Jump to content
dvoncu

Noul Tucson

Recommended Posts

La mine a inceput ca la orice urcare cu spatele cat de mica sa miroasa a ambreiaj, nu stiu cat e de normal dar am mai auzit si la altii,

Ca o concluzie, e 4x4 dar nu prea urca cu spatele nici pante de 5grade ca se incinge diferentialul spate :)

A mai patit cineva, chiar e normal, cum sa preintampin asta?

Edited by aurelro

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine a inceput ca la orice urcare cu spatele cat de mica sa miroasa a ambreiaj, nu stiu cat e de normal dar am mai auzit si la altii,

Ca o concluzie, e 4x4 dar nu prea urca cu spatele nici pante de 5grade ca se incinge diferentialul spate :)

A mai patit cineva, chiar e normal, cum sa preintampin asta?

 

Eu stiu ca e acelasi sistem cu cel prezentat in video si acolo mentioneaza ca e robust termic chiar daca nu se refera in mod explicit la diferential. Nu vad motive pentru care la mersul cu spatele puntea spate sa fie solicitata mai mult. In mod normal se cupleaza doar cand nu mai ai aderenta pe fata, desi e posibila cuplarea automata din soft la mersul cu spatele.

 

 

 

Cat despre preintampinat, cred ca pana gasesti motivul, ar fi bine sa urci cu fata.

Edited by cripi48000

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine a inceput ca la orice urcare cu spatele cat de mica sa miroasa a ambreiaj, nu stiu cat e de normal dar am mai auzit si la altii,

Ca o concluzie, e 4x4 dar nu prea urca cu spatele nici pante de 5grade ca se incinge diferentialul spate :)

A mai patit cineva, chiar e normal, cum sa preintampin asta?

 

Pentru ca nu sunt sisteme 4x4 veritabile . Sunt puse pentru ca lumea vrea 4x4....ceva genul "vor 4x4?...hai sa punem unul". Te ajuta cel mult sa iesi dintr-un noroi mai mare sau sa iesi din parcare cand ninge si nu ai chef sa inlaturi toata zapada.

 

Legat de mirosul de ambreiaj la o urcare de 5 grade nu prea mi se pare normal....5 grade fiind o panta foarte mica pe care o poti urca si cu o masina normala darmite cu o masina cu oarecare pretentii. De obicei ambreiajul miroase cand este foarte solicitat iar daca o urcare de 5 grade il solicita atunci.....

 

Imagineza-ti ca esti undeva la munte cu familia, cobori o panta usoara si constati ca drumul este blocat si trebuie sa mergi in spate ....ce faci?....ramai blocat ca se rupe diferentialul?

Edited by Matei13

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Pentru ca nu sunt sisteme 4x4 veritabile . Sunt puse pentru ca lumea vrea 4x4....ceva genul "vor 4x4?...hai sa punem unul". Te ajuta cel mult sa iesi dintr-un noroi mai mare sau sa iesi din parcare cand ninge si nu ai chef sa inlaturi toata zapada.

 

Legat de mirosul de ambreiaj la o urcare de 5 grade nu prea mi se pare normal....5 grade fiind o panta foarte mica pe care o poti urca si cu o masina normala darmite cu o masina cu oarecare pretentii. De obicei ambreiajul miroase cand este foarte solicitat iar daca o urcare de 5 grade il solicita atunci.....

 

Imagineza-ti ca esti undeva la munte cu familia, cobori o panta usoara si constati ca drumul este blocat si trebuie sa mergi in spate ....ce faci?....ramai blocat ca se rupe diferentialul?

Chiar la munte o patesc, cand urc in curte cu spatele sau cand intorc masina, m-as duce la service dar mi-e frica de raspunsul "nu avem ce face, asa fac toate, e boala lor" etc.

Pe drum drept merge super bine indiferent de aderenta, problema mare e in panta chiar si cu aderenta maxima. Si sistemul de asistenta la plecarea din panta cred ca streseaza diferentialul la mersul cu spatele. Nu stiu ce sa zic..

Pacat, ca in rest mi se pare o masina reusita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discutam de sistemul 4x4 care costa bani suplimentari. Pe drum drept toate merg bine, chiar și cele 4x2. Sistemul de asistență la parcare nu are de ce sa streseze diferentialul pentru că se deblochează foarte ușor. Încerca la o mașină care nu este 4x4 sa vezi cat de repede deblochează. Așteaptă să vezi cum se comporta in timp pentru că oricum ai garantie....singura problema sa nu ramai cu ea pe undeva și o altă problema ar fi, după un timp și un număr de km, sa-ti spună că atât tine ambreiajul (daca de acolo este) și să te pună să-l plătești. Din cate știu la cutiile automate cu ambreiaj dublu prețul unui kit nu este chiar mic.

