Jump to content
nats

plan revizie i40

Recommended Posts

Scuzele mele. M-am lasat dus de val , desi am vazut si alte discutii in afara temei abordate aici . Nu vreau sa cred ca ,, novicii" de pe acest forum sunt taxati de ,, seniori " ori de cate ori nu pun virgula acolo unde trebuie. As face o selectie acum la cateva discutii de pe aici ,, offtopic" insa nu are rost. Scuzele mele inca o data. Multumesc.

Nu o lua in nume personal, ca nu e cazul; si eu sunt tot novice. Auguri!

Sa revenim on-topic: daca tot am schimbat filtrul de aer, m-am uitat si la cel de polen. Dupa 12.500km / 7 luni e negru taciune, plin de praf, frunze si ganganii.

Am dat 35 lei pe un Knecht si l-am schimbat in 2 minute.

 

P.S. Apropo de globalizare: filtrul de aer Knecht e branduit Mahle si e produs in Korea; filtrul de polen Knecht e produs in Bulgaria.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat si eu filtru de aer dupa 10000 km si la fel de negru este. Am hotarat ca la 5000 sa-l schimb de acum iar uleiul la 6 luni sau 10000 km. Eu merg in continuare pe filtre de la MAN fiindca sunt ok la pret si calitate iar la uleiuri trec pe Motul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cred ca un ulei in mintile lui (ma refer aici la baze GTL, PAO, POE) si cu normele Ww 507.00, MB229.51, Porsche C30, BMW LL-04 duce 10000km in oras si cel putin 15000km in regim de autostrada; asta daca nu e contaminat cu motorina de la regenerari ratate ori cu lichid de racire.

Acum, sortimentul si-l alege fiecare; personal n-am folosit Motul ci Mobil 1 (de care am fost multumit) si Shell (de care am fost foarte multumit).

Din ce am mai citit pe alte forumuri, Motul si Liqui Moly cica nu sunt chiar asa cum vor sa para si multi s-au reorientat spre Shell, Mobil 1 si Valvoline. De Castrol se feresc tot mai multi.

Filtrele de aer si polen si eu le schimb mai repede; de acum o sa merg cu revizie la 15000km si un schimb de filtre (aer si polen) intermediar la 7500km.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intervin si eu aici cu o informatie: Am masina de serviciu Golf7, la sfarsitul anului face 4 ani si iese din leasing. Schimbul de ulei si-l stabiliste singur printr-un program setat pe calculatorul masinii. In cei 152 mii de km facuti pana acum (mare parte din ei in Ucraina si Moldova), cam toate reviziile cu schimb de ulei si le-a programat cam la 38 mii km. Tot atunci mi-au schimbat si celelalte filtre. Motorul (1,6 TDI) merge impecabil iar uleiul folosit de Reprezentanta WV din Pitesti a fost Mobil 1. Va mai spun ca am discutat cu inginer de la Castrol si am ajuns la concluzia ca schimband uleiul la 10 sau 15 mii, sunt bani aruncati. Masina personala este I40 din 2014, motor 1,7 CRDI de 100 KW, 150 mii km, folosesc ulei Mobil 1 ACEA C3 si il schimb la 30 mii , filtre Mann sau Mahle (aer si habitaclu le schimb cam la 15 mii dar pe la spalatarii le mai suflu de cateva ori). Si bineinteles in uleiul de am pus Metabond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mihaimatei

Nu contest ce spuneti, mai ales la masina de serviciu, VW, are o alta politica de service si nici pe dvs. nu va "doare sufletul".

Eu va rog ca, la masina personala, dupa 10k km sa va uitati macar la filtrul de aer sau habitaclu si apoi mai vorbim, ca se presupune ca e cumparata prin "sudoarea fruntii".

In opinia mea, un utilizator obisnuit o sa stie, cu siguranta, cand trebuie sa schimbe uleiul, cu atat mai mult cu cat va trebui sa tina mai mult timp de masina si in niciun caz nu o sa-l schimbe la 30-40k km ci mult mai devreme.

Banii aruncati inseamna, de fapt, 5-6 litri de ulei si un filtru de ulei, la o masina de 20k+ euro.... :))))))

Poate ne aratati si noua un filtru la 15k km parcursi in Ro....

