Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
laurentiu.tanase

Inaltare - body lift

Recommended Posts

Salut!

 

Am un Tucson 2008 4WD diesel.

Nu ajung des in zona de offroad, dar cand ajung, daca a plouat sau e zapada mare, raman suspendat sau pur si simplu nu urc.

Stiu ca are garda de 195mm si cred ca un pic mai mare n-ar strica.

Ma gandeam sa o ridic dar fara sa-i afectez performantele pe sosea pentru ca pana la urma 95% din timp tot pe sosea merg.

Stiu ca se poate face din arcuri, arcuri si amortizoare sau niste distantiere care se pun intre arcuri si prinderi.

Si-a inaltat-o careva?

Varianta cu distantiere, care este cea mai ieftina si la care ma gandeam, ce atuuri/minusuri are?

 

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu in ultimii ani nu am mai vazut zapada mare, am iesit tot timpul

Intr-adevar daca e noroi nu reusesc sa urc (cu cauciucuri de vara), dar asta nu tine de garda la sol

Eu zic sa o lasi asa, iti dai seama ca afectezi stabilitatea care oricum sufera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, exista in principiu trei variante de la simplu la complicat:

1. Varianta foarte simpla si usor ilegala: cauciucuri un pic mai mari. Cred ca pot cistiga 20 de mm usor.

2. Varianta usor mai complicata (mai ales la pret): distantiere de arc de la Weitec. Garanteaza 35 de mm in plus si se monteaza relativ usor.

3. Varianta supercomplicata: distantiere custom made pentru arcuri, aici cred ca poti cistiga si 50 de mm.

 

Dezavantaje: orice inaltare a centrului de greutate face masina instabila (tine cont ca Tucsonul stock e o masina de sosea care poate rula fara probleme pe autostrada cu 170 - 180 de km/h, nu un Defender sau un Jimny care abia se tirasc cu 130). In plus, la varianta 2 se modifica cursa arcului si de aici cred ca toata suspensia este fericita, nu m-ar surpinde sa apara intimp inclusiv fisuri in caroserie la oalele de prindere ale amortizoarelor. La varianta 3 cine face inaltatoarele trebuie sa-ti calculeze si noua geometrie, plus celelelate dezavantaje. Eu am vazut asa ceva pe un forum australian parca, dar aia sunt fanatici cu offroadul.

Rezolvarea simpla? Vinde Tucsonul si ia un Jimny :)

Edited by dvoncu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu am vazut aici (Bucuresti) zapada in care sa raman si oricum cauciucuri de iarna am relativ bune - n-am avut surprize.

De urcat pe norori am urcat si in unele conditii chiar demne de offroad.

Insa ajung la tara la ai mei la cateva luni, am de urcat o rampa de vreo 20-30 grade (poate mai mult) si o parte a drumului este in camp deschis deci daca viscoleste se fac troiene.

Iarna trecuta am reusit s-o suspend fara sa ma obosesc prea tare si am ramas acolo mai mult decat mi-am propus.

Dar repet, in timpul iernii ajung de 2-3 ori acolo si nu e neaparat sa fie de fiecare data rau.

De asta spun ca mi-ar placea ceva care sa-mi ridice masina dar sa nu-mi afecteze (cel putin nu prea mult) performantele actuale.

 

Asadar, ce cauciucuri crezi ca m-ar inalta si ar si incapea (desigur de iarna)?

Am gasit multe variante de inaltatoare pentru arcuri dar sunt sceptic in ceea ce priveste aplicabilitate si/sau stabilitatea ulterioara.

Mai corect cred ca ar fi suspensie noua dar e mult prea costisitoare pentru ce-mi trebuie mie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Asadar, ce cauciucuri crezi ca m-ar inalta si ar si incapea (desigur de iarna)?

 

Sub nici o forma nu ai cum sa castigi 20 mm in inaltime prin modificarea cauciucurilor , asa cum spunea dvoncu !

Din pacare la Tucson nu ai cum sa castigi la inaltimea garzii de la sol deoarece nu-ti permit aparatorile/pasajele de roti ( la rotile din fata nu-ti raman liberi decat 7-8 mm ) altfel ai toate sansele ca rotile fata sa-ti loveasca pasajul implicit aripa !

Share this post


Link to post
Share on other sites

De masurat dar un 235/65/16 in loc de 235/60/16 aduce aprox. 20 mm.


Aici

 

http://tucsondrivers.com/viewtopic.php?f=32&t=1221

 

gasesti o discutie despre ce cauciucuri mai mari se potrivesc si cum sa le montezi, 215/70/16 cica se potrivesc si nu freaca. Asta e mai inalt cu 0,8 inchi adica 2,032 cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebarea e pusa prost. Tucson-ul are caroserie auto-portanta, deci nu ai ce body lift sa ii faci. Poti doar sa faci suspension lift.

Din cauza suportilor de arcuri nu poti sa pui anvelope mai inalte decit cu vreo 2 cm. RAR-ul nu omologheaza nimic peste 3% abatere, Oricum nu cred ca ai multe optiuni.

Pe fata din cauza suspensiei McPherson trebuie puse suruburi excentrice, ca sa corectezi unghiurile de cadere, posibil si pe spate deci iarasi nu poti sa cresti mult. Eu pe net nu am gasit astfel de kit-uri decit la rusi si nu m-as risca sa pun asa ceva pe masina. Tot din cauza ridicarii masinii se modifica unghiul la care lucreaza planetarele, deci iar nu ai multe variante.

