Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
Zacky

Indicatorul 4WD ramine aprins apoi se stinge

Recommended Posts

Buna seara tuturor!

 

Dupa un drum usor anevois (treapta I mai mult si a II A datorita drumului pietruit si anvelopelor de vara) la intoarcerea de la cabana Izvoarele Doftanei, la intrarea pe asfalt am decuplat 4WD-ul dar martorul a ramas aprins, citeva minute cit am mers in regim normal, apoi s-a stins.

 

Stie cineva despre ce e vorba? Sa ma panichez?

S-a mai confruntat cineva cu asa ceva?

 

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa explici cum si de ce ai decuplat 4WD? Ai folosit Lock la mers normal? Mare greseala ... blocajul intre punti se foloseste numai cind ramai blocat/impotmolit si numai pina in 40 de km/h, altfel apar tensiuni si uzuri in transmisie si in cuplajul central, oricum acesta se decupleaza teoretic automat la 40 de km/h ... probabil ti-a semnalizat ca s-a incins cuplajul central si cind s-a racit s-a stins lampa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la intrarea pe asfalt am decuplat 4WD-ul dar martorul a ramas aprins, citeva minute cit am mers in regim normal, apoi s-a stins.

 

Tu de fapt ai avut activat 4WD LOCK, adica puterea se impartea egal intre punti. Ia manualul si citeste cum se foloseste sistemul 4x4 si care sint limitarile lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuuuu. Nu am mers pe asfalt cu 4WD LOCk cuplat.

Am mers cu el cuplat pe macadam pt un grip mai bun. Dupa ce s a terminat macadamul am decuplat 4wd ul si am mers normal in 2wd.

 

Dupa ce am decuplat 4wd ul a mai ramas o perioada aprins apoi s-a stins. Initial m-am gindit ca poate s-a incins cuplajul dar stiu ca exista martor pt acesta.

Edited by Zacky

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-are importanta pe ce mergi, nu se merge la drum intins cu 4WD cuplat. Si nu ofera un grip mai bun decit la panta pronuntata sau daca tractezi ceva. Altfel gripul vine de la anvelope specializate, nu de la 4WD daca e uscat pe jos.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Am inteles.

Multumesc mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuuuu. Nu am mers pe asfalt cu 4WD LOCk cuplat.

Am mers cu el cuplat pe macadam pt un grip mai bun. Dupa ce s a terminat macadamul am decuplat 4wd ul si am mers normal in 2wd.

 

Dupa ce am decuplat 4wd ul a mai ramas o perioada aprins apoi s-a stins.

 

La Tucson nu poti decupla 4x4, masina merge tot timpul in 4x4, chiar daca in mod normal puterea e transmisa preponderent puntii fata. Insa in nici o situatie normala puterea nu se duce 100% catre puntea fata. Inca o data: butonul pe care l-ai apasat blocheaza diferentialul central si astfel puterea este transmisa egal intre punti (50/50). Problema e ca asta introduce sarcini suplimentare in transmisie, sarcini care se pot "elibera" pe suprafete cu aderenta proasta. Asta e si motivul pentru care se recomanda sa se foloseasca 4WD lock doar pe suprafete cu aderenta proasta (gheata, etc) si tot din acelasi motiv sistemul automat dezactiveaza 4WD lock la viteze de peste 40 de km la ora.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc mult. Am inteles acum! Sunteti de ajutor tot timpul (dvoncu si nicum) si chiar la voi na gindeam cind am postat!

 

Citisem in carte ca masina default sta cu 4WD-UL pe auto si intra in actiune cind simte ca e nevoie.

 

4WD LOCK sa-l folosesc cum scrie si in carte: noroi, zapada, etc!

Va multumesc mult. Am inteles acum! Sunteti de ajutor tot timpul (dvoncu si nicum) si chiar la voi na gindeam cind am postat!

 

Citisem in carte ca masina default sta cu 4WD-UL pe auto si intra in actiune cind simte ca e nevoie.

 

4WD LOCK sa-l folosesc cum scrie si in carte: noroi, zapada, etc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici 2.7 nu are 2wd normal si 4wd cand apesi lock ?

