce mie imi spune ca dupa 5 ani cureaua de distributie imbatrineste natural si risca sa se rupa chiar daca nu e uzata.

Eu am schimbat la 6 ani si circa 55 de mii la CRDI, consecintele ruperii distributiei sunt prea grave ca sa fac rabat la 500 de euro.

Da,e pe benzina.Multumesc de raspuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La benzina distribuita se schimba la 6 ani sau 90.000 de km, oricare se atinge prima. Eu am schimbat la 7 ani si ~30k, daca te consoleaza cu ceva.

 

Later edit: la Tucson, daca se rupe distributia e deranj mare, insa kit-ul de distributie e relativ ieftin comparat cu alte marci: cuprinde doar cureaua, o rola fixa si o rola intinzatoare. Pompa de apa e pe accesorii si se schimba cind crapa, spre deosebire de o multitudine de marci care incep cu V, R, etc. :wink:

Edited by nicum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri.Chiar am sa tin cont de sfaturile date.Nu vreau sa am surprize...

Share this post


Link to post
Share on other sites

55 mii in 7 ani? .. sa sarim peste... eu sa am doar 55 mii km as schimba doar cureaua ca e imbatranita in 7 ani, rolele nu imbatransesc si as mai merge inca 60 mii dupa care as schimba distributia complet . Distributia este foarte usor de schimbat, nu cred ca ai nevoie de service. Roata dintata de sus are o gaura, care corespunde cu o gaura in chiuloasa unde daca bagi un surub sau un burghiu o blochezi. In partea de jos gasesti in semn pe pinion care corespunde cu un semn pe bloc, sau poti face un semn unde vrei dupa ce ai blocat cu un surub partea de sus. Dupa schimbi cureaua... si talpa.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La benzina distribuita se schimba la 6 ani sau 90.000 de km, oricare se atinge prima. Eu am schimbat la 7 ani si ~30k, daca te consoleaza cu ceva.

 

Later edit: la Tucson, daca se rupe distributia e deranj mare, insa kit-ul de distributie e relativ ieftin comparat cu alte marci: cuprinde doar cureaua, o rola fixa si o rola intinzatoare. Pompa de apa e pe accesorii si se schimba cind crapa, spre deosebire de o multitudine de marci care incep cu V, R, etc. :wink:

 

Nu e o realizare ca pompa de apa e pe accesorii, pentru ca este o falsa economie. Ca sa ajungi la ea sa o dai jos, trebuie data cureaua de distributie jos, deci automat schimbi cel putin cureaua de distributie si iese o aiureala. (Ca doar nu pui la loc o curea de distributie folosita). Nu e loc suficient sa scoti pompa fara sa deranjezi cureaua, unii or fi reusit, desi ma indoiesc, pentru ca am asistat la schimbarea distributiei si mi s-a parut destul de delicata treaba. Eu am schimbat distributia cu tot cu pompa de apa.

 

La motoarele pe benzina sunt 2 tipuri de role intinzatoare, pe serie de sasiu mi-a venit o aiureala care nu era pe masina, iar distributia nu fusese schimbata niciodata, deci din fabrica avea ceva care pe seria de sasiu era altceva.

 

Eu am avut surpriza placuta sa cumpar pompa Ruville si in cutie sa fie pompa originala Hyundai GMB, cu scrisul Hyundai sters. :) La fel, am cumparat kit Gates, iar una din role era GMB Korea, deci tot originala. Iarasi, Gates e furnizor pentru Hyundai. Pe cureaua originala se vedea scris Gates, ca in poza asta.post-58209-0-88434800-1447626965_thumb.jpg

 

Poza 1: pompa originala a masinii cu care a venit din fabrica.

 

post-58209-0-37806700-1447626676_thumb.jpg

 

Poza 2: pompa pusa de mine, piesa OEM in ambalaj Ruville, se vede sigla H stearsa la freza/strung. Poza 3: rola GMB Korea (original) in ambalaj Gates.

 

post-58209-0-47617100-1447626711_thumb.jpgpost-58209-0-34575000-1447627114_thumb.jpg

 

E chinta royala cand nimeresti piese OEM in ambalaj de Aftermarket (eventual si ieftinutz). Am cumparat fix piesele care mi-ar fi venit pe original la DAB sau King whatever, doar ca in alte ambalaje.