Este doar o parere, va rog sa nu o luati personal, pentru ca nu este cazul.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mihaimatei

Nu contest ce spuneti, mai ales la masina de serviciu, VW, are o alta politica de service si nici pe dvs. nu va "doare sufletul".

Eu va rog ca, la masina personala, dupa 10k km sa va uitati macar la filtrul de aer sau habitaclu si apoi mai vorbim, ca se presupune ca e cumparata prin "sudoarea fruntii".

In opinia mea, un utilizator obisnuit o sa stie, cu siguranta, cand trebuie sa schimbe uleiul, cu atat mai mult cu cat va trebui sa tina mai mult timp de masina si in niciun caz nu o sa-l schimbe la 30-40k km ci mult mai devreme.

Banii aruncati inseamna, de fapt, 5-6 litri de ulei si un filtru de ulei, la o masina de 20k+ euro.... :))))))

Poate ne aratati si noua un filtru la 15k km parcursi in Ro....

Este doar o parere, va rog sa nu o luati personal, pentru ca nu este cazul.

 

Facem schimburi de idei, nimic de luat personal. Sunt de acord cu filtru de aer si habitaclu, am spus ca si eu le schimb intre revizii, adica la 15 mii plus ca in perioada asta le mai si suflu de cateva ori la spalatorii. Ma doare sufletul si de WV pt ca dupa leasing imi ramane mie. Am dat acel exemplu pentru ca cele doua motoare sunt asemanatoare si folosesc acelasi ulei. Mobil 1 este proiectat sa reziste atat, mai ales ca eu ajut cu metabond din 2 in 2 schimburi, adica la 60 mii. Pe aceeasi politica am mers si cu Renault Fluence (1,5 D din 2010), i l-am dat fiului meu, are 305 mii km si motorul merge impecabil. Am povestit aici pentru ca am un istoric si ma bazez pe el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intervin si eu aici cu o informatie: Am masina de serviciu Golf7, la sfarsitul anului face 4 ani si iese din leasing. Schimbul de ulei si-l stabiliste singur printr-un program setat pe calculatorul masinii. In cei 152 mii de km facuti pana acum (mare parte din ei in Ucraina si Moldova), cam toate reviziile cu schimb de ulei si le-a programat cam la 38 mii km. Tot atunci mi-au schimbat si celelalte filtre. Motorul (1,6 TDI) merge impecabil iar uleiul folosit de Reprezentanta WV din Pitesti a fost Mobil 1. Va mai spun ca am discutat cu inginer de la Castrol si am ajuns la concluzia ca schimband uleiul la 10 sau 15 mii, sunt bani aruncati. Masina personala este I40 din 2014, motor 1,7 CRDI de 100 KW, 150 mii km, folosesc ulei Mobil 1 ACEA C3 si il schimb la 30 mii , filtre Mann sau Mahle (aer si habitaclu le schimb cam la 15 mii dar pe la spalatarii le mai suflu de cateva ori). Si bineinteles in uleiul de am pus Metabond.

Eu va spun ca am facut si eu un schimb de ulei cu Mobil1 5w30 ESP, adus de mine si cumparat din magazin autorizat, cu factura etc., dar dupa vreo 7500-8000km s-a simtit clar ca nu mai duce (motor zgomotos, vibratii mari si la rece si la cald). L-am dat jos dupa vreo 11500km/15 luni de la revizie.

Poate dvs. faceti 38000km intr-un timp ceva mai scurt, nu stiu, dar eu am simtit clar cand a inceput motorul "sa rontaie".

Acelasi lucru intampin acum cu Shell 5w30 AH, are 14000km/9 luni, si pe la 9500 - 10000km si-a dat sfarsitul. Cred ca o sa trec iarna cu el, ca si-asa e terminat si pun ulei proaspat in primavara.

Ceea ce vreau sa subliniez este faptul ca utilizatorul va simti, in mod cert, cand uleiul e pe duca, numai din mersul motorului.

In alta ordine de idei, cautati pe net ce recomanda Mobil 1 (atentie, nu Hyundai) pentru 5w30 ESP: in niciun caz 30000-38000km, chiar daca e LL.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu va spun ca am facut si eu un schimb de ulei cu Mobil1 5w30 ESP, adus de mine si cumparat din magazin autorizat, cu factura etc., dar dupa vreo 7500-8000km s-a simtit clar ca nu mai duce (motor zgomotos, vibratii mari si la rece si la cald). L-am dat jos dupa vreo 11500km/15 luni de la revizie.