Asta ar explica de cum nu intra ESP in viraje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astia zic ca este un AWD (all wheel drive) care se transforma intr-un 4X4 on demand, adica "la nevoie/la cerere" si explica putin sistemul.

 

Din cate inteleg eu, masina este 2WD clasic la viteza constanta si cand drumul nu pune probleme (probabil linie dreapta pe autostrada) si schimba automat in 4X4 cand simte ca se impute treaba. Si mai inteleg asa: la manevre de parcare e 2WD ca sa nu incomodeze si sa fie usor de parcat masina, la acceleratii bruste/puternice trece in 4WD, la viteza mare (probabil constanta) e aproape 2WD sa zic asa, pe alunecos intra in 4WD, cand primeste semnal de la frana/ABS se decupleaza 4WD ca sa isi faca treaba ca lumea ABS-ul, cand primeste semnal de la ESP se decupleaza 4WD ca sa fie ala pe pozitii. Pe off-road trece repede in 4WD.

 

Este explicat in ultima parte din poza 2 ce am sintetizat eu aici.

 

Destul de destept sistemul asta de la Tucson, practic cam gandeste singur asa ce trebuie facut.

 

post-58209-0-98987000-1441346827_thumb.jpg post-58209-0-59189100-1441347105_thumb.jpg

Edited by alexenachescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e chiar 2WD, e "aproape" 2 WD. De aceea in manual scrie ca n-ai voie sa o remorchezi cu rotile suspendate, doar pe role. E o limitare a cuplajului BORG Warner ITM 3e.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici 2.7 nu are 2wd normal si 4wd cand apesi lock ?

Asta ar explica de cum nu intra ESP in viraje.

 

NUUUUUUUUUUUU. 2.7 e 4WD. Nu e nici o legatura intre sistemul de transmisie 2WD/4WD si ESP.

Cititi manualul inainte sa va distrugeti masinile!!! Sau macar forumul, ca aici sint explicatiile in romana.

Astia zic ca este un AWD (all wheel drive) care se transforma intr-un 4X4 on demand, adica "la nevoie/la cerere" si explica putin sistemul.

 

Azi e vineri si se pare ca am o toleranta mai scazuta. Ia explica-mi cum un AWD se transforma in 4x4 on demand :wall:

 

Inca o data:

- AWD = 4x4 permanent. NU e cazul la Tucson si o gramada de SUV-uri care folosesc visco-cuplaje sau Haldex.

Se aplica la masini care au fie 3 diferentiale deschise (Mercedes G, spre exemplu), fie Torsen central si diferentiale open pe punti (Quattro), fie Torsen pe punti si diferential open central (Humvee) sau orice alta combinatie care asigura in orice moment si fara corectie putere la cel putin o roata pe fiecare punte in parte, atit timp cit masina ruleaza pe asfalt cel putin. In off-road, discutia se complica.

Prezinta avantajul ca se poate merge si pe asfalt uscat asa, insa pierderile in lantul cinematic sint mari, cu consecinte directe in consum. Chiar si in cazul in care sistemul de transmisie asigura ca puterea se duce integral la puntea fata, diferentialul spate e cuplat la roti, deci apar frecari suplimentare.

 

- 4WD = 4x4 ne-permanent. Solutia se intilneste atit la SUV-uri (unde puterea se duce preponderent pe puntea fata (in cazul visco-cuplajelor) sau total (in cazul Haldex, cel putin la unele generatii)), dar si la masini de teren (aici de regula puntea spate e cea motoare: Patrol, Toyota (unele modele vechi de LC), Suzuki Vitara modele vechi, Suzuki Jimny, etc. Prezinta avantajul ca nu penalizeaza la consum, dar de regula nu se poate merge in modul 4x4 pe suprafete cu aderenta. Asa cum intuiti deja, dezavantajul e ca sistemele de tipul asta sint reactive: totdeauna intii pierzi aderenta si abia apoi sistemul corecteaza (partea asta nu se aplica la sistemele 4x4 part-time unde cuplarea puntii fata se face la comanda de catre sofer).

