Jump to content
Comunitatea Hyundai din Romania
dvoncu

Noul Tucson

Recommended Posts

Va multumesc pentru raspunsuri!

Ca sa fiu un pic mai specific si, @dvoncu, ca sa mai diluez nota de amuzament si sa nu va mai buseasca risul, ALEGEREA marcii si a modelului e facuta in buna cunostiinta de cauza! M-am dat deja cu ea, stiu cum e. Era o automata.

De probat am probat 4-5 marci de masini (Tucson, Mitsubishi, Honda, Toyota, Kia). Am ramas la Hyundai. In alegere a cintarit mult si faptul ca, de 20 si ceva de ani de cand am tot avut Hyundai, n-am avut experiente neplacute cu marca asta.

Intrebarea catre voi, cei care va pricepeti mai bine si/sau folositi deja, era si este: cutie manuala sau automata? Va place sau nu? Sunteti multumiti/nu? Fiabila?

Multumesc.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu personal optez pentru automata. Am permis din 2007 timp in care am condus peste 300 000 km. Pina anul trecut am avut un megane ( 1.9 dci de 131 cp ) ce avea cutie manuala. Tucsonul l-am luat cu automata. Nu m-as mai intoarce la manuala doar daca as fi fortat de imprejurari. Cel putin pentru oras automata este ideala .

Legat de fiabilitatea masinilor .... am un bun prieten ce are un megane din 2007. Pentru el masina este un obiect ce necesita minimul de ingrijire. Reviziile le face la 30 000 km !! si masina primeste minimul de atentie si ingrijire. Pina acum are cca 270 000 km facuti cu ea si in afara de piese schimbate pe la directie masina functioneaza impecabil......

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fiabilitate cred ca se mai poate lucra. Eu in 9 luni si 30.000 km m-a lasat de 2 ori. La 7000 km bujie fisurata si acum cu 2 zile inainte sa fac revizia de 30.000 se pare la prima vedere ca lantul de distributie a sarit un dinte.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Concluzia este ca depindem, vrem nu vrem, de noroc. Am amic care a avut Volvo si in 100k a schimbat de 3 ori distributia, am amic care la Logan in 100k nu a patit nimic. Poti sa ai automata si sa iti crape dupa 1000 km, sau sa ai manuala sa iti crape la 1000km, desi teoretic e mai fiabila. Nu exita o logica, un pattern, ceva, pur si simplu se intampla.

Drept urmare - iti iei ce iti place, in care te simti bine, pe care ti-o permiti, etc. Ce se intampla dupa - urmeaza sa vedem.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mea pina acum se prezinta bine. Urmeaza luna viitoare sa fac cea de a doua revizie , cea de 60 000 km( acum am 58700 km ) . Vedem ce vor spune si baietii de la service. Ce ma bucur este ca eu masina am luat SH cu 36 000 km iar cind am cumparat-o masina mai avea 3 ani garantie Hyundai iar cei de la Autoarena Munchen mi- au mai dat inca doi ani garantie extra.

Edited by Gabi C
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc! Bine ca mi-ai zis de Ioniq (chiar inepusem sa ma uit serios la ea!). Am 1.96!

Uite postul asta m-a amuzat si continua sa o faca!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am 2 masini si doua motorete, toate au cutie automata :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă ioniq e prea mic, kona hibrid? În fata nu pare sa aibă probleme de spațiu.

 

Pentru mine m-ar speria 9000km/an în oraș. Ar însemna vreo 600h petrecute în trafic. Aproape 3h/zi, presupunând ca merg în zilele lucrătoare. Cred ca m-aș muta, as schimba jobul...sau as merge cu scuterul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde ce job are... Poate cară scule, pliante, mostre... Nu poți căra astea cu scuterul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor.

Dețin un Tucson din 2017 si am fost puțin neatent, spărgând astfel semnalul de pe oglinda retrovizoare stânga.

Ma puteți ajuta vă rog cu cateva sugestii pt achizitonarea lui?

Am sunat la service-ul colina motors si am aflat ca e undeva la 400 si cv de lei, parcă n-as da atat.

Multumesc mult!

post-65918-0-27619100-1567253402_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Acela e, iar pt cel de aer codul este C 28 035.