Poate dvs. faceti 38000km intr-un timp ceva mai scurt, nu stiu, dar eu am simtit clar cand a inceput motorul "sa rontaie".

Acelasi lucru intampin acum cu Shell 5w30 AH, are 14000km/9 luni, si pe la 9500 - 10000km si-a dat sfarsitul. Cred ca o sa trec iarna cu el, ca si-asa e terminat si pun ulei proaspat in primavara.

Ceea ce vreau sa subliniez este faptul ca utilizatorul va simti, in mod cert, cand uleiul e pe duca, numai din mersul motorului.

In alta ordine de idei, cautati pe net ce recomanda Mobil 1 (atentie, nu Hyundai) pentru 5w30 ESP: in niciun caz 30000-38000km, chiar daca e LL.

Multumesc pentru precizari. Uleiul il schimb cam 5 luni, max.6 la masina de serviciu, pentru ca "vede" des Kievul si Chisinaul. Recunosc ca la Golf reprezentanta din Pitesti m-a trecut pe MObil 1 de cca 6 luni (deci ma aflu la primul schimb de ulei), in rest 3 ani si jumatate au mers numai pe Castrol Edge LL (nu stiu daca 2 sau 3). Fiind plecat , normal ca la I40 il schimb mai rar dar masina e in garatie pana in 2019 si asta e uleiul pe care mi-l pun. Am vazut ca un feedback bun are si Motul. Ce parere aveti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am folosit Motul, nu stiu, dar pe forumuri parerile sunt impartite: unii zic ca e un ulei mediocru (gr. III HC) si ca nu mai e ce a fost; altii spun ca e foarte bun si ca se simte in functionarea motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am folosit Motul o singură dată,(și m-am lecuit)la un Accent 1.4 benzină și au început să bată tachetii,la pornire;imediat l-am dat jos și am mers pe mobil1 esp formula,cu care de altfel merg cu acest ulei de foarte mult timp. Motul am pus că era prea lăudat,și am zis sa incerc și eu ,dar intradevar sunt păreri împărțite,eu unul nu am fost deloc multumit.

Edited by vasii_marian
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am mai "sapat", Valvoline cu SynPower XL III si Total INEO ECS au schimbat retetele de uleiuri si sunt foarte cautate (vb de uleiuri 5w30 C3, pt DPF).

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca pana la urma raman pe Mobil 1 sau Castrol LL3.

Mai bine Mobil 1.

Eu as lua in considerare si Shell si Valvoline.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revizie 180.000Km, ulei Mobil 1 , filtre si toate cele originale, 1000 ron .

A iesit din garantie, de acum am sa ies mai ieftin la revizii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revizie 180.000Km, ulei Mobil 1 , filtre si toate cele originale, 1000 ron .

A iesit din garantie, de acum am sa ies mai ieftin la revizii.

Am o reclamatie facuta la ANOPC in care imi raspunde ca nu sunt obligat sa cumpar de ei filtrele si uleiul nici macar in garantie. Asa ca imi cumpar singur filtele MANN si uleiul Mobil 1 (cca 450 lei toate + 150 lei manopera) si nu comenteaza nimeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm. Si eu am fost cu consumabilele mele si nu au comentat dar iti noteaza pe carte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Iasi se pare ca e mai problematic.

 

Cea mai tare faza patita :

 

Vreau sa imi schimb discurile si placutele pe fata. Sun , cer oferta, le zic ca vreau Textar, ca am avut pe I30 si am fost multumit, primesc deviz. 1600 lei. Caut pe net , discurile 225 lei buc x 2 , placutele 220 lei.

Ma uit pe deviz : discuri 2 x 502 lei , placute 350 lei , restul manopera.

 

Le zic , cumpar eu discurile si placutele, raspunsul : nu se poate.

Nu e singurul service in Iasi, dar ideea in sine.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm. Si eu am fost cu consumabilele mele si nu au comentat dar iti noteaza pe carte.

Desigur ca noteaza. ANOPC mi-a scris ca in varianta in care am eu consumabilele garantia la ele este asigurata de magazinul de unde le cumpar. Ei noteaza in carte ca in caz de ceva sa nu fie ei raspunzatori.