 

Daca nu mă insel, la drum drept, mașina este 4x2 ea distribuindu-si tracțiunea automat in functie de cum consideră ea. Din ce am citit, cel puțin la variantele mai vechi, Tucson nu este 4x4 permanent.

Edited by Matei13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina nu este 4x2, este 4x4 permanent. Legat de mersul cu spatele, la toate cutiile in marsarier cuplul este mai mare decat in treapta 1 de exemplu, de aici si solicitarea mai accentuata a transmisiei. Si mie mi-a mirosit o data la urcatul cu spatele dar nu erau nici pe departe 5 grade ci in jur de 30 de grade (tot la munte) si am urcat cam 100 metri pentru ca nu aveam unde sa intorc. A fost singura data cand mi s-a aprins avertizarea ca s-a supraincalzit transmisia. Am intrebat la dealer despre cutie si mi-a spus ca in planul de mentenanta nu este prevazuta nicio operatiune de intretinere la cutie (ambreiaj), deci ar trebui sa fie fiabile cat de cat :)

Edited by Remus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuplul in marsarier nu este la toate cutiile mai mare decat in tr 1 comparativ cu marsarier. De obicei la manuale e mai mare cuplu in tr 1.

1.6-litre T-GDI manual 1'st gear : 3.769, reverse : 3.077

1.6-litre T-GDI TCD 1'st gear : 3.929, reverse : 5.304

Share this post


Link to post
Share on other sites

@remus

 

Nu am spus că mașina este 4x2 ci că tracțiunea este controlata de un computer care o distribuie către cele 2 punți cum consideră el. La drum drept de obicei este 4x2 pentru că nu are sens tracțiunea integrală. Sistemele 4x4 care se găsesc pe mașini gen Tucson, tiguan, Mazda CX-5,kuga etc difera de cele care le găsești pe Land cruiser, pagero, range Rover etc, mașini pe care le consider 4x4 veritabile si cu care chiar poți aborda anumite trasee daca asta vrei neapărat ( eu unul nu-mi doresc așa ceva 😂)

Edited by Matei13

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a discutat in amanunt problema tractiunii mai demult, aici pe thread. Despre 4X4, AWD, 4WD, etc. Nu cred ca are sens sa reluam discutia :)

Edited by Remus

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://autoblog.md/video-hyundai-explica-cum-sa-ti-instalezi-aplicatiile-apple-carplay-si-android-auto/

 

Pare destul de veche informatia. O sa incerc sa-mi fac un cont sa vad daca merge.

Informațiile alea sunt pentru Statele Unite. Modelele vândute în Europa au altă navigație, atât software cât și hardware

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un tucson 1.7 d din germania 2017 care nu avea navigatie pe ea , am cumparat o navigatie dar se stinge dupa 3-5 min , nu are sd cu softul, nu imi mai vede usb ,

 

Are careva schema electrica a masinii ?

 

Cei de la rep. M au programat peste 3 sapt 5f5127942e9c79c2b1c0a8c536bcde5d.jpg

 

Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Am simtit miros de ars(ambreiaj/frane like) destul de repede dupa ce am luat masina.

 

Am simtit si eu acelasi lucru cand am ajuns cu masina in fata casei venind de la dealer. Nu i-am dat prea mare importanta nevrand sa stric bucuria noii achizitii. In cei 33.000 km parcursi pana acum am mai simtit acelasi miros dar foarte usor si doar de vreo 2-3 ori. Nu am reusit sa-l asociez cu vreo manevra anume sau solicitare prea mare a ambreiajului. Față de tine eu am varianta automata. Am traversat cu ea toti Alpii Europei, drumuri asfaltate bineinteles. Canicula sau ger, masina s-a comportat excelent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Am simtit si eu acelasi lucru cand am ajuns cu masina in fata casei venind de la dealer. Nu i-am dat prea mare importanta nevrand sa stric bucuria noii achizitii. In cei 33.000 km parcursi pana acum am mai simtit acelasi miros dar foarte usor si doar de vreo 2-3 ori. Nu am reusit sa-l asociez cu vreo manevra anume sau solicitare prea mare a ambreiajului. Față de tine eu am varianta automata. Am traversat cu ea toti Alpii Europei, drumuri asfaltate bineinteles. Canicula sau ger, masina s-a comportat excelent.

La mine s-a dovedit a fi cauzat de frane. Rotile de pe parea dreapta se incalzeau semnificativ. Dupa o zi petrecuta la dealer situatia e mult mai buna dar inca exista o diferenta de temperatura intre rotile de pe fata. Mai stau vreo 2 luni sa vad daca se mentine fenomenul si inainte de concediu voi vizita din nou reprezentanta.

Sunt curios daca intr-adeva exista o evolutie pozitiva a consumul in primul an.

Stie cineva de conditiile in care se activeaza regenerarea la DPF? Sau mai mmulte info despre sist DPF de la Hyndai in general.

Adica de ex. trebuie sa ajunga la temperatura de regim si atunci la viteze/ture peste medie incepe regenerarea si dureaza nu stiu cat...

