Jump to content
marius71

ix35 întreținere / accesorii / tuning

Recommended Posts

Daca e elm nu prea vezi nimic cu el... e mai mult o jucarie pentru telefon... am si eu unu zace prin torpedou. Ptr. diagnoza folosesc un delphi dar tot nu se compara cu testerul de reprezentanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am de 18" de vara si de 17" de iarna. Sunt mai comode cele de 17", nu simti denivelarile la fel de mult, de aici si zgomote mai putine. In rest nu pot sa ma pronunt, de obicei cumpar cauciucuri considerand pretul vs performanta, am avut in general numai low-cost-uri care si-au facut treaba foarte bine. Nankang de exemplu am avut mai multe tipuri, si pe Sonata si pe ix35, acum am ochit niste Rotalla ce are reviewuri destul de bune (tinand cont de cele spuse de mine mai sus).

Din aceasta cauza nu pot sa ma pronunt in ceea ce priveste stabilitatea in curbe sau la schimbarile rapide de traiectorie - nu am viteza in curbe si nici nu schimb traiectoria rapid :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma intreb cum ar fi cu cele de 16". Nu e vorba de stabilitate in curbe sau schimbari de traiectorie. E vorba de trecerea peste denivelari. Am trecut cu 80km/h peste o margine de drum asfaltat, neterminat. Am fost ferm convins ca s-a rupt ceva, dupa zgomotul care s-a auzit, am zis ca sigur s-au indoit jantele. Am sa incerc cu 16" desi au un aspect ciudat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma intreb cum ar fi cu cele de 16". Nu e vorba de stabilitate in curbe sau schimbari de traiectorie. E vorba de trecerea peste denivelari. Am trecut cu 80km/h peste o margine de drum asfaltat, neterminat. Am fost ferm convins ca s-a rupt ceva, dupa zgomotul care s-a auzit, am zis ca sigur s-au indoit jantele. Am sa incerc cu 16" desi au un aspect ciudat.

 

Cu cat ai balonul mai mare cu atat plutesti mai frumos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar cam trebui sa schimb discurile de frana pe fata, au o buza pronuntata bine de tot. Se pare ca cele de pe spate au fost schimbate de fostul proprietar. Ma uit pe ceva site-uri de piese si nu-mi dau seama ce anume ar trebui sa comand. Din ce inteleg eu niste marci mai cumsecade ar fi ATE, BOSCH, FERODO, BREMBO? Dupa ce caracteristici sa ma uit? Care e diferenta intre "disc plin", "disc ventilat" si "disc ventilat interior"? Imi puteti da un sfat, o marca si cod piesa, eventual ceva ce chiar ati folosit? Banuiesc ca daca placutele au suficienta grosime nu e nevoie sa le schimb odata cu discurile? Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bine intrebi la service codul piesei respective. In functie de codul acele poti comanda discuri originale sau aftermarket dupa preferinta.

Placutele se schimba odata cu discurile pentru a se evita uzura neuniforma a noilor discuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, pai in cartea service apare asa: schimbat placute fata/spate, schimbat discuri spate. Deci inafara discurilor de pe fata toate au cam 10.000 km. Din ce spui tu, acum trebuie sa arunc si placutele de pe fata, "aproape" noi. Ce fel de treaba romaneasca au facut fostul proprietar si reprezentanta, n-am sa inteleg niciodata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A demontat cineva pana acum amortizoarele spate? Se aude un troncanit si cu masina suspendata si miscand de roata sus-jos, amortizorul se misca si el(nu se inchide, se misca de parca ar avea o bucsa in capat care probabil s-a uzat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul schimbarii discurilor pe fata, e obligatoriu sa se schimbe si placutele pe fata chiar daca ele sunt foarte bune(au fost schimbate doar cu 10.000 km in urma)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul schimbarii discurilor pe fata, e obligatoriu sa se schimbe si placutele pe fata chiar daca ele sunt foarte bune(au fost schimbate doar cu 10.000 km in urma)?

Salut, da, in mod normal la inlocuire discuri se schimba si placutele... pentru a se uza uniform. Daca discurile vechi sunt uzate, probabil ai santuri in ele si placutele fie ele si schimbate recent, dupa 10 mii km s-au uzat dupa discurile vechi asa ca daca le pui pe discurile noi, exista riscul sa le uzezi neuniform (discurile).

 

In alta ordine de idei, asa cum spuneam anterior, pielea volanului mi s-a deteriorat si daca tot m-am hotarat sa il reconditionez am cautat si capacele de plastic de la comenzile de volan... surpriza a fost ca nu le-am gasit decat la set complet cu tot cu butoane si la pret undeva putin sub 1000 lei... asa ca, le-am curatat de vopseaua argintie, si pentru ca oricum era cam mult arginintiu, le-am dat un strat de plastic primer si doua de vopsea neagru mat. In final rezultatul arata cam asa.

post-64059-0-98121400-1525419275_thumb.jpg

post-64059-0-94307700-1525419284_thumb.jpg

post-64059-0-70220600-1525419296_thumb.jpg

post-64059-0-13394800-1525419306_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor,

 

Am o intrebare - isi ingrijeste cineva masina la exterior ? adica practica vreo stergere a caroseriei o data la 2-3 zile (nu ma refer la spalatul saptamanal sau la 2 saptamani) ? Daca da, ce folositi ?

La mine caroseria este neagra si la 2 zile arata ca si cand s-a mers pe camp - e pigmentata de praful care s-a asternut in cursul zilei si care e "inmuiat" apoi de roua de dimineata . . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spalatul normal + tratament cu ceara aplicat de mine personal de una-doua ori pe an. Nu cred ca poate fi vorba de vreo "stergere a caroseriei" fara un spalat temeinic inainte. Chiar si dupa spalare, eu observ intotdeauna urme de praf ramase pe vopsea, indiferent de spalatorie, tip de spuma sau timp de expunere la spuma. Acele microparticule de murdarie actioneaza ca smirghelul, produc in timp, prin stergerea cu laveta, zgarieturile fine de tip "panza de paianjen". Eu personal, sterg vopseaua extrem de rar, de exemplu atunci cand aplic ceara(evident). In rest, fie vara, fie iarna, sterg bine chederele si imbinarile usilor(mai ales iarna) si cam atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare stiti cumva daca bateria din imagine e cea originala? A murit din cauza gerului, dupa ce n-am pornit masina timp de saptamani, cat m-a tinut raceala. Daca are 8-9-10 ani nu o mai resucitez, cumpar una noua, cred ca a trait destul. Va multumesc anticipat.

post-65947-0-53605400-1547208524_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina are acum 8 ani si 76.000 km. Eu o am de 2 ani. Reviziile au fost facute mereu la timp, o data pe an, dar in aceeasi nota: toate filtrele(ulei, motorina, aer, cabina) si uleiul. Acum un an am facut o recirculare freon, ulei AC, ... au fost schimbate discuri, frane si cam atat. Exista o revizie mai complexa decat cea normala care ar trebui facuta pe la "varsta" asta? Ceva suplimentar de verificat, schimbat? Nu apare nicaieri daca a fost schimbat vreodata lichidul de frana, antigelul...le-am cerut acum doi ani sa verifice 4x4(uleiuri, vaseline), ei zic ca totul era ok. La reprezentanta din Oradea, de la care am cumparat masina, mi s-a spus ca schimba uleiul in cutia automata cand se apropie de 120.000 km.

 

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A facut cineva din zona Transilvaniei schimbul de ulei in cutia automata si daca da, unde, cum, la cati km? A fost reusita operatiunea? Am gasit cateva service-uri in Ardeal care sunt dotate cu aparat special gen "Ravenol ATF Machine": Cluj, Sebes, Targu Mures,... Cica dreneaza uleiul complet, spala cutia si adauga ulei nou. Are cineva experienta de genul asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauta pe pagina lor de facebook, pentru ca au inceput sa doteze din ce in ce mai multe service-uri cu aparatul asta. Ce am inteles eu este faptul ca se schimba tot uleiul din cutie. Iar Ravenol, in opinia mea, nu e un ulei rau deci nu cred ca ai de ce sa iti faci probleme. Doar mecanicul sa fie scolit bine de ei, atata tot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!!! Sunt noul proprietar al unui ix35 2.0 benzina 163 CP, puteți sa îmi recomandați o marca de ulei mai buna pentru motor, menționez actualmente fostul proprietar a folosit mobile 5w30.

Mașina are 85000 de km și este 4X4 cutie viteze manuala,și as mai avea o nelămurire, știți cumva la câți km se schimba uleiul la diferențial sau ce uleiuri mai trebuie schimbate la sistemul 4x4.Multumesc anticipat!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!!! Sunt noul proprietar al unui ix35 2.0 benzina 163 CP, puteți sa îmi recomandați o marca de ulei mai buna pentru motor, menționez actualmente fostul proprietar a folosit mobile 5w30.

Mașina are 85000 de km și este 4X4 cutie viteze manuala,și as mai avea o nelămurire, știți cumva la câți km se schimba uleiul la diferențial sau ce uleiuri mai trebuie schimbate la sistemul 4x4.Multumesc anticipat!!!

Eu am masina acelasi model din 2012 si am schimbat doar uleiul si filtrele la motor la fiecare 10000km. Acum am 149600km si in toata aceasta perioada la service au verificat daca sunt pierderi de ulei. Urmatoarea revizie v-a fi la 150000 si cred ca voi schimba si discurile pe fata ca sau cam uzat (mentionez ca acum pe masina sunt cele originale). Asa ca daca n-ai piederi de ulei, nu umbla. Eu la motor folosesc Castrol 5W30. O zi buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gândeam la un 5w40 pare cam zgomotos motorul la prima cheie dimineața sau asa sunt motoarele astea, de distribuție ce știi când se schimba am înțeles ca ar fi pe lanț. Mulțumesc pentru răspuns!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma gândeam la un 5w40 pare cam zgomotos motorul la prima cheie dimineața sau asa sunt motoarele astea, de distribuție ce știi când se schimba am înțeles ca ar fi pe lanț. Mulțumesc pentru răspuns!

Da este pe lant. Da, dimineata e un pic zgomotos la prima cheie. Cand ai luat masina, ai primit si manualul? Daca nu .....descarcal de aici:

https://www.hyundai-motor.ro/userfiles/carMaintenanceFiles/manuals/ix35%20(EL)_be5.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da am primit manualul și cartea service dar nu am găsit nimic legat de distribuție când se schimba lanțul sau la câți km...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da am primit manualul și cartea service dar nu am găsit nimic legat de distribuție când se schimba lanțul sau la câți km...

Din cate am mai citit pe ici pe colo....lantul tine minimum 250000 km sau chiar mai mult. Se schimba poate rola intinzatoare mai devreme - daca e nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am înțeles,bujiile, antigelul, lichidul de frână ai schimbat la ea și pe la câți km se schimba? Mulțumesc mult pentru informații!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...