La Iasi se pare ca e mai problematic.

 

Cea mai tare faza patita :

 

Vreau sa imi schimb discurile si placutele pe fata. Sun , cer oferta, le zic ca vreau Textar, ca am avut pe I30 si am fost multumit, primesc deviz. 1600 lei. Caut pe net , discurile 225 lei buc x 2 , placutele 220 lei.

Ma uit pe deviz : discuri 2 x 502 lei , placute 350 lei , restul manopera.

 

Le zic , cumpar eu discurile si placutele, raspunsul : nu se poate.

Nu e singurul service in Iasi, dar ideea in sine.....

Asa mi-au facut si mie si le-am spus ca telefonez direct de la ei la ANOPC dupa care s-au inmuiat imediat. Iar ca sa fiu sigur am scris la ANOPC si cand au venit in control nu au mai recunoscut :) Niste j**odii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu ma deranjeaza sa cumpar de la ei , ma deranjeaza faptul ca practica niste adaosuri nesimtite pentru acelasi produs.

Cum as putea sa dau 1000 lei pe doua discuri doar ca fac ei comanda, in conditiile in care ele in mod normal sunt 450 lei peste tot ....( ambele discuri).....

Nu s-a intalnit hotul cu prostul si nici nu intorc banii cu lopata. Daca am i40 asta nu inseamna ca am o caruta de bani si n-am ce face cu ei.

I40 nu este nici Seria 5 si nici Audi A6 ca sa fie 500 lei discul de frana :) si pun pariu ca si pt cele doua mentionate, gasesti discuri mai ieftine de 500 lei buc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut azi revizia la Tiriac Parcului: e JALE! Au plecat oamenii vechi, au venit altii noi, e o debandada crasa si au cam inceput sa-si bata joc, cel putin la nivel de receptie clienti (te lasa sa astepti cu ochii in soare, degeaba).

Am adus masina la 10 si am plecat la 18.00, adica am stat 8 ore pentru o revizie si un schimb de placute (bineinteles ca mi-au bagat faza cu placutele, dar nu am pus botul la ale lor, m-am dus si le-am luat eu de la King, la jumatate).

Voi evita clar service-ul asta, mai ales ca iese si masina din garantie.

M-am dus cu consumabilele si uleiul meu si am platit doar manopera 350 lei, inclusiv schimb placute spate, cu discount de 20%.

Au marit pretul la manopera de la 120 la 135 lei/ora.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

A iesit din garantie, de acum am sa ies mai ieftin la revizii..

 

Eu m-am gandit ca merita sa fac revizia la un service autorizat Hyundai si dupa ce expira garantia, cu consumabilele mele, daca imi fac un discount la manopera. De ce? Pai daca fac schimbul de ulei + filtre, revizie mecanica generala, test electrica, teste frane, test amortizoare la un service multimarca agreat RAR, tot cam pe acolo as ajunge la bani. Pentru mine, o revizie nu inseamna numai schimb de ulei si filtre, in niciun caz; cea mai importanta este siguranta mea si a familiei si prefer sa verific si celelalte componente la fiecare 15000 km / 1 an.

Atata ca nu poti vedea masina si mi-e scarba de lenea mecanicilor din reprezentante.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua

A folosit cineva Castrol Edge Titanium FST 5W30 ? Mi se pare cel mai bun. Sau ce tip ulei de la Castrol folositi ? As dori mai multe opinii.

Multumesc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua

A folosit cineva Castrol Edge Titanium FST 5W30 ? Mi se pare cel mai bun. Sau ce tip ulei de la Castrol folositi ? As dori mai multe opinii.

Multumesc !

Personal nu am folosit, dar de pe alte formuri (mai active...) am inteles ca lumea se cam fereste de Castrolul din Romania.

Hai sa mutam discutia despre uleiuri la http://www.hyundaiclub.ro/forum/index.php?showtopic=12940&page=2&do=findComment&comment=203862 , pentru ca aici suntem cam off topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Am si eu o intrebare : bujiile cand trebuiesc schimbate ? Multumesc. Un pret eventual.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Pentru cei cu joc la directie si zgomot in volan ( miscare stanga-dreapta ) si denivelarile mici si repetate , am gasit solutia. Simplu , ieftin si rapid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...