Jump to content
marius71

ix35 întreținere / accesorii / tuning

Recommended Posts

Bună seara,

Pentru cei care sunt de acord, vă propun să vorbim despre cum ne întreținem mașina, ce produse folosim, accesorii și eventuale tunări pe care le facem. Poate ne ajutăm schimbând opinii sau dăm idei și altora. Sau ne putem contrazice (că-i mai siropos), dar fără să ne supărăm !!! Cine se supără să stea închis în casă !!! :)

 

Uite, pentru pielăria de pe volan, schimbător și banchete, eu folosesc „Lether Care”, este un flacon portocaliu-gălbui, cu manetă de pulverizare și cu o soluție albă lichidă, pe care l-am cumpărat de la Selgros Oradea. Sunt foarte mulțumit . Anul trecut am fost în Grecia pe un drum cu praf de marmură, 11 km dus/11 km întors. Geamurile nu am putut să le las deschise și am folosit clima. Când am ajuns înapoi la hotel, volanul meu era tot alb de praf. Mașina avea 3 săptămâni. Am fost inspirat că am luat la plecare soluția cu mine. A curățat foarte bine volanul, i-a redat culoarea naturală și la făcut din nou „soft”. Este ++++ pentru volan ! Banchetele le curăță foarte bine, pielea pe ele este mai dură, dar sunt sigur că prelungește viața și aspectul lor. Adică nu le lasă să se întărească. Toți trebuie să știți că atunci când pielea se întărește, urmează să crape.

 

Pentru bord, plasticuri din interior, exterior și cauciucuri, eu folosesc „Formula 1”, este un flacon gălbui, cu capac/dop care face „puff” și cu silicon lichid alb. De când am dat de el, nu mai vreau spray. Este antistatic și pe bord 2 săptămâni nu ai treabă, la a III-a săptămână, dacă se depune ceva cu cârpa tragi rapid peste el și nu rămâne nimic, nici o scamă, nici de pe cârpă.

Am o problemă cu cârpele de șters. Nu am găsit încă cârpa ideală care atunci când ștergi bordul, care nu este dat cu silicon să nu lase scame, urme. Vă rog frumos, dacă ați găsit așa ceva să mă anunțați și pe mine. Chiar am o fixație pe treaba asta. Caut o cârpă care să nu lase scame pe bord.

În iarnă-primăvară am fost la o spălătorie din Cantemir (pentru orădeni), unde au folosit nu știu ce soluția p.... m.... lor, cu care au dat pe bandouri și pe cauciucuri. Așa că în timp, poate ajutată sau nu și de sarea de pe drumuri, dar la penultima spălare (tot la ei) am observat că bandourile nu mai erau de culoare negre ci negru-albicios-făinos, cauciucurile au căpătat o culoare roșiatică de vechitură, gențile din fumuriu metalizat au ajuns roșiatic-ruginiu. Ce am făcut ?? Am dat bandourile cu „Formula 1”, acum după a doua spălare și a doua tratare am văzut că au rămas la culoarea lor firească. Cauciucurile le-am dat inițial cu „W5 Tyre Care”, un tub negru gros, cu spumă ca spuma de ras, pe care l-am luat de la Lidl Oradea - Nufărul. Ăsta a curățat bine și 1-2 săptămâni cauciucurile au arătat ca noi, până s-au murdărit. După ultima spălare am dat cauciucurile cu siliconul „Formula 1”, acum după 1 săptămână de la spălare, cauciucurile arată negru lucios. Când pui mâna pe ele parcă simți cu degetul aderența. Sper să scap și să fi amortizat cretinătatea ălora. Să mă duc să-i iau de gât ??? Vor spune că ei nu. Fără mai multe reclamații împotriva lor nu voi face nimic.