 

Sper ca le-am mai lamurit acum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astia folosesc expresia " all wheel drive" in documentul tiparit de Chonan Technical Service Training Center. Cred ca oamenii inteleg prin "all wheel drive" de fapt 4X4 nepermanent, cum se vede si in prima poza. Intr-adevar, exprimarea mea din prima fraza, pe care a remarcat-o NICUM e confuza, recunosc :)

 

post-58209-0-04011600-1441358932_thumb.jpgpost-58209-0-92309100-1441358943_thumb.jpg

 

 

La fel, oamenii folosesc expresia AWD pentru sistemul 4X4 al lui Tucson.

 

Tucson AWD system

The Tucson AWD is foremost a FWD (FRONT WHEEL DRIVE) vehicle.
The AWD control module monitors the front wheels at all times, and when it detects a 4% front wheel overrun (spin), it will then connect the rear axle within 0.6 seconds, and maintains the connection until the wheel spin stops.

Since this AWD is a “Part-time-system” (has no differential device for compensating different front to rear driveshaft revolutions on turns) the lock button MUST only be used on slippery road surfaces. Otherwise the drive shafts will start to “wind-up”, making the car hop/bounce, and give the feeling that the brakes come on.
This feature is designed to help you out of stuck conditions (like snow banks or slick sand …..).

If the car is driven with the lock in the “ON” position, then the lock will start to disengage the lock feature at 35 kmph, and is fully uncoupled at 40 kmph. Then the system will go into the normal AWD operation as above. The system will go back into the “LOCK” mode, when the car slows down through the 40~35kmph range.
Edited by alexenachescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu... aia povestesc acolo (pozele anterioare) cum e un sistem AWD si apoi 4WD la Tucson, nu scrie nicaieri ca Tucson-ul are AWD. Da, intr-adevar formularea poate fi confuza pentru cineva neavizat sau care citeste pe diagonala.

Si ca sa va lamuriti ca masina nu e 2WD, suspendati-o pe elevator si invirtiti o roata din fata. O sa vedeti ca o sa se invirta si una in spate. Pot fi 2WD implementarile care permit decuplarea puntii spate (Dacia Duster sau Nissan X-trail spre exemplu), cu aceeasi mentiune ca diferentialul spate inca este cuplat la roti chiar si in acest caz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu, astept sa ne lamureasca cineva care are Tucson 4X4.

 

Eu inteleg asa si nu ma supar daca ma corectati: Tucson este un AWD (nume generic, marketing daca vreti) din cauza ca masina nu este niciodata 100% 4X2 sau 4X4, ci este 4X4 permanent (a nu se intelege prin permanent ca spun ca puterea se imparte 50/50 intre punti), care variaza de la 99/1 la 50/50. In mod normal trage numai fata, cand intervine sistemul muta puterea si spre rotile spate si in caz ca ai nevoie de 4X4 impartit 50/50 exista acel buton LOCK prin care practic ii ceri masinii sa ignore ce avea in cap si sa pastreze setarea asta (chestie care pica si masina intra in modul automat daca depasesti o anumita viteza, gen 35km/h). Gresesc cu ceva pana aici? Prin America astia folosesc expresia asta AWD la SUV-urile care sunt 4X4 permanent. Totusi, Tucson 4WD este un 4x4 permanent, nu?

 

 

post-58209-0-66760400-1441362137_thumb.jpg

 

Mai inteleg ca lumea are impresia ca acel buton 4WD Lock transforma masina din 4X2 pur (cum am eu masina) in 4X4, care este 100% fals.