 

Revenind la ce intreaba colegul, mi se pare mult sa te hazardezi cu atatia ani pentru o piesa din cauciuc, care poate pocni oricand. Sa schimbi doar cureaua iar e bullshit pentru ca platesti aceeasi manopera si NICI MACAR UN SERVICE nu iti va da garantie la distributie daca schimbi doar cureaua. Ca idee, cureaua nu arata foarte rau la mine, dar rolele huruiau, iar la pompa de apa se simtea chiar nasol. Deci nu va mai stresati doar de curea. Am auzit de cazuri mai multe cu rolele care se blocheaza si forteaza cureaua care se rupe, decat de curele care bubuie de nebune si in rest e totul perfect (role, intinzatoare). Distributia de 2.0 DOHC e ieftina si relativ usor de schimbat, ajustarea e simpla si fara cale de blocare.

 

Aaa, si am uitat sa va spun: am schimbat cureaua in saptamana in care am cumparat masina, nu m-a interesat cati km are in bord (78.000 km) si cati ani are masina, am cumparat-o SH si am schimbat tot ca sa pot sa o iau eu de la capat cu statistica.

Edited by alexenachescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe schema de revizie de la motorul pe benzina, pompa de apa doar se verifica (si se schimba cind e cazul). Distributia de la motorul asta, ca la orice motor are cale de blocare (axe si arbore).

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acordeon, eu ma refer la faptul ca sunt serviceuri care cand auzeau de anumite motoare mai exotice, de Honda, Toyota, chiar si Ford nu se bagau la distributii, pentru ca nu aveau renumitele cale dedicate acelor masini. La Tuxy se blocheaza foarte usor arborele cotit, ai toate semnele trase de fabrica, metoda "numarat de dinti" si pac! se pune usor distributia.

 

Verificarea pompei de apa dupa anumit numar de km cred ca se face prin schimbare. Nu poti sa te prinzi cand cedeaza rulmentii aia. Am vazut ca din fabrica pompa de apa e pusa pe masina cu o garnitura nenorocita lipita, care se curata cam greu, trebuie planat frumos acolo, in timp ce pompa noua are o garnitura foarte misto, din ceva aliaj, gen cum e garnitura de chiulasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si o eu intrebare...cum auziti voi huruitul rolelor de la distributie?!!! Nu am nici o intentie ca intrebarea sa aiba cea mai mica nuanta de ironie sau sarcasm dar pur si simplu nu mi pot imagina cum as face eu diferenta ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu le-am auzit cand le-a dat jos mecanicul si le-a invartit cu mana. Pe motor nu se auzeau, dar date jos se auzeau. Nu te gandi ca faceau ca un rulment de roata spart, dar opuneau rezistenta si nu aveau zgomotul si finetea alora noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bun indicator al uzurii e jocul rolelor. Daca rola e zgomotoasa, atunci e in ultimul grad de uzura. Atentie vorbim de zgomotul rolelor, nu de de cel al curelei care poate sa fie prea slaba sau prea intinsa si asta poate da un "zumzait" la anumite turatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie sincer mi s-a parut mai silentios motorul dupa schimbarea distributiei, poate fi placebo dar parea inainte ca avea un zornait la accelerare.

Edited by dvoncu
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru raspunsuri.Intre timp am schimbat distributia dupa cum m-ati sfatuit.Cureaua era inca buna insa rolele erau duse rau.....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo, bine ca ai schimbat. La fel si la mine, cureaua era destul de "vie", dar rolele nu aratau prea bine. Riscul sa se blocheze rolele e mai mare decat sa se rupa cureaua, sunt mai multe piese in miscare, frecarea e mai mare. Cureaua aia e destul de rezistenta, nu e cum aveam cureluse la casetofon :)

 

Exista curele de distributie care se fac din kevlar, acelasi material ca la vesta antiglont.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, tuturor!

Postez aici o problema in legă

tură cu distribuția. Am schimbat-o la începutul lunii octombrie cu tot cu pompa de apa + curea transmisie + ulei cu filtre. Toate bune si frumoase pana la prima stationare :cand ii dau cheie sa pornească moare motorul. A facut asa de doua ori si apoi a pornit. Am zis ca o fi din cauza filtrului de motorina.