 

Covoarele ce le-am primit de la Hyundai Carbenta Oradea, odată cu mașina, după 3 luni au început să se distrugă. Am căutat pe net și am găsit covoare mochetă negre pentru ix35 la 66 de lei pe ”pieseauto.ro”. Sunt serioși și în 2 zile au fost la mine în Oradea (am înțeles că sunt sau au fost expediate din Satu Mare ??). Covoarele din față se potrivesc perfect !!! Au găurile făcute în ele pentru cuiele din podea, arată și bine, se curăță cu peria foarte ușor și sunt mult mai rezistente decât covoarele pe care le-am primit. La doar 66 de lei ???? Pe site la Hyundai, cele originale sunt la 73 de euro, exagerat, chiar nu merită să dați atâția bani (zic eu, faceți ce vreți). ............. ooooopaaaaaa au ridicat prețul la 70 de lei. Link-ul spre ele: - http://www.pieseauto.ro/covorase/hyundai/ix35/covorase-mocheta-hyundai-ix35-3-10-black-cod-243995268.html

............ dar încă merită.

 

Pentru parbriz, am găsit la Jumbo Oradea, parasolar cu dimensiunile 195x75 cm din ceva pânză cauciucată, de culoare argintie. Sunt adeptul parasolarului care se așează pe exteriorul parbrizului și nu în interiorul mașinii. Astfel parbrijul nu se va încălzi și nu va băga așa tare căldura în interior, iar iarna nu va lăsa parbrizul să înghețe așa cum ar îngheța dacă nu ai avea nimic pe parbriz. Până acum am folosit acelea pe care le găsești peste tot de 140x70 care sunt foarte mici. Cel de 195x75 are lungimea destul de bună să ajungă să-i bagi marginile în interior când închizi ușile, dar partea de jos este rotunjită și asta nu intră în interior. Dacă-l întinzi bine, nu-l ridică vântul ca pe celălalt sau dacă vrei să fii sigur, așezi ștergătoarele peste el și este perfect. L-am luat de curând și nu știu cum se comportă iarna. Dacă ar fi fost cu 10-15 cm mai lat ar fi fost perfect. Știe cineva altă variantă mai bună ??

 

Aș vrea să-mi pun ornamente chedere din crom, mașina arată foarte fain cu ele. De aici, de pe „cromtuning.ro”: - http://www.cromtuning.ro/ShowCategory.php?Start=20&ByPage=20&CategoryID=15&SubcategoryID=558

A folosit cineva așa ceva ??? Se prind bine ??? Nu se dezlipesc la spălătorie sub jetul de apă ??? Sau poate nu merită să dai banii pe așa ceva ???

 

Vă mulțumesc, toate ce bune !!

Edited by marius71

Share this post


Link to post
Share on other sites

A folosit cineva aditiv pentru motor „Nanolub RC-S” ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce-ți veni??

La aditivi merita sa te gândești doar când motorul e muci și nu mai ai nimic de pierdut.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-a atras atenție niște comentarii despre acest produs, cum că ar reduce cel mai bine frecarea.

Nanosferele din compoziția sa, ar reduce frecarea, temperatura, consumul cu 10 - 15 % (asta ar fi cea mai tare).

NU am folosit niciodată aditivi, nu cunosc efectele lor (pozitive sau negative) și nu știu dacă este cu adevărat cel mai bun din categoria lui. Am întrebat în speranța că cineva de aici a folosit acest produs și poate să confirme sau să infirme ceea ce distribuitorul afirmă pe site-ul său. Explicațiile de acolo par destul de logice.

Deși motorul meu are doar 10.000 km, preventiv dacă ar fi așa, cu uzura prelungită a motorului, aș băga și eu în el așa ceva + chestia cu reducerea consumului.

Nu am intrat în păreri pe forumul respectiv pentru că nu cunosc utilizatorii de acolo, aici în schimb cam știu pe cine să cred și pe cine să mă bazez în opiniile lansate. Atâta tot. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E goanga. Ca ca ajungi la 15% reducere de consum tre' sa umbli probabil si la termodinamica, doar reducerea frecarii n-ajuta.

 

Exista o multitudine de porcarii pe piata care incearca sa vanda iluzia asta. Majoritatea (celor serioase, chiar chiar contin ceva in ele) se bazeaza pe tot felul de produse (pe baza de molibden, wolfram, etc) care de fapt functioneaza foarte bine in uleiurile de angrenaje. In angrenaje sunt utile pentru presiunile de contact foarte mari. In motor insa nu exista asemenea presiuni (de asta uleiurile normale n-au asemenea aditivi din start), iar chestiile astea uneori pot fi chiar periculoase.