post-58209-0-41796500-1441361760_thumb.jpg

Edited by alexenachescu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baieti, va pierdeti in terminologii:) tehnic intrebarea e daca e permanent, semipermanent sau part time si eu zic ca e semipermanent. Restul sunt chestii de marketing.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci...pentru neinitiati sau cei care citesc informatii eronate( cum pațim multi dintre noi) , construnctorul coreean in incercarea de a ne proteja masina( a se citi buzunarele) a facut acest sistem care la peste 40km/h decupleaza singur 50/50 permant , da? Evident ca nu cred ca cineva intreg la cap s ar incumeta sa foloseasca 4x4 lock pe carosabil uscat avand manualul in fata. Dar permite ti un exemplu concret: pleci de pe loc din panta si zapada de 20 cm , "pufoasa" , distributia automata nu face fata si cuplezj 4x4 lock prin apasarea acelui buton. Dupa aprox 50-100m pe drum zapada devine batatorita tasata, nisip, etc care s ar traduce printr o aderenta similara cu un drum pe asfalt ud, in conditiile in care nu rulezi decat cu 30-35km/h sa zicem. E sanatos pt masina sa decuplezi tu singur prin apasarea de buton 4x4 lock tocmai pt a evita acele "tensiuni" nedorite in elementele tractiunii/transmisiei? Sau..lasa ca la viteza asta n are nici pe dracu stie constructorul de ce decupleaza automat la 40km/h? Si o a doua chestie, cu 4x4 lock, evident in aceleasi conditii de mai sus, de carosabil acoperit cu zapada batatorita cu nisip pe ea, o succesiune de curbe periculoase le abordam cu frica ca apar tensiuni suplimentare ce ar putea duce la fortarea/defectarea sistemului sau exact pt asa ceva este facut si suntem prea grijulii cu niste..fiare? Sper sa fi fost cat de cat explicit si inteligibil! Vb strict pt sistemul prezent la tucson 4x4! Pt ca eu unul asa am exploatat masina atata timp :adica in momentul când am considerat ca masina are suficienta aderenta ca distributia Automata a tractiunii sa faca fata am decuplat 4x4 din buton! Desi nu am sacrificat niciodata siguranta personala ( nu mi am asumat riscul de a derapa sau a ramane jmpotmolit). Deaseamenea si in curbe "bruste" am cautat sa decuplez acel 4x4 lock. Poate sunt eu mai catolic decat papa..dar niciodata nu e tarziu sa inveti, nu?! Pe scurt nu filosesc acel 4x4 lock decat pentru conditii grele din punct de vedere a aderentei, la plecarea de pe lic din panta de ex pe zapada/polei.

Edited by adizeu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu, astept sa ne lamureasca cineva care are Tucson 4X4.

 

Eu inteleg asa si nu ma supar daca ma corectati: Tucson este un AWD

 

Pe usile fata nu scrie 4WD? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

... si la Noul Sportage AWD. Alta masina, bre.


@adizeu teoretic corect ce zici tu ca faci. Eu nu am folosit si nu as folosi Lock decit in situatii de impotmolire sau alte situatii limita (am urcat la munte o panta scurta cu pietris care era atit de abrupta incit in auto nu a vrut sa urce dar cu Lock si ESP decuplat a urcat-o. As fi urcat-o si din inertie cu viteza dar loveam masina pe dedesubt sau abuzam suspensiile). Altfel pe sosea la viteza mare sistemul merge foarte bine pe automat. Protectia la 40 de km/h functioneaza dar eu tot nu as forta sistemul, mai ales ca solenoidul cupleaza-decupleaza ori de cite ori accelerezi sau frinezi peste sau sub limita aia de viteza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, da, exact, ma bucur ca ai adus in discutie si decuplarea ESP ului. Fara a incerca o explicatie tehnica , practic am senzatia ca in situatii dificile ,cand consider necesar activarea modului 4x4 lock , esp ul mai mult ma incurca , imi "taie gazul" si prefer sa l dezactivez asa ca pot "patina" cu o viteza de rotatie mai mare a rotilor pana obtin aderenta sa plec de pe loc. As minti insa sa spun ca , exceptand faptul ca Nu se mai aprinde indicatorul ESP in bord Deloc , cum se aprinde intermitent in cazul cand "lucreaza" nefiind decuplat din buton , sesisez de la volan vreo modificare in comportamentul masinii ( afara de faptul ca pot tura motorul/invarti rotile fara nici o limitare).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din câte observ eu, Hyundai păstrează linia, ideea proprie (unică probabil) în 4x4 pe modelele care apar succesiv de ceva ani. Am citi multe anunțuri despre Hyundai-uri care funcționează în regim normal 4x2 iar la buton (LOCK) în 4x4.

Total eronat.