 

Cam are ar fi frecventa cu care sa iesi la drum intins?

Daca fac preponderent drumuri scurte, sa zicem 1-2 saptamani doar in oras si ma gandesc sa o scot la o cafea/regenerare, e posibil ca regenerarea sa nu aiba loc atunci si eu sa platesc cafeaua degeaba ? :)

 

Am scos un DPF la masina anterioara si m-a cam luat mustrarea de constiinta relativ la mediu asa ca as prefera sa-l tin pe actualul functional.

Edited by cripi48000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are cineva android auto . Merge miror link pe navigatia standard a masinii ?

 

Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are cineva subwofer pe masina standard suna tare ?

 

Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Romania nu s-a vandut pana acum varianta cu boxa centrala si subwoofer, iar pe navigatia de pe masinile vandute pana anul trecut nu exista MirrorLink, doar o tentativa neoficiala numita Tucsy (si care nu merge prea grozav, dar e mai mult decat nimic). Masinile vandute din decembrie 2017 au navigatia noua care suporta Android Auto (si Apple CarPlay), nu e MirrorLink dar merge bine.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum pot afla schema firelor de la navigatie vreau sa mi montez camera marsarier ?

 

Navigatia are comanda vocala nu imi mai merge ?

 

 

Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine s-a dovedit a fi cauzat de frane. Rotile de pe parea dreapta se incalzeau semnificativ. Dupa o zi petrecuta la dealer situatia e mult mai buna dar inca exista o diferenta de temperatura intre rotile de pe fata. Mai stau vreo 2 luni sa vad daca se mentine fenomenul si inainte de concediu voi vizita din nou reprezentanta.

Sunt curios daca intr-adeva exista o evolutie pozitiva a consumul in primul an.

Stie cineva de conditiile in care se activeaza regenerarea la DPF? Sau mai mmulte info despre sist DPF de la Hyndai in general.

Adica de ex. trebuie sa ajunga la temperatura de regim si atunci la viteze/ture peste medie incepe regenerarea si dureaza nu stiu cat...

 

Cam are ar fi frecventa cu care sa iesi la drum intins?

Daca fac preponderent drumuri scurte, sa zicem 1-2 saptamani doar in oras si ma gandesc sa o scot la o cafea/regenerare, e posibil ca regenerarea sa nu aiba loc atunci si eu sa platesc cafeaua degeaba ? :)

 

Am scos un DPF la masina anterioara si m-a cam luat mustrarea de constiinta relativ la mediu asa ca as prefera sa-l tin pe actualul functional.

 

Eu am Tucsy Auto si imi arata cand regenereaza. Daca mergi in oras 30 km, face si cate 2-3 regenerari scurte dupa ce ajunge la temperatura de regim. Pt a nu intrerupe regenerarea masina trebuie sa stea turata peste 1500 rpm. La drum lung ar trebui sa faca o regenerare de la 150 pana la maxim 250 Km. O alta chestie pe care am observat-o e, daca cuplezi sport si o calci pana turometrul ajunge pe rosu, va initia regenerare si dureaza atata timp cat o tii la turatiile alea (daca o tii 10 secunde, masina va profita de regimul termic si va regenera 10 secunde). In oras sa stii ca regenereaza DPF-ul cam des...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Eu am Tucsy Auto si imi arata cand regenereaza. Daca mergi in oras 30 km, face si cate 2-3 regenerari scurte dupa ce ajunge la temperatura de regim. Pt a nu intrerupe regenerarea masina trebuie sa stea turata peste 1500 rpm. La drum lung ar trebui sa faca o regenerare de la 150 pana la maxim 250 Km. O alta chestie pe care am observat-o e, daca cuplezi sport si o calci pana turometrul ajunge pe rosu, va initia regenerare si dureaza atata timp cat o tii la turatiile alea (daca o tii 10 secunde, masina va profita de regimul termic si va regenera 10 secunde). In oras sa stii ca regenereaza DPF-ul cam des...

 

Mersi mult de info. Stii si cam cat dureaza o regenerare completa, presupunand ca o tii undeva la 2500 de ture ?

Legat de turatu pana la rosu, nu prea ma incanta fortatul asta nenecesar, asa ca o sa incerc sa-i dau alt fel de ocazii pt regenerare, dar oricum mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Sunt si eu un proaspat posesor de Hyundai Tucson, motor diesel, fabricatie 2016. L-am luat sh, dar sper sa fie o alegere potrivita. Parcurg thread-ul pentru a afla ceva mai multe despre masina. Mai poate cineva sa puna un link de download cu pictogramele pentru posturile radio ? Link-urile catre wetransfer, de acum cateva saptamani, nu mai sunt valabile. Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nu e nou, e facelift. Noul Tucson probabil va semana cu Kona, ca si noul Santa Fe, se pare ca asta e directia de design actuala.

Edited by Remus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...