 

 

Salut!

 

Se poate sa ma ajuti cu un link, in special pt mann? Nu reusesc sa le gasesc.. Merci!

 

LE: Hai ca am gasit la altii: https://www.epiesa.ro/filtru-polen-mann-filter-cuk24004-prodid-12825346.htm

 

E putin mai mic filtrul MANN in toate directiile fara de cel original, in special pe inaltime cu 8mm. Ma rog, nu are unde sa fuga...

Din ce vad, mai potrivit este CUK 23 019/1

https://catalog.mann-filter.com/EU/eng/catalog/MANN-FILTER%20Katalog%20Europa/Vehicles/CARS%20%2B%20TRANSPORTERS/HYUNDAI/Tucson%20II%20(TL)/2.0%20CRDi%20(T00000000220312)/Cabin%20Air%20Filter/CUK%2023%20019~1

 

PS Cei de la Tiriac spuneau astazi ca in 1-2 saptamani ar trebui sa le ajunga niste carduri SD cu versiuni noi de harti si firmware.

E putin ciudat pentru ca pe net ultimele versiuni de fw sunt 20.183, iar hartile sunt 11.47.49.001.001 (D.E2) - aparute prin ianuarie 2019.

De urmarit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am un tucson modelul asta nou, benzina 1,6 cu turbina si am constatat de pe la vreo 6000km ca la relanti masina tremura. Ideea e ca din ce în ce mai tare face treaba asta iar la revizii nu se gaseste nimic. Voi aveti problema asta? Acul la turații nu misca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit si eu ceva de genul doar ca se vedea si pe turometru mici oscilatii. Dupa ce a crapat cu totul au gasit o bujie fisurata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am modelul din 2016 și la fel face și la mine - câteodată simți cum vibrează scaunul. La primele 2 revizii au tot insistat ca are un tremurat normal, ba ca nu apare nimic pe diagnoza și ca ar trebui sa o las sa investigheze. Recent mi au zis ca ar fi de la ambreiaj - am întrebat dacă s-a mai întâmplat la alții sau cum de știe și cică nu dar ca asta pare a fi și tre sa la mașină sa fie mai mult un "studiu de caz" - momentan m am cam obisnuit dar dacă se agravează o sa o duc în service

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine e deja f puternic vibratu asta si ei nu gasesc nimic la service. Faza e ca soției i se face rau de masina de pa dastea si vreau sa gasesc o soluție ca e f enervant

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la mine a început sa tremure la relanti , bujiile erau schimbate deja la revizie, la diagnoza nu a arătat nimic. Mi s-a recomandat sa schimb benzina, acum pun numai OMV , Rompetrol sau Mol. Am analizat situația si tremuratul a început după ce am luat a doua mașina , Ioniq, pe care am folosit-o mai mult la drum lung pe tru ca era noutate + consum ultra redus. Tucsonul a mers jumătate de an mai mult urban, iar motoarele cu injecție directa Gdi au tendința sa facă depuneri pe supape . In consecință am făcut câteva drumuri mai lungi cu ea in concediu si i-am dat talpa . Acum tremuratul la relanti a dispărut aproape complet.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista niste inregistrari pe YT cu useri care au avut probleme cu depunerile pe supap la GDi. Daca am inteles eu bine, singura solutie care a functionat pentru eliminarea depunerilor din carbon a fost ceva pe baza de sare de mare. Poate studiati problema mai amanuntit, se pare ca este o buba destul de serioasa a lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e deloc o problema mare. Sunt multe mașini cu injecție directa și toate au probleme cu depunerile pe supape atunci cand benzina e proasta uleiul prost schimburi de ulei la intervale lungi, mers subturat, mers predominant oraș, etc. Nu ai cum sa scapi de depuneri pt ca benzina întra direct în cilindru și nu mai spală și lubrifiaza supapele. Sunt și soluții, unele chimice, și mecanice care sunt cele mai eficiente. Se desface galeria de admisie, se curata cu presiune și granule din coaja de nuci, practic o sablare, se pune totul la loc și mergi iar ani.