Așa cum îi place lui dvoncu să spună, este un 4x4 semiautomat. Eu aș spune că este un 4x4 automat cu posibilitatea setării la comandă a repartizării puterii 50/50 (așa cum deja știți). La Tucsonul în speță în modul automat, puterea pe spate poate fi de cel mult 40 %. La ix35 în modul automat puterea pe spate depășește 40%, dar nu vreau să vorbesc în acest moment cu cât pt. că nu-mi aduc exact aminte cât, și nu-mi aduc aminte unde am găsit acest lucru. La noul Tucson, am înțeles că au revenit la 40 %.

Modul AUTO, trebuie înțeles în felul următor: la orice apăsare pe pedala de accelerație, se activează modul 4x4 cu repartizarea puterii între axe în funcție de necesitate.

4x2 funcționează doar la viteză constantă, numai că la apăsarea pedalei de accelerație intervine 4x4 așa cum deja am spus.

Am mers pe asfalt cu LOCK fără nici o problemă, doar că peste 40/h a trecut pe modul AUTO, ceea ce s-a văzut că s-a stins beculețul la bord, iar la viteză sub 40/h a intrat în modul LOCK și s-a aprins beculețul.

De asemenea, subscriu și eu ca modul LOCK să fie folosit doar atunci când modul AUTO nu mișcă mașina din loc, iar pentru o putere mărită să fie ESP-ul pus pe off.

Despre funcționarea sistemului de tracțiune, cel puțin pentru ix35, am pe undeva postat răspunsul celor de la uzină și al celor de la MAGNA, unii dintre voi sunt sigur că-și mai amintesc de el. Dacă mai am timp și mai prezintă interes pentru cineva, le voi căuta și voi posta din nou acele răspunsuri.

Edited by marius71

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, da, exact, ma bucur ca ai adus in discutie si decuplarea ESP ului. Fara a incerca o explicatie tehnica , practic am senzatia ca in situatii dificile ,cand consider necesar activarea modului 4x4 lock , esp ul mai mult ma incurca , imi "taie gazul" si prefer sa l dezactivez asa ca pot "patina" cu o viteza de rotatie mai mare a rotilor pana obtin aderenta sa plec de pe loc. .

 

 

Explicatia tehnica e urmatorea:

 

Exista doua feluri de forta de tractiune:

 

1. Frecarea, care este data de aderenta. In mod ideal e maxima la un pneu slick si uzat de F1 pe asfalt uscat. PRoblema cu ea este ca odata solicitata mai mult decat poate duce, cand apare patinarea tractiunea scade. Aici intervine ESP-ul si e util.

 

2. Forta de reactie. Pe asta o obtii atunci cand rotile se invart mai repede decat avanseaza masina insa arunca inapoi materie (nisip, noroi, zapada, balegar daca esti taran, caca de caine daca esti hipster intr-o capitala europeana, etc). Asta e cu atat mai mare cu cat rotile se invart mai repede si pneurile antreneaza materie mai multa, asa ca iti trebuie sa ai pneuri cu crampoane si ESP-ul decuplat ca sa te lase sa invarti rotile "in gol". Si controlul tractiunii te poate incurca in anumite situatii in care o roata are aderenta insa nu suficienta si cealalta e in ce spuneam mai devreme.

 

Uneori se intampla ca stratul de materie sa nu fie pana la gat, iar rotile "sapa" pana dau de asfalt sub stratul de... materii descrise mai sus si se aplica cazul1. De aici vine si recomandarea ca pneurile de iarna sa fie inguste si umflate mai tari decat cele de vara, se presupune mergi la coafor in oras, si deci ca stratul alunecos e unul subtire si sub el e asfalt. Insa daca esti pe dune de nisip sau in antarctica e mai bine sa ai pneuri mari si dezumflate, pe de o parte ca sa maresti forta de reactie si pe de alta parte ca sa eviti sa te afunzi prea repede si sa suspenzi masina.

 

Ca daca ai suspendat-o, sau esti pe gheata dura, ori ai troliu, ori o icoana Arsenie Boca omologata BOR , ca diferentialele si pneurile sunt depasite. Nu mai ai nici aderenta si nici ce sa mai arunci inapoi ca sa mergi inainte (ca-n politica).

