Jump to content
Sign in to follow this  
sergiu79

Scurtcircuit si fum la maneta de semnalizare

Recommended Posts

Acum 2 zile, in timpul unei opriri la o benzinarie, vrand sa inchid farurile si pozitiile de la maneta, observ ca nu se mai intoarce pe pozitia 0 OFF. Comutatorul mergea numai pe pozitia faruru si pozitii; oricat am invartit nu mai revenea pe stins; ca un fel de arc repunea maneta de pe stins pe pozitii. In fuga am incercat sa vad cum as putea desface maneta dar fara succes. Fiind in Polonia si neavand vre-o alta idee, zic ca vin asa in tara; oricum luminile se inchis daca scoti cheia din contact si deschizi usa (o chestie ce ma enerva pana acum, dar acum am gasit-o folositoare).

 

In apropiere de Cluj imi zice sotia ca farurile se inchis din cand in cand singure si se repornesc - poate de la gropi; din fericire am ajuns cu bine acasa.

 

Azi dimineata, sotia fiind plecata cu masina, ma suna ca "iese fum de la volan"; initial am crezut ca este de la eps - despre care am relatat intr-un alt topic ca am mers cu el picat, dar apoi imi explica ca e de la maneta de semnalizare; o linistescprin telefon si vine incet cu masina acasa.

 

Cobor si eu sa vad problema; Fumul iese de la articulatia semnalizatorului, unde se uneste cu volanul, si apare cand se semnalizeaza sau se flash-uieste.; fumul iese chiar de la piciorusele care fac contact in pozele de mai jos; apare si ceva lichid galben; nu stiu daca ar trebui sa fie acolo.

 

Intrebare:

1. De la ce sa fie problema ? O pot remedia eu ? Cum desfac maneta ? Cum repun maneta de la pozitii in locasul ei ? (daca a sarit de acolo)

2. Pot merge la orice electrician sau sa merg in reprezentanta ? (masina nu mai e in garantie)

 

 

post-22109-0-59256000-1435590075_thumb.jpg

post-22109-0-95335500-1435590084_thumb.jpg

post-22109-0-62994200-1435590092_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

 

Deconecteaza bateria. Misca de volan 90 grade stinga si vei vedea un surub cu cap torx. Desfa-l. La fel, misca de volan la dreapta si desfa si celalalt surub. Apoi desfa capacul de deasupra volanului, cred ca ar trebui sa iasa si capacul de sub volan. In continuare...nu mai stiu...incerci sa te orientezi la fata locului...la maneta. Succes.

Edited by Behringer

Share this post


Link to post
Share on other sites

cupara grupu de lumini si monteazal singur e foarte usor desfaci 3 surupuri cu surubenita in stea sub volan scoti capacele alea din plastic am patito eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Behringer, nu are treaba cu suruburilea alea. Pentru a avea acces la maneta trebuie desfacut un surub de langa maneta aceea se slabeste volanul pentru miscarea sus-jos si cele 2 suruburi stanga-dreapta care se vad in momentul in care rotim volanul 10-15 grade stanga-dreapta.

Mai exactGraphic1.jpg

 

Fum iese pentru ca exista un contact inperfect in maneta si din cate vad este destul de multa vaselina acolo. Trebuie desfacut contactul si dat cu un spray de contact pentru a se curata contactul acela perlat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cele 2 suruburi din poza 2 m-am referit...dar le-am confundat modelul...nu sunt torx...sorry.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc.

 

Dino, sa incerc sa-l repar sau sa cumpar alta maneta cum spunea Niardaung ?

Cu spray WD-40 e bine daca dau pe contactele acelea ?

 

Nairdaung, te pot intreba ce problema ai avut, daca nu sunt prea indiscret ?

 

Si la partea cu blocatul comutatorului de pozitii/fata scurta vre-o idee ?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O problema asemanatoare ca cea a lui sergiu79 am intampinat-o si eu de vreo 2-3 ori,imi iesea putin "fum" din zona manetei de semnalizare,dar problema era ca nu mirosea a ars,am suflat in acea zona si vad ca deocamdata nu a mai aparut acel "fum".

Edited by vasii_marian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit-o si eu la Golf. Scurtcircuitul ala crea o scanteie permanenta ce a topit plasticul din jurul contactelor. De acolo si fumul. Deci cand am desfacut pentru curatare, am constatat ca e numai bun de inlocuit. Ideea e sa o inlocuiesti cat mai repede, ca acel scurt mie cel putin mi-a aparut si cand nu eram in masina, faza lunga se aprinsese pur si simplu, iar cand am deschis usa era un fum incredibil. Iar cum nu prea iese fum fara foc... Mai bine inlocuiesti maneta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

am gasit bloc lumini la 80-100 ron - nou/second; incerc sa-l schimb eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe acolo trec 12v permanent chiar si dupa ce ai luat contactul.

Daca nu vrei sa te trezesti cu pompierii in fata blocului eu zic sa scoti momentan minusul de la baterie pentru orice eventualitate si sa il schimbi cat mai repede

Doar desfaci cochilia de plastic, deconectezi mufa de la blocul de lumini si il scoti pur si simplu de acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

care cochilie de plastic ?

 

nu desfac sub volan capacul cum a spus Dino ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

care cochilie de plastic ?

 

nu desfac sub volan capacul cum a spus Dino ?

Despre capacul ala este vorba ( cochilie de plastic).

Share this post


Link to post
Share on other sites

mersi; deseara sau miine dimineata il si desfac;

 

vre-o idee ce fac cu comutatorul de lumini ?