 

Sent from my CLT-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce depuneri pot exista in 6-7000 de km la masina noua? Sa va mai spun ca la 30.000 km sa rupt ceva intinzator, a sarit lantul de distributie un dinte, sa dus ceva ax la turbina si am masina de 3 saptamani in service...

Edited by Adih

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai masina face funingine in carter din ziua 1 ... asa functioneaza injectia de mare presiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu putin noroc, posibil sa avem parte anul acesta de inca un update de firmware/harti pentru Tucson 2015-2017 cel putin. Cei de la Tiriac asteptau sa le vina SD-cardurile noi.

 

 

Apropo de Tiriac, aveti grija cand mergeti in service-uri la revizii: am fost la Tiriac Auto in Bucuresti la revizia a 3a:

- mi s-a recomandat sa schimb filtrul de motorina. Am intrebat cand se schimba, mi s-a spus "la 20.000". Eu aveam 17.000 de la revizia anterioare. Asa ca am zis da. Ulterior am aflat ca schema Hyundai prevede schimbul din 2 in 2 ani, la reviziile 2, 4, 6, etc sau la 60.000km. Am aflat asta abia dupa ce am primit schema reviziilor (este oarecum prezentata si in manual, puteti sa o luati si de acolo)

- tot in schema, lichidul de frana se schimba anual. Eu am plecat de la a 3a revizie tot cu cel original din fabrica. Nici macar nu fusese verificat.

- colac peste pupaza, standul de frana/amortizoare a fost doar facturat, nu si efectuat (noroc cu camera din bord).

- verificari precum: presiune pneuri, uzura anvelope, instalatie AC - toate specificate pe schema de revizii Hyundai, nici urma de ele sa fie facute de mecanic

- mi s-a solicitat la fata locului facutra+certificat garantie pentru filtru aer si filtru polen (piese cu care am venit eu) - cu toate ca am anuntat cand am facut programarea ca le voi aduce - cica e o procedura mai recenta, de 2 luni...

 

Am revenit la ei dupa o saptamana si au refacut ce nu facusera initial. In semn de "parere de rau" nu mi s-a mai solicitat sa platesc schimbul si lichidul de frana.

 

Cu alte cuvinte, chiar daca am asistat la revizie, fara sa am planul de revizii in mana (ce/cand se schimba/verifica) am fost dus de nas si am pierdut timp si nervi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noroc ca am stat jos, cum dom'le sa schimbe lichidul de frana ANUAL? Pai mai toata lumea de pe-acilisea mi-a sarit in cap ca eu mi-l schimb la 3 ani / 45.000 km - ca nu tre'be, ca nu si nu, arunc banii, etc - si acum aflu ca halatele albastre il schimba anual la masinile de generatie noua?! Nu se poate asa ceva, faceti reclamatie si vorbesc serios, lichidul de frana are valabilitate cam 3 ani de la data producerii, motiv care ne conduce la urmatoarele concluzii:

- au stoc de lichid de frana de care vor sa scape cat mai repede

- lichidul de frana original are o valabilitate muuult mai mica decat in general, caz in care ar trebui sa il schimbati de cate ori zic ei

- puteti alege alt lichid de frana compatibil cu vechiculul condus

 

Nivelul lichidului de frana ar fi putut sa ti-l verifice, dar nu te astepta sa iti determine punctul de fierbere / procentul de apa. Oricare dintre aceste operatii le puteti face si singuri, nu va mai faceti sperante desarte. La fel si in cazul celorlalte operatii, poate mai putin cea cu presiunea in roti pe care nici eu nu as face-o daca masina a mers mai mult de 1 km pana sa fi ajuns pe rampa. Nu exista notiunea de stand de amortizoare, ci stand de suspensie, se testeaza (teoretic ...) cu totul. Un test de amortizoare adevarat este cel in care amortizoarele sunt date jos de pe masina si testate individual, lucru care nu cred ca se intampla. Exista intr-adevar testul de franare, dar iar, e testat pe ansamblu, adica placute, discuri, inclusiv anvelopele influenteaza, ca sa nu mai zic ca si amortizoarele au contributia lor. Doar ca idee, ca sa fie lucrurile clare.

 

Treaba cu factura si certificatul de garantie pentru reperele aduse de tine mi se pare tare de tot.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...