 

Multe dintre ele si-au furat-o peste ocean pentru reclama mincioasa deoarece n-au putut dovedi efectele, insa in Europa reclama mincinoasa e legala... sau tolerata... oricum nu exista vreo organizatie care sa se ia de ei.

 

Daca tii la motorul tau eu zic sa stai calm si sa nu bagi in el cacaturi pe care nu ti le-a recomandat mos Hyundai.

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Chestia cu 15% te face rău să muști și să nu gândești, dar ai dreptate. 15% este cam mult pentru o cacamaca. MS !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A fost o moda cu teflonul, apoi cu tot felul de metale sau nanomateriale. Unele cum spuneam chiar folosesc la anumite aplicații gen angrenaje (cutii de viteze) , Însă de scăzut consumul pana acum n-a reușit niciunul, si nici n-au putut dovedi protecție sporita la uzura. Plus ca motoarele moderne nu prea mai apuca sa se uzeze, de obicei mașina e reciclata cu motorul original încă în stare de funcționare deci nu prea înțeleg de ce ar risca cineva.

 

În schimb unele s-au dovedit a fi chiar dăunătoare în motor.

 

Dacă ăștia ar putea reduce consumul folosind ulei de angrenaje cum sunt unele din astea cu sulfuri de tungsten ca aditivul tau, ar recomanda ei sa bagi în motor ulei de cutie si gata, mai ales ca exista uleiuri de cutie care au aceleași vâscozitati ca cele de motor (de ex scuterul meu merge și la cutie și la motor cu 10w30, care totuși sunt diferite, deși au aceeași vâscozitate n-au aceeași formula și nici aceeași aplicabilitate)

Edited by james kilowatt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă interesează pe cineva pentru piulițele antifurt de la roți la ix35 sunt de 12 (M12) iar pasul filetului este de 1,5. La fel sunt la Tucson și la Santa Fe.
............ cum pana mea încarc pe forumul ăsta din calculatorul meu o nenorocită de poză ???

Edited by marius71

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia faină la ele este că au exteriorul rotativ. Cheița nu pare a fi dintr-un aliaj moale și intră doar într-o singură poziție. Sunt concepute ca și gorilla guard 61631, dar mult mai ieftine. Gorilla au 4 cm lungime (prea mult) iar acestea 3 cm. Sunt foarte mulțumit de ele.

 

Ct20twG.jpgGtnKG03.jpghtQAe49.jpglQARokz.jpgxHooBDd.jpg

Edited by marius71

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare... as vrea sa pun o intrebare si in acest thread... a schimbat cineva uleiul din cutia de viteze, cutie transfer, diferential, lichid de frana si la cati kilometri? detin un ix35 diesel 2.0 cu 125.000 km. Am fost la 3 mecanici care spun sa nu schimb uleiul ca se poate strica cutia de viteze. Poate s-a mai discutat aceasta problema dar ... pentru ca au baga frica in mine va intreb daca ati schimbat fluidele si daca ati avut probleme dupa. Va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul nu am schimbat așa ceva, dar s-ar putea să fi făcut treaba asta Cristist50, că el sigur are peste 100.000 km (unic proprietar), dar parcă nu pe el l-am văzut vorbind despre asta ............. dvoncu, parcă la Tucson 1 ...... poate greșesc, dar dvoncu sigur a vorbit despre schimburile astea.

Eu, ce pot să zic este că părerile sunt împărțite, dar nu am auzit pe nimeni care le-ar fi schimbat și că ulterior le-a explodat ceva.

Dar dacă mașina ta este second, e clar că nu poți fi sigur de km afișați și poate nu ar fi rău să te gândești la un schimb de uleiuri, care în cazul acesta ar putea fi chiar benefic.

............. zic eu. :biggrin:

 

P.S: scurgeri, ai băgat de seamă pe undeva ??? .......... dacă nu, ar cam fi în regulă.

Edited by marius71

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cititi fratilor manualul utilizatorului ... Schimburile mai devreme n-au omorit pe nimeni ca doar nu e stiinta de rachete.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waw, ce lumină s-a făcut !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curge pe la simeringul de la reductor. Asa mi-a spus mecanicul. Trebuie schimbat semeringul si completat uleiul de la reductor. In rest a spus sa nu schimb nici un fluid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simeringul sigur trebuie schimbat, iar apoi așa cum a spus mecanicul ori completezi, ori schimbi uleiul. Eu nu am avut astfel de probleme, nu am ajuns încă în situația în care să-mi pun problema schimbării sau nu a uleiului din diferențial. Nici nu am cartea la mine să-ți recit din ea. Dar rău nu are de ce să fie, ce să fie rău ???

