Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
nats

plan revizie i40

Recommended Posts

Ma apropii de revizia generala. As vrea sa pun un ulei long life de la Liqui Moly chiar daca l-as schimba in maxim 15 ca sau 1 an. Imi puteti recomanda ceva ? Multumesc.

https://www.liqui-moly.com/en/service/oil-guide.html#oww:/api/v1/oww/101/ROU/ENG/1/697fc233dd3d1c90/dc6d3d0807187059/3df5068dedaa3dbe19dd8fbd1b6c2d4c/

 

Eu n-am folosit Liqui, dar am folosit Mobil 1, Shell si Total, toate long life, pe care le-am schimbat cam la 1 an / 15 - 17000km.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am o intrebare pentru toti posesorii de I40 : cand accelerez prin jurul a 2700-3000 rpm/min motorul devine galagios si transmite vibratii destul de pronuntate in caroserie. Dupa 3000 rpm/ min se mai inchide in el practic si nu se mai aude. Nu facea chiar asa inainte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și pe loc, dacă o turezi face la fel? Suportul hidroelastic motor cum e?

 

Sent from my phone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel. E la locul lui suportul. Nu are nimic. La voi tot la fel are un moment de rezonanta in jur de 2800 rpm/min ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu pot sa ma pronunț, nu sunt în țară. Poate colegii îți vor fi de mai mare ajutor.

 

Sent from my phone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un alt set de poze ale colegului nats. "Filtru de aer Mahle - Knecht, 8500 km, 90% drumuri lungi si exterior Bucuresti." 90ed40413e9e90bb083bec58ab6aaf7b.jpg2309bba74c49dab958e4105613e36f7a.jpgec122c5b2c9dec616b5da011155fc64f.jpg

 

Sent from my phone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are cineva Motul in motor ? Ceva diferente ? Eu astazi trec pe Motul X8000 5w30. Revin cu impresii.

Pardon 8100 X Clean 5w30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primele impresii cu Motul :

- chiar se simte o usoara imbunatatire a motorului ( trage mai bine si pare ca se aude mai rotund )

- scaderea consumului de carburant cu 0.5 l/100k

- urca mai rapid in ture

- motorul pare a avea un raspuns mai prompt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu raman la recomandarea fabricantului : Shell ECT 5W30 full syntetic. Cu acest ulei a fost dezvoltat motorul, cu el trebuie sa ating performantele maxime si sunt convins ca le ating , desigur vrajit cu un pic de metabond :) In curand ating 190 mii de km de functionat impecabil, Sunt in concediu, plin facut in Bucuuesti, plecat la Nessebar, intors la Bucuresti, plecat astazi a doua zi si ajuns la Sighisoara (cca 1000 km total) pe bord imi arata consum mediu 5,8 si 2 liniute la combustibil ramas. Asa ca nu caut alte solutii, raman la ceea ce a scris fabricantul in carte. O zi frumoasa si drumuri bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu acest ulei a fost dezvoltat motorul

I-auzi! De unde aveti informatia asta? Sa nu-mi spuenti ca din carte, ca acolo mai dau inca vreo 3-4 uleiuri...

Shell a facut un barter cu Hyundai, atat si nimic mai mult: se promoveaza reciproc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are cineva Motul in motor ? Ceva diferente ? Eu astazi trec pe Motul X8000 5w30. Revin cu impresii.

Pardon 8100 X Clean 5w30

Care ulei dintre 8100 efe, 8100 Fe, 8100+ sau 8100, îl folosești de fapt?

 

Sent from my phone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-auzi! De unde aveti informatia asta? Sa nu-mi spuenti ca din carte, ca acolo mai dau inca vreo 3-4 uleiuri...

Shell a facut un barter cu Hyundai, atat si nimic mai mult: se promoveaza reciproc.

Am citit niste articole din care am inteles ca este un parteneriat de tip Renault - Elf, VW - Castrol, etc. Incerc sa le gasesc. Un brand ca Hyundai nu cred ca isi permite sa recomande porcarii pentru motoarele lor, iar motorul meu este dovada vie.

Edited by mihaimatei63

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva la ce interval se schimba uleiul la cutia de viteza si filtru de combustibil la un I40 1.6GDI ?

Edited by raduit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conform manualului la fiecare 120 mii km. Cel mai bun configurator de uleiuri este cel de pe total oil configirator. Atașat este de la mobil. Am și de la total, dar pentru cutie automata, asa ca te invit sa verifici pt manuala, singur. https://total-uk.lubricantadvisor.mobi/make.aspx?lang=eng&cat=50659839b914134e&m=1

 

Stima! 58ac548125343486e71bd37f646cf2bb.jpg657285ae66a51e1036b29f9cc65a1e87.jpg

 

Sent from my phone.