A doua zi dimineață problema se repetă :pornea si apoi se oprea. A făcut asa de cel putin 20-30 de ori pana sa pornească, ei si de aici a început distracția. Am fost la mecanic a zis ca nu e filtrul de combustibil bun si ca trebuie sa iau altul desi era Mann(am luat altul Mahle), minune a pornit imediat. Dupa ce am plecat din service la prima oprire iar aceeasi problema... Nu mai spun tot traseul ca...ideea este ca Nu se găsea nicio rezolvare la mecanicul asta si pace : problema era la masina mea si nu la faptul ca gresise ceva si sa încerce sa remedieze.

Am facut 3 testere si nicio eroare. Unul ca e ceva cu traseul de motorina, altul ca e ceva electronic. Nimic decat bani cheltuiți si nervi multi.

Masina nu facea tot timpul asa, avea momente cand pornea imediat, dar dimineața sau cand statea mai mult pornea foarte greu, mai exact pornea si se oprea dupa 1-2secunde.

Au inceput drumurile pe la București (eu stau in Giurgiu) schimbat furtunele de la filtru de motorina ca poate o fi acolo problema, am cumparat contact ca poate nu mai e bun, ca e imobilizatorul.. NIMIC

Intre timp am distrus si bateria pentru ca ii dadeam cheie pana ramanea fara curent si a trebuit sa cumpăr alta. Am mers la Colina Motors in Popești sa dau 200 ron pe o diagnoza sa mi spuna ca nu 'pisa' pompa, iertați expresia. Poate ca daca era cert lucrul asta o schimbam dar a zis sa incercam asta si apoi vedem(pompa combustibil diesel la ei 2750ron, in comerț 1000-1500). Am luat masina si am plecat nemulțumit fiind de răspunsul lor.

Dupa o luna de bani cheltuiți, in jur de 2000 de lei cu tot cu baterie, plus ca imi era frica sa mai plec cu masina ca nu stiam daca mai pornește, i-au dat de cap băieții de la Mecca Plast-Hyundai Ploiești, in doua zile de munca.

Distribuția era sarita cu un dinte de la punct. Azi dimineață cand i-am dat cheie a luat-o din prima, nu-mi venea sa cred.

Vreau sa spun ca i-am zis mecanicului ca poate e din cauza distribuției dar a zis ca nu e adevărat .

Drept este ca masina mergea foarte bine dupa ce pornea, nu scotea fum, niciun simptom ciudat.

Sper sa folosească cuiva ce am scris pentru ca eu am zis ca înnebunesc o luna de zile.

Va doresc multi kilometri fara probleme si Sărbători fericite tuturor!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Masina Hyundai Tucson 2.0D 4wd 103kw 2006

Edited by Nicolaecristian
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nicolaecristian mi se pare extrem de util ca ai postat "pãtania ta" , eu unul personal iti multumesc. O singura chestie as dori sa te intreb, imediat ce ai schimbat distributia ai avut impresia ca porneste mai greu , in sensul ca dai la automat 2 secunde fata de o secunda cat dadeai inainte? Adica ca trebuie ca actionezi demarorul o jumatate de secunda, o secunda in plus sau doua inainte de a fi schimbata ...ma refer atunci cand inca pornea, nu in cazul extrem cand nu mai reuseai asta deloc. Sper sa fi fost cat de cat facut inteles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mulți ani si scuze de întârziere!

Da, dura puțin mai mult dar nu am sesizat la inceput, tot puneam pe seama filtrului de motorina!

Ideea e ca pornea si apoi se oprea dupa 1-2secunde, deci nu ca se învârtea si nu pornea.

Nici nu vreau sa mi mai amintesc cat am patimit cu ea.

Sper ca ai rezolvat problema intre timp!

Sărbători fericite

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si euun hyundaitucson 2000 diesel fabr 2008 si fac 5 ani de cand i-am facut distributia ,km 49000, as vrea sa iau kitul pe original hyundai si pompa de apa SKF .CE zicetisa iau hyundai sau Continental ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...