 

am gasit maneta noua la 70ron + 25transportul; noua; e mai ok decat 300 in reprezentanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cele 2 suruburi sunt de fapt 3. Al treilea e situat pe jumatatea inferioara a "cochiliei".

Asta e procedura de inlocuire a comutatorului:Comutator.pdf;Specificatii comutator.pdf

Atentie la desfacerea celor 2 jumatati! S-ar putea ca pe interior de-a lungul liniei de imbinare, fiecare jumatate sa aiba niste mici pini care se pot rupe daca se preseaza prea mult pe ele. La I30 asa este si sunt aproape convins ca si la Accent...

Edited by Mihai-S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Mihai, exact asta citea si eu acum in manualul de pe site-ul lui Dino.

 

Din ce am citit vad ca nu am sanse sa desfac complet maneta si sa repar comutatorul de la lumini; cum spunea 25NDR cred ca il schimb complet sa nu fac vre-o boacana; la golf si mie de la o improvizatie ce am facut-o eu pt bujii, mi-am topit jumate din bord; bine ca a vazut un vecin si am fugit si am decuplat bateria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma am cumparat alt bloc de lumini de la king auto - 70 lei + 25 transport; a venit a doua zi cu plata ramburs; piesa era noua;

 

Cod reper: 93410-1G000

 

Blocul vechi il donez daca are cineva nevoie.

 

Multumesc lui Dino , mihai-S si colorlalti pt manual si sfaturi.

 

Am atasat si eu un document cu mai multe poze facute pe parcursul operatiunii;

 

Asa cum spunea Mihai-S, cele 2 bucati de plastic care imbraca volanul sunt prinse cu niste cleme; aveti si 2 poze cu pozitia lor; initial am incercat cu degetele sa desfac clemele, ulterior am observat ca prin apasare pe exterior se desface relativ usor, apoi cu o surubelnita bagata in fanta am fortat cele doua bucati.

Inlocuire bloc lumini2.pdf

Edited by sergiu79
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca ai desfacut blocul de lumini. Ai vazut care este contactul de facea probleme? Eu zic ca poti sa-l repari lejer cu o bucatica de smirghel fin. Se freaca un pic pastilele care sunt perlate si e ca si nou. Problema a aparut din cauza arcului electric datorat calaminei si a incins un pic vaselina aceea care a inceput sa scoata fum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu mere am si eu unu la fel sa topit din plasticu ala alb la mine a ramas pe faza lunga am luat unu de la king

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unul din contacte mi se pare ca e mai negru, dar nu mult; problema la mine este ca nu mergea faza scurta ; stiu unde facea jocul prost; a sarit o piesa mica si nu cred ca as stii sa o pun la loc;

 

repet pe cel vechi il donez la cine vrea; dino ti-l pot trimite prin posta.

 

zona incercuita era cea care scotea fum din ce am vazut eu; tot de acolo se comuta intre opripe pozitii sau faruri; partea aceea a sarit la mine.

post-22109-0-29997300-1435863047_thumb.jpg

post-22109-0-89276500-1435863057_thumb.jpg

post-22109-0-71633400-1435863747_thumb.jpg

Edited by sergiu79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Si eu am patit ceva asemanator, dupa un drum mai lung cu lumini aprinse am oprit in benzinarie fara sa opresc luminile si

cans am vrut sa pornesc a inceput sa imi iasa fum pe lana maneta de semnal/lumini.Nu se aprinde nimic dubios in bors si imi

merg toate luminile.... atat doar ca iese fum :D

Am fost astazi la service si mi-au spus ca trebuie schimbat blocul de lumini.

Au gasit piesa la 90 lei + manopera= 150 lei .

Dilema mea este alata, e posibil sa am scrtcircuit prin alta parte si sa imi cedeze langa semna deoarece acolo este legatura mai slaba?

Sunt proaspat posesor de Hyundai , de fapt de masina si nu prea stiu multe date tehnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Il poti schimba si tu; e chiar simplu;

 

Nu sunt specialist dar din ce stiu si din ce am vazut la blocul de lumini, nu ai cum sa ai scurt in alt loc si sa iasa fum la maneta;

 

Ai mai sus la mine un pdf cu pasii pt inlocuire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde ati gasit maneta? Un link, ceva? Si a mea a scos fum astazi. Nu am timp sa verific daca trebuie schimbat sau nu insa saptamana viitoare ma hotarasc si sa vrea sa am de unde sa o cumpar. Pret decent ca nu e mercedes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai da dar ei au cumparat la jumatate de pret. :)

desi posturile lor sunt din 2015...

Edited by uko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu, frate, esti de basme!

Nu vazusem la ce pret au achizitionat "ei".

 

Si mie mi s-a intamplat, cand tocmai plecam in weekend am ramas "pe faza lunga" :) dar fara sa scoata fum. Noroc ca era vara si ziua lunga, asa ca m-au injurat nu foarte multi [sper].

Am revenit in Bucuresti, a doua zi (sambata) m-am dus la reprezentanta, au pus verdictul dar... nu aveau reperul, trebuia sa astept nustiucatezile. Asa ca m-am urcat in masina, am fugit la King, am cumparat mantzocaria, am revenit la reprezentanta si in 15 minute plecam cu treaba facuta.

M-am bucurat enorm ca s-a putut rezolva prompt.

Daca ai timp de asteptat, cauta la ce pret iti este convenabil. [revezi-ti si propria semnatura :p]

Incearca si la Autokarma, dar acolo astepti cel putin de pe o zi pe alta.

 

LE:

Mie mi s-a intamplat acum vreo 4 - 5 ani.

Edited by BlueKing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...