Edited by bumbul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca nu e acelasi ulei. Hyundai cere 75w85, API GL 4. Tip de ulei care se gaseste greu: Petronas, Ravenol, Castrol, Opel si Mannol il fac.

Edited by nats

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iată și extrasele din manual. Nats are dreptate cu indicele SAE. Pe o nota personala, nu as folosi castrol. ad94dc8adc572e558e1d2db15fa1feb1.jpg732c5fabb6fe1c53e4cab7cf007b7044.jpg684b30c0a3fe1f59744b5a56e27c72ce.jpg

 

Edit. https://www.epiesa.ro/ulei-cutie-manuala-1l-hyundai-0430000140-acc-8662.htm

 

Ukeiu hyundai mobis. Eu as merge pe asta, 85 lei litru. Pentru 2 litri, nu ar fi un capăt de țară.

 

Sent from my phone.

d6acbec52be2ba2ba301356fcc4bd5af.jpg

Edited by bumbul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua domnilor

 

Peste 30 de zile trebuie sa ma duc la prima revizie tehnica, a trecut deja un an (cand oare?)

Circuland mai mult cu masina de serviciu, Hyundai-ui meu nu are decat 7800 km.

Am deosebita rugaminte sa-mi spuneti ce se schimba la prima revizie si ce consumabile recomandati sa-mi cumpar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce se schimba e trecut in cartea service. Ce nu se schimba, schimba-le tu. In ceea ce priveste consumabilele si uleiul, e dupa posibilitati si preferinte, atata timp cat respecta specificatiile Hyundai.

De exemplu, de ceva timp eu m-am oprit la filtre Mahle / Knecht si ulei Total.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îți recomand să suni la dealer și sa ii întrebi ce operațiuni vor efectua. Apoi discuți despre consumabile, ca vrei sa le duci în sacoșă.

 

Sent from my phone.

 

 

...... ulei Total.

Curiozitate : de ce folosești un ulei special făcut pt vw (INEO long life) ? Din ce am citit, INEO quartz Mc3 este recomandat pt hyundai.

 

Eu la Hyundai merg pe primul ulei din lume făcut din gaz natural, și nu din țiței. Shell helix ultra.

 

Sent from my phone.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pus LL pentru ca vreau sa il tin cam 15k km. Iar norma 507 de la VW este printre cele mai performante. Stiu ca Hyundai recomanda MC3.

GTL a fost produs inainte de altii. Shell doar a preluat si a perfectionat cat de cat. Pe mine, unul, ECT 5w30 nu m-a dat pe spate si nici nu e chiar ieftin.

In ceea ce priveste revizia, nu are de ce sa sune ci sa se uite la sfarsit in carte. La mine, la prima revizie, s-au schimbat uleiul si FU, FP, FC, lichidul de frana, fara FA. Plus verificare mecanica, tester, verificare frane si suspensii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista un motor dezvoltat cu un ulei anume. Orice fabricant colaboreaza cu 2-3 fabricanti de uleiuri. Desigur , exista si marci care au propriul brand de ulei ( Renault cu Elf sau Peugeot cu Total ). Si Mercedes au propriul ulei. Fiat cu Selenia. In rest....fiecare cu ce prinde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar ca elf este acelasi lucru cu total.

 

Sent from my phone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma uitam astazi la filtrele pe care le-am luat pentru revizie in noiembrie 2019, si am vazut ca toate s-au scumpit cu 15 - 30%. 

O sa ajungem sa ne facem stocuri de filtre, precum veveritele ghinde...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/12/2019 at 11:48 AM, emy_b_cta said:

Are cineva Motul in motor ? Ceva diferente ? Eu astazi trec pe Motul X8000 5w30. Revin cu impresii.

Pardon 8100 X Clean 5w30

Cum e Motul? Parca l-as incerca si eu la urmatoarea revizie.

In alta ordine de idei, tocmai ce am cumparat niste chestii pentru masina: filtru aer Hengst - Made in China; filtru polen Hengst - Made in Germany; filtru combustibil Knecht (in cutie e Mahle) - Made in Austria; filtru polen Bosch - Made in Poland; filtru ulei Kia Genuine Parts (in cutie e Mahle) - Made in Korea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...