Parcă totuși sorintucson (sau tucsonsorin - scuze dacă greșesc) spunea la categoria „Tucson”că a schimbat uleiul din diferențial, dar de atunci nu a mai venit cu completări că i-ar fi explodat ceva, deci concluzia o tragi singur.

Acuma dacă vrei să ajuți și nu știi cum s-o faci, atunci vorbești așa ca mine; dacă vrei să ajuți cu adevărat și știi cum, atunci spui „eu așa am făcut ........, eu așa am pățit .......”, iar dacă vrei s-o faci pe interesantul atunci spui „citește bre ......... sau caută (search) pe ...........”. Mai este unul care vine cu statistici, poate statisticile lui te vor ajuta . :)

Altfel spus, eu unul nu cred și nu are cum să fie dăunător înlocuitul uleiului. Și după cum am mai spus, dacă mașina este second nu ai cum să știi de km săi reali și nu cred că ar fi greșit schimbarea uleiului. 120.000 km la un second în mod sigur mai trebuie să adaugi ceva.

Poate totuși apare cineva care să te îndrume corespunzător.

Din păcate eu doar cu aceste păreri te-am putut ajuta și asta pentru că ai postat pe un topic deschis de mine, dacă era în altă parte nu-mi deschideam gura.

De asemenea, îmi cer scuze dacă din greșeală am pomenit vre-un „nick name” care să nu fi avut legătură cu ceea ce am afirmat.

Edited by marius71

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt mecanici din atelierele-service mici care nu recomanda inlocuirea uleiului din cutie niciodata. Din ce am citit si pe internet am tras EU concluzia urmatoare (este o parere personala nu sunt de meserie inginer-mecanic ):la o cutie veche cu multi Km pilitura metalica provenita din uzura poate infunda anumite lacasuri ale cutiei in momentul schimbului. La introducerea noului ulei nu mai intra cat are capacitatea ei intra mai putin fiind infundata... deci va ramane cu putin ulei. La un moment dat ruland cu ea asa va ceda. Daca gresesc sa ma corecteze cineva... cu engleza stau cam prost de pe siturle straine cam asta am inteles. Am citit ca sunt si 2 metode de schimbare a uleiului :cu un aparat special FLUSH se numeste metoda parca sau il lasi sa curga in galeata metoda clasica. Flush ar fi indicat la cutiile cu multi KM. As merge la service la reprezentata sa vad ce spun si ei poate schimb chiar la ei... am vorbit cu 3 mecanici deja si mi-au zis ca ei nu schimba fluidele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce spui tu așa am citit și eu, mai vezi filmulețe cu schimbatul uleiului și pe youtube, dar eu aș fi crezut mai degrabă pe unul care ar fi spus „eu așa am făcut ........ ”, „am pățit ....... sau nu am pățit ........ ”.

De cetit toți cetim dar câți facem ???

............ poate greșesc, nu știu sigur dacă-mi aduc bine aminte dar parcă la mine în carte scrie că la diferențial uleiul se completează. Nu știu dacă-mi fac timp să caut asta prin carte.

Edited by marius71

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt mecanici din atelierele-service mici care nu recomanda inlocuirea uleiului din cutie niciodata. Din ce am citit si pe internet am tras EU concluzia urmatoare (este o parere personala nu sunt de meserie inginer-mecanic ):la o cutie veche cu multi Km pilitura metalica provenita din uzura poate infunda anumite lacasuri ale cutiei in momentul schimbului. La introducerea noului ulei nu mai intra cat are capacitatea ei intra mai putin fiind infundata... deci va ramane cu putin ulei. La un moment dat ruland cu ea asa va ceda. Daca gresesc sa ma corecteze cineva... cu engleza stau cam prost de pe siturle straine cam asta am inteles. Am citit ca sunt si 2 metode de schimbare a uleiului :cu un aparat special FLUSH se numeste metoda parca sau il lasi sa curga in galeata metoda clasica. Flush ar fi indicat la cutiile cu multi KM. As merge la service la reprezentata sa vad ce spun si ei poate schimb chiar la ei... am vorbit cu 3 mecanici deja si mi-au zis ca ei nu schimba fluidele.