 

Parere personala: nu cred ca poti sa te ridici in limite cit de cit safe si fara sa ai alte probleme mai mult de 2-3 cm si oricum si asta presupune eforturi destul de mari. Gindeste-te ca la masinile de teren un suspension lift de 5cm se face usor si fara alte modificari decit un set de arcuri si unul de amortizoare (eventual distantire, in varianta low budget). Deci daca chiar nu te ajuta masina, parerea mea e sa o schimbi cu totul, cu una cu punti rigide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci!

Nu cred ca ma bag la asemnea modificari doar pentru o sansa in plus sa nu raman (in cele 5% din cazuri cand intra-adevar ninge agresiv) suspendat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vazut cateva ridicate pe forumuri straine. Din cate stiu e cam aiurea pentru planetare, tripoda aia (capul de planetara) cade la alt unghi in raport cu planetara, adica sta fortata si cu timpul se duce naibii, asa cum zice si nenea asta.

 

post-58209-0-42702400-1447609988_thumb.jpgpost-58209-0-20682800-1447610000_thumb.jpgpost-58209-0-09077200-1447610273_thumb.jpg

 

 

Aia prin strainezia se apuca sa le coboare

 

post-58209-0-22733600-1447610881_thumb.jpgpost-58209-0-86245000-1447610893_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca am vazut pozele cu astea ridicate pe forumuri australiene.

Intr-adevar sunt prea multe lucruri care sufera la o ridicare din distantiere/suspensie si nu merita efortul pentru 2-3cm.

Cred ca aia sunt maniaci Tucson care au schimbat mai multe ori s-au supus riscurilor.

Eu m-am linistit... am ramas de doua ori in 3 ani si am iesit fara prea multa bataie de cap, deci e buna asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare merge inaltata doar din arcuri? Sa faci pe comanda arcuri mai inalte cu 5 cm maxim . Se mai potrivesc amortizoarele ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe scurt NU. Uite aici o poza ca se intelege mai bine decit as putea explica eu pe forum:

 

49534_ztvjcvttl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea vad cum intra jantele de 15 pe Tucson. Poate ai vrut sa spui 16.

Unghiurile de la planetare cum sint?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tucsonul meu inaltat 8 cm. Anvelope de 235/75/15

8 cm fata de ce ? 235/75/15 fata de 235/65/16 ( standardul de la Tucson ) e mai inalt cu fix 4.5 cm ! Oricum , mi se pare enorm ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate are distantiere pe suportii amortizoarelor sau distantiere de arc - alea dau 3 cm lejer. Am vazut ca la Duster exista amortizoare specifice care dau parca tot +8cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tucsonul meu inaltat 8 cm. Anvelope de 235/75/15

Ce bine arata ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea vad cum intra jantele de 15 pe Tucson. Poate ai vrut sa spui 16.

Unghiurile de la planetare cum sint?

Distantiere de 3,5 cm!!! Totul e ok are cam 21000 km facuti asa.

8 cm fata de ce ? 235/75/15 fata de 235/65/16 ( standardul de la Tucson ) e mai inalt cu fix 4.5 cm ! Oricum , mi se pare enorm ...

Ai gresit la dimensiuni 235 /60/16 . Ca inaltare e ok estimarea care e pe diametru . Deci se inalta ca 2,3-2,5 cm doar din avelopa iar distanta din ansmblu amortizor e de 5,5 cm deci aproximativ 7,7-8cm .diferenta care o spun eu e la garda masini deci diferenta e intre un tucson normal si al meu. O sa revin cu poze mai detaliate cand se face un pic de caldura afara . Oricum inca e in modificare. Nu e finalizat proiectul . O sa aiba suport roata exterior . Trolui fata . Etc . Cum progresez fac foto .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Măi, eu aș veni până la tine să o văd, că arată bine. Da, mă invită cineva ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mario , ca e 2 ca e 5 cm e mai putin important dar unde ai sa mergi cu ea asa cu cauciucurile alea pe 15 ? Ce faci cu valorile din talon sau faci modificarile doar pentru sedinta foto ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate face omologare individuala, sunt sute daca nu mii de 4X4 inaltate si inmatriculate fara probleme.


Pe bani, evident :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mario , ca e 2 ca e 5 cm e mai putin important dar unde ai sa mergi cu ea asa cu cauciucurile alea pe 15 ? Ce faci cu valorile din talon sau faci modificarile doar pentru sedinta foto ?

 

Deci daca te uiti un pic in urma vei vedea ca deja cu acesta marime merg cam de 21000 km inaltata , inainte am avut ,alte gume de 275/60 /15 .Iar cele de vara sunt de 19 inch cu 10 si cu gume 285 /40/19 . Si inca ceva dupa ce am luato de noua am vandut rotile de 16 mai am rezerva. Am acum cam 120000 km la bord in afara de schimburi de ulei si distributie si un ambreaj nu am avut nimic probleme ,masina e pe benzina cu gpl omologat 4x4 ,aruncate ceva piese de prin ea neimportante si merge brici . Cand voi fi convins ca am terminat cam tot ce vreau o duc si o omolgez si gata problema. Sincer am mers cu ea in Austria Ungaria Italia si nici dracu nu ma intrebat de roti in Romania nici nu mai zic . In fine cand o finalizez o sa incerc omologarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mario, vrei sa faci ceva gen mudster din ea ? :) arata super bine oricum, felicitari :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E faina dar vezi sa nu dai peste un militian zelos sa-ti ridice talonul ! Controalele apar , de obicei , iarna cand doresc sa verifice daca ai cauciucuri M&S .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...