Edited by james kilowatt
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Citind acest topic am realizat ca informatiile sunt partial corecte.

Orice conducator de masina 4x4 trebuie sa stie ca e mai bine sa activezi o functie a masinii care te poate ajuta sa traversezi o portiune dificila inainte de a intra pe acea portiune si nu dupa ce ramai efectiv impotmolit.

Veti observa pe multe forumuri ca multi posesori de masini off-road activeaza diferentialele blocabile inainte sa strabata o zona cu aderenta foarte scazuta si nu in timp ce o traverseaza sau dupa ce au ramas blocati.

Acel 4WD lock se poate folosii perment si cand urci un drum banal, cum e spre exemplu legatura brasov-predea, atunci cand acesta este acoperit cu zapada, pentru un plus de aderenta.

Eu am folosit functia asta si in oras atunci cand ningea abundent, un strat de zapada era deja depus si zapada crestea in grosime.

4WD lock nu trebuie folosit atunci cand mergi pe asfalt uscat sau orice alta suprafata care este suficient de aderenta incat sa nu-ti creeze probleme.

Ganditi-va ca vechile off-roadere aveau 2WD sau 4WD hi/lo part time, 4x4 fiind distribuit in procent de 50-50% catre puntile fata si spate constant. Eu nu cred ca utilizatorii acestor masini cuplau si decuplau 4x4 "fara numar" utilizandu-l, asa cum au spus colegii mai sus, doar cand nu mai puteau inainta prin zapada pe o straduta secundara din oras.

Edited by Cristi S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa polemizez. Mie unul mi se pare un simulacru de 4x4 permanent acest sistem de pe tucson in raport cu offroaderele de care amintesti( 4wd hi/lo part time) . Tocmai pentru ca fragilitatea (asa o vad eu) acestui sistem ii determina pe coreeni sa actioneze cu prudenta in "indemnarea " utilizatorilor de a folosi acel 4x4 lock. Evident ca nu mi convine sa platesc niste bani in plus pentru o optiune care mi ar garanta un plus de siguranta( aka aderenta sporita prin utilizarea 4x4 lock buton) si sa o tin "la pastrare" utilizand o pt situatiile delicate. Dar eu am considerat si am fost perfect constient de limitarile existente pe masina dpdv al tractiunii si "pot sa traiesc cu asta". Insa iti spun cu mana pe inima daca , dintr o parcare de mall, cu anvelope dedicate si cu 4x4 lock cuplat nu poti iesi ( am vz asta cu ochii mei de cateva ori la altii/altele) din zapada ..o dai dracu de masina. Da, poate n au decuplat esp, poate nu stiau sa se foloseasca de inertia masinii acel inainte/inapoi care "definea" un sofer de dacie papuc iarna, sau accelerau fara rost, in fine...dar un utilizator mediu ar trebui sa nu stea cu teama ca , intrand asa cum ai zis si u pe o straduta secundara cu "ditamai" suv ul 4x4 , ar ramane blocat acolo. Fara a fi un șenilat, producatorul ar trebui totusi sa garanteze un minim de confort psihic celor care ii cumpara produsul. Tampitii care se incapataneaza sa bage tucsonul in zapezi de 50 cm ( a se vedea filmarile cu rusii pe youtube) isi merita soarta. Insa atunci cand nu poti urca pe un damb de zapada lasat de lamele utilajelor de deszapezire la iesirea din parcare, cand umpli masina cu mirosul ala de ferodo ( ambreiaj incins ) parca incepi sa regreti banii dati pe un agregat pe care l ai luat cu un scop bine determinat, acela de a ti usura viata in conditii precare de aderenta. Sa dai la lopata , IN ORAS, sa eliberezi un suv 4x4 din zapada e culmea ridicolului, ridicol care, repet nu este doar al conducstorului auto ci si a fabricantului respectiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, înseamnă că e cel mai prost sistem 4x4 (așa cum spune toată lumea) și că lumea să aleagă altceva. Rămân eu singurul fericit.

Edited by marius71

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...