Hai sa gandim un pic logic;.

Daca uleiul are pilitura si se plimba cu pilitura prin cutia de viteze, orificiile nu se infunda...dar in momentul in care vrei sa-l dai afara se infunda orificiile? Fara suparare..dar tu ti-ai dat seama ce ai spus?

Se spune ca uleiul este garantat pe "viata" dar pe viata masinii...iar viata unei masini in ziua de azi este evaluata intre 150 si 300.000km. Nu mai se fabrica masini care sa tina milionul de km.

Mergeti la reprezentata si cereti schimbarea fluidelor...uleiurile sunt consumabile si se degradeaza si daca stau pe raft in magazin. Cei de la reprezentanta cunosc procedeele de inlocuire. Nu va jucati cu ungerea transmisiei la fel cum nu trebuie sa va jucati cu ungerea motorului.

A fost parerea mea...mai departe fiecare face ce vrea!

Edited by pringles

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei nu se mai fabrica masini care sa faca milionul. Bineinteles ca exista insa nu le face Hyundai. Luati de cititi: Toyota Tundra 2007

In alta ordine de idei nu am schimbat nimic pe la transmisie, cand o cadea va anunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai baieti, voi sunteti razna? Eu am schimbat uleiul in drive train la Tucson din trei in trei ani (deci de vreo trei ori pina am dat masina) si nu mi-a pocnit nimic, air revizia a durat cu totul vreo doua ore (oricum la Tucson uleiul in diufful spatre se schimba obligatoriu daca treci cu masina prin apa deasupra nivelului puntii, am mai discutat asta). La cutie n-am umblat din cauza kilometrajului redus, dar inca o data, este o simpla golire si umplere. Pai ce sa mai zic de DSG uri (de care eu am la ambele masini) unde se schimba obligatoriu la 5 ani, inclusiv filtrul din cutie, dupa o procedura care presupune trecerea prin toate treptele de viteza cind se face umplerea, adaptare cu testerul si apoi proba de drum? Iar cantitatea de ulei poate ajunge la 9 litri.

Pt. rcostel: daca mecanicul ti-a spus ca masina ta are reductor, schimba-l, ala n-a vazut in viata lui o masina cu reductor. Probabil ca vobeste de cutia de transfer, iar schimbarea unui simering acolo e ultrabanala. La kilometrii tai eu n-as ezita sa schimb toate fluidele, dar nu in spatele blocului, ia-ti fluide de calitate singur (de exemplu Motul, Ravenol sau altele) si du-te la un service serios, manopera nu-i o avere, asa scapi de grija pentru urmatoarea suta de mii de kilometri.

Edited by dvoncu
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ar fi bine sa le schimb. O sa ma interesez de niste service-uri mai mari. daca aveti vreo sugestie... oricum sapt viitoare cu timpul stau cam prost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du-te reprezentanta. Acolo au si documentatie si tehnologia necesara.....iar la schimbuiri de fluide nu-ti ia piele de pe tine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și eu consider că au prețuri rezonabile.

Pt. mine partea proastă (fericită de fapt) este că nu mă lasă să aduc eu cunsumabilele (cât mașina este în garanție) să mai scad din preț. Dar eu unul mă simt cel mai în siguranță la reprezentanță, dacă este nevoie să fac ceva la mașină. La vechiul meu Tucson tot ce am făcut eu, am făcut doar în reprezentanța din Oradea și am fost mulțumit, nu am avut probleme, nu mi-au băgat pe gât reparații fictive, nu mi-au băgat necesar de înlocuiri fără motiv real.
Înlocuiri ............ am schimbat doar bucșele pe spate și o dată plăcuțele de frână în 7 ani / 60.000 km.
Pe casco,mi-au reparat-o după o zgârietură de pe aripa față până la aripa spate, făcută de un simpatizant la 3 luni (în pragul crăciunului) după achiziție, și mi-au schimbat parbrizul după o urmă de unghie lăsată te o piatră care m-a ales